Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie pracująca sonda na wolnych obrotach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 08 maja 2009 - 20:44

Witam Panowie. Pojawił się u mnie następujący problem. Omega 2.0 16V na wolnych obrotach trzęsie silnikiem jak by mu pojedyńcze zapłony wypadały. Zacząłem drążyc temat i podłączyłem ją pod komputer i co się okazuje. Sonda nie pracuje na wolnych obrotach stoi na napięciu ok 0,5V jak dodaję gazu to zaczyna pojawiać się sinusoida.
Przewody i świece mam nowe, reszta czujników silnika pracuje prawidłowo, lewego powietrza nie łapie (dokładnie posprawdzałem), błędów nie ma żadnych, od sondy też się check nie zapala (lampka napewno jest podłączona), egr działa, obwód powietrza wtórnego również działa.
Cała historia zaczeła się po próbie montażu blosa. Po jednym dniu jazdy na nim rozjechały się mapy wtrysków, wtedy go wywaliłem i wstawiłem sekwencję. Gaziarz odrazu powiedział że sonda stoi na wolnych ale jakoś instalkę zaprogramował. Na gazie auto jeździ dobrze, ale też go trochę telepie.
Kupiłem sondę NGK nową po wymianie identycznie jak na starej. Zresetowałem op-comem ecu silnika i dalej tak samo. Może ktoś z was ma jakąś sugestie co to może być.
Zastanawiam się czy któryś lejący wtryskiwacz benzyny nie powoduje takiego zachowania sondy że przy nadmiarze benzyny na wolnych ecu stara się zubozyć mieszankę i zaniża sygnał sondy co wy na to?

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 maja 2009 - 21:06

ECU NIE MOZE ZANIZAC W SPOSOB BEZPOSREDNI SYGNALU SONDY.
Sonda pokazuje prawde - sygnal 0,5V oznacza mieszanke uboga i komp robi wszystko zeby ja wzbogacic.
Odlacz sonde od instalki gazowej - zresetuj wartosci adaptacyjne lambdy i pojzedzij troche na benie. Sprawdz jakie jest cisnienie paliwa na listwie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 08 maja 2009 - 21:58

Jak mam zresetowac wartości adaptacyjne lambdy? W op-com nie ma chyba takiej funkcji. Może wiesz jakim programem to zrobię?
A gaz raczej nie miesza bo to zaczęło się dziac przed założeniem sekwencji, no i instalacja sekwencyjna wydaje mi się że zczytuje wartości lambdy prawdziwe i nie ma tam emulacji. Byc może sie myle wiec prosze o podpowiedź jakim komputerem moge skasowac te wartosci adaptacyjne

#4 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 04 czerwca 2009 - 19:26

Panowie pamięć adaptacyjną wyczyściłem i nie tylko ją. Jak podłączyli kompa to resetowali wszystkie nastawy elektroniki silnika. No i co? Dalej tak samo jak było, sonda na wolnych jak stała tak stoi a silnikiem delikatnie trzęsie (obroty między 980 a 1024 - tak komp zczytał).
Zauważyłem też że jak go rano odpalę to dość długo utrzymuje obroty ok 1300, takie jak na ssaniu, ale jest tak ok 1min to chyba za długo przy temp. zewn. ok 15stopni?
Na gorącym silniku też potrafią obroty pofalować między 900 a 1200.
Już nie mam opcji co to może być. Wydaje mi się że musi gdzieś zasysać lewe powietrze w dolocie ale gdzie (przeczesałem wszystko co możliwe). Jutro wkleję parametry pracy czujników to może ktoś z was dopatrzy się jakichś nieprawidłowości.
Proszę poradzcie co jeszcze sprawdzić

