

Nie pracująca sonda na wolnych obrotach
#1
OFFLINE
Napisany 08 maja 2009 - 20:44
Przewody i świece mam nowe, reszta czujników silnika pracuje prawidłowo, lewego powietrza nie łapie (dokładnie posprawdzałem), błędów nie ma żadnych, od sondy też się check nie zapala (lampka napewno jest podłączona), egr działa, obwód powietrza wtórnego również działa.
Cała historia zaczeła się po próbie montażu blosa. Po jednym dniu jazdy na nim rozjechały się mapy wtrysków, wtedy go wywaliłem i wstawiłem sekwencję. Gaziarz odrazu powiedział że sonda stoi na wolnych ale jakoś instalkę zaprogramował. Na gazie auto jeździ dobrze, ale też go trochę telepie.
Kupiłem sondę NGK nową po wymianie identycznie jak na starej. Zresetowałem op-comem ecu silnika i dalej tak samo. Może ktoś z was ma jakąś sugestie co to może być.
Zastanawiam się czy któryś lejący wtryskiwacz benzyny nie powoduje takiego zachowania sondy że przy nadmiarze benzyny na wolnych ecu stara się zubozyć mieszankę i zaniża sygnał sondy co wy na to?
#2
OFFLINE
Napisany 08 maja 2009 - 21:06
Sonda pokazuje prawde - sygnal 0,5V oznacza mieszanke uboga i komp robi wszystko zeby ja wzbogacic.
Odlacz sonde od instalki gazowej - zresetuj wartosci adaptacyjne lambdy i pojzedzij troche na benie. Sprawdz jakie jest cisnienie paliwa na listwie
[B]
#3
OFFLINE
Napisany 08 maja 2009 - 21:58
A gaz raczej nie miesza bo to zaczęło się dziac przed założeniem sekwencji, no i instalacja sekwencyjna wydaje mi się że zczytuje wartości lambdy prawdziwe i nie ma tam emulacji. Byc może sie myle wiec prosze o podpowiedź jakim komputerem moge skasowac te wartosci adaptacyjne
#4
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2009 - 19:26
Zauważyłem też że jak go rano odpalę to dość długo utrzymuje obroty ok 1300, takie jak na ssaniu, ale jest tak ok 1min to chyba za długo przy temp. zewn. ok 15stopni?
Na gorącym silniku też potrafią obroty pofalować między 900 a 1200.
Już nie mam opcji co to może być. Wydaje mi się że musi gdzieś zasysać lewe powietrze w dolocie ale gdzie (przeczesałem wszystko co możliwe). Jutro wkleję parametry pracy czujników to może ktoś z was dopatrzy się jakichś nieprawidłowości.
Proszę poradzcie co jeszcze sprawdzić
#5
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2009 - 19:25
Panowie pamięć adaptacyjną wyczyściłem i nie tylko ją. Jak podłączyli kompa to resetowali wszystkie nastawy elektroniki silnika. No i co? Dalej tak samo jak było, sonda na wolnych jak stała tak stoi a silnikiem delikatnie trzęsie (obroty między 980 a 1024 - tak komp zczytał).
Zauważyłem też że jak go rano odpalę to dość długo utrzymuje obroty ok 1300, takie jak na ssaniu, ale jest tak ok 1min to chyba za długo przy temp. zewn. ok 15stopni?
Na gorącym silniku też potrafią obroty pofalować między 900 a 1200.
Już nie mam opcji co to może być. Wydaje mi się że musi gdzieś zasysać lewe powietrze w dolocie ale gdzie (przeczesałem wszystko co możliwe). Jutro wkleję parametry pracy czujników to może ktoś z was dopatrzy się jakichś nieprawidłowości.
Proszę poradzcie co jeszcze sprawdzić
zdemontuj regulator biegu jałowego i zobacz czy jest szczelny. Dmuchnij w jedną dziurkę i powinien dawać duży opór (jakby był zatkany). U mnie z powodu syfu przepuszczał za dużo powietrza.
Spójrz w komputerze jak masz ten regulator otwarty. - Na pracującym silniku w temperaturze roboczej. Z tego co pamiętam u mnie jest koło 39 stopni bez klimy i koło 45 stopni z klimą (chyba w takiej jednostce to podawał). Jak był nieszczelny - pokazywał koło 12..14.
A co do obrotów - możesz sobie podejrzeć - masz obroty aktualne i obroty zadane- w polskim op-comie nazwane pożądaniem czy jakoś tak

Jeszcze sprawdź jakie masz napięcie TPS - na potencjometrze przepustnicy. To przy puszczonym pedale sprzęgła powinno być raczej poniżej 0,7V.
#6
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2009 - 20:45
#7
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 10:35
- prędkośc obrotowa silnika - między 992 a 1024 obr/min
- tps signal - 0,55v
- mas air flow sensor - 0,51v
- mas air flow sensor - 15,88 kg/h
- knock control - disabled
- O2 sensor - 566mV - po zwiększeniu obrotów do ok 1500 pojawia się sinusoida
- O2 sensor loop - closed
- air/fuel ratio - lean - po zwiększeniu obrotów przechodzi w rich
- O2 integrator - 255 steps
- O2 loop BLM idle - 116
- O2 loop BLM partial load - 179
- desire idle engine speed - 1008
- idle air control - 55 steps
- IAC integrator - 130 steps
- IAC adaptation slope - 119 steps
- injection pulse - 3,28 ms
- fuel consumptions - 3 %
- spark angle before TDC - 7 st.CA
Przy tylko włączonym zapłonie:
- tps signal - 0,55v
- mas air flow sensor - 0,00v
- mas air flow sensor - 10,38 kg/h
więc pytanie czy przepływomierz nie powinien przy włączonym zapłonie pokazywac 0,3v?
Rumun25c uszczelkę pod kolektorem ssącym już wymieniłem bo terz ją podejrzewałem, ale sprawdzę dziś jeszcze tego krokowca.
Panowie może po tych parametrach ktoś z was dojrzy się jakichs nieprawidłowości. Proszę o podpowiedzi.
#8
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 16:46

próbowałeś wykonać RESET INITIAL CODING ?
#9
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 16:54
[B]
#10
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 18:10
Przepływka nie mam pojęcia czemu pokazuje jakąs wartośc przy włączonym zapłonie, ale jak ją odłącze to silnik jakby równiej pracował. Może to ona jest winna?
Dzisiaj podmieniłem krokowy na sprawny od kumpla też nic nie dało.
Sprawdziłem tą uszczelkę kolektora ssącego i nic nie daje.
Już nie wiem co to jest. Totalna załamka
#11
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 18:56
[B]
#12
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 19:17
no to bardzo dziwne ze przy wylaczonym zaplnoie napiecie zero na przeplywce a podaje ze wciaga jakies powietrze........
nie powinna. powinno byc 0. ostatnio w corsie mialem tak ze dzialala co 9

#13
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 19:46
No i drugie pytanie o parametr ,,O2 integrator'' co on określa bo u mnie cały czas pokazuje wartość stałą a u kumpla się zmienia?
#14
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 19:58
[B]
#15
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2009 - 20:13
Ale nic się nie zmienia w parametrach pracy może to za słaby sprzęt do zresetowania wartości adaptacyjnych?
#16
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 19:53
#17
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2009 - 09:17
#18
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2009 - 19:07
#19
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2009 - 21:47
Ale się rozpisałem.....
#20
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2009 - 10:28
[B]