Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OMEGA 2.5 DTI KOPCI / Dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mzwolin

mzwolin

    www.ninja636.prv.pl

  • 12 postów
  • Dołączył: 12-02-2008
  • Skąd: Płock

Napisany 24 kwietnia 2009 - 19:14

Witam Wszystkich mam mały problem z Omegą DTI 2.5 (150 KM) 2002 rok.
Samochód czasami po postoju na światłach potrafi przykopcić szarym dziwnie pachnącym dymem (spora łuna szarego dymu).Rano też czasami puści dymka szarego/czarnego dymka .Wiem,że ludzie różne rzeczy piszą ,że może podgrzewacz, że może coś innego.
Ogólnie mówiąc samochód jak jedzie nie kopci ani nawet nie dymi za dużo.
Raz tylko spod samochodu zakopciło jak by się coś przykopciło pod fotelem.(sytuacja opisywana na forum)

Auto jeździ bardzo dobrze silnik równo pracuje nic nie telepie w mieście teraz pali ok 10 l na 100km .Od 2700- 4500 ciągnie lux- jak na tą wagę oczywiście i silnik.Czasami przy pierwszym mocnym wciśnięciu gazu poleci czarny dym(ale to chyba normalne w dieslach CR).Bez problemu przyspiesza do ponad 200.

Druga sprawa co powinno się wyczyscić/wymienić (nie wpędzając się w ogromne koszta) w tym aucie aby to auto szło lepiej,mniej paliło po prostu miało lżej w codziennej eksplotacji.Samochodem zrobiłem już 20 000 km teraz ma 191000km(raczej prawdziwy).Olej ubywa tylko przez bagnet na dole przy misce (oring puszcza) i spod czujnika poziomu oleju w misce(czekam już na zamówione oringi/uszczelki oryginalne opla ) i troszke turbina puszcza ale mało.
Proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam Michał.

#2 OFFLINE   HBB

HBB
  • 1 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Legnica

Napisany 25 kwietnia 2009 - 06:32

Wtam
Od grudnia też mam Omegę 2.5dti w automacie i powiem ci, że.
- bardzo dużo pali ci ropki
- jest ważne czy przy wydechu masz czarny dym czy szary/biały
i dokładnie kiedy ewentualnie te "kolory" dymu ci się pojawiają więcej sczczegułów.
Żeby coś podpowiedzieć musisz wyłapać jakąś chronologię i powtarzalność zdarzeń,
wtedy można coś ustalić.


PS.
Od 15 lat używam tylko Omeg. Tą którą teraz jeżdżę to pierwsza w dislu i w wolnych chwilach rozpoczynam rozpoznanie szczegółowe tego autka.
Na dzień dzisiejszy jeszcze posiadam Omegę A CD DIAMAND 2.0 benzynkę 93r. i powiem ci, że "kultura i komfort" jazdy jest lepszy.No ale nie będę się rozpisywał o "+" i "-" Omeg A,B i Blf
Pozdrawiam

#3 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 kwietnia 2009 - 08:52

10l/100 w mieście w korkach to bardzo dobry wynik ,podgrzewacz kopci na niebiesko spod auta jak jest poniżej 3stopni C nizależnie od obrotów silnika

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 kwietnia 2009 - 10:45

Potwierdzam, co napisał Stary49. Poniżej 10l zszedłem tylko raz i to na zimowych kołach (205/65/15), teraz na letnich (225/55/16) 11l/100 to super wynik, w korkach po Wawie.

#5 OFFLINE   krzysiekg82

krzysiekg82
  • 34 postów
  • Dołączył: 22-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 kwietnia 2009 - 12:02

mam taką samą omegę z podobnym przebiegiem. też kopci i nie mogę się tego pozbyc. chyba tak ma byc:) w zimę mi kopcił spod fotela że z początku się przestraszyłem że się zapalił:) a to po prostu chyba eberspaher się zepsuł (ten dogrzewacz silnika). druga sprawa: puszcza chmurę przy przeciągnięciu powyżej 3000 obrotów (przy szybkim przyspieszaniu i zmianie biegów) - szczególnie widac to w nocy jak ktoś za tobą jedzie. mieszkam w warszawie, pracuję w samym centrum i w dużych korkach pali mi średnio 10-11 litrów, na trasie koło 6. mam manual. wymieniałem już turbo, elektrozawór sterowania turbo i wiele innych rzeczy. samochód i tak przykopci przy przeciągnięciu. dałem z tym sobie spokój:) przestałem patrzyc w lusterko. teraz tylko myślę o wycięciu tych blaszek kolektora ssącego bo jak czytam na forum o biedakach co im się te blaszki pourtywały i zniszczyły silnik to aż spac

