Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z obrotami


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   studys

studys
  • 44 postów
  • Dołączył: 17-11-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 grudnia 2006 - 17:45

Już wspominałem w jakiś postach o moich problemach.
Więc tak: w sumie od kupna (tylko później na to zwróciłem uwagę) były problemy z falującymi wolnymi obrotami. Dodam że Omsia ja zagazowana ale ja i tak mam zamiar jeździć głównie na benzynie. Wymieniłem palec roździelacza (Beru),kopułkę (jakaś niemiecka) i świece (NGK). Po tym może troszkę się poprawiło ale prawie niezauważalnie.
No to wpadłem na pomysł że spróbuję założyć silniczek krokowy od innej Omsi (z takim samym silnikiem). Po zmianie było to samo ale "jaja" zaczęły się dopiero po wróceniu do mojego. Od tamtej pory wolne potrafią być w zakresie 500-1800obr/min, a także potrafi mi zgasnąć np przy dojeżdżaniu do świateł.
Do tego jeszcze jest tak że obroty potrafią się zaciąć na poziomie ok. 3tys i jak zmieniam bieg to silnik wyje (a wczoraj po przełączeniu na spalanie chwilowe okazało się że wtedy spalanie pokazuje na 000, a jak obroty wracają do norny to i spalanie zaczyna pokazywać.

Byłem w Qserwis na podłączeniu do kompa i nic mu nie pokazało. Goście cos tam pod nosami mamrotali że tak jakby nie chodziła na wszystkich garach i powiedzieli żebym pogadał z gościem od gazu. Dowiedziałem się że mogą zacząć od czyszczenia krokowego za 70zeta ale to może nie pomóc (przecież ja płacę za zrobioną robotę a nie robioną). Ten gazownik wspomniał coś o przepływomierzu. Koszt takiej zabawy to od ok.100-200 do niewiadomo ilu (za samo zdjęcie i obejrzenie to właśnie 100zeta).
Mając nadzieje że coś mi pomoże odłączenie akumulatora to zdjęłem klemę na całą noc i żadnej poprawy.
Silnik krokowy mam zamiar sam dorwać i spróbować przeczyścić wg instrukcji z forum ale nie wiem czy sam mogę coś zrobić z przepływomierzem.
Może ktoś ma jakieś pomysły poza ASO, bo tam zostawia się zreguły majątek a ja teraz nie jestem przy kasie. Wczoraj specjalnie zassałem troszkę LPG ale na gazie jest to samo.

Już mi ręce opadają. Poza tym jeździ się spoko,tylko coś stuka z przodu po prawej stronie.

Z góry dziękuję za pomoc. Może niektórzy się wkurzą na mój post ale nie wszystko znalazłem po wybraniu opcji Szukaj.


Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza

#2 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2006 - 18:13

Dodam że Omsia ja zagazowana ale ja i tak mam zamiar jeździć głównie na benzynie.

Zrób porządek z instalacją gazową albo ja zdemontuj.
Może zaciąga gdzieś lewe powietrze? W tym wieku auta nietrudno o zniszczone przewody gumowe zwłaszcza jeśli szedł nimi gas.

#3 OFFLINE   pawel5103

pawel5103
  • 37 postów
  • Dołączył: 28-11-2006
  • Skąd: Bialystok

Napisany 12 grudnia 2006 - 08:15

u mnie jest ten sam problem.Wymienilem krokowca,czyscilem przepustnice,wymienilem filtr powietrza mialem pekniety kolektor wydechowy to zespawalem bo podobno od tego tez moga falowac a obroty jak falowaly tak dalej faluja

#4 OFFLINE   studys

studys
  • 44 postów
  • Dołączył: 17-11-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 grudnia 2006 - 12:01

To mnie nie pocieszyłeś. Bo ta cała sytuacja jest momentami niebezpieczna jak mi siada wspomaganie kierownicy i hamulców.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza

#5 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2006 - 16:48

Mam ome 3 miesiące, pekniety kolektor, obroty falowały, nie czyściłem przepustnicy, nie czyściłem krokowca, nie wymieniałem kabli ani świec.Tydzien temu przestały falowac, obroty piekne stabilne ok. 750-800 normalnie tylko sie cieszyc.Ciekawe jak długo :grin:

#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2006 - 16:52

Tydzien temu przestały falowac, obroty piekne stabilne ok. 750-800 normalnie tylko sie cieszyc.Ciekawe jak długo


oby jak najdłużej.....................

ale cóż się stało że tak pieknie chodzi........... toż to jakiś cud...........

