Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wysoka temperatra 2.5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ppp1980

ppp1980

    X30XE 3.0 V6

  • 52 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 kwietnia 2009 - 17:58

czy taki widok po... 20min jazdy miejskiej (średnio 40,60km/h) automat ... w temp 18C to normalne ??
w jakich normach powinna trzymać się 2.5 TD??

http://www.fotosik.p...b18c076aa3.html

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2009 - 18:44

Wymień pompę wody, moja siadła ostatnio, objawy podobne...

#3 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 kwietnia 2009 - 15:45

albo zamknięty termostat... albo.......w opisie masz że kupujesz omegę to takiej nie kupuj póki ktoś tego nie zwalczy bo różnie może być

#4 OFFLINE   jasny_gwint

jasny_gwint
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-09-2007
  • Skąd: starogard gdanski

Napisany 12 kwietnia 2009 - 18:11

witam

musze podlaczyc sie pod temat bo mam to samo dzis temp podeszla mi do 105* wlaczylem ogrzewanie na max temp zaczela spadac i jakos dojechalem do domu.
jakis czas temu myslalem ze to wisko bo cos slabo dmuchalo ale pomoglo nieznacznie bo temp skacze do gory tyle ze po dluzszym czasie. po schlodzeniu do 95 ciezko odpalil probowalem pare razy czyzby pompa? czy przegrzalem go(plyn chlodzacy sie zagotowal mam mieszanke niebieskiego z ok 1,5litra wody) wskazowki temp do czerwonego pola nie dopuscilem?
dodam ze jak jeszcze bylo zimno peklo mi ramie napinacza i nie wiem czy czasem pompy wody nie uszkodzilo(czy w ogole moglo?)
podpowiedzcie od czego najlepiej zaczac


ps 2lata temu oddawalem pompe paliwa do srwisu boscha i zrobilem od tego czasu 60tys czy czas juz na pompe?pamietam ze kiedy mialem z nia problem tez mi sie grzal...

#5 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 kwietnia 2009 - 03:37

czy taki widok po... 20min jazdy miejskiej (średnio 40,60km/h) automat ... w temp 18C to normalne ??
w jakich normach powinna trzymać się 2.5 TD??

http://www.fotosik.p...b18c076aa3.html


U mnie zimą wskazówka trzymała się jedną kreske poniżej 90. W teraz i w zeszłe lato dochodziła do 90. Jak ją kiedyś bujnąłem do 175 na autostradzie to poszła na dwie kreski powyżej 90 i tak się trzymała.

W zasadzie jak tylko przekracza 90 to skleja sie visco i spada do 90.

#6 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 12:41

przyczną może być również pasek klinowy:) Niby błachostka, a ma wpływ na poprawną pracę wielu podzespołów, a wszyscy o nim zapominają. Więc zamiast wydawać w ciemno kasę na pompe wody, termostat, visco, nowy IC zacznij może od paska.

#7 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 14 kwietnia 2009 - 14:12

u mnie było to samo i po wymianie wiska i termostatu wszystko wróciło do normy ,ale przeczytałem wszystko na ten temat i przyczyn moze byc znacznie wiecej naprzykład zasyfiona chłodnica zepsuty wentylator na interculeże pompa wody noi co najgorsze uszczelka pod głowicą
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#8 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 kwietnia 2009 - 22:35

czy taki widok po... 20min jazdy miejskiej (średnio 40,60km/h) automat ... w temp 18C to normalne ??
w jakich normach powinna trzymać się 2.5 TD??


ppp musisz sprawdzić drożność układu chłodzenia. Tj. węże termosrtat i chłodnica. Na moje siada wisco (sprzęglo wentylatora). przey okazji sprawdz pąpę wody, bo potrafią często siadać i może się skończyć tym, że zatrzesz motor. Ja w "klekocie" miałem wszystko na zicher i taka temperatura występowała po katowaniu Omci, ale zaraz wracała na 90'C i tak było cały czas. Lato, klima i 160 km/h.

nie może być 100' C. Wiadomo, że dla diesla to dobra temperatura robocza, ale silnik sie "skończy"

