Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wysoka temperatura silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 05 kwietnia 2009 - 23:06

Witam.
Wiem, że na forum jest sporo tematów o grzaniu się silnika, ale takiego przypadku jak ja mam, nie mogę znaleźć. Stało to się nagle jadę i temperatura skoczyła, silnik się zagrzał. Myślałem, że termostat nie otwiera ale wymontowałem go całkowicie i po przejechaniu kilometra silnik ponownie się grzeje. Gdy samochód stoi w miejscu temperatura średnia jest ok. 95 nie więcej niż 100. Temperatura wzrasta ponad 100 i dochodzi do maxa aż zapala się kontrolka dopiero podczas jazdy. Wiskoza kręci się cały czas tak jak to powinno być, natomiast nie wiem czy te dwa wiatraki zamontowane na chłodnicy klimy też powinny się włączać ?? Ponieważ niestety tak nie jest. W skrzynce bezpieczników pod maską zauważyłem spalony bezpiecznik 20A po wymianie gdy sprawdziłem po paru minutach znów był przepalony. Nadmienię że w oleju nie widać masła i odwrotnie. Może trzeba wymienić UPG czy to winna innej rzeczy ?? Mam jeszcze jedno pytanie do czego służy "pompka" zlokalizowana po prawej stronie samochodu jeden wąż podłączony jest do prawego górnego rogu chłodnicy a drugi do dolnego lewego ?? Proszę o pomoc ponieważ samochodem nie da się jeździć.

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 06 kwietnia 2009 - 06:31

Te wiatraki maja sie wlanczac.Sprawdz je osobno na ostro czy ci ktorys nie padl.Sprawdz takze interkuler czy nie jest zblokowany.

#3 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 kwietnia 2009 - 06:49

Układ sterowania wentylatorami elektrycznymi można sprawdzić zwierająć styki kabli podłączanych do czujników temperatury na chłodnicy. Zwarcie górnego włącza chyba wolniejszy bieg obu wentylatorów, przy zwarciu dolnego włącza się drugi (szybszy) bieg. Równocześnie powinna pracować mała pompka umieszczona w okolicy zbiornika wyrównawczego .Pompka ta, wymusza chyba obieg cieczy w samej chłodnicy.

#4 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 06 kwietnia 2009 - 08:54

Ta pompka wymusza obieg nagrzewnicy o ile sie nie myle.

#5 OFFLINE   slboss

slboss

    obibok

  • 18 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 06 kwietnia 2009 - 10:38

hmm... tak czytam bo auto mi sie nagrzewa za mocno, wymiana termostatu nic nie pomogła ale jedno co zauważyłem to że wiatraki tylko na pierwszym biegu mi pracują.

Szukałem czujnika na chłodnicy i znalazłem tylko jeden dwupinowy który po zrarciu załącza pierwszy bieg. Gdzie szukać drugiego biegu??

#6 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 06 kwietnia 2009 - 14:16

Wracając do tej pompki która wymusza obieg w jakiej dokładnie sytuacji ma się włączyć ?? Razem z wiatrakami czy ma działać podczas pracy silnika ?? Wiatraki sprawdzone działają. Natomiast problem jest z wiskozą ponieważ nawet po zagrzaniu kręci się luźno nie stawiając oporu. Czy możliwe jest, że grzeje się tak z przyczyny braku termostatu w obwodzie ?? Jest jeszcze jeden problem ktoś wymieniał chłodnice i zamiast na dwa czujniki kupił na jeden (aktualnie jeden jest w chłodnicy a drugi "przyczepiony" do węża) nie sądzę żeby to było przyczyną grzania, ponieważ jeździłem trochę i było ok (samochód kupiłem niedawno). Samochód zagrzał się nagle i stoi od paru dni, ponieważ jak pisałem wcześniej nie da się nim jechać dalej niż ok. kilometr bo zaczyna się gotować.

#7 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:18

Główne chłodzenie ma zapewnić wentylator napędzany paskiem ,sprzęgany automatycznie przy pomocy wisko-sprzęgła. Wentylatory elektryczne włączają się wraz z klimatyzacją, ale także po zadziałaniu czujników na chłodnicy. Chłodnica silnika 2,5TD powinna mieć dwa czujniki od strony akumulatora, jeden w dolnym rogu chłodnicy, drugi nad nim w połowie wysokości.Wentylatory włączają się niezależnie od stacyjki, po zadziałaniu czujników. Do chłodnicy dochodzą 4 węże - 2 grube w jednej przekątnej i dwa cienkie w drugiej przekątnej (dochodzą do małej pomki elektrycznej).

