Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega C silnik 2.0DTI, a 2.2DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MARCIN62

MARCIN62
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-12-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 09 grudnia 2006 - 23:13

Witam, poszukuję auta i coraz bardziej pada na omegę rok od 2001 (wielkość, komfort itp)
W związku z czym mam pytanie do użytkowników, chodzi mi o niewielkie koszty utrzymania, a dokładniej o silniki diesla w oplu omedze, czym oprócz pojemności i mocy się różnią, dlaczego 2.0 jest mało(wycofane?). Co to za silniki, czy to konstrukcja oplowska ew. skąd zapożyczona. Czy rozrząd jest na pasek czy też łańcuszek, jak sprawują się turbiny i awaryjność tych silników. Jakie jest spalnie minimalne i w dużej aglomeracji? Będę wdzięczny za odpowiedzi. A i jeszcze jedno, nie patrząc na osiągi który byście wybrali (ekonomika)?
Czy silnik diesla 2.2 były z automatem i czy to w ogóle jeżdzi i ile pali w stosunku do manuala.
dzieki i pozdrawiam

i jeszcze jedno pytanko: czy jest gdzieś naklejka jak np. w audi, opisująca model, wersje etc. jeśli tak gdzie i czego szukać. (w audi jest we wnece na koło zapasdowe).

jak wygląda komplet dokumentacji z salonu takiej omegi, oraz ile kluczy powinienem dostać jak i pilotów etc.?



#2 OFFLINE   lyda

lyda
  • 59 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 grudnia 2006 - 10:47

ja Ci powiem tylko tak... 2.0 DTi ma bodajrze 101KM...
ja w swojej mam niby 136KM i powiem Ci że to i tak mało jak na tą mase :(
a zakładam że różnica spalania pomiędzy 2.0 a 2.2 DTi nie jest tak spora ;)
dodajesz chip-a do 2.2 i masz chyba 150KM :D
a co do budowy i awaryjności ... to najlepiej wiedzieć będą posiadacze owych maszyn :)
pozdrawiam

#3 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 10 grudnia 2006 - 11:47

Ja bym polecałbym 2,5DTi czyli 150 koników,słyszałemże jest najlepszy dizel opla :smile: .Pozdro.

#4 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2006 - 20:55

Spalanie w 2.0 mniejsze o ok. 10-15%, moc 101, w 2.2 - 120 i chyba 125KM - zależy czego szukasz. Turbo w obydwu bez różnicy. Pompa wtryskowa tak samo.Obydwa łańcuchy.W obydwu: przepływomierz, egr, turbo, pompa wtryskowa, elektrozawory mogą być słabymi punktami.

#5 OFFLINE   -karol-

-karol-
  • 18 postów
  • Dołączył: 06-09-2006
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 11 grudnia 2006 - 22:08

rypią się tak samo ale jak juz to bierz 2.2 lepszy moment 280nm i 125km , będziesz bardziej zadowolony z jazdy (waga omy)
Ps: Nicku nie zmieniam. :police:
moje 9 mm http://img153.images...obraz037az9.jpg

#6 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 grudnia 2006 - 15:04

no to logiczne, ze lepszy 2.2 bo mocniejszy ;]
rozrzad na lancuchu
spalanie w miescie do 10l, na trasie minimalnie mialem 5l na odcinku 240km ale nie udalo mi sie juz tego nigdy powtorzyc :p od ostatniego tankowania srednie spalanie wychodzi mi okolo 7.2l w cyklu mieszanym

#7 OFFLINE   georg

georg
  • 43 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ski

Napisany 08 stycznia 2007 - 20:42

Moja to 2.2 dti 120KM. spalanie miasto 10 trasa 7.5 oczywiście kombi .Sedan jest lżejszy okolo 200kg więc i spalanie jes mniejsze (miałem wcześniej sedana)polecam 2.5dti :peace:
georg

#8 OFFLINE   aspon

aspon
  • 32 postów
  • Dołączył: 09-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 stycznia 2007 - 13:30

Ja mam Omege C, 2.5 DTI, ma 150KM, zbiera sie bez problemu, w miescie pali miedzy 9-10, zalezy jak sie jedzie.
Na trasie ok 5-7. Rozrzad na lancuchu. Silnik 6 cylindrow, rzedowy na Comon Railu, pracuje niesamowicie, jedynie na jalowym slychac ze to diesel.

#9 OFFLINE   Beniek

Beniek
  • 53 postów
  • Dołączył: 03-01-2007
  • Skąd: Olsztyn/ Dundee

Napisany 09 stycznia 2007 - 18:00

Mozecie mi powiedzieć od którego roku montowali 2.5 dti??

#10 OFFLINE   aspon

aspon
  • 32 postów
  • Dołączył: 09-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 stycznia 2007 - 10:54

2,5 Dti montowali od 10.2001 do konca produkcji Omegi.

#11 OFFLINE   Beniek

Beniek
  • 53 postów
  • Dołączył: 03-01-2007
  • Skąd: Olsztyn/ Dundee

Napisany 10 stycznia 2007 - 14:08

2,5 Dti montowali od 10.2001 do konca produkcji Omegi.


Dzieki bardzo
Mądrość przychodzi z wiekiem,
czasami jednak tylko sie starzejemy...

#12 OFFLINE   Daras

Daras
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 10 stycznia 2007 - 16:34

podepne sie pod temat, i zapytam o ten 2.5 DTI. ojciec chyba czegos takiego bedzie szukał, chce Omege diesla wiec mowie ze tylko ten 150KM. 2.0 DTI + chip mamy teraz w vectrze i jakos to sie zbiera, a moze mi ktos podac chociaz fabryczne dane tego DTI? chodzi o osiągi spalanie itd...

pozatym co powienienem jeszcze wiedziec o tym silniku? PODOBNO najmniej awaryjny z diesli opla, najlepsza kultura pracy itd... ale mozecie powiedziec cos od siebie? o 2.0 i 2,2 DTI wiem dużo, ale o tym 2.5 praktycznie nic.

#13 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 stycznia 2008 - 19:34

Witam. Jestem użytkownikiem takiej omegi kombi ze skrzynią manualną. Trochę teorii:
150KM, 300Nm obrotu od 1750 do 3000 obr. , 6 cylindrów w rzędzie, 24 zawory, 2 wałki rozrządu. Silnik konstrukcji BMW jeździ w modelu 5 (E39 produkowanym do 2004 roku - tylko inna elektronika - tam osiąga 163KM).
Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, silnik na luzie pracuje jak diesel, ale kulturalnie i cichutko, ale po dodaniu gazu już od 1000obr. można go pomylić z benzynką. Ogólnie jest bardzo duża różnica w kulturze pracy między 6 a 4 cylindry.
W czasie jazdy bardzo dobra elestyczność, tutaj benzyna nie ma co się porównywać.
Diesla tego można chipować do 180-200KM i 400-430Nm obrotu - tylko po co?
Spalanie w moim przypadku przy spokojnej jeździe w trasie 100 - 110km/h i kilka wyprzedzeń do 140km/h około 7l. Przy bardzo spokojnej równomiernej jeździe 90-110km/h średnia 6,3l/100km. W mieście jest już gorzej - spokojna jazda 8,5-9l/100km, a jak jazda agresywna i szybka to do 10,5l/100km.
W środku w czasie jazdy w ogóle nie słychać że pod maską jest diesel, ale za to czuć odejście w stosunku do mniejszych silników.
Jak masz jakieś pytania to pytaj śmiało jak wiem to odpowiem. Pozdrawiam.