#5 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 czerwca 2009 - 19:25

Panowie pamięć adaptacyjną wyczyściłem i nie tylko ją. Jak podłączyli kompa to resetowali wszystkie nastawy elektroniki silnika. No i co? Dalej tak samo jak było, sonda na wolnych jak stała tak stoi a silnikiem delikatnie trzęsie (obroty między 980 a 1024 - tak komp zczytał).
Zauważyłem też że jak go rano odpalę to dość długo utrzymuje obroty ok 1300, takie jak na ssaniu, ale jest tak ok 1min to chyba za długo przy temp. zewn. ok 15stopni?
Na gorącym silniku też potrafią obroty pofalować między 900 a 1200.
Już nie mam opcji co to może być. Wydaje mi się że musi gdzieś zasysać lewe powietrze w dolocie ale gdzie (przeczesałem wszystko co możliwe). Jutro wkleję parametry pracy czujników to może ktoś z was dopatrzy się jakichś nieprawidłowości.
Proszę poradzcie co jeszcze sprawdzić


zdemontuj regulator biegu jałowego i zobacz czy jest szczelny. Dmuchnij w jedną dziurkę i powinien dawać duży opór (jakby był zatkany). U mnie z powodu syfu przepuszczał za dużo powietrza.
Spójrz w komputerze jak masz ten regulator otwarty. - Na pracującym silniku w temperaturze roboczej. Z tego co pamiętam u mnie jest koło 39 stopni bez klimy i koło 45 stopni z klimą (chyba w takiej jednostce to podawał). Jak był nieszczelny - pokazywał koło 12..14.

A co do obrotów - możesz sobie podejrzeć - masz obroty aktualne i obroty zadane- w polskim op-comie nazwane pożądaniem czy jakoś tak :) Zauważyłem że sterownik ustawia na docelową wartość obrotów - u mnie po resecie jest to 704 obr/min dopiero jak silnik przekroczy temperaturę około 75 stopni celcjusza.

Jeszcze sprawdź jakie masz napięcie TPS - na potencjometrze przepustnicy. To przy puszczonym pedale sprzęgła powinno być raczej poniżej 0,7V.

#6 OFFLINE   rumun25c

rumun25c

    Grześ

  • 71 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: jastrzebie zdroj

Napisany 05 czerwca 2009 - 20:45

ja pół roku wałczyłem z taki cudami jak opisuje kolega Martin i choć jestem mechanikiem poprostu miałem dość. podpowiedzi Kczecha były pomocne.ale jak sie pózniej okazało to zbutwiała uszczelka kolektora ssącego robiła ze mnie wała.żadnego syczenia nie było słychać bo bym sie zorientował zaraz ale było cicho.więc tu może byc pies pogrzebany choć nie koniecznie.

#7 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 czerwca 2009 - 10:35

Na biegu jałowym są panowie następujące parametry:
- prędkośc obrotowa silnika - między 992 a 1024 obr/min
- tps signal - 0,55v
- mas air flow sensor - 0,51v
- mas air flow sensor - 15,88 kg/h
- knock control - disabled
- O2 sensor - 566mV - po zwiększeniu obrotów do ok 1500 pojawia się sinusoida
- O2 sensor loop - closed
- air/fuel ratio - lean - po zwiększeniu obrotów przechodzi w rich
- O2 integrator - 255 steps
- O2 loop BLM idle - 116
- O2 loop BLM partial load - 179
- desire idle engine speed - 1008
- idle air control - 55 steps
- IAC integrator - 130 steps
- IAC adaptation slope - 119 steps
- injection pulse - 3,28 ms
- fuel consumptions - 3 %
- spark angle before TDC - 7 st.CA

Przy tylko włączonym zapłonie:
- tps signal - 0,55v
- mas air flow sensor - 0,00v
- mas air flow sensor - 10,38 kg/h
więc pytanie czy przepływomierz nie powinien przy włączonym zapłonie pokazywac 0,3v?

Rumun25c uszczelkę pod kolektorem ssącym już wymieniłem bo terz ją podejrzewałem, ale sprawdzę dziś jeszcze tego krokowca.

Panowie może po tych parametrach ktoś z was dojrzy się jakichs nieprawidłowości. Proszę o podpowiedzi.

#8 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 czerwca 2009 - 16:46

O2 integrator u mnie ma 155 kroków
Dodany obrazek

próbowałeś wykonać RESET INITIAL CODING ?