#8 OFFLINE   oldzo

oldzo
  • 32 postów
  • Dołączył: 24-01-2009

Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:25

przepraszam że tak sie wtrące ale jaka powinna byc optymalna temperatura pracy silnika ?? mi podczas jazdy po miescie skacze tak minimalnie nad 90 , czy jest to ok czy powinienem sie zaczac martwic ??

#9 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:09

witam ja tez mam problem z tym grzaniem sie silnika i mam takie pytanko odnośnie załączania sie wisko,przy jakiej temperaturze ten wiatrak ma ciągnąć? dodam jeszcze ze po jezdzie miejskiej temperatura mi skoczyła pod 100.czy to normalne?

#10 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 06 kwietnia 2009 - 21:39

Dziś wymontowałem pompę wody i to prawdopodobnie ona jest jedną lub jedyną przyczyną grzania się silnika odłamał się cały "wiatraczek". Mam nadzieję, ze pomoże jej wymiana. Jeśli ktoś wie proszę o informację kiedy powinna działać pompka wspomagania obiegu (wiem, pytałem parę postów wcześniej, ale nikt nie odpowiedział)

#11 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 07 kwietnia 2009 - 22:24

a ta pompa wody to gdzie sie znajduje? moze ktos mi podpowie,pozdro

#12 OFFLINE   speed

speed
  • 96 postów
  • Dołączył: 07-04-2009
  • Skąd: PO

Napisany 08 kwietnia 2009 - 09:27

Kolego sprawdz czy intercooler dziala.. gorny waz od lewej strony wlasnie jest od intercoolera.. mi sie temperaturka podnosila gdy mialem ok 150km/h i co sie okazalo ze wentylatorek przestal dzialac co jest na intercoolerze.. intercooler masz pod prawym blotnikiem.. tyle narazie pomyslow..

#13 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 08 kwietnia 2009 - 15:08

Pompę wody łatwo znaleźć jest przykręcona do niej wiskoza

#14 OFFLINE   arbuz

arbuz
  • 112 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 08 kwietnia 2009 - 18:20

A co to takiego ta WISKOZA?

#15 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 08 kwietnia 2009 - 18:25

to co przymocowane jest duze smiglo z przodu silnika

#16 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 kwietnia 2009 - 18:57

Kolego sprawdz czy intercooler dziala.. gorny waz od lewej strony wlasnie jest od intercoolera.. mi sie temperaturka podnosila gdy mialem ok 150km/h i co sie okazalo ze wentylatorek przestal dzialac co jest na intercoolerze.. intercooler masz pod prawym blotnikiem.. tyle narazie pomyslow..


czy dobrze rozumiem- wiatrak na ic miał zauważalny wpływ na temperature silnika?

#17 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 08 kwietnia 2009 - 19:30

a wie ktos moze od jakiej temperatury zaczyna ciagnią wiskoza??

#18 OFFLINE   speed

speed
  • 96 postów
  • Dołączył: 07-04-2009
  • Skąd: PO

Napisany 08 kwietnia 2009 - 22:47

dokladnie.. u mnie wlasnie tak sie dzialo.. wzrastala temperaturka w chwili gdy na autostradzie pomykalem pow 150km/h temp osiagala niebezpieczna granice 100 stopni.. ale mialem stluczke i miedzy innymi intercooler byl polamany gdy kupilem nowy podlaczylem to dodatkowo okazalo sie ze wiatraczek na nim jest zatarty.. no to buch kolejne kilkadziesiat zlociszy i teraz mam spokoj :) tzn do dzisiaj bo mi kurna wezyk od chlodnicy pekl :/ tak wiec jutro mam co robic :) pozdrawiam

#19 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2009 - 06:09

Ta pompka wymusza obieg nagrzewnicy o ile sie nie myle.


ta pompa w dieslu wymyszaobieg płynu przez chłodnice gdy silnik osiąga krytycznie wysoką temperaturę tzn załącza sie z drugim biegiem wentulatorów od klimy

przepraszam że tak sie wtrące ale jaka powinna byc optymalna temperatura pracy silnika ?? mi podczas jazdy po miescie skacze tak minimalnie nad 90 , czy jest to ok czy powinienem sie zaczac martwic ?


około 92,5 stopni


witam ja tez mam problem z tym grzaniem sie silnika i mam takie pytanko odnośnie załączania sie wisko,przy jakiej temperaturze ten wiatrak ma ciągnąć? dodam jeszcze ze po jezdzie miejskiej temperatura mi skoczyła pod 100.czy to normalne?


zależy od producenta wizkozy ale w granicach 94 stopni się blokują