Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaką sonde lambde kupić ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bluebit

bluebit

    hamstwo

  • 61 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Gdansk/zblewo

Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:11

Witam panowie ;)
Oczywiście wiem ze moja sonda to 5V Ti :p

Jeżdze na gazie i może macie jakieś doświadczenia.
Chce kupić sonde która troche polata mi na LPG
Macie może jakiegoś sprawdzonego sprzedawce ?
Może kupiliście od niego i jezdzicie na LPG od 2lat i sonda nadal działa ?

Pomocy :)

#2 OFFLINE   Boomir

Boomir

    Wyborowa Fighter

  • 248 postów
  • Dołączył: 30-05-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:41

mi sondy na gazie regularnie padają, kupuję oryginalne w opel-shopie lub u stachowiaka i padają po ok 20kkm
chwilowo przestalem jeździć na gazie... narazie daje rade.

pozdr
Boomir, Omega Caravan X20XEV
Food&Fire Manager

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2009 - 15:26

jest tylko 2 firmu ktore produkuja sondy do x20xev NKG i FAE. Nie slyszalem zeby jakas inna firma robila sondy do xev
Z mojego doswiadczenia wynika ze macie problem z instalka a nie sonda. Mam 2,0 16v i na gazie zrobione 60 000 i sonda lata jak glupia, Kumpel ma Viki B 2,0 16v i 80 000 na lpg (w sumie auto ma cos kolo 230 000 i SONDA ORYGINAL NKG/NTK - zero problemow
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   V-Leg

V-Leg
  • 15 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: DL

Napisany 02 kwietnia 2009 - 21:11

u mnie auto 61 tys.na lpg (sekwencja BRC) przebieg auta przy wymianie sondy 238 tys. ja kupiłem tu http://www.allegro.p...9_tytanowa.html (przewód długi spiąłem herkulesem) maj 2008 (280+8) wcześniej u niego kupowałem czujnik rozrządu i wału korbowego u mnie OK
spróbuj priv do kolegi kczech też napewno da radę i weź na poważnie jego uwagi :)

#5 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 02 kwietnia 2009 - 21:23

jesli juz wybierac to ngk

#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 kwietnia 2009 - 22:06

Potwierdzam - NGK

#7 OFFLINE   heju

heju
  • 67 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Gubin

Napisany 03 kwietnia 2009 - 07:26

nie kupuj sztuki!!!!!!!!!!!!!!!!!
mi po założeniu LPG padła i kupiłem w sklepie niby do 2.0 16 5V i nawet jej nie podłączyłem dobrze bo auto zwariowało.
potem w sklepie opla kupiłem niby oryginał za 300zł .wtyczka kolory kabli ok gdyby nie fakt że auto dalej wariowało i nie dało się jeździć.
wreszcie kupiłem u stachowiaka NGK za ponad 400 i teraz mam 30 tyś na LPG i wszystko ok.
kiedyś czytałem że do ecoteców pasuje tylko jeden typ sond,jakieś tytanowe chyba a często jest tak że wciskają cyrkonowe i dlatego jest porażka.
kolejna rzecz to nie kupuj używki!
używka się nadaje tylko do PB a jak założysz do LPG to na bank ci zaraz padnie, gdyż ona wysyła do kompa zmienną rezystancję i na PB po paru tyś jest już stabilna w jakimś tam przedziale ,a tu zakładasz do LPG i całkiem inny skład spalin i ona poprostu nie wyrabia.
przerabiałem ten temat 2 miesiące ,kosztowało mnie to ponad 800zł więc pomyśll bracie abyś majątku nie wydał jak ja!!!

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 18:29

heju ja jestem zwolennikiem nowych czesci ale bez przesady z tymi uzywkami. Koledzy jak macie mozliwosc sprawdzenia sondy na aucie i jesli sonda lata ladnie a z kasa krucho SPOKOJNIE kupujcie uzywki. Heju czy Ty wiesz jakie zadanie ma sonda lambda?????

