

Wysoka temperatura silnika
#1
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 23:06
Wiem, że na forum jest sporo tematów o grzaniu się silnika, ale takiego przypadku jak ja mam, nie mogę znaleźć. Stało to się nagle jadę i temperatura skoczyła, silnik się zagrzał. Myślałem, że termostat nie otwiera ale wymontowałem go całkowicie i po przejechaniu kilometra silnik ponownie się grzeje. Gdy samochód stoi w miejscu temperatura średnia jest ok. 95 nie więcej niż 100. Temperatura wzrasta ponad 100 i dochodzi do maxa aż zapala się kontrolka dopiero podczas jazdy. Wiskoza kręci się cały czas tak jak to powinno być, natomiast nie wiem czy te dwa wiatraki zamontowane na chłodnicy klimy też powinny się włączać ?? Ponieważ niestety tak nie jest. W skrzynce bezpieczników pod maską zauważyłem spalony bezpiecznik 20A po wymianie gdy sprawdziłem po paru minutach znów był przepalony. Nadmienię że w oleju nie widać masła i odwrotnie. Może trzeba wymienić UPG czy to winna innej rzeczy ?? Mam jeszcze jedno pytanie do czego służy "pompka" zlokalizowana po prawej stronie samochodu jeden wąż podłączony jest do prawego górnego rogu chłodnicy a drugi do dolnego lewego ?? Proszę o pomoc ponieważ samochodem nie da się jeździć.
#2
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 06:31
#3
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 06:49
#4
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 08:54
#5
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 10:38
Szukałem czujnika na chłodnicy i znalazłem tylko jeden dwupinowy który po zrarciu załącza pierwszy bieg. Gdzie szukać drugiego biegu??
#6
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 14:16
#7
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:18
#8
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:25
#9
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:09
#10
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 21:39
#11
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2009 - 22:24
#12
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2009 - 09:27
#13
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2009 - 15:08
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2009 - 18:57
Kolego sprawdz czy intercooler dziala.. gorny waz od lewej strony wlasnie jest od intercoolera.. mi sie temperaturka podnosila gdy mialem ok 150km/h i co sie okazalo ze wentylatorek przestal dzialac co jest na intercoolerze.. intercooler masz pod prawym blotnikiem.. tyle narazie pomyslow..
czy dobrze rozumiem- wiatrak na ic miał zauważalny wpływ na temperature silnika?
#17
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2009 - 19:30
#18
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2009 - 22:47



#19
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2009 - 06:09
Ta pompka wymusza obieg nagrzewnicy o ile sie nie myle.
ta pompa w dieslu wymyszaobieg płynu przez chłodnice gdy silnik osiąga krytycznie wysoką temperaturę tzn załącza sie z drugim biegiem wentulatorów od klimy
przepraszam że tak sie wtrące ale jaka powinna byc optymalna temperatura pracy silnika ?? mi podczas jazdy po miescie skacze tak minimalnie nad 90 , czy jest to ok czy powinienem sie zaczac martwic ?
około 92,5 stopni
witam ja tez mam problem z tym grzaniem sie silnika i mam takie pytanko odnośnie załączania sie wisko,przy jakiej temperaturze ten wiatrak ma ciągnąć? dodam jeszcze ze po jezdzie miejskiej temperatura mi skoczyła pod 100.czy to normalne?
zależy od producenta wizkozy ale w granicach 94 stopni się blokują