Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek w 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2009 - 21:21

Zauważyłem, że od pewnego czas coś cieknie mi z auta.
Ściągnąłem osłone silnika od spodu ponieważ, z góra nie było za wiele widać, ale nie wiem za bardzo co cieknie. Wszystko zalane jest olejem i paliwem. Będę musiał umyć dokłanie komorę silnika, ale puki co wszystko wskazuje na cieknące turbo i pompe wtryskową:

Nie wiem dlaczego ponieważ wymieniłem odpowietrzacz skrzyni korbowej na nowy, z udoskonalonym typem oddzielacza oleju i nową uszczelkę turbo:

Dodany obrazek

..a poduszka silnika i turbina wyglądają mniej więcej tak:

Dodany obrazek

Wyciek z turbiny, to jedno, a druga sprawa to wyciek ropy.
Nie mogłem zlokalizować dokładnie miejsca wycieku, ale dostrzegłem dwa punkte całkowicie zapaćkane ropą:

pompa wtryskowa:

Dodany obrazekDodany obrazek

..oraz jakieś podzespoły, których nie potrafię zidentyfikować, a które znajdują się pomiędzy AKU, filtrem paliwa i skrzyną bezpieczników, zaznaczyłem je zielonymi strzałkami na zdjęciu:

Dodany obrazek

Pompa wtryskowa była uszczelniana jakis czas temu, nie wiem na czym polegało to uszczelnienie, bo poza uszczelką (nr. 35 na zdjęciu) nie widzę nic co można by wymienić.

Dlaczego turbina dalej cieknie pomimo wymiany uszczelki i odmy? ..i czemu znowu puściła pompa wtryskowa, jak ją wymonotować, bo zauważyłem, że napędza ją rozrząd, a nie pasek wieloklinowy. Do czego służą te okrągłe urządzenie, które widnieją na ostanim zdjęciu?

Wszelkie uwagi i odpowiedzi będą mile widziane.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2009 - 23:05

Turbina cieknie bo może mieć już uszkodzone uszczelniacze na wałku, tą uszczelkę którą widać na zdjęciu pompy wysokociśnieniowej a nie wtryskowej to uszczelka aby olej z obudowy łańcucha rozrządu nie wyciekał, a żeby ją wyciągnąć musisz rozebrać obudowę rozrządu, ściągnąć łańcuch i wymontować pompę, a co do tego ustrojstwa o które się pytasz tu jutro zajrzę pod maskę i zobaczę co to jest.

#3 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 28 marca 2009 - 06:34

Turbina cieknie bo moze separator daje ciala - czytalem kiedys na forum bmw, ze ktos dopiero po 3 wymianie separatora zaznal spokoju..

#4 OFFLINE   Andrzej100

Andrzej100
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 28 marca 2009 - 10:13

ja miałem to samo tylko , że w 2,5tdi i jak sie okazało to rura dolotowa która dochodzi do turbiny była nie szczelna i turbina łapała powietrze i z tego był ten wyciek
diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cie nie zdradzi

#5 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2009 - 21:07

..a poduszka silnika i turbina wyglądają mniej więcej tak:

Dodany obrazek


Te... jakbym widział swoje zdjęcie... :D

Hmm mi po zmianie uszczelki na turbo wkońcu przestało ciec...ale poducha dalej zaolejona jest bo jej nikt nie wytarł...

#6 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2009 - 22:59

Bo to twoje zdjęcie:D Umyłem dokładnie silnik i okazało się, że jednak olej nie cieknie, tylko mechanik nie wytarł poduszki:P Co do wycieku, to przy czystym silniku bez problemu udało mi się zlokalizować wyciek ropki (przewód idący do pompy wtryskowej, nie wiem, czy puszcza, czy ktoś zasłabo dokręcił obejmę) najgorsze jest to, że nie ma do niego dostępu i będę musiał ściągać kolektor ssący:/

#7 OFFLINE   dominik72

dominik72
  • 15 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: goleniow

Napisany 19 kwietnia 2009 - 11:00

a ja mam jeszcze pytanie do kolegi,czy przed uszczelnieniem turbini slychac bylo specyficzny swist tak ,pytam bo mam taki sam problem z wyciekiem jak kolega tylko zrobilem juz okolo 55 tys kil z tym wyciekiem i wszystko dziala bez zarzutu w mieniam olej co 12000-15000 kil i od wymiany do wymiany olej w normie .dominik.

