Witam.
Mam omegę 2.0 16V automat i taki problem. Kilka dni samochodzik postał bo coś się stało i nie odpala. Chciałem go zacholować do mechaniora i zablokowane jest tylne prawe koło. Po zdjęciu koła postukałem troszkę i klocki wyglądają na luźne, lecz nadal się nie kręci. Nie mam pojęcia co może być. Automat posiada jakąś blokadę czy co??? Wszystkie operacje wykonywałem na przełączonej dźwigni na N.
Pozdrawiam


zablokowane tylne koło...
Rozpoczęte przez
najmita
, 14 kwi 2009, 19:37
9 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 19:37
#2
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 19:47
spuść reczny i popukaj młoteczkiem od tyłu w tarcze montarzową ,być moż miałeś auto na recznym i sie zastało
poruszaj dżwignią recznego gora dół
poruszaj dżwignią recznego gora dół
#3
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:03
Ręczny był zaciągnięty. Coś tam pukałem stukałem... Być może za mało... Próbowałem innym samochodem szarpnąć i nawet drgnąć nie chciało...Wezmę jutro większy kaliber młotka...
#4
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:08
nie delikatnie popukaj nieszarp innym autem bo bałaganu narobiszisz i poruszaj za linki troche
#5
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:12
ok. jutro powalczę z nim. Rozumiem, że skrzynia oraz inne usterki nie wchodzą w grę...?
#6
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:25
Nie można wykluczyć zablokowanej zapadki....Rozumiem, że skrzynia oraz inne usterki nie wchodzą w grę...?
#7
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:29
coś bliżej z tą zapadką bo jestem zielony w tych sprawach...
#8
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 21:10
hmm o ile dobrze pamiętam, to po obu stronach mostu, na pólosiach są zamocowane takie zębatki, za pomocą których po włączeniu "P" są blokowane koła (dkładnie te półosie). Nie wiem niestety jaka jest zasada działaniea tych zapadek - mechaniczna czy elektryczna, ale bardzo możliwe, że po prostu prawa zapadka zablokowała zębatkę i po włączeniu "N" nie odblokowała się... Podobny objaw dość często jest w przypadku zatrzymania auta na wzniesieniu np... Wtedy kierowca ma problem z przełaczeniem lewarka z pozycji "P". to oczywiście tylko domysły, bo jak pisali koledzy, może masz problem z hamulcem...
Zeby być pewnym, to musiałbyś zdjąć tarczobęben i wtedy sprawdzić, czy piasta się obraca.
Zeby być pewnym, to musiałbyś zdjąć tarczobęben i wtedy sprawdzić, czy piasta się obraca.
#9
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 22:18
dlotiv - to trochę inaczej działa. Zapadka jest w środku skrzyni, blokuje wał połączony bezpośrednio z wałem napędowym. Natomiast te trybiki po obu stronach mostu to koronki czujników abs - podczas jazdy koronka się obraca i przed czujnikiem raz jest ząbek a raz przerwa - czujniki odczytują zmiany pola magnetycznego i w ten sposób pozwalają obliczyć prędkość obracania się poszczególnych kół.
#10
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 09:27
Dzięki za info. Mam nadzieję, iż to hamulec i tej wersji będę do momentu naprawy trzymał...
Dziękuję koledzy. Faktycznie linka się przyblokowała. Usunąłem usterką.
Dziękuję koledzy. Faktycznie linka się przyblokowała. Usunąłem usterką.