Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

po wygaszeniu silnika gtuje sie woda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sebolmax

sebolmax
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: wlkp

Napisany 05 maja 2009 - 07:31

:confused:witajcie co mam zrobic? dlaczego mi sie gotuje woda jak zgasze silnik do puki jade jest dobrze ale na postoju moge sobie kawe zapazyc POMOCY

#2 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2009 - 07:47

witaj...
powodów może być sporo
chłodnica, termostat,nagrzewnica, pompa itd itp

najpierw odpal i zagrzej go na odkręconym korku
w nim jest zaworek który dba o ciśnienie w układzie i jest słabym pkt w omach
jeżeli gra wymień korek
pozdrawiam

#3 OFFLINE   sebolmax

sebolmax
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: wlkp

Napisany 05 maja 2009 - 08:12

korek od chlodnicy kupilem nowy czujnik temperatury w chlodnicy tez nowy termostat i uszczelka pod glowica jest wymieniona wentylator sie zalancza na 95 stopniach ale jak wygasze silnik to nie dziala musi byc wlaczony zaplon zeby pracowal ja juz nie mam pomyslu

#4 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2009 - 12:28

korek od chlodnicy kupilem nowy czujnik temperatury w chlodnicy tez nowy termostat i uszczelka pod glowica jest wymieniona wentylator sie zalancza na 95 stopniach ale jak wygasze silnik to nie dziala musi byc wlaczony zaplon zeby pracowal ja juz nie mam pomyslu


węze od chłodnicy gorące gurny i dolny,do nagrzewnicy też idą węże one sa ciepłe ,prubowałes bez korka to że nowy nie znaczy że dobry
wentylator się wyłączy po wyłączeniu zaplonu bynajmiej u mnie tak jest
termostat ładnie otwiera czuć na węzu ze jest obieg

#5 OFFLINE   sebolmax

sebolmax
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: wlkp

Napisany 05 maja 2009 - 12:33

probowalem bez korka woda sie podnosi i wylewa oczywiscie jest przegotowana termostat ladnie otwiera a weze i cala chlodnica jest goraca

#6 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2009 - 14:13

jeżeli nagrzewnica i pompa jest sprawna stawiam na upg ,ale niech jeszcze koledzy sie wypowiedzą ,bo gazu chyba nie masz

ps z jakiego powodu robiłeś wcześniej upg była planowana szczelność sprawdzałeś

#7 OFFLINE   sebolmax

sebolmax
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: wlkp

Napisany 05 maja 2009 - 16:09

wymienialem upg bo olej dostawal sie do chlodnicy
a jesli slabo grzeje mi w samochodzie to moze miec jakis zwiazek z tym bo poszedlem dzisiaj do kumpla tez ma omege i jemu grzeje ze w majtach mozna siedziec a u mnie grzeje bo grzeje ale leci cieple powietrze

#8 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2009 - 16:58

wymienialem upg bo olej dostawal sie do chlodnicy
a jesli slabo grzeje mi w samochodzie to moze miec jakis zwiazek z tym bo poszedlem dzisiaj do kumpla tez ma omege i jemu grzeje ze w majtach mozna siedziec a u mnie grzeje bo grzeje ale leci cieple powietrze


jeżeli jest tak jak piszesz to można wnioskować nagrzewnice zamuloną,sprawdzałeś te węże od niej co pisałem wcześniej
czy zawór trójdrożny jest ok

#9 OFFLINE   ARMIN

ARMIN

    3.0 24v

  • 32 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: b

Napisany 05 maja 2009 - 17:07

W obiegu podczas pracy silnika panuje wysokie ciśnienie i dzięki temu płyn się nie gotuje wzrastając nawet powyżej 100 stopni, gdy gasisz auto i w jakiś sposób owe ciśnienie spada, to woda mając temp. powyżej 100 stopni zaczyna się gotować. Moim zdaniem może to być wina jakiejś nieszczelności.

#10 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 maja 2009 - 18:37

Jeżeli tempoeratura jest wysoka to po zgaszeniu silnika wentylator powinien pracowac i chłodzić silnik, powinna też chodzić pompka wody elektryczna przy chłodnicy (jezeli jest w 2.0 bop w v6 tak jest ) i wtedy nie dopusci do zagotowania się.
Jeżeli wywala ci płyn na zdjętym korku na wolnych obrotach to ja bym stawial na UPG jednak, może coś źle zostało zrobione, tak jak było pytane planowana była głowica, sprawdzana była jej szczelność, może głowica pęknięta?

#11 OFFLINE   ARMIN

ARMIN

    3.0 24v

  • 32 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: b

Napisany 05 maja 2009 - 20:16

Wywalanie wody przy odkręconym korku w żadnym stopniu nie świadczy o walniętej uszczelce. Po to chyba wymyślono ten korek aby był zakręcony. Specjalnie zrobiłem test i w moich omegach 2.0 i 3.0 i wywala wodę przy odkręconym korku- a raczej uszczelki mam o.k. Wywalanie wody przy odkręconym korku to raczej wina zwiekszania objętości cieczy podczas wzrostu temp. Ja nadal stawiam na nieszczelność- może sie myle, ale kto jest nieomylny?

#12 OFFLINE   sebolmax

sebolmax
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: wlkp

Napisany 06 maja 2009 - 06:23

Dzieki za wszystki porady ale chyba dalem rede :D
wczoraj walczylem do 23:30 wywalilem chlodnice i wszystko porzadnie wymylem woda pod cisnieniem i niby sie nie gotuje oby tak zostalo wrazie jek by sie znow to dzialo to dam tu znac.
Ijeszcze raz dzieki koledzy :czesc:

#13 OFFLINE   nenkinus

nenkinus

    nenkinus

  • 22 postów
  • Dołączył: 11-03-2008
  • Skąd: Olesno/Lubliniec/Warszawa

Napisany 07 maja 2009 - 21:56

u mnie po wyłączeniu zapłonu i jak temperatura jest wysoka to wentylator chodzi aż do momentu kiedy jednostka się nie schłodzi... i moim zdaniem i nie tylko moim... tak powinno być!!! Przegrzanie silnika do niczego dobrego nie prowadzi... :(
nenkinus

#14 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2009 - 22:07

u mnie po wyłączeniu zapłonu i jak temperatura jest wysoka to wentylator chodzi aż do momentu kiedy jednostka się nie schłodzi... i moim zdaniem i nie tylko moim... tak powinno być!!! Przegrzanie silnika do niczego dobrego nie prowadzi...

w vkach wentylator chodzi ,po wylaczeniu zaplonu , ale z tego zo pamiatam to w 2.0 nie

#15 OFFLINE   nenkinus

nenkinus

    nenkinus

  • 22 postów
  • Dołączył: 11-03-2008
  • Skąd: Olesno/Lubliniec/Warszawa

Napisany 07 maja 2009 - 22:12

moim zdaniem tak powinno być w każdym aucie...!!!:eek:
nenkinus

#16 OFFLINE   zgliczyn

zgliczyn
  • 34 postów
  • Dołączył: 12-05-2007
  • Skąd: Wa-wa

Napisany 12 czerwca 2009 - 17:13

u mnie w 2.0 16v tez wentylator chodzi po wyłączeniu silnika i wyjeciu kluczyka że stacyjki

natomiast mam problem że nie wyłacza sie po schłodzeniu ma ktoś pomysł co to może być

#17 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2009 - 17:16

w vkach wentylator chodzi ,po wylaczeniu zaplonu , ale z tego zo pamiatam to w 2.0 nie

miałem kiedyś 2,0 i też wentylator wyłączał sie po wyjęciu kluczyka