Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning do omegi A


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   makalele32

makalele32

    Zbanowany

  • 42 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Kalety

Napisany 26 marca 2009 - 21:39

Panowie...zna ktos jakies stronki gdzie jest jakis wiekszy wybor spojlerow i innych gadzetow do omegi A? Jakos nie moge znalezc zbyt duzo rzeczy w podawanych tu linkach...:(

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 marca 2009 - 23:53

bo zbytnio nie ma wielu rzeczy do tego modelu... ale to i dobrze :)
tuningiem omegi seryjnym byl mantzel (tak to sie chyba pisze). Wiem ze do caravana dodawali lotke na tylna klape... kiedys szukalem i bardzo ciezko bylo ja dostac... ewentualnie jescze zderzaki od 3000, polokragle nadkola z tylu... ladne alu, obnizyc delikatnie i pomalowac listwy i progi w kolor nadwozia :)

bynajmniej tak by wygladala moja koncepcja jesli wzialbym sie za blacharke w omedze :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   makalele32

makalele32

    Zbanowany

  • 42 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Kalety

Napisany 26 marca 2009 - 23:57

bo zbytnio nie ma wielu rzeczy do tego modelu... ale to i dobrze :)
tuningiem omegi seryjnym byl mantzel (tak to sie chyba pisze). Wiem ze do caravana dodawali lotke na tylna klape... kiedys szukalem i bardzo ciezko bylo ja dostac... ewentualnie jescze zderzaki od 3000, polokragle nadkola z tylu... ladne alu, obnizyc delikatnie i pomalowac listwy i progi w kolor nadwozia :)

bynajmniej tak by wygladala moja koncepcja jesli wzialbym sie za blacharke w omedze :)


heh...dobre i to...a tak gwoli wyjasnienia dla mnie laika-co to jest 3000?

#4 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2009 - 00:02

Tutaj masz napisane czym sie różni A3000 od zwykłych :)

http://pl.wikipedia....Opel_Omega_3000

#5 OFFLINE   makalele32

makalele32

    Zbanowany

  • 42 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Kalety

Napisany 27 marca 2009 - 00:24

Tutaj masz napisane czym sie różni A3000 od zwykłych :)

http://pl.wikipedia....Opel_Omega_3000


dzieki...:) piekne auto...

Jeszcze jedno: znalazlem taka stronke http://www.tuning1.c...a A...mieliscie kiedys z nia stycznosc? Sporo rzeczy, tylko ciekawi mnie czy ktos z Was kiedys cos tam kupowal i jak te akcesoria przedstawiaja sie jakosciowo.

#6 OFFLINE   rykacz

rykacz

    fan

  • 84 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 marca 2009 - 23:54

Ogólnie do Omegi A ciężko z tuningiem, że tak to ujmę. Raczej trzeba wyszukiwać na aukcjach i giełdach furek do rozbiórki i samych części. Jeżeli coś konkretnego i rzadkiego się pojawia to z reguły szybko znajduje nowego nabywcę. Też wertuję sobie aukcje i portale i szukam ciekawych rzeczy, ale oczywiście w rozsądnej cenie;) na stronie irmschera http://www.irmscher.de/ możesz jeszcze sobie zamówić małe co nieco, ale tam już ceny w Euro. Pozdrawiam.

#7 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 29 marca 2009 - 00:17

Za normalne pieniądze możesz ewentualnie zrobić tuning porównywalny z omegą 3000 i praktycznie nic więcej.
Jak chcesz wydać kupę kasy i zrobić coś konkretnego to zainwestuj w tuning firmy Mantzel i zmień swoją starowinkę na model "Magnum 4000".Wydaje mi się , że ten właśnie model wygląda o wiele lepiej od Lotusa Omegi, chociaż może i nie dla każdego.Do tego zainwestuj w silnik M4.0 E GranSport i to w zupełności wystarczy.Będziesz zadowolony :)

