Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Płyn z chłodnicy, nagrzewnica i zawór trójdrożny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pitracho

pitracho
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-07-2008
  • Skąd: SZCZECINEK

Napisany 15 kwietnia 2009 - 10:28

Witam mam taki problem. Wywala mi płyn przez zawór trójdrożny przy temp. ok 90 stopni. ale tylko gdy ustawiam na panelu LO lub coś w pobliżu 18-19 stopni. Zawór wymieniłem i dzieje się to samo. Co to może być?? Narazie jeżdzę z wyłączonym panelem. Nie cieknie tylko wtedy kiedy na panelu ustawiam temp. ok 24-HI. Silnik sie nagrzewa prawidłowo. Nawiewy tez działają ok. Proszę o jakąś poradę. Pozdrawiam

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 kwietnia 2009 - 10:52

Witam mam taki problem. Wywala mi płyn przez zawór trójdrożny przy temp. ok 90 stopni. ale tylko gdy ustawiam na panelu LO lub coś w pobliżu 18-19 stopni. Zawór wymieniłem i dzieje się to samo. Co to może być?? Narazie jeżdzę z wyłączonym panelem. Nie cieknie tylko wtedy kiedy na panelu ustawiam temp. ok 24-HI. Silnik sie nagrzewa prawidłowo. Nawiewy tez działają ok. Proszę o jakąś poradę. Pozdrawiam


jesli wywala z zaworu to niesprawny zawor. tu nie ma zadnych mykow. na low podcisnienie zamyka doplyw wody na nagrzewnice i wraca na blok. wymien na nowy oryginal - no chyba ze przewod masz walniety




 


#3 OFFLINE   pitracho

pitracho
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-07-2008
  • Skąd: SZCZECINEK

Napisany 15 kwietnia 2009 - 19:31

dodam ,że płyn wycieka też przy wyłączonym silniku przy przekręconym kluczyku z włączonymi kontrolkami

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 kwietnia 2009 - 23:01

dodam ,że płyn wycieka też przy wyłączonym silniku przy przekręconym kluczyku z włączonymi kontrolkami


powtorze - wymien zawor na oryginalny




 


#5 OFFLINE   pitracho

pitracho
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-07-2008
  • Skąd: SZCZECINEK

Napisany 16 kwietnia 2009 - 10:23

ok jutro wymieniam nowy zawór wtedy będzie wiadomo

#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 23 kwietnia 2009 - 17:18

Witam , dziś prawdopodobnie pi......ł zawór trójdrożny . Dobrze , że pod domem. Pisze , że prawdopodobnie bo jeszcze nie wiem , jutro będzie rozbierane podszybie. Zobaczyłem tylko , że płynu znacznie ubyło w zbiorniczku, komunikat na desce i strużke płynu na jezdni do miejsca co dojechałem. Pod samochodem kałuża płynu na wysokości łączenia silnika ze skrzynią. Spływało po osłonie silnika. Kurde jak nie urok to sraczka.

#7 OFFLINE   caliber

caliber
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 24 kwietnia 2009 - 15:28

Życzę powodzenia w walce ja dzisiaj to przerabiałem.
Mi zawór dobrze działa tylko gazownicy się tam wpinali z wężami i tak je połączyli że ciekło na tych połączeniach.
Dzisiaj to rozebrałem i doprowadziłem do kultury.

3h zabawy i na razie nic sie nie dzieje co by mogło martwić.

#8 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 kwietnia 2009 - 20:25

Dziś zrobione . Koszta nie takie wielkie . Zawór GM.

#9 OFFLINE   pitracho

pitracho
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-07-2008
  • Skąd: SZCZECINEK

Napisany 24 maja 2009 - 11:36

Udało się . Sam wymieniłem zawór nic nie cieknie. Sukces. Pozdrawiam

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 maja 2009 - 14:40

ostatnio grzebałem w podszybiu i zauważyłem, że od strony filtra ppyłkowego w przegrodzie jest jakiś otwór zamknięty klapką - wydaje mi się, że wymyślono go po to, by ułatwić dostęp do zaworu - sam nie próbowałem go otwierać, ale może komuś się przyda ta informacja. Ja jakiś czas temu poprawiałem podłączenie parownika i siadałem tyłkiem na silniku by mieć dostęp do tego zaworu, choć i tak dostęp masakryczny.