:mrgreen:

#7 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2006 - 16:53

NIe wiem :grin: samo z siebie naprawde, moze to cud bo mioeszkam pod Jasną Górą :lol:

#8 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2006 - 16:57

moze to cud bo mioeszkam pod Jasną Górą


no to i ja jade bo nie moge dość có mojej dolega.......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ... zdaje sie że przewody WN.... ale jest taki dostep że poprostu masakra................ :evil:

#9 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 12 grudnia 2006 - 20:11

Sprawdź szczelność układu wydechowego (kompletnie nie tylko kolektor). Ja wymienilem sobie caly uklad łącznie z usunieciem kata i wsadzeniem struminicy AWG. Obroty juz nie falują. Auto jeździ nieco lepiej tzn lepiej sie zbiera już przy niższych obrotach. Sprawdzanie szczelnosci wydechu: na podnosnik, zapalic silnik, 1 gość przytyka dłonią rure wydechowa i drugi oblatuje caly uklad czy nie dmucha przez dziurki. Najczesciej powstaja w okolicy tej siatki przed katalizatorem oraz na wszelkich spawach. Po spawaniu warto zabezpieczyc te miejsca odpowiednia farbą.

#10 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 21:52

Dextran, pękające kolektory w 16v to standard, który był dokładany gratis do każdego silnika X20XEV. :razz:

W 8v kolektory nie pękają (wyjątki co najwyżej stanowią regułę). Można oczywiście obejżeć cały wydech, ale wg. mnie nie w tym problem.

Pamiętajcie, że 95% rozwiązań problemów X20XEV z "cudownym" układem Simtec nie pasuje do tych samych problemów w pozostałych silnikach opla. :twisted:

#11 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 13 grudnia 2006 - 11:36

Cześć miałem ten sam problem ale poruszyłem czujnikiem prawdopodobnie nazywa się (czujnik dolotowy powietrza) to ten przed przepływomierzem i jest wszystko ok. może z tym masz problem wysyłam fotke Dodany obrazek
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5

#12 OFFLINE   studys

studys
  • 44 postów
  • Dołączył: 17-11-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 stycznia 2007 - 18:49

No więc jak wcześniej pisałem dzisiaj wkońcu udało mi się podjechac do gazownika. Między świętami zrobili sobie wolne i dopiero teraz mogłem.
Odłączyli mi elektrycznie instalację gazową, czyli teraz tak jakby nie było tej instalacji a jest tak jak było. Dzisiaj prawie za każdym razem jak się zatrzymywałem to mi gasł.

U mnie nie ma tego czujnika, może dlatego że mam starszy samochodzik.

Aktualnie jestem po zamianie przepływomierza z innej Omsi ale jak na razie to nic nie pomogło. W najbliższych dniach jadę do znajomego na sprawdzenie kompresji i mam zamiar oczyścic silnik krokowy i sprawdzić przepustnice itp.
Mam nadzieje że mi się uda coś wskurać.

Mam takie pytanko w związku z moimi przyszłymi pracami: czy jest możliwość regulacji przepływomierza. Myślałem że jest jakiś potencjometr (bo mam jakąś zaślepkę) ale okazało się że niemam nic takiego.

A może ktoś zna jakiś nie drogi i dobry warsztat gdzie mi zrobią Omsię, najlepiej z okolic Bemowa. Tylko nie taki że zapłacę połowę wartości samochodu bo to niema sensu.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza

#13 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2007 - 18:55

czy jest możliwość regulacji przepływomierza. Myślałem że jest jakiś potencjometr (bo mam jakąś zaślepkę) ale okazało się że niemam nic takiego.

Potencjometr jest pod zaślepką, ale tylko w silnikach typu 20SE, 30NE (bez "C" z przodu).

Wg. mnie nie tędy droga jednak.