Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zablokowane tylne koło...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   najmita

najmita
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-04-2009

Napisany 14 kwietnia 2009 - 19:37

Witam.
Mam omegę 2.0 16V automat i taki problem. Kilka dni samochodzik postał bo coś się stało i nie odpala. Chciałem go zacholować do mechaniora i zablokowane jest tylne prawe koło. Po zdjęciu koła postukałem troszkę i klocki wyglądają na luźne, lecz nadal się nie kręci. Nie mam pojęcia co może być. Automat posiada jakąś blokadę czy co??? Wszystkie operacje wykonywałem na przełączonej dźwigni na N.
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 19:47

spuść reczny i popukaj młoteczkiem od tyłu w tarcze montarzową ,być moż miałeś auto na recznym i sie zastało
poruszaj dżwignią recznego gora dół

#3 OFFLINE   najmita

najmita
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-04-2009

Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:03

Ręczny był zaciągnięty. Coś tam pukałem stukałem... Być może za mało... Próbowałem innym samochodem szarpnąć i nawet drgnąć nie chciało...Wezmę jutro większy kaliber młotka...

#4 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:08

nie delikatnie popukaj nieszarp innym autem bo bałaganu narobiszisz i poruszaj za linki troche

#5 OFFLINE   najmita

najmita
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-04-2009

Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:12

ok. jutro powalczę z nim. Rozumiem, że skrzynia oraz inne usterki nie wchodzą w grę...?

#6 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:25

Rozumiem, że skrzynia oraz inne usterki nie wchodzą w grę...?

Nie można wykluczyć zablokowanej zapadki....

#7 OFFLINE   najmita

najmita
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-04-2009

Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:29

coś bliżej z tą zapadką bo jestem zielony w tych sprawach...

#8 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 kwietnia 2009 - 21:10

hmm o ile dobrze pamiętam, to po obu stronach mostu, na pólosiach są zamocowane takie zębatki, za pomocą których po włączeniu "P" są blokowane koła (dkładnie te półosie). Nie wiem niestety jaka jest zasada działaniea tych zapadek - mechaniczna czy elektryczna, ale bardzo możliwe, że po prostu prawa zapadka zablokowała zębatkę i po włączeniu "N" nie odblokowała się... Podobny objaw dość często jest w przypadku zatrzymania auta na wzniesieniu np... Wtedy kierowca ma problem z przełaczeniem lewarka z pozycji "P". to oczywiście tylko domysły, bo jak pisali koledzy, może masz problem z hamulcem...
Zeby być pewnym, to musiałbyś zdjąć tarczobęben i wtedy sprawdzić, czy piasta się obraca.

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2009 - 22:18

dlotiv - to trochę inaczej działa. Zapadka jest w środku skrzyni, blokuje wał połączony bezpośrednio z wałem napędowym. Natomiast te trybiki po obu stronach mostu to koronki czujników abs - podczas jazdy koronka się obraca i przed czujnikiem raz jest ząbek a raz przerwa - czujniki odczytują zmiany pola magnetycznego i w ten sposób pozwalają obliczyć prędkość obracania się poszczególnych kół.

#10 OFFLINE   najmita

najmita
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-04-2009

Napisany 15 kwietnia 2009 - 09:27

Dzięki za info. Mam nadzieję, iż to hamulec i tej wersji będę do momentu naprawy trzymał...

Dziękuję koledzy. Faktycznie linka się przyblokowała. Usunąłem usterką.