Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Porada - omega chwile po przełączeniu na gaz gaśnie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bluebit

bluebit

    hamstwo

  • 61 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Gdansk/zblewo

Napisany 01 kwietnia 2009 - 20:16

Witam szanownych klubowiczów :)
Jakiś czas temu pisałem wam o mojej omedze :p (regeneracja czujników zużycia klocków, naprawa czujnika płynu chłodzącego :) - to jakis rok temu było) no i od tej pory płyneło dużo kilometrów (30tys) i jakiś rok czasu. No i omega miała awarie :p

Sprzęt: Opel Omega 95. 2.0 16V klima ,CD, Gaz 2 gen L.O. Gas

Objawy: Generalnie po przełączeniu na gaz silnik chwile pracował po czym gasł :) (tak 5sec). Na początku robił tak tylko jak był zimny (temp < 85*) to znaczy zawsze odpalam na gazie ale przewaznie jak wieje cieplem z nawiewu to przelańczam na gaz ale tym razem silnik gasł.
Po jakiś 2 dniach zupełnie przestał działać na gazie.

Poczynione naprawy: Najpierw pojechale do gazownika który stwierdził ze to na bank parownik - i ze mam za 2 tygodnie pzryjechac bo on czasu teraz nie ma :(
Jako że jestem inzynierem - stwierdziłem ze sam sprawdze :)
Rozebrałem swój parownik (reduktor) i przeczyściłem ale nie znalazłem tam nic poza brudem :p -wiec to nie było to :) (Ale czyszczenie zawsze sie przyda - warto tez przy tej okazji odwrócic gumku które zamykają gaz na drugą strone o ile to możliwe)

Kolejna sprawa to sprawdziłem silnik krokowy (niestety dopiero wtedy bo nie miałem nikogo kto by w samochodzie siedział i mi przekręcał kluczyk)

No i okazało sie ze jak sie wyłańcza zapłon to silnik sie odkreca :/ (tylko)
dziwne pomyślałem :/

No i rozebrałem silnik krokowy (prosta konstrukcja ) od dolu trzymają go tylko 3 trzczpienie które nalezy wdusić !! (nie odginać blachy :p)

Okazało sie ze w istocie silnik jest uszkodzony jeden z przewodów był urwany :), polutowałem - złożyłem omesia działa :)

Tyle ze - mam pewnie kompletnie rozregulowaną instalacje :(
I tak jak wcześniej pisałem paliła mi 10 litrów gazu (gdańsk)
a ostatnio (jako że jezdze codziennie do pracy do rumi - obwodnicą - paliła mi 9litrów LPG(według przejechanych kilometrów na zbiorniku 48l)

Wiec reasumując instalacja gazowa 2 generacji jest prosta jak but :p
Tyle ze nie ominie mnie wizyta u gazownika (na regulacje gazu- chyba ze pojade do znajomego który ma analizator spalin (bo chyba tak sie to reguloje :p )




Pozdrawiam BlueBit

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 kwietnia 2009 - 20:21

analizator spalin (bo chyba tak sie to reguloje :p )


no chyba nie tylko... ja bym podjechal do gazownika... i na LPG mozesz przelaczac gdy silnik ma 30st. i tak najprawdopodbniej jest ustawiona instlka LPG a bynajmniej powinna...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   powazny

powazny

    jedyny poważny

  • 366 postów
  • Dołączył: 30-12-2008
  • Skąd: Głogów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2009 - 21:35

na LPG mozesz przelaczac gdy silnik ma 30st. i tak najprawdopodbniej jest ustawiona instlka LPG a bynajmniej powinna...

w II gen niekoniecznie może być włączona opcja, która pilnuje temperatury.
u mnie też tylko na obroty reaguje, a temp pilnuję sam.

#4 OFFLINE   bluebit

bluebit

    hamstwo

  • 61 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Gdansk/zblewo

Napisany 02 kwietnia 2009 - 09:24

No ja oczywiscie tez mam właczone tylko przełanczanie na obroty :) (i tez temp pilnuje sam :) )
Boje sie tylko ze wlasnie omega zacznie mi wiecej palić niz te 9litrów LPG :)

#5 OFFLINE   powazny

powazny

    jedyny poważny

  • 366 postów
  • Dołączył: 30-12-2008
  • Skąd: Głogów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2009 - 20:14

metoda prosta - tankowanie do pełna i miłego jeżdzenia ;)
po 100 km znów na stację i będziesz wiedział :)

zobacz u mnie w sygnaturce ile mi pali. myślę, że tak być powinno. i wcale nie uprawia ekodrajwingu :)

#6 OFFLINE   Krajan

Krajan
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-02-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 stycznia 2010 - 17:23

do BlueBit Jestem pewien , że nie jesteś inżynierem. Zbyt dużo wagarowałeś w podstawówce i teraz trudno się czyta Twoje pismo / BŁEDY 3-5 klasy / Wstyd.
technik