...nie mogę po nocach:)

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 kwietnia 2009 - 12:40

teraz tylko myślę o wycięciu tych blaszek kolektora ssącego bo jak czytam na forum o biedakach co im się te blaszki pourtywały i zniszczyły silnik to aż spac

...nie mogę po nocach


Więc witaj w klubie bezsennych blaszkowiczy. Ja też się przybieram do zdjęcia kolektora ssącego i neutralizacji blaszek.

#7 OFFLINE   krzysiekg82

krzysiekg82
  • 34 postów
  • Dołączył: 22-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 kwietnia 2009 - 12:51

no tak. przez taką głupotę tyle szkód. jeżeli chcecie poprawic dynamikę to myślę że warto sprawdzic elektrozawór sterowania turbo. przedmuchac go sprężonym powietrzem. u mnie też brał olej. to zmieniłem na gęstszy i o wiele mniej dolewam:) no i wymieniłem uszczelkę pod deklem zaworów wraz ze śrubami i uszczelkę kolektora ssącego

#8 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 25 kwietnia 2009 - 19:37

Witam
Posiadam przejechałem swoją omegą juz 130 tys km więc myślę że mogę się wypowiedzieć na ten temat (mam za sobą kapitalny remont silnika wymiana 6 tłoków i wału oraz wymianę turbo sprężarki).
Co do blaszek to jestem przeciwnikiem ich usunięcia ciągle mam ten sam kolektor dolotowy i w nim oryginalne blaszki a na liczniku juz 250 tys km.
Bez sterowania przepustnicami w kolektorze omega słabo się zbiera z dołu (aby się przekonać wystarczy odpiąc sterowanie zaworkiem podciśnieniowym wtedy blaszki są w pozycji otwarte)
Jeśli omega gubi Ci olej to najprawdopodobniej masz zapchany filt na odpowietrzeniu skrzyni korbowej (należy go wymienić, kupić najlepiej w BMW do silnika M57 2.5 litra, ponoć mają zestaw do przebudowy na lepszy od oryginalnego sznurkowego).
Koniecznie dobież sie do zaworka podciśnieniowego sterującego geometrią turbiny gdzieś na forum jest tutorial jak go wyczyścic.
Kolektor dolotowy także dobrze sciągnać i wyczyścic dokładnie zarówno kolektor jak i zawór recyrkulacji spalin.
Olej jaki jest zalecany do tego silnika to naprzykład Castrol Edge 5w30 lub jego odpowiednik, nie oszczędzaj na oleju nie wlewaj nic gęściejszego bo pożegnasz sie z turbiną. Wchodzi go dokładnie 6.5 litra do poziomu stanu na bagnecie. Filtr oleju tylko MANN albo KNECHT, zapomniaj o Filtronach bez sensu oszczędzać 20 zeta.
To tyle jeśli chodzi o podstawy. Wszelkie inne usterki o ktorych możesz nie mieć pojęcia wykaże TYLKO i WYŁĄCZNIE komputer + dobry diagnosta. Warto raz na 15 tysięcy wybrać sie do takowego i sprawdzić co w silniku piszczy.

Pozdrawiam Krzysiek

PS Zakupiłem opel can commandera i na dniach powinien do mnie dotrzeć może kiedyś spotakamy sie na jakimś lokalnym mazowieckim spociku i sprawdzimy co w Twojej maszynie piszczy.

#9 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 kwietnia 2009 - 20:31

1.co do spalania właśnie wróciłem zpod Łodzi autostradą 480km z szybkością równo na tempomacie 140 spaliła 8,4 2.po zakupie został zdjęty kolektor blaszki były w idealnym stanie beż żadnych luzów zostawiłem mój przebieg może 250 tyś ? 3. jeżdże na Orlen Platinum semisyntetic oleju nie zużywa