Mam taki problem a może i nie problem ponoć poduszki w tym silniku mają jakieś podciśnieniowe sterowanie czy jakoś tak, moje pytanie jest takie czy jest to potrzebne ponieważ ma po obu stronach silnika wężyki idące na dół ale są odłączone od czegoś, myślę że to coś to poduszki i są zaślepione, ostatnio jak ściągałem kolektor to pod nim jest elektrozawór o numerze 7.22341.00.0 w IC widnieje jako zawór przełączający zawieszenie silnika i te wężyki idą od tego zaworka i są zaślepione, czy to jest potrzebne do życia?


Poduszki silnika Y25DT i ich sterowanie
Rozpoczęte przez
DamianSz
, 30 kwi 2009, 08:48
5 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2009 - 08:48
#2
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2009 - 09:22
Idea jest taka, ze podczas pracy na wolnych obrotach, zawieszenie silnika jest miekkie, a wibracje od wolno krecacego sie diesla nie sa przenoszone na nadwozie. Gdy dodajesz gazu, wibracje silnika maleja i podcisnienie jest podawane na poduszki zeby je "przyssac" i utwardzic.
Z moich przemyslen wynika, ze jezdzenie na odlaczonym podcisnieniu od poduszek, czyli caly czas w trybie "miekko", moze przyspieszyc zuzycie poduszek. Podcisnienie ich nie przysysa, wiec mocniej pracuja przenoszac reakcje silnika na nadwozie.
Poduszki powinny byc podlaczone tak jak zasugerowales, czyli - magistrala podcisnienia - zawor sterujacy pod kolektorem dolotowym - trojnik - poduszki (lewa i prawa).
Barted
Z moich przemyslen wynika, ze jezdzenie na odlaczonym podcisnieniu od poduszek, czyli caly czas w trybie "miekko", moze przyspieszyc zuzycie poduszek. Podcisnienie ich nie przysysa, wiec mocniej pracuja przenoszac reakcje silnika na nadwozie.
Poduszki powinny byc podlaczone tak jak zasugerowales, czyli - magistrala podcisnienia - zawor sterujacy pod kolektorem dolotowym - trojnik - poduszki (lewa i prawa).
Barted
#3
OFFLINE
Napisany 04 maja 2009 - 05:06
czy takie poduszki wystepują też w innych modelach?
mam właśnie problem z głośnym silnikem na wolnych obrotach, dudni w kabinie jak diabli, a po lekkim dodaniu gazu jest ok.
mam właśnie problem z głośnym silnikem na wolnych obrotach, dudni w kabinie jak diabli, a po lekkim dodaniu gazu jest ok.
#4
OFFLINE
Napisany 19 marca 2014 - 22:05
mam takie samo pytanie, zna ktoś odpowiedź?czy takie poduszki wystepują też w innych modelach?
#5
OFFLINE
Napisany 20 marca 2014 - 06:38
co to znaczy innych modelach omegi czy ogólnie innym aucie ale raczej nie sądze aby gdzieś znaleźć pasujące, a jeśli chodzi o pneumatykę to jest tego sporo w bmw.mam takie samo pytanie, zna ktoś odpowiedź?
#6
OFFLINE
Napisany 20 marca 2014 - 15:38
Z racji że ten sam silnik jest w między innymi w bmw 525d to podejrzewać by można, że poduszki będą takie same, jednak już znalazłem że jednak się różnią, chyba, że ktoś to zaneguje. Ogólnie rzecz biorąc, te poduszki ma tylko ta Omega z motorem Y25DT, no to szkoda, krąg poszukiwań się zawęża.