#11 OFFLINE   mercinisko

mercinisko
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: Solina

Napisany 12 maja 2010 - 19:51

witam pisałem już o moim prolemie gdzie indziej ale nie uzyskałem żadnej odpowiedzi wiec
dopne sie do tematu, brak ogrzewania w aucie. moje pytanie brzmi : na jakiej zasadzie działa ten zawór czy przez ten mały wężyk od podciśnienia (przy zmiania tempereatury pokrętłem z ciepłaj na zimna i odwrotnie) powinno przepływać powietrze bo u mnie nie ma żadnej reakcji i nie wiem co z tym zrobic. będe bardzo wdzięczny jeżeli ktoś mi w tym pomoże

#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 maja 2010 - 21:45

witam pisałem już o moim prolemie gdzie indziej ale nie uzyskałem żadnej odpowiedzi wiec
dopne sie do tematu, brak ogrzewania w aucie. moje pytanie brzmi : na jakiej zasadzie działa ten zawór czy przez ten mały wężyk od podciśnienia (przy zmiania tempereatury pokrętłem z ciepłaj na zimna i odwrotnie) powinno przepływać powietrze bo u mnie nie ma żadnej reakcji i nie wiem co z tym zrobic. będe bardzo wdzięczny jeżeli ktoś mi w tym pomoże


Jak ustawisz pokrętła (obydwa) maksymalnie na zimne to w wężyku podciśnienia powinien być zasys i następuje odcięcie nagrzewnicy.
Jak zdejmiesz wężyk z zaworu nagrzewnicy wtedy obieg gorącego płynu przez nagrzewnicę jest cały czas, niezależnie od ustawienia pokręteł. Tylko działające podciśnienie (zasys) powoduje że zawór odcina obieg przez nagrzewnicę.
Trzeba sprawdzić czy rurki, które wchodzą w nagrzewnicę są gorące, obie muszą parzyć.
Jeżeli tak nie jest wypłucz układ chłodzenia. Zlej 2L płynu i wlej 2L octu. Pojeździj z tym trochę i sprawdź rurki nagrzewnicy.
Ocet jest sprawdzony i już nie raz dał radę odmulić nagrzewnicę.

#13 OFFLINE   mercinisko

mercinisko
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: Solina

Napisany 16 maja 2010 - 12:46

sprawdziłem rurki, tylko jedna jest gorąca. wczoraj załozyłem nową chłodnice i problem z przegrzewaniem sie silnika ustąpił. teraz tylko to ogrzewanie. czy ocet nie zaszkodzi nowej chłodnicy?? jeżeli nie to jak długo mam na nim jeździć??

#14 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 09 czerwca 2011 - 11:37

gdzie dokładnie znajduje się zawór trójdrożny?
jest gdzieś jakieś zdjęcie?

#15 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 09 czerwca 2011 - 13:56

gdzie dokładnie znajduje się zawór trójdrożny?
jest gdzieś jakieś zdjęcie?


z tylu silnika za cewka .ładne doiscie z kanału

#16 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 09 czerwca 2011 - 22:22

szukałem i nie znalazłem, chyba w wersji bez klimy nie ma takiego zaworu, płyn mi ucieka a ja dalej nie mogę znaleźć którędy

#17 OFFLINE   Rafiki 132e

Rafiki 132e

    rafiki 132e

  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: Lipsko

Napisany 26 grudnia 2011 - 14:19

siemank0omam zapytanie odnosnie tego zaworka czy jak nie mam klimy to mam taki zawor czy nie i gdzie on jest omega caravan 2,0 16v

#18 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 26 grudnia 2011 - 14:52

http://forum.omegakl...ad.php?t=33120;)