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2009 - 16:54

a dlaczego przeplywka pokazuje ze wciaga powietrze na przekreconym zaplonie???
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 czerwca 2009 - 18:10

Reset Initial Coding robiłem.
Przepływka nie mam pojęcia czemu pokazuje jakąs wartośc przy włączonym zapłonie, ale jak ją odłącze to silnik jakby równiej pracował. Może to ona jest winna?
Dzisiaj podmieniłem krokowy na sprawny od kumpla też nic nie dało.
Sprawdziłem tą uszczelkę kolektora ssącego i nic nie daje.
Już nie wiem co to jest. Totalna załamka

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2009 - 18:56

no to bardzo dziwne ze przy wylaczonym zaplnoie napiecie zero na przeplywce a podaje ze wciaga jakies powietrze........
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwca 2009 - 19:17

no to bardzo dziwne ze przy wylaczonym zaplnoie napiecie zero na przeplywce a podaje ze wciaga jakies powietrze........


nie powinna. powinno byc 0. ostatnio w corsie mialem tak ze dzialala co 9 :) 9-18-27 itp




 


#13 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 czerwca 2009 - 19:46

Panowie a czym się różnia przepływomierze 5wk9612 od 5wk9150 bo i jeden i drugi jest do 2.0 16v ale numery mają inne. Pytam bo u kumpla siedzi ten pierwszy a u mnie drugi więc nie wiem czy próbować podmieniać.

No i drugie pytanie o parametr ,,O2 integrator'' co on określa bo u mnie cały czas pokazuje wartość stałą a u kumpla się zmienia?

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2009 - 19:58

http://forum.omegakl...ight=integrator

przeplywke mozesz tamta zalozyc
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 czerwca 2009 - 20:13

No i właśnie u mnie ten parametr jest na 255 kroków i cały czas stoi, czyli mam ubogą mieszankę. Czy to możliwe że reset initial coding w opcomie nie resetuje kompa prawidłowo, bo cały czas są takie same parametry pracy, a jak włączę tą opcję to jest przebieg resetu pokazany i na koniec wyskakuje okienko że ok.
Ale nic się nie zmienia w parametrach pracy może to za słaby sprzęt do zresetowania wartości adaptacyjnych?

#16 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 08 czerwca 2009 - 19:53

Panowie na drugiej podmienionej przepływce również pokazuje przepływ powietrza na włączonym zapłonie (ok 12kg/h) Niezłe jaja co? Coś się nieźle pomieszało w komputerze. Co to może być? Natomiast jak silnik pracuje to przepływka pracuje normalnie czyli wraz ze wzrostem obrotów wzrasta przepływ powietrza.

#17 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 czerwca 2009 - 09:17

mam taki pomysł - może głupi - jak się zachowa auto jak odłączysz lambdę ?

#18 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 09 czerwca 2009 - 19:07

Jak ją odłączę to wywala check na desce i mamy tryb awaryjny więc to nic nie daje.

#19 OFFLINE   dj aspire

dj aspire
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: Kalisz

Napisany 09 czerwca 2009 - 21:47

Kolego ja miałem tak samo, tyle że ja mam II gen. Stag50, chodzi oto że u mnie sonda była podłączona szeregowo tzn. przez centralkę gazu i emulacja szła do kompa Omci. Miałem tak samo jak Ty na benie krokowy 255 kroków a na gazie ~10 kroków, i sonda stała na benie na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu sinusoida. Zrobiłem tak że,sondę połączyłem tak jak powinno byc a centralkę podłączyłęm równolegle i teraz nie mam emulacji z gazu i... problemu nie ma sonda działa. Nie wiem na ile to ci pomoże, bo nie znam sie na instalacjach gazowych a tym bardziej sekwecjach nie wiem jak są podłączone, ale u mnie szwankowala centralka od gazu na to wygląda.

Ale się rozpisałem.....

#20 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2009 - 10:28

p.s. dj aspire - stag50 nie bedze wspolpracowal z sonda 5V oplowska w emulacji, dlatego polaczenie rownolegle odpada. Podlaczajac szeregowo nie ma emulacji i do momentu kiedy nie zacznie konczyc sie parownik bedzie ok. To co zrobiles to bylo jedyne sluszne wyjscie bez dodatkowych kosztow
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]