#8 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 marca 2009 - 11:00

M4.0 E GranSport

tylko ze to rownowartosc dwoch lotkow :razz: ale to szczegol
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#9 OFFLINE   makalele32

makalele32

    Zbanowany

  • 42 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Kalety

Napisany 29 marca 2009 - 11:03

tylko ze to rownowartosc dwoch lotkow :razz: ale to szczegol


A za silnik M4.0 E GranSport mialbym pewnie jeszcze ze dwie omy A:D ale to tez drobiazg;)

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2009 - 14:58

A za silnik M4.0 E GranSport mialbym pewnie jeszcze ze dwie omy A:D ale to tez drobiazg;)


a wiesz co to jest "lotek"?

pogooglaj pod hasłem "lotus omega" :p

#11 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 29 marca 2009 - 16:08

A za silnik M4.0 E GranSport mialbym pewnie jeszcze ze dwie omy A ale to tez drobiazg


Ten silnik jako nowy kosztował w granicach 10.000 Euro - czyli drobiazg ;)

Ale całkowity tuning na magnum 4000 efekt by przyniósł - kiedyś kosztowało to około 60.000 euronów razem z silnikiem i pełnym wyposażeniem, czyli był droższy od Lotusa o jakieś 4000 euronów:

Dodany obrazek

#12 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 29 marca 2009 - 16:32

Jak juz kiedys pisalem moim zdaniem Omege A latwiej oszpecic niz ładnie ztuningowac;)
Poza tym badzmy szczerzy, niewielu z nas jezdzi omegami A ze wzgledow sentymentalnych a czesciej poprostu z powodow finansowych.
Samo doprowadzenie auta do stanu idealnego fabrycznego to juz ogromne koszta (kolega cita moze pewnie potwierdzic;)), a gdzie jeszcze jakis w miare profesjonalny tuning.
Mysle ze zeby sie wyrozniac troche z tlumu mozna by probowac dokonywac zmian w kierunku omegi 3000 lub ewentualnie evo.

Moja koncepcja ostatniego czasu to:
- nadkola tylne od senatora+ lekkie poszerzenie przednich i tylnych nadkoli (przy okazji remontu blacharskiego)
- tylne sprezyny standard, przod gleba (tzw lekki klin)
- ładne aluski 17"
- zmiana siedzen- czarna skora w pradzie
- przyciemnienie szybek (raczej sam tyl)
- lampy H4 +H1 od wersji 3000
- zderzaki i progi cale w kolor nadwozia lub wymiana na na takie od wersji 3000
-spoiler na tylna klape (tylko nie ten vectrowski, tylko taki szerszy- prawie jak w lotku;), raz tylko widzialem takiego rodzynka na allegro za 40PLN i ktos mi go zwinol z przed nosa:mad:)
- i najwazniejsza operacja swap silnika na c30ne lub jak by sie udalo gdzies dorwac c30se (taniej kupic cala OA i wypruc silnik z osprzetem niz sam silnik+osprzet)
Niestety narazie szkola i inne ciagle wydatki nie pozwalaja mi na zebranie funduszy ta moja "operacje"

Koledze makalele32 zycze jak najbardziej powodzenia i wytrwalosci i oczywiscie samych dobrych pomyslow na zmiany wizerunku swojej omki:ok:

Moze na poczatek takie zderzaczki:
http://moto.allegro....ega_a_3000.html
i tylny: http://moto.allegro....ega_a_3000.html

#13 OFFLINE   rykacz

rykacz

    fan

  • 84 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 kwietnia 2009 - 20:36

Ja tam świadomie wbrew ludziom szukałem, szukałem i zakupiłem Omegę A. Z tym tuningiem to się zgodzę, bardzo trudno jest przerobić to nadwozie. JA obecnie przymierzam się do odzyskania mocy silnika, a później blacharka - nadkola od seńka, ciemne szyby i delikatna lotka klapę - auto ma mieć oryginalny wygląd, nie przykuwać wzroku, aczkolwiek zaskakiwać młodziaków;)

#14 OFFLINE   LOTUS OMEGA A

LOTUS OMEGA A
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-11-2006
  • Skąd: W Polsce

