

omega C silnik 2.0DTI, a 2.2DTI
#1
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2006 - 23:13
W związku z czym mam pytanie do użytkowników, chodzi mi o niewielkie koszty utrzymania, a dokładniej o silniki diesla w oplu omedze, czym oprócz pojemności i mocy się różnią, dlaczego 2.0 jest mało(wycofane?). Co to za silniki, czy to konstrukcja oplowska ew. skąd zapożyczona. Czy rozrząd jest na pasek czy też łańcuszek, jak sprawują się turbiny i awaryjność tych silników. Jakie jest spalnie minimalne i w dużej aglomeracji? Będę wdzięczny za odpowiedzi. A i jeszcze jedno, nie patrząc na osiągi który byście wybrali (ekonomika)?
Czy silnik diesla 2.2 były z automatem i czy to w ogóle jeżdzi i ile pali w stosunku do manuala.
dzieki i pozdrawiam
i jeszcze jedno pytanko: czy jest gdzieś naklejka jak np. w audi, opisująca model, wersje etc. jeśli tak gdzie i czego szukać. (w audi jest we wnece na koło zapasdowe).
jak wygląda komplet dokumentacji z salonu takiej omegi, oraz ile kluczy powinienem dostać jak i pilotów etc.?
#2
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2006 - 10:47
ja w swojej mam niby 136KM i powiem Ci że to i tak mało jak na tą mase

a zakładam że różnica spalania pomiędzy 2.0 a 2.2 DTi nie jest tak spora

dodajesz chip-a do 2.2 i masz chyba 150KM

a co do budowy i awaryjności ... to najlepiej wiedzieć będą posiadacze owych maszyn

pozdrawiam
#3
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2006 - 11:47
#4
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2006 - 20:55
#5
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2006 - 22:08
moje 9 mm http://img153.images...obraz037az9.jpg
#6
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2006 - 15:04
rozrzad na lancuchu
spalanie w miescie do 10l, na trasie minimalnie mialem 5l na odcinku 240km ale nie udalo mi sie juz tego nigdy powtorzyc

#7
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 20:42

#8
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2007 - 13:30
Na trasie ok 5-7. Rozrzad na lancuchu. Silnik 6 cylindrow, rzedowy na Comon Railu, pracuje niesamowicie, jedynie na jalowym slychac ze to diesel.
#9
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2007 - 18:00
#10
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 10:54
#11
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 14:08
2,5 Dti montowali od 10.2001 do konca produkcji Omegi.
Dzieki bardzo
czasami jednak tylko sie starzejemy...
#12
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 16:34
pozatym co powienienem jeszcze wiedziec o tym silniku? PODOBNO najmniej awaryjny z diesli opla, najlepsza kultura pracy itd... ale mozecie powiedziec cos od siebie? o 2.0 i 2,2 DTI wiem dużo, ale o tym 2.5 praktycznie nic.
#13
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2008 - 19:34
150KM, 300Nm obrotu od 1750 do 3000 obr. , 6 cylindrów w rzędzie, 24 zawory, 2 wałki rozrządu. Silnik konstrukcji BMW jeździ w modelu 5 (E39 produkowanym do 2004 roku - tylko inna elektronika - tam osiąga 163KM).
Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, silnik na luzie pracuje jak diesel, ale kulturalnie i cichutko, ale po dodaniu gazu już od 1000obr. można go pomylić z benzynką. Ogólnie jest bardzo duża różnica w kulturze pracy między 6 a 4 cylindry.
W czasie jazdy bardzo dobra elestyczność, tutaj benzyna nie ma co się porównywać.
Diesla tego można chipować do 180-200KM i 400-430Nm obrotu - tylko po co?
Spalanie w moim przypadku przy spokojnej jeździe w trasie 100 - 110km/h i kilka wyprzedzeń do 140km/h około 7l. Przy bardzo spokojnej równomiernej jeździe 90-110km/h średnia 6,3l/100km. W mieście jest już gorzej - spokojna jazda 8,5-9l/100km, a jak jazda agresywna i szybka to do 10,5l/100km.
W środku w czasie jazdy w ogóle nie słychać że pod maską jest diesel, ale za to czuć odejście w stosunku do mniejszych silników.
Jak masz jakieś pytania to pytaj śmiało jak wiem to odpowiem. Pozdrawiam.