#8 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2009 - 16:40

Udało mi się zneutralizować wycieki w aucie przyczym odrazu mówię, że musiałem rozebrać prawie pół auta żeby tego dokonać. Przy okazji wyczyściłem wszystkie rury dolotowe, kolektor, egr, elektrozawory, przepływomierz, wymieniłem wszystkie filtry (oprócz olejowego rzecz jesna), wymieniłem pasek klinowy klimy (do głównego nie udało mi się dostać), wymieniłem cieknący przewód chłodniczy, wyczyściłem IC i naprawiłem wiatrak od niego (obecnie działa bez problemu). Wszystko poskładałem i teraz silnik chodzi pięknie!
Obecnie zastanawiam się nad katalizatorami, czy ich nie ściągnąi i przeczyścić.

Co do wycieku oleju, to większość nagaru, to były poprostu pozostałości po starej puszczającej uszczelce, ale uwaga! Nowa zmodernizowana uszczelka wchodzi na styk i jest mało miejsca na obejmę i np. syn mojego mechanika był zbyt leniwy, żeby ją załorzyć, i przez kilka miesięcy jeździłem z kapiącym ciurkiem olejem i lewym powietrzem w dolocie!:/ Ostateczni udało mi się załorzyć obejmę i poskładać wszystko.

Wyciek paliwa, ciekło przy pompie wtryskowej, ale to nie pompa puszczała, tylko nie dokręcona obejma przewodu paliwowego idącego do pompy. Ciśnienie powodowało, że paliwo wywalało z obiegu. Po wywaleniu starej obejmy z puszczającym gwintem i załorzeniem nowej, problem ustał. Powodem było po raz kolejny lenistwo mechanika, który to przekręcił gwint obejmy i nie chciało mu się zakładać nowej. (pomimo demontażu połowy klamotów pod maską i tak był słaby dostęp)


Morał z tego taki, że nie trzeba zostawiać tysięcy złotych w wartsztatach na naprawy jak to robiłem do tej pory, a jedynie wystarczy odrobinę czasu i dobrych chęci żeby samemu naprawić niektóre rzeczy w Y25DT.:)


dominik72, a co za problem wymienić uszczelkę turbo i odpowietrzacz skrzyni korbowej. Lepiej się tym zajmij, albo przygotuj się na wymianę pneumatycznej poduszki silnika, która trochę kosztuje:D Przyczyną nadmiernego hałasu turbiny nie musi byc wcale lewe powietrze w dolocie, a np. zapchany kat. i uszkodzona złączka elastyczna wydechu.

#9 OFFLINE   dominik72

dominik72
  • 15 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: goleniow

Napisany 19 kwietnia 2009 - 17:49

mam pytanie za sto punktow ,mam dostemp do dobrego warsztatu na który moge wiechac i zajc sie ta sprawa ale interesuje mnie czas w jakim moge zalatwic ta sprawe ,z tego co widze bez rozebrania paru rzeczy nie ma zadnego dostepu w tamto miejsce takze troche czasu to zajmnie.pozdrawiam i super ze twoja mszszyna jest teraz ok. pozdrawiam.dominik.over

#10 OFFLINE   pass

pass
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 08 listopada 2011 - 09:58

Wyciek paliwa, ciekło przy pompie wtryskowej, ale to nie pompa puszczała, tylko nie dokręcona obejma przewodu paliwowego idącego do pompy. Ciśnienie powodowało, że paliwo wywalało z obiegu. Po wywaleniu starej obejmy z puszczającym gwintem i załorzeniem nowej, problem ustał. Powodem było po raz kolejny lenistwo mechanika, który to przekręcił gwint obejmy i nie chciało mu się zakładać nowej. (pomimo demontażu połowy klamotów pod maską i tak był słaby dostęp)


Czy ktoś zna sposób, żeby skutecznie zlikwidować taki wyciek z przewodów przy pompie wysokiego ciśnienia?

