Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek oleju na ??? miedzy miska olejowa a blokiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 maja 2009 - 21:00

Witam
Dzis zauwazylem wyciek oleju na elemecie pomiedzy miska olejowa a blokiem.Czy ktos moze mi powiedziec jak ten element sie nazywa i czy jest sporo roboty przy wymianie uszczelki wlasnie przy samym bloku????

#2 OFFLINE   ppp1980

ppp1980

    X30XE 3.0 V6

  • 52 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 maja 2009 - 21:22

Nie wiem jak to właściwie jest, szczerze mówiąc nie powinienem się odzywać, ale mogę powiedzieć że miałem podobny wyciek lecz znacznie wyżej... U mnie w mv6 walła uszczelka pokrywy i tak się lało że zalało mi nawet komory na świece itp. Wymiana? Jeśli to ta uszczelka co moja to roboty nie ma zbyt wiele, lecz... skąd wiesz że o uszczelka? U kolegi w 2.0 16V było podobnie, lecz... okazało się że pękła głowica i stamtąd był wyciek ... szło do dołu aż do misy...

#3 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 08 maja 2009 - 00:00

Pewnie masz uszczelki pokryw zaworów do wymiany , bo to stała przypadłość tych silników . Ewentualnie hłodniczka oleju ci cieknie (znajduje się między głowicami ).

#4 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 maja 2009 - 03:49

nie jest to wyciek z pod pokryw ani z chlodniczki.Wyciek jest zaraz na laczeniu pod kolem walu.To jest jakby przedlyzenie miski oleju i jest tam uszczelka

#5 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 maja 2009 - 20:10

nie mial nikt wycieku w tym miejscu???

#6 OFFLINE   mareczek1101

mareczek1101
  • 47 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Chociwel
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 maja 2009 - 08:27

Witam, mam podobny problem i na dniach będę się za to zabierał. Co do wymiany uszczelek to sprawa nie jest taka prosta. Miska olejowa w V6 składa się z dwóch elementów, idąc od dołu to standardowa miska przykręcona do drugiej ''miski'' i to wszystko przykręcone do bloku. Tak więc masz dwie uszczelki. Ponieważ już to kiedyś robiłem więc wiem że wymontowanie dolnej miski jest dosyć proste, ale za to z górną trzeba się nagimnastykować i wtedy masz do wyboru dwie opcje:
1. Zrzucasz zawiechę (wtedy masz dobry dostęp do wszystkiego)
2. Luzujesz silnik na łapach i unosisz lekko do góry (dostęp trudniejszy ale mniej roboty)
Tak sprawę rozwiązywałem z moim mechanikiem (dokładnie wszystkiego nie opisałem ale to wychodzi w trakcie roboty), i dało radę.

#7 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 maja 2009 - 19:54

Witam, mam podobny problem i na dniach będę się za to zabierał. Co do wymiany uszczelek to sprawa nie jest taka prosta. Miska olejowa w V6 składa się z dwóch elementów, idąc od dołu to standardowa miska przykręcona do drugiej ''miski'' i to wszystko przykręcone do bloku. Tak więc masz dwie uszczelki. Ponieważ już to kiedyś robiłem więc wiem że wymontowanie dolnej miski jest dosyć proste, ale za to z górną trzeba się nagimnastykować i wtedy masz do wyboru dwie opcje:
1. Zrzucasz zawiechę (wtedy masz dobry dostęp do wszystkiego)
2. Luzujesz silnik na łapach i unosisz lekko do góry (dostęp trudniejszy ale mniej roboty)
Tak sprawę rozwiązywałem z moim mechanikiem (dokładnie wszystkiego nie opisałem ale to wychodzi w trakcie roboty), i dało radę.


to moze jak bedziesz to robic wzucisz pare fotek dla ulatwienia roboty

#8 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 12 marca 2010 - 14:10

Panowie odkopuje temat bo mam prośbę.
Na pewno nie jeden z was demontował miskę olejową (dwuczesciową 2.0 16v).
Moje pytanie jest takie, czy do wymontowania tylko dolnej miski żeby dostać się do złącza czujnika oleju (złącze cieknie) trzeba opuszczać ramę zawieszenia i unosić silnik????
Wydaje mi się ze do wymontowania tylko dolnej miski nie trzeba nic ruszać ale prosił bym kogoś kto to robił o opinię.
Ewentualnie może ktoś zna jakiś sposób (ailikon klej) żeby uszczelnić to złącze od góry żeby nie ciekło??

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2010 - 14:15

Wydaje mi się ze do wymontowania tylko dolnej miski nie trzeba nic ruszać ale prosił bym kogoś kto to robił o opinię.
Ewentualnie może ktoś zna jakiś sposób (ailikon klej) żeby uszczelnić to złącze od góry żeby nie ciekło


nie trzeba

ale dorób sobie uszczelkę



 


#10 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 12 marca 2010 - 14:19

ale dorób sobie uszczelkę

Uszczelkę miski olejowej??
Nie kupię takiej??
Jeśli chodzi o uszczelkę złącza to już kupiłem w ASO, dopiero jak im podałem numer częsci z EPC bo nie mogli zatrybić o co kaman.
W każdym razie bardzo dziękuję za informację kolego.