Napisany 14 czerwca 2009 - 06:43

Ten silnik jako nowy kosztował w granicach 10.000 Euro - czyli drobiazg ;)
Ale całkowity tuning na magnum 4000 efekt by przyniósł - kiedyś kosztowało to około 60.000 euronów razem z silnikiem i pełnym wyposażeniem, czyli był droższy od Lotusa o jakieś 4000 euronów:


Lotus kosztował 135 tys (magnym gran sport 120 tys marek) marek a marka poszła po 1,99 za jedno euro jakieś 67 euro. Nie wspominając, iż w tamtych czasach nie było euro.
Nie wiem skąd twe wyliczenia.
Inna sprawa, iż magnum było dziełem tunerskim a lotus seryjny, stąd taka duża cena za magnum. Cena nie jest wyznacznikiem.
Sprzedam EVO 500 i Lotusa Omegę, szczególy na priv.

#15 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 14 czerwca 2009 - 12:45

Lotus kosztował 135 tys (magnym gran sport 120 tys marek) marek a marka poszła po 1,99 za jedno euro jakieś 67 euro. Nie wspominając, iż w tamtych czasach nie było euro.
Nie wiem skąd twe wyliczenia.
Inna sprawa, iż magnum było dziełem tunerskim a lotus seryjny, stąd taka duża cena za magnum. Cena nie jest wyznacznikiem.


Ja nic nie wyliczałem - czytałem tylko historię modelu i pisze tam wyraźnie:

Ein voll ausgestatteter Magnum M4000 kostete 1993 daher um DM 120.000,--.


An der Spitze der Omega-Hierarchie stand der in limitierter Auflage von 1990 bis 1993 angebotene Lotus Omega, der seinerzeit für etwa DM 112.000,-- über das Opel-Händlernetz vertrieben wurde.


Sam silnik - GranSport:
M4.0-24V GranSport 290 PS, 0-100 km/h -6,0 sec.,Preis - DM 19.800,--

Tak więc jeżeli odejmę od 120 tys - 112 tys= 8 tys DM - to w przeliczeniu różnica ok. 4 tys Euro.

Poza tym pewien mój znajomy z pracy (Niemiec) w 1992 roku zakupił Lotusa i po wszystkich "targach" i upustach zapłacił dokładnie 110 Tys DM.
Na marginesie dodam - że auto to w lipcu 1994 zostało skradzione z parkingu strzeżonego pod Hotelem w Słubicach.Znalezione po 6 dniach - dość mocno rozszabrowane w okolicach Poznania.

#16 OFFLINE   asdewq

asdewq
  • 1 postów
  • Dołączył: 14-01-2010

Napisany 14 stycznia 2010 - 16:25

Witam. Własnie gdzie można znaleść jakieś akcesoria tuningowe do omegi A

#17 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 stycznia 2010 - 16:33

Ale jakie? Na nowe rzeczy bym za bardzo nie liczył, to auto jest nieprodukowane od 16 lat, a gdzieś tam po Twoim roczniku był jeszcze lift zewnętrzny.

 


#18 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2010 - 19:52

jakieś tam progi i zderzaki - jesli o to chodzi widziałem na allegro... ale jak dla mnei to WT
Wolałbym się pobawić w listwy i zderzaki od polifta i z rdzą powalczyć, świeży lakier - ale to mega nie opłacalne...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#19 OFFLINE   ryba85

ryba85
  • 20 postów
  • Dołączył: 10-04-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2010 - 10:41

Witam moze nie oplacalne ale warto posladac ladna omege A bo jest ich coraz mniej a jak sa to ruiny ja swojej trzeciej szukalem dlugo zeby niebyla zakatowana przez jakiegos badylarza czy budowlanca . Napewno remoncik sie zwroci popatrz na kolege OMEGATORA to zobaczysz roznice

#20 OFFLINE   krasulec

krasulec
  • 255 postów
  • Dołączył: 22-03-2010
  • Skąd: Sompolno

Napisany 03 maja 2010 - 21:06