#9 OFFLINE   slawek_corpse

slawek_corpse
  • 38 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: łask

Napisany 19 kwietnia 2009 - 04:26

..HALLO,HALOO,witam u mnie jest taak-gdy jadę spokojnie(auto jest w ruchu)i temperatura na zewnątrz wynosi tak max.do 15 stu stopni to temperaturę mam na stabilnym poziomie-ok 90 st.ale gdy tylko stane w korku lub ze swiateł szybko wystartuje,to temperatura nagle idzie pod 100 stopni-dopiero gdy włączę ogrzewanie na maxa(a chcialem nadmienic,ze mamy juz wiosnę i jest stosunkowo ciepło na zewnątrz) i wszystkie nawiewy-temperatura gdzies po 5 ciu minutach wraca na starą pozycję czyli na 90 stopni-nie wiem co jest,bo mam juz wymieniony pasek klinowy,mam zrobioną w styczniu tego roku głowicę-jeszcze jest na gwarancji,naturalnie zmienioną uszczelkę.Cały czas obserwuję sytuację w tym aucie.Czasem potrafi mi ubyć płynu w zbiorniku wyrównawczym tak około 3,5 centymetra patrzac od góry na zbiorniczek w przeciagu 3 tygodni-ale nie zawsze ten plyn u mnie ubywa-tego wycieku nie mogę zlokalizowac-widziałem kilka razy plamę płynu tak na wysokości automatycznej skrzyni biegów pod autem.Gdy mam na zegarze 90 stopni i cieply silnik-dotykałem węze i chłodnice-węże nienapuchniete-prawy górny-gorący i prawy górny róg chłodnicy wewnetrznej ma taka samą temperaturę jak ten prawy górny wąż ale srodek chłodnicy(tej drugiej-wewnętrznej)-tak na wysokosci wisco-jest juz dużo chłodniejszy-nie wiem,może to tak ma byc skoro wisko pracuje i ją schładza-natomiast ta pierwsza-zewnętrzna chlodnica-ona jest cała równomiernie goraca(ona jest wedlug mnie od klimy,bo widze po rawej stronie metalowe rurki.Dodatkowo dobrze wymyłem karcherem z gorąca wodą(brudne,niemyte od wielu miesięcy nogi ;-P )i przestrzeń pomiedzy tymi dwoma chlodnicami i również obie chłodnice od dołu-mysląc,że moze poprawię drozność w chłodnicach,ale jakoś poprawy niewidzę-chyba jednak muszę wyciagnac chłodnice i oddac ja gdzies do fachowca do sprawdzenia,bo mozliwe,że stare chłodnicysko jest juz niedrożne,myśle tez o sprawdzeniu lub wymianie pompy wody.Moja zona na każdą nową wiadomośc o naprawie w naszej cudownej Omedze-potrafi się zbudzic w środku nocy-cała zlana potem jak gdyby była odwórczynią roli glownej w takich filmach jak "Piła","Milczenie Owiec"czy "Teksańska Masakra piłą mechaniczną".czy którys z Forumowiczów-spotkał sie z podobnym przypadkiem jak ten u mojej zony????..sorry w mojej Omedze??? Pozdrowionka -Sławek.
sławek_corpse

#10 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 kwietnia 2009 - 11:18

..HALLO,HALOO,witam u mnie jest taak-gdy jadę spokojnie(auto jest w ruchu)i temperatura na zewnątrz wynosi tak max.do 15 stu stopni to temperaturę mam na stabilnym poziomie-ok 90 st.ale gdy tylko stane w korku lub ze swiateł szybko wystartuje,to temperatura nagle idzie pod 100 stopni-dopiero gdy włączę ogrzewanie na maxa(a chcialem nadmienic,ze mamy juz wiosnę i jest stosunkowo ciepło na zewnątrz) i wszystkie nawiewy-temperatura gdzies po 5 ciu minutach wraca na starą pozycję czyli na 90 stopni-nie wiem co jest,bo mam juz wymieniony pasek klinowy,mam zrobioną w styczniu tego roku głowicę-jeszcze jest na gwarancji,naturalnie zmienioną uszczelkę.Cały czas obserwuję sytuację w tym aucie.Czasem potrafi mi ubyć płynu w zbiorniku wyrównawczym tak około 3,5 centymetra patrzac od góry na zbiorniczek w przeciagu 3 tygodni-ale nie zawsze ten plyn u mnie ubywa-tego wycieku nie mogę zlokalizowac-widziałem kilka razy plamę płynu tak na wysokości automatycznej skrzyni biegów pod autem.Gdy mam na zegarze 90 stopni i cieply silnik-dotykałem węze i chłodnice-węże nienapuchniete-prawy górny-gorący i prawy górny róg chłodnicy wewnetrznej ma taka samą temperaturę jak ten prawy górny wąż ale srodek chłodnicy(tej drugiej-wewnętrznej)-tak na wysokosci wisco-jest juz dużo chłodniejszy-nie wiem,może to tak ma byc skoro wisko pracuje i ją schładza-natomiast ta pierwsza-zewnętrzna chlodnica-ona jest cała równomiernie goraca(ona jest wedlug mnie od klimy,bo widze po rawej stronie metalowe rurki.Dodatkowo dobrze wymyłem karcherem z gorąca wodą(brudne,niemyte od wielu miesięcy nogi ;-P )i przestrzeń pomiedzy tymi dwoma chlodnicami i również obie chłodnice od dołu-mysląc,że moze poprawię drozność w chłodnicach,ale jakoś poprawy niewidzę-chyba jednak muszę wyciagnac chłodnice i oddac ja gdzies do fachowca do sprawdzenia,bo mozliwe,że stare chłodnicysko jest juz niedrożne,myśle tez o sprawdzeniu lub wymianie pompy wody.Moja zona na każdą nową wiadomośc o naprawie w naszej cudownej Omedze-potrafi się zbudzic w środku nocy-cała zlana potem jak gdyby była odwórczynią roli glownej w takich filmach jak "Piła","Milczenie Owiec"czy "Teksańska Masakra piłą mechaniczną".czy którys z Forumowiczów-spotkał sie z podobnym przypadkiem jak ten u mojej zony????..sorry w mojej Omedze??? Pozdrowionka -Sławek.


A pewien jesteś, że visco pracuje poprawnie? Bo samo to, że widzisz jak wiatrak się kręci nie oznacza, że visco jest sprawne.

#11 OFFLINE   dejw13

dejw13
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-04-2009

Napisany 29 kwietnia 2009 - 18:15

mam omege 99 rok 2.5 td silnik od bmw. mam ja od roku od jakiegos czasu grzeje mi sie silnik. mialem w naprawie glowice wymienilem uszczelke pod glowica, wymienilem czujniku temperatury przy chlodnicy, sprawdzilem chlodnice weze termostat wymienilem i nic caly czas mi sie grzeje. doszedlem do tego ze silniczek elektryczny ktory powinien wlanczac sie aby zwiekszyc obieg plynu nie zalancza sie zrobilem go na tzw krotko i nadal sie grzeje. nie wiem co jest z tym silnikiem.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2009 - 18:20

Wymień pompę wody i termostat.

#13 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 11 czerwca 2009 - 23:55

czy to nie sa czasami zegary od benzynowej omegi? 2,5td maja max 6000 obr/min i 230km/h.