Jesli ktos zmienia sonde a instalka gazowa ktora ma NIE UCZY SIE NOWYCH PARAMETROW to nie jest problem lambdy tylko instalki. Po wymianie sondy najlepiej pojezdzic troche na benie (dla ukladow siemens simtec) lub odlaczyc aku na noc (dla ukladow bosch motronic) a najlepiej skasowac (jak sie ma czym) wartosci adaptacyjne lambdy, odpalic na benie chwile pojezdzic i ZAPROGRAMOWAC NA NOWO instalke.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   heju

heju
  • 67 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Gubin

Napisany 04 kwietnia 2009 - 13:46

hm no jestem elektronik i tak przerabiałem temat sond i doszłem do tego że mają wbudowany w sobie termistor czyli rezystor który zmienia oporność i to ona powoduje zmianę napięć jakie trafiają do kompa.
generalnie jak coś 2-3-5 lat pracuje w jakimś środowisku i w pewnym momencie dostaje inne życie to albo się urodzi na nowo albo umrze...
to jest moje zdanie z autopsji.
miałem 2 omegi i każda po założeniu gazu natychmiast prosiła o nową sondę.na nic się zdawały też wkręcania używek niby na 100% dobrych.
kasą nie śmierdzę bo gdyby tak było to bym auta nie gazował ale mam swoje zdanie na temat tych cholerstw wkręcanych w układ wylotowy.

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2009 - 20:29

no jakby heju nie do konca znasz zasade dzialania.......... Sonda to urzadzenie ktor mierzy ilosc tlenu w spalinach (nie bede teraz rozpisywal wilekiej teorii) ale sonda to OGNIWO GALWANICZNE - innymi slowy w zaleznosci od ilosci tlenu w spalinach, sonda jest w stanie wytworzyc napiecie. Czyli to nie jest tak jak myslisz ze do sondy wchodzi napiwcie i w zaleznosci od opornosci takie wychodzi (jak np czujniki temp) Sonda jest w stanie sama "wyprodukowac" napiecie nawet 5V. Tak naprawde to tylko jeden przewod sondy jest bardzo istotny CZARNY czyli ten ktorym sonda podaje wytworzone w niej napiecie. Pozostale to pomocniecze masa, grzalka...
Wyobraz sobie ze sonda jakas tam pracuje przy obrotach 3000 w zakresie 0,6-3,6 V (dla sondy 5) pozostajac w skrajnych napieciach po 0,8 sek. Ty do tego zaprogramujesz kompa gazu (a w wiekszosci instalacji spowoduje to zaprogramowanie emulacji lambdy - ecu gazu nauczy sie probkowania wlasnie tez konkretnej sondy). Nagle sonda zdechla. Kupujesz inna ktora jest lepsza , mniej oblepiona sadza i pracuje od 0.2 do 4,5V dla sondy 5V pozostajac w skrajnych napieciach po 0,3 sek. (czyli pracuje szybciej i efektywniej od poprzedniej) no ale nie przeprogramowano kompa gazu. Jadac na benzynie komp sie tego nauczy (po to jest pamiec adaptatywna czy adapcyjna , jak zwal tak zwal...) natomisat przelaczasz na gaz i nagle emulator zaczyna symulowac prace sondy ale tej starej..... komp od benzyny zaczyna uczyc sie nastepnych ustawien. Nagle przelaczas na benzyne i auto kuleje wywala blad sondy itd no bo komp nie wie o co kaman . Co odpalenie auta to inne probkowanie sondy.... Taki efekt to rozjezdzanie wartosci adaptacyjnych, dlatego tez zawsze trzeba po zalozeniu sondy nowej pojezdzic na benie i ustawic od nowa instalke (glownie dotyczy to II gen bo w sekwencjach raczej nie wystepuja emulacje lambdy)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   heju

heju
  • 67 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Gubin

Napisany 04 kwietnia 2009 - 21:17

dobry w tym jesteś chylę czoło !
2 miesiące przerabiałem ale nikt mi tak fachowo tego nie wyjaśnił... dzięki a myślałem że sondę mam w małym palcu.

#12 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 kwietnia 2009 - 13:01

(glownie dotyczy to II gen bo w sekwencjach raczej nie wystepuja emulacje lambdy)

Kczech to jak to jest w STAG 200,na benie jezdzi idealnie na gazie też dobrze,ale wywala błąd 38(za niskie napięcie sondy).Na oscyloskopie sonda na benie pracuje b.dobrze,natomiast na gazie wolniej...więc nie wiem co o tym myśleć.( ten błąd to tylko na gazie,kiedyś wyłącznie podczas równej jazdy na trasie,a teraz już nawet po miescie)

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:19

stag 200 nie ma emulacji lambdy czyli to co widzi ecu silnika to jest prawda. Wychodzi na to ze instalka slabo koryguje sklad mieszanki o jej wskazania (m.in dlatego poszla nowsza wersja 300). Proponuje odlaczyc sonde od instalki i na nowo zaprogramowac. Jesli to nic nie da To podpiac lambde i tak bawic sie cisnieniem gazu zeby sonda zaczela pracowac szybciej. Jesli to nic nie da to zwiekszyc dysze gazowe o 0.2mm
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:49

Ok dzięki.W tygodniu przejade sie do gaziarzy to może coś wymyśla.Oby tylko gorzej nie zrobili...

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:57

jesli chodzi o ustawienia to poradz gaziarzom ze nim przystapia do bawienia sie ustawieniami to niech zapisza sobie aktualne ustawienia. W razie jak cos pojdzie nie tak to zrobia odczyt ustawien i maja powrot do stanu wyjsciowego

Niech nie robia tez duzych gał jak im powiesz ze trzeba sprobowac odlaczy sonde. Powiedz im ze jesli bedzie odlaczona to korygowanie skaldu mieszanki dalej bedzie tylko nie bezposrednio ale posrednio z czasu wtryskow benzyny
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   diaspora

diaspora
  • 42 postów
  • Dołączył: 05-08-2008

Napisany 17 kwietnia 2009 - 08:20

Czesc
Mam pytanie. Da sie np. wyczyscic sonde (zregenerowac) tzn. czy sonda moze zle pracowac ze wzgledu na jakies zabrudzenia i przez to po podlaczeniu do kompa wychodzi blad np. ze jest niesprawna.
pozd.

#17 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 kwietnia 2009 - 12:02

Sprawdzić podłączenie , a jak nie to ku nową NGK 0-5 v

#18 OFFLINE   Misteroma

Misteroma

    navigator

  • 3 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: no....w domu

Napisany 20 kwietnia 2009 - 16:29

Tylko nie NGK! -
Ważne: sonda musi mieć zakres 0-5v (to sie zgadza) kabelki 4 czarny,czerwony,żółty,biały-(sprawdż rodzaj wtyczki -są dwa-owalna i prostokatna- nie kupuj z kablami w kolorach czarno-białych(wrong)-
Link na Allegro-cena z dostawą 259,-Zabrze,masz blisko:http://moto.allegro....ec_2_0_16v.html

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2009 - 19:14

Misteroma - co Ty bredzisz o NGK, kolego wlasnie to jest jeden z 3 czolowych producentow sond na swiecie i do tego w silniku x20xev ta sonda szla na pierwszy montaz. Masz jakies zle doswiadczenia............
spokojnie NGK choc FAE bedzie tansza
Misteroma - na przyslosc , jak juz podajesz precyzyjne dane to nie podawaj blednie bo akurat nie tylko kolory czerwone zolte biale i czarne sa wyznacznikiem...................choc to prawda ze odpada sonda a kolorami czarno bilalych. Wx20xev byly 3 typy sond
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#20 OFFLINE   Misteroma

Misteroma

    navigator

  • 3 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: no....w domu

Napisany 20 kwietnia 2009 - 20:51

Misteroma - co Ty bredzisz o NGK, kolego wlasnie to jest jeden z 3 czolowych producentow sond na swiecie i do tego w silniku x20xev ta sonda szla na pierwszy montaz. Masz jakies zle doswiadczenia............
spokojnie NGK choc FAE bedzie tansza
Misteroma - na przyslosc , jak juz podajesz precyzyjne dane to nie podawaj blednie bo akurat nie tylko kolory czerwone zolte biale i czarne sa wyznacznikiem...................choc to prawda ze odpada sonda a kolorami czarno bilalych. Wx20xev byly 3 typy sond


kczech- gdzie tam widzisz błędy?
FAE-tańsza,równie dobra
wtyczka?-ważna (nikt nie będzie przerabiał)
kolory?- pisze jak dla newbie-jasno i przejrzyście
zakres napięć-0-5v
Gdzie błędy? oj chyba nie jest to Twój najlepszy dzień. Ale.....co tam -resime-im wiecej informacji tym lepiej -jest z czego wybrac -tak myślę.:)