

Płyn z chłodnicy, nagrzewnica i zawór trójdrożny
#1
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 10:28
#2
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 10:52
Witam mam taki problem. Wywala mi płyn przez zawór trójdrożny przy temp. ok 90 stopni. ale tylko gdy ustawiam na panelu LO lub coś w pobliżu 18-19 stopni. Zawór wymieniłem i dzieje się to samo. Co to może być?? Narazie jeżdzę z wyłączonym panelem. Nie cieknie tylko wtedy kiedy na panelu ustawiam temp. ok 24-HI. Silnik sie nagrzewa prawidłowo. Nawiewy tez działają ok. Proszę o jakąś poradę. Pozdrawiam
jesli wywala z zaworu to niesprawny zawor. tu nie ma zadnych mykow. na low podcisnienie zamyka doplyw wody na nagrzewnice i wraca na blok. wymien na nowy oryginal - no chyba ze przewod masz walniety
#3
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 19:31
#4
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 23:01
dodam ,że płyn wycieka też przy wyłączonym silniku przy przekręconym kluczyku z włączonymi kontrolkami
powtorze - wymien zawor na oryginalny
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2009 - 17:18
#7
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2009 - 15:28
Mi zawór dobrze działa tylko gazownicy się tam wpinali z wężami i tak je połączyli że ciekło na tych połączeniach.
Dzisiaj to rozebrałem i doprowadziłem do kultury.
3h zabawy i na razie nic sie nie dzieje co by mogło martwić.
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 11:36
#10
OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 14:40
#11
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 19:51
dopne sie do tematu, brak ogrzewania w aucie. moje pytanie brzmi : na jakiej zasadzie działa ten zawór czy przez ten mały wężyk od podciśnienia (przy zmiania tempereatury pokrętłem z ciepłaj na zimna i odwrotnie) powinno przepływać powietrze bo u mnie nie ma żadnej reakcji i nie wiem co z tym zrobic. będe bardzo wdzięczny jeżeli ktoś mi w tym pomoże
#12
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 21:45
witam pisałem już o moim prolemie gdzie indziej ale nie uzyskałem żadnej odpowiedzi wiec
dopne sie do tematu, brak ogrzewania w aucie. moje pytanie brzmi : na jakiej zasadzie działa ten zawór czy przez ten mały wężyk od podciśnienia (przy zmiania tempereatury pokrętłem z ciepłaj na zimna i odwrotnie) powinno przepływać powietrze bo u mnie nie ma żadnej reakcji i nie wiem co z tym zrobic. będe bardzo wdzięczny jeżeli ktoś mi w tym pomoże
Jak ustawisz pokrętła (obydwa) maksymalnie na zimne to w wężyku podciśnienia powinien być zasys i następuje odcięcie nagrzewnicy.
Jak zdejmiesz wężyk z zaworu nagrzewnicy wtedy obieg gorącego płynu przez nagrzewnicę jest cały czas, niezależnie od ustawienia pokręteł. Tylko działające podciśnienie (zasys) powoduje że zawór odcina obieg przez nagrzewnicę.
Trzeba sprawdzić czy rurki, które wchodzą w nagrzewnicę są gorące, obie muszą parzyć.
Jeżeli tak nie jest wypłucz układ chłodzenia. Zlej 2L płynu i wlej 2L octu. Pojeździj z tym trochę i sprawdź rurki nagrzewnicy.
Ocet jest sprawdzony i już nie raz dał radę odmulić nagrzewnicę.
#13
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 12:46
#14
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 11:37
jest gdzieś jakieś zdjęcie?
#15
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 13:56
gdzie dokładnie znajduje się zawór trójdrożny?
jest gdzieś jakieś zdjęcie?
z tylu silnika za cewka .ładne doiscie z kanału
#16
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 22:22
#17
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 14:19