

wysoka temperatra 2.5td
#1
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2009 - 17:58
w jakich normach powinna trzymać się 2.5 TD??
http://www.fotosik.p...b18c076aa3.html
#2
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2009 - 18:44
#3
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2009 - 15:45
#4
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2009 - 18:11
musze podlaczyc sie pod temat bo mam to samo dzis temp podeszla mi do 105* wlaczylem ogrzewanie na max temp zaczela spadac i jakos dojechalem do domu.
jakis czas temu myslalem ze to wisko bo cos slabo dmuchalo ale pomoglo nieznacznie bo temp skacze do gory tyle ze po dluzszym czasie. po schlodzeniu do 95 ciezko odpalil probowalem pare razy czyzby pompa? czy przegrzalem go(plyn chlodzacy sie zagotowal mam mieszanke niebieskiego z ok 1,5litra wody) wskazowki temp do czerwonego pola nie dopuscilem?
dodam ze jak jeszcze bylo zimno peklo mi ramie napinacza i nie wiem czy czasem pompy wody nie uszkodzilo(czy w ogole moglo?)
podpowiedzcie od czego najlepiej zaczac
ps 2lata temu oddawalem pompe paliwa do srwisu boscha i zrobilem od tego czasu 60tys czy czas juz na pompe?pamietam ze kiedy mialem z nia problem tez mi sie grzal...
#5
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 03:37
czy taki widok po... 20min jazdy miejskiej (średnio 40,60km/h) automat ... w temp 18C to normalne ??
w jakich normach powinna trzymać się 2.5 TD??
http://www.fotosik.p...b18c076aa3.html
U mnie zimą wskazówka trzymała się jedną kreske poniżej 90. W teraz i w zeszłe lato dochodziła do 90. Jak ją kiedyś bujnąłem do 175 na autostradzie to poszła na dwie kreski powyżej 90 i tak się trzymała.
W zasadzie jak tylko przekracza 90 to skleja sie visco i spada do 90.
#6
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 12:41
#7
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 14:12
#8
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 22:35
czy taki widok po... 20min jazdy miejskiej (średnio 40,60km/h) automat ... w temp 18C to normalne ??
w jakich normach powinna trzymać się 2.5 TD??
ppp musisz sprawdzić drożność układu chłodzenia. Tj. węże termosrtat i chłodnica. Na moje siada wisco (sprzęglo wentylatora). przey okazji sprawdz pąpę wody, bo potrafią często siadać i może się skończyć tym, że zatrzesz motor. Ja w "klekocie" miałem wszystko na zicher i taka temperatura występowała po katowaniu Omci, ale zaraz wracała na 90'C i tak było cały czas. Lato, klima i 160 km/h.
nie może być 100' C. Wiadomo, że dla diesla to dobra temperatura robocza, ale silnik sie "skończy"
#9
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2009 - 04:26
#10
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2009 - 11:18
..HALLO,HALOO,witam u mnie jest taak-gdy jadę spokojnie(auto jest w ruchu)i temperatura na zewnątrz wynosi tak max.do 15 stu stopni to temperaturę mam na stabilnym poziomie-ok 90 st.ale gdy tylko stane w korku lub ze swiateł szybko wystartuje,to temperatura nagle idzie pod 100 stopni-dopiero gdy włączę ogrzewanie na maxa(a chcialem nadmienic,ze mamy juz wiosnę i jest stosunkowo ciepło na zewnątrz) i wszystkie nawiewy-temperatura gdzies po 5 ciu minutach wraca na starą pozycję czyli na 90 stopni-nie wiem co jest,bo mam juz wymieniony pasek klinowy,mam zrobioną w styczniu tego roku głowicę-jeszcze jest na gwarancji,naturalnie zmienioną uszczelkę.Cały czas obserwuję sytuację w tym aucie.Czasem potrafi mi ubyć płynu w zbiorniku wyrównawczym tak około 3,5 centymetra patrzac od góry na zbiorniczek w przeciagu 3 tygodni-ale nie zawsze ten plyn u mnie ubywa-tego wycieku nie mogę zlokalizowac-widziałem kilka razy plamę płynu tak na wysokości automatycznej skrzyni biegów pod autem.Gdy mam na zegarze 90 stopni i cieply silnik-dotykałem węze i chłodnice-węże nienapuchniete-prawy górny-gorący i prawy górny róg chłodnicy wewnetrznej ma taka samą temperaturę jak ten prawy górny wąż ale srodek chłodnicy(tej drugiej-wewnętrznej)-tak na wysokosci wisco-jest juz dużo chłodniejszy-nie wiem,może to tak ma byc skoro wisko pracuje i ją schładza-natomiast ta pierwsza-zewnętrzna chlodnica-ona jest cała równomiernie goraca(ona jest wedlug mnie od klimy,bo widze po rawej stronie metalowe rurki.Dodatkowo dobrze wymyłem karcherem z gorąca wodą(brudne,niemyte od wielu miesięcy nogi ;-P )i przestrzeń pomiedzy tymi dwoma chlodnicami i również obie chłodnice od dołu-mysląc,że moze poprawię drozność w chłodnicach,ale jakoś poprawy niewidzę-chyba jednak muszę wyciagnac chłodnice i oddac ja gdzies do fachowca do sprawdzenia,bo mozliwe,że stare chłodnicysko jest juz niedrożne,myśle tez o sprawdzeniu lub wymianie pompy wody.Moja zona na każdą nową wiadomośc o naprawie w naszej cudownej Omedze-potrafi się zbudzic w środku nocy-cała zlana potem jak gdyby była odwórczynią roli glownej w takich filmach jak "Piła","Milczenie Owiec"czy "Teksańska Masakra piłą mechaniczną".czy którys z Forumowiczów-spotkał sie z podobnym przypadkiem jak ten u mojej zony????..sorry w mojej Omedze??? Pozdrowionka -Sławek.
A pewien jesteś, że visco pracuje poprawnie? Bo samo to, że widzisz jak wiatrak się kręci nie oznacza, że visco jest sprawne.
#11
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2009 - 18:15
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 23:55