


Tuning do omegi A
#1
OFFLINE
Napisany 26 marca 2009 - 21:39

#2
OFFLINE
Napisany 26 marca 2009 - 23:53

tuningiem omegi seryjnym byl mantzel (tak to sie chyba pisze). Wiem ze do caravana dodawali lotke na tylna klape... kiedys szukalem i bardzo ciezko bylo ja dostac... ewentualnie jescze zderzaki od 3000, polokragle nadkola z tylu... ladne alu, obnizyc delikatnie i pomalowac listwy i progi w kolor nadwozia

bynajmniej tak by wygladala moja koncepcja jesli wzialbym sie za blacharke w omedze


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#3
OFFLINE
Napisany 26 marca 2009 - 23:57
bo zbytnio nie ma wielu rzeczy do tego modelu... ale to i dobrze
tuningiem omegi seryjnym byl mantzel (tak to sie chyba pisze). Wiem ze do caravana dodawali lotke na tylna klape... kiedys szukalem i bardzo ciezko bylo ja dostac... ewentualnie jescze zderzaki od 3000, polokragle nadkola z tylu... ladne alu, obnizyc delikatnie i pomalowac listwy i progi w kolor nadwozia
bynajmniej tak by wygladala moja koncepcja jesli wzialbym sie za blacharke w omedze
heh...dobre i to...a tak gwoli wyjasnienia dla mnie laika-co to jest 3000?
#4
OFFLINE
Napisany 27 marca 2009 - 00:02
#5
OFFLINE
Napisany 27 marca 2009 - 00:24
Tutaj masz napisane czym sie różni A3000 od zwykłych
![]()
http://pl.wikipedia....Opel_Omega_3000
dzieki...

Jeszcze jedno: znalazlem taka stronke http://www.tuning1.c...a A...mieliscie kiedys z nia stycznosc? Sporo rzeczy, tylko ciekawi mnie czy ktos z Was kiedys cos tam kupowal i jak te akcesoria przedstawiaja sie jakosciowo.
#6
OFFLINE
Napisany 28 marca 2009 - 23:54
#7
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 00:17
Jak chcesz wydać kupę kasy i zrobić coś konkretnego to zainwestuj w tuning firmy Mantzel i zmień swoją starowinkę na model "Magnum 4000".Wydaje mi się , że ten właśnie model wygląda o wiele lepiej od Lotusa Omegi, chociaż może i nie dla każdego.Do tego zainwestuj w silnik M4.0 E GranSport i to w zupełności wystarczy.Będziesz zadowolony

#8
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 11:00
tylko ze to rownowartosc dwoch lotkow :razz: ale to szczegolM4.0 E GranSport

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#9
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 11:03
tylko ze to rownowartosc dwoch lotkow :razz: ale to szczegol
A za silnik M4.0 E GranSport mialbym pewnie jeszcze ze dwie omy A:D ale to tez drobiazg;)
#10
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 14:58
A za silnik M4.0 E GranSport mialbym pewnie jeszcze ze dwie omy A:D ale to tez drobiazg;)
a wiesz co to jest "lotek"?
pogooglaj pod hasłem "lotus omega"

#11
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 16:08
A za silnik M4.0 E GranSport mialbym pewnie jeszcze ze dwie omy A ale to tez drobiazg
Ten silnik jako nowy kosztował w granicach 10.000 Euro - czyli drobiazg

Ale całkowity tuning na magnum 4000 efekt by przyniósł - kiedyś kosztowało to około 60.000 euronów razem z silnikiem i pełnym wyposażeniem, czyli był droższy od Lotusa o jakieś 4000 euronów:

#12
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 16:32
Poza tym badzmy szczerzy, niewielu z nas jezdzi omegami A ze wzgledow sentymentalnych a czesciej poprostu z powodow finansowych.
Samo doprowadzenie auta do stanu idealnego fabrycznego to juz ogromne koszta (kolega cita moze pewnie potwierdzic;)), a gdzie jeszcze jakis w miare profesjonalny tuning.
Mysle ze zeby sie wyrozniac troche z tlumu mozna by probowac dokonywac zmian w kierunku omegi 3000 lub ewentualnie evo.
Moja koncepcja ostatniego czasu to:
- nadkola tylne od senatora+ lekkie poszerzenie przednich i tylnych nadkoli (przy okazji remontu blacharskiego)
- tylne sprezyny standard, przod gleba (tzw lekki klin)
- ładne aluski 17"
- zmiana siedzen- czarna skora w pradzie
- przyciemnienie szybek (raczej sam tyl)
- lampy H4 +H1 od wersji 3000
- zderzaki i progi cale w kolor nadwozia lub wymiana na na takie od wersji 3000
-spoiler na tylna klape (tylko nie ten vectrowski, tylko taki szerszy- prawie jak w lotku;), raz tylko widzialem takiego rodzynka na allegro za 40PLN i ktos mi go zwinol z przed nosa:mad:)
- i najwazniejsza operacja swap silnika na c30ne lub jak by sie udalo gdzies dorwac c30se (taniej kupic cala OA i wypruc silnik z osprzetem niz sam silnik+osprzet)
Niestety narazie szkola i inne ciagle wydatki nie pozwalaja mi na zebranie funduszy ta moja "operacje"
Koledze makalele32 zycze jak najbardziej powodzenia i wytrwalosci i oczywiscie samych dobrych pomyslow na zmiany wizerunku swojej omki:ok:
Moze na poczatek takie zderzaczki:
http://moto.allegro....ega_a_3000.html
i tylny: http://moto.allegro....ega_a_3000.html
#13
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2009 - 20:36
#14
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2009 - 06:43
Ten silnik jako nowy kosztował w granicach 10.000 Euro - czyli drobiazg
Ale całkowity tuning na magnum 4000 efekt by przyniósł - kiedyś kosztowało to około 60.000 euronów razem z silnikiem i pełnym wyposażeniem, czyli był droższy od Lotusa o jakieś 4000 euronów:
Lotus kosztował 135 tys (magnym gran sport 120 tys marek) marek a marka poszła po 1,99 za jedno euro jakieś 67 euro. Nie wspominając, iż w tamtych czasach nie było euro.
Nie wiem skąd twe wyliczenia.
Inna sprawa, iż magnum było dziełem tunerskim a lotus seryjny, stąd taka duża cena za magnum. Cena nie jest wyznacznikiem.
#15
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2009 