Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kompresor stuka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 marca 2009 - 13:40

Witam!
Przysłuchałem się pracy mojego kompresora od klimy i słychać w nim takie metaliczne klepanie zależne od prędkości obrotowej. Nie jest to bardzo głosne ale słychać z fotela kierowcy przy otwartych drzwiach.
Czy to jest normalna praca kompresora czy coś w nim się sypie ?

#2 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 marca 2009 - 20:26

podobno jest to czesta przypadłośc... u mnie też stuka...

#3 OFFLINE   Tom3ek

Tom3ek
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: W domu

Napisany 29 marca 2009 - 22:08

hmm, tak to już bywa ze w kompresorach produkowanych przez firmę Delphi brakuje podkładki która towrzy dystans, tego problemu nie ma w kompresorach Harisson, stukanie to uderzanie tłoka o płytę zaworową, jest to niestety standart a prowadzi do uszkodzenia kompresora (bardzo powolnego).

#4 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 kwietnia 2009 - 18:49

kompresor był regenrowany we wrześniu. ciekawe - wcześniej tego nie słyszałem (może się tak nie wsłuchiwałem)
teraz może cieplej - to kompresor więcej działa to się stało bardziej słyszalne.

jeśli to bardzo powolna śmierć kompresora to będac kompresorem po regeneracji (wrzesień) mam nadzieje że 2 lata wytrzyma. po tym czasie auto będzie zajeżdzone to kompresor może przestać działać :)

rozumiem że ilość czynnika nie będzie miała wpływu na to klepanie? (może od września coś tam wyleciało z tej 12-letniej instalacji :)

#5 OFFLINE   Tom3ek

Tom3ek
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: W domu

Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:25

hmm, dziwne ze nie zauważyli luzów, może to jakaś amatorska regeneracja ? co było robione ? ilość czynnika nie ma znaczenia w tym przypadku.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 kwietnia 2009 - 23:25

hmm, dziwne ze nie zauważyli luzów, może to jakaś amatorska regeneracja ? co było robione ? ilość czynnika nie ma znaczenia w tym przypadku.



dokladnie - plyta zaworowa stuka - reklamowac naprawe