Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

piszczy pasek przy gaszeniu silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2009 - 18:32

witam
u mnie sprawa wyglada tak:
odpalam auto pali OK:D
silnik pracuje OK:D
jak przekrecam kluczyk zeby zgasic ZONK:o

w momencie gdy silnik sie zatrzymuje slychac pisk paska przez okolo pol sekundy moze sekunde.
zagladalem pod maske wszystko wyglada OK
sprawdzalem macajewem i tez jest OK
naciag paskow jest dobry, napinacz dobrze pracuje,
nigdzie na rolkach nie widze luzow
gdy silnik pracuje jest pelna kultura, cicho i rowno sie wszystko kreci pasek w czasie jazdy nie piszczy
a jak gasze to takie pisniecie jest jakby cos sie zatrzymywalo wczesniej niz reszta i pasek po tym przytarl
paski maja 15tys problem wystepuje od ok 5 tys

pytanie zadaje tylko dlatego ze mam malo wolnego czasu zeby to rozebrac i oblukac, a moze ktos z was tak mial juz i sie podzieli co bylo przyczyna bo jesli cos trzeba dokupic to wole teraz kupic niz po rozkopaniu wszystkiego

#2 OFFLINE   sylwester malen

sylwester malen
  • 54 postów
  • Dołączył: 17-08-2008

Napisany 21 kwietnia 2009 - 18:47

ja nie wiem czy to to akurat ale tez tak miałem,jezdziłem kilka miesiecy z tym aż nagle jednego dnia poszło mi koło pasowe na wale,wymieniłem koło i jest teraz dobrze,chodzi mi o to ze po tym kole to ten pasek nie obracał mi sie swobodnie tylko bardziej ślizgał,tak sobie myśle ze jak go gasiłem to pasek nie zatrzymywał sie równo z kołem tylko jeszcze się sliznoł kawałek pod wpływem rozpendu i wydał jeszcze taki dziwny pisk.ale ja tak miałem a ty możesz mieć zupełnie co innego.

#3 OFFLINE   maciekf

maciekf
  • 33 postów
  • Dołączył: 28-03-2009

Napisany 21 kwietnia 2009 - 21:18

ja mialem podobnie i to napinacz

#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2009 - 09:58

jak wymienialem paski to wszystko ogladalem i bylo OK
a tu po jakims czasie sie zaczelo

napinacz z tego co widze to jest OK bo napina tak jak trzeba i rolka sie kreci a kolo pasowe widze ze luzow nie ma
cos mi sie zdaje ze jednak bede to musial rozebrac i zobaczyc dokladnie
niby mi to piszczenie nie przeszkadza ale wole zeby mi paski nie poszly jak bede poza domem a tym bardziej za granica bo to juz zalamka

kiedys mi kolo stutgardu ducato stanelo to w 10 minut policja sie zjawila dlaczego na autostradzie stoje i mi takie trzepanie zrobili ze nikomu nie zycze

a tak wogole to w jaki sposob sie moze popsuc napinacz i kolo pasowe?

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2009 - 10:37

takie zjawisko jest typowe dla konczacego zywot kola pasowego na wale glownym
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 kwietnia 2009 - 14:15

napinacz lub koła na wale,
ja wymieniłem napinacz to przeszło, a stary wydawał się całkiem OK
Kuba

#7 OFFLINE   maciekf

maciekf
  • 33 postów
  • Dołączył: 28-03-2009

Napisany 22 kwietnia 2009 - 14:35

sam ten amortyzatorek maly moj tez byl niby spoko ale piszczal przy gaszeniu i czasami potrafil przeskoczyc i pasek sie luzowal

#8 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2009 - 06:58

dzieki wam wszystkim za pomoc :D
spodziewalem sie ze to kolo albo napinacz jednak mialem nadzieje ze to bedzie cos drobniejszego i liczylem na to ze jakims smrowaniem sie to naprawi

no to sie zabieram za to w tym tygodniu, jakby cos wiecej wyszlo w praniu to bede odgrzebywal temat:p

#9 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 23 kwietnia 2009 - 08:13

witam. U mie sa dokladnie takie same objawy jak opisal CUGIEL. Tez nie mam pojecia co to moze byc poniewaz nie interesowalem sie tym zbytnio. Ale tez zaczyna mnie to interesowac.Wiec co dokladnie jest tego przyczyna??? pozdro

#10 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2009 - 08:28

Nie zawsze taka usterka musi się skończyć wymianą koła pasowego czy napinacza.
Czasami pomaga przejechanie papierem sciernym drobnoziarnistym rowka koła pasowego i zewnetrznej strony napinacza.
Te elementy czasami są już tak wyślizgane, że pasek się po nich ślizga.
Możecie sami zauważyć jak te części się błyszczą po długim użytkowaniu.
Spróbujcie najpierw przejechać to papierem ściernym.

#11 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2009 - 17:52

Nie zawsze taka usterka musi się skończyć wymianą koła pasowego czy napinacza.
Czasami pomaga przejechanie papierem sciernym drobnoziarnistym rowka koła pasowego i zewnetrznej strony napinacza.
Te elementy czasami są już tak wyślizgane, że pasek się po nich ślizga.
Możecie sami zauważyć jak te części się błyszczą po długim użytkowaniu.
Spróbujcie najpierw przejechać to papierem ściernym.


dzwonilem dzisiej pytac o kolo i napinacz kolo 504 zl a napinacz 100 masakra normalnie chyba bede musial najpierw sprobowac jak mowisz jak nie pomoze to zmienie najpierw napinacz bo tanszy

a tak wogole zapytam jeszcze jakie jest wasze zdanie czy wymieniac teraz przy okazji paski czy darowac sobie
koszt paskow niski kolo 50 zl i sam niewiem czy zmienic czy sobie darowac?:)

#12 OFFLINE   maciekf

maciekf
  • 33 postów
  • Dołączył: 28-03-2009

Napisany 23 kwietnia 2009 - 20:44

ja pasek bym wymienil bo mialem nauczke nie wymienilem paska wstawilem nowy napinacz i pojezdzilem troche i wyjechalem za miasto i pasek sie rozlecial w drobny mak.

#13 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 23 kwietnia 2009 - 22:18

ja pasek bym wymienil bo mialem nauczke nie wymienilem paska wstawilem nowy napinacz i pojezdzilem troche i wyjechalem za miasto i pasek sie rozlecial w drobny mak.


Albo stanie sie odwrotnie tak jak u mnie :D Wymieniłem tylko pasek na nowy i tłumnik drgań, a potem po paru tysiącach pękło ramie napinacza i narobiło bigosu :p Więc jak sie niewie kiedy co było wymieniane to polecam wymianę całego kompletu (pasek, ramię napinacza, rolki, i tłumnik drgań) wtedy nic nas nie zaskoczy :cool:

#14 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2009 - 06:48

wczoraj wszystko ogladnolem, pasek nie jest przytarty ani opekany wkoncu ma on zaedwie 15 tys wiec sobie darowalem
wymienilem amortyzatorek i problemu juz nie mam nic nie piska
a ramie robilem przy wymianie paska ostatnio i jest do tej pory ok
znajac zycie to jak bedzie cieplej to i tak bede sie do tego zabieral jak bedzie cieplo bo pewnie visko trzeba bedzie podreperowac to wtedy paski zmienie

czyli jak narazie problem z glowy:D
dzieki za porady

#15 OFFLINE   detalicznyb

detalicznyb
  • 22 postów
  • Dołączył: 01-06-2009

Napisany 27 lipca 2009 - 18:35

koledzy, bryka stoi na poboczu, pasek wielorowkowy luzny jest ale nie zerwany_czyli albo napinacz albo koło poszło_pytanie mam natomiast mianowite: czy 1 km to ja przejade wozem i nienarobie sobie wiekszego bigosu?? czy ten pasek npedza pąpe chłodzenia? co jeszze procz ładowania wentylatorow i pompy wspomagania...?

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2009 - 18:46

Napnij pasek, wystarczy odgiąć ramie napinacza i pasek się napnie. Tak, pompa wody jest napędzana z paska wielorowkowego. Na Twoim miejscu jeśli nie udało by mi się napiąć paska nie ryzykował bym jazdy.

#17 OFFLINE   detalicznyb

detalicznyb
  • 22 postów
  • Dołączył: 01-06-2009

Napisany 27 lipca 2009 - 19:01

nie bardzo wiem ktory to napinacz i w ktora mańke go napinac_rozumiesz, ogrodnikiem jestem... w kazdym badz razie jsli sie nie napnie to nawet 1 km nie jechac? tylko hol?

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2009 - 19:08

Tylko hol. Zaraz skoczę i zrobię fotkę ramienia napinacza.

Dodany obrazek
W to miejsce należy przyłożyć jakiś pręt, bądź jakiś drewniany kołek i walnąć w niego młotkiem. Napinacz wskoczy na swoje miejsce, a pasek się napnie. Wtedy będzie można jechać. A jak dojedziesz, to w domu zdjmiesz plastik z napisem Turbo Diesel i zdejmiesz gumkę z amortyzatorka-napinacza, nalejesz tam oleju hudraulicznego (koło 20 ml). Olej kupisz w stacji obsługi pojazdów. Kup setkę takiego oleju i już.

#19 OFFLINE   detalicznyb

detalicznyb
  • 22 postów
  • Dołączył: 01-06-2009

Napisany 27 lipca 2009 - 19:35

dzieki serdeczne!! za pomoc i fote!! mam nadzieje ze to da sie napiac i pojechac. jak nie to sie wtocze tylko na górke i potem moze na luzie do mechanika zjade ten kilometr, moze sie bryka nie rozsypie hehe. Pozdro kolego! dzieki.