U mnie wyciek pojawił się latem. Oba przewody (dopływowy z przodu pompy i zwrotny z tyłu) zdjąłem, skróciłem o kilka mm (końcówki były stwardniałe) i założyłem nowe obejmy. Przez kilka miesięcy było dobrze, ale teraz, gdy temperatury są bliskie zera, rano cieknie chwilę na zupełnie zimnym silniku.

Być może nie skręciłem obejm wystarczająco mocno (bałem się żeby czegoś nie uszkodzić). Czy powinienem dokręcić te obejmy na maksa, czy raczej użyć jakiś środek uszczelniający?

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2011 - 10:03

Być może nie skręciłem obejm wystarczająco mocno (bałem się żeby czegoś nie uszkodzić). Czy powinienem dokręcić te obejmy na maksa, czy raczej użyć jakiś środek uszczelniający?

żadnych środków uszczelniających, dokręć obejmę

#12 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2011 - 21:40

sprawdz tez czy sama pompa wtryskowa nie cieknie

#13 OFFLINE   pass

pass
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 10 listopada 2011 - 10:53

żadnych środków uszczelniających, dokręć obejmę


Dzięki, bo myślałem o jakimś wynalazku jak Den Braven Gasket 300°C. Będę jeszcze próbował dokręcać po trochu. Problem jeszcze w tym, że cieknie tylko na zupełnie zimnym silniku (ok. zera stopni), a dokręcam na ciepłym, bo węże są bardziej elastyczne. Czyli efekt widzę dopiero następnego dnia rano.

Ewentualnie będę musiał zakupić nowe węże w ASO - dopływowy coś ok 80 zł, a zwrotny chyba 150 zł. Od BMW raczej nie pasują.

sprawdz tez czy sama pompa wtryskowa nie cieknie


to jednak węże - rano widać, jak delikatnie cieknie ciurkiem spod jednego i drugiego. Zresztą ten sam problem był latem, ale po lekkim skróceniu węży i zmianie obejm całkowicie ustało. Teraz leci tylko przy temperaturze bliskiej zeru i zimnym silniku. Gdy przez kilka dni było cieplej ok. 10 stopni, też nie leciało.

#14 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2012 - 19:57

jak jest zimny to leci delikatnie gdzies z pompy paliwa przy silniku czy mozna to uszczelnic czy remont generalny pompy musi byc prosze o podpowiedzi pozdrawiam

przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk

#15 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2012 - 20:02

pewnie leci z uszczelki nastawnika wystarczy odkręcić nastawnik zmienić uszczelkę i powinno być dobrze dla kogoś kto trochę ma pojęcie o kręceniu śrub to jakieś 2-3godziny roboty :)

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 20:47

pewnie leci z uszczelki nastawnika wystarczy odkręcić nastawnik zmienić uszczelkę i powinno być dobrze dla kogoś kto trochę ma pojęcie o kręceniu śrub to jakieś 2-3godziny roboty

nie ten silnik tu niema pompy wtryskowej a tym bardziej nastawnika, sprawdź przewody i regulator czy z pod niego nie leci, ewentualnie któraś sekcja puszcza

#17 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2012 - 21:54

a jak sekcja puszcza to cala pompe trzeba wyciagac i ewentualnie jakie koszta?

#18 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2012 - 22:54

a jak sekcja puszcza to cala pompe trzeba wyciagac


Tylko jedna sekcja jest w miarę dostępna bez demontażu pompy i teoretycznie można pokusić się o jej uszczelnienie "na samochodzie". W praktyce, nie możliwe jest zachowanie przy takiej operacji wymaganej czystości.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#19 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2012 - 18:20

jeszcze pompy nie ruszalem mam nadzieje ze to leci z wezykow temperatura otoczenia niepozwala a ewentualnie gdzie jeszcze z pompy moze leciec paliwo. Kupie dobre obejmy umyje pompe i zabiore sie za wymiane i obejze pompe dokrece wszystkie sruby i zobacze czy bedzie ok tylko troche sie ociepli

#20 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2012 - 19:11

a ewentualnie gdzie jeszcze z pompy moze leciec paliwo.


DamianSz wcześniej pisał.
1. Dekielki sekcji - szt. 3
2. Przewody - zasilający i powrót.
3. Regulator/reduktor ciśnienia.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p