

Jaki płyn do wspomagania
#1
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 12:04
Głośno chodzi mi pompa i zanim ją wymienię spróbuję wymienić płyn we wspomaganiu.
Z tąd moje pytanie jaki stosowany jest w Omedze i ile go wchodzi - może ktoś się oriętuje??
Dzięki
#2
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 12:44
Wymiana plynu to strata kasy i czasu zwłaszcza ze bardzo trudno go wymienic. Brak korka spustowego. Pompa do wymiany.
#3
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 18:39
#4
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 18:47
nie. To inne płyny.W mojej omie jest malo oleum w spomaganiu , czy moge dolac oleju co mialem do automata
Nie ma takiej potrzebyczy plyn w ukladzie wspomagania nalezy wymieniac co jakis okreslony limit km ?
#5
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 18:54
#6
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 10:39
Dzięki
#7
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 14:04
czy plyn w ukladzie wspomagania nalezy wymieniac co jakis okreslony limit km ?
Plyn wymieniasz co okolo 150 tys. Bo sie mocno spracowuje! Ople maja slabe wirniki i łozyskaw pompie. Ja zalecam wymiane co 100 tys. A wazne pasek niemoze byc naprezony za mocno! DextronII lub III czerwony badz zielony
#8
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 14:47
A ile tego oleju wchodzi w układ wspomagania w Omedze 2,0 16V???
Dzięki
równo 1 l
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#9
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 12:12
Po wymianie dolewam od góry płyn i jest tam jakaś miarka ze stanem (ma być 1 litr)??
mam wolną sobotę to zabrałbym się za to (pompa już do mnie jedzie) i zaoszczędziłbym trochę grosza tym bardziej że miałem niedawno stłuczkę , która nieźle mnie kosztowała (a na pierwszy rzut oka wydawałoby się że tylko atrapa i maska do wymiany)
#10
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 12:29
płyn zalewasz na wyłączonym silniku - lejesz ile wejdzie
potem włączasz motor, najlepiej jakby Ci ktoś pomógł, bo trzeba kręcić kierownicą max w lewo, dolewając płynu, potem max w prawo, i też dolewać
powinno wejść około pomiędzy 0,9 a 1l
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#11
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 12:43
A z innej beczki - sprawdzałem co mi szumi i to pompa (wg. mnie i znajomego mechanika) duży hałas zaczyna się powyżej 2tys obrotów, ale na wolnych też szumi. Ktoś mnie jednak przed chwilą wystraszył, że to może być wał korbowy ( mechanizm różnicowy ) wiecie może jakie byłyby objawy gdyby to jednak nie była pompa tylko wał???
#12
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 10:32
#13
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 14:12
A czy nie ma tam jakichś "specjalistycznych" uszczelek???
nic mi o tym nie wiadomo
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#14
OFFLINE
Napisany 14 września 2010 - 17:49

zakupiłem do kluchy Elf Elfmatic G3.... może być? Jest to Dexron III...
#15
OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 06:45
Z tego co pamietam z forum, to koledzy pisali ze i Dexron III moze byc we wspomaganiu - jedynie moze sie pojawic pocenie na pompie i zlaczach.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#16
OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 07:47
#17
OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 10:56
Zgodnie z ksiazka "Sam naprawiam ..." powinien byc Dexron II lub wyzszy zastepujacy dexron II. Dexron-a II teoretycznie juz nie ma w sprzedazy. Zostal zastapiony nowszym (nie pamietam tylko jakim "numerkiem").
Z tego co pamietam z forum, to koledzy pisali ze i Dexron III moze byc we wspomaganiu - jedynie moze sie pojawic pocenie na pompie i zlaczach.
dexron II jest trudno dostępny, bo GM zaprzestał jego produkcji. Podobnie z DexronIII - zastąpiony przez DexronVI.
Nie zmienia to jednak faktu, że na rynku jest od groma płynów spełniających wymagania Dexron II, choćby dostępny na praktycznie każdej stacji benzynowej mobil atf 220, lub nawet hipol DII
Dexron to zastrzeżony znak firmowy koncernu GM, inne firmy mogą wytwarzać specyfiki o właściwościach podobnych, lecz bez zgody (licencji) GM nie mogą ich opatrywać nazwą dexron, mogą jedynie napisać że spełniają wymagania dexron x.
GM twierdzi, że Dexron VI nie nadaje się do systemów wspomagania kierownicy.
W 1994 roku zaprzestano produkcji/licencjonowania Dexron II, zastąpił go Dexron III, z czego wynika, że żadna omega nie wyjechała z fabryki ze skrzynią napełnioną dexronem II, co więcej - GM twierdzi, że systemy zaprojektowane dla dexron III ulegną uszkodzeniu po napełnieniu Dexron II
#18
OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 13:34
To ciekawe dlaczego leją go insigni??GM twierdzi, że Dexron VI nie nadaje się do systemów wspomagania kierownicy.
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 19:40
Mam omegę od miesiąca i dziwne rzeczy się zaczynają dziać. Jak ktoś wie jak wymienić ten płyn to niech napisze. Ja mam jeszcze jedno pytanie "to jest płyn czy olej ?"