Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drgania drążka zmiany biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   konio

konio
  • 32 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 28 marca 2009 - 15:25

Witam, mam pytanko czy to normalne że drążek zmiany biegów delikatnie drga w pracy jałowej?? ale tylko po przesunieciu do oporu w prawo lub w lewo... szukam omegi B 2.5 V6 mam jedną na oku ale nie mam porównania więc proszę o odpowiedz.

#2 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2009 - 16:30

u mnie tez tak jest , i jeszcze na srodku jak jest tez drga bo mi jedna sonda niedziala, jak przesuniesz to oporu to czuc wibracje silnika

#3 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 28 marca 2009 - 20:02

Witam, mam pytanko czy to normalne że drążek zmiany biegów delikatnie drga w pracy jałowej?? ale tylko po przesunieciu do oporu w prawo lub w lewo... szukam omegi B 2.5 V6 mam jedną na oku ale nie mam porównania więc proszę o odpowiedz.


norma

#4 OFFLINE   Marcino79

Marcino79

    Omega 4ever

  • 18 postów
  • Dołączył: 13-07-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 kwietnia 2009 - 23:02

ja sie denerwowałem, ze jak jade na 3 i lekko dociskam drążek do przodu to drży, a jednak to nie jest nic zlego??
Pozdrawiam
Marcin (Marcino79)

#5 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2009 - 00:52

a jednak to nie jest nic zlego??

w omedze ciegna , a wlasciwie jedno jest bardzo ktotkie i wchodzi bezposrednio do skrzyni
wiec bardziej przenosi wibracje

#6 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 maja 2013 - 13:09

Witam. Odkopuję temat, ponieważ od jakiegoś czasu borykam się z problemem drgania lewarka zmiany biegów.

Otóż, jakieś tam bardzo małe, prawie niewyczuwalne wibracje były jak kupowałem Omcię, ale tylko na biegu jałowym. Lecz wraz z upływem czasu, owe wibracje bardzo się nasiliły i występują także przy szybszej jeździe (+100 km/h). Tak mniej więcej od dwóch miesięcy jest to coraz bardziej odczuwalne. Nawet stojąc na światłach lekko drga mi wsteczne lusterko, co oznacza, że wibracje przenoszą się na budę. Co ciekawe, jak dodam gazu (tak do 1000-12000 obrotów), to drganie ustaje.

Raz lewarek aż kiwa się na boki (najbardziej na biegu jałowym), a raz tak mocno się telepie, że kładąc na niego dłoń odczuwam po prostu dyskomfort. Tak samo niestety jest "na piątce", a wcześniej występowało tylko "na luzie", albo na pierwszym biegu.

Dodam tylko, że nie mam problemu z wbijaniem biegów, skrzynia nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów, tylko to drganie :confused:

Cóż to może być? Na razie główni podejrzani to: poduszka pod skrzynią, sprężyna lewarka, albo jakaś tuleja lewarka (dosłownie chwilę temu wyczytałem to w innym temacie). Jakieś sugestie?

Z góry dzięki :D

#7 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2013 - 20:37

poduszka to groszowe sprawy, u mnie też drga odkąd mam ten samochód. Zmieniałem poduszkę tak zapobiegawczo jednak drgania prawie się nie zmienily, minimalna poprawa jest.

#8 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2013 - 17:56

Kolejny raz podbiję temat, tak informacyjnie. Tydzień temu, z całkiem innego powodu, wymieniałem m.in. poduszkę pod skrzynią. A drążek jak drżał, tak samo drży dalej :D Cóż poradzić, będę musiał to przeboleć ;)

#9 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:04

Są jeszcze gumy na śrubach mocujących podstawę drążka do skrzyni.

#10 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2013 - 07:21

@up
u mnie właśnie te śruby poluzowały się (czy nawet odkreciła sie jedna zupełnie) i drgania były spore a nawet dziwne lekkie denerwujace stuki. Wystarczyło dobrze dokrecić podstawkę lewarka (bez kanału raczej trudno) i wszystko teraz jest ok.

#11 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2013 - 18:42

Zauważyłem, że lewarek od ASB na dziurach dość mocno "podskakuje". Normalnie żadnych luzów nie wykazuje. Zastanawiam się czy poduszka pod skrzynią nie masz już dość. Jak myślicie?

#12 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 01 października 2014 - 21:04

za drgania lewarka oprócz poduszki pod skrzynią odpowiadają jeszcze te pod silnikiem. Wcale jak wyglądają dobrze, nie muszą takie być. Ewentualnie jeszcze dwumas. U mnie lewarek drżał mocno teraz po zmianie wszystkich poduszek jest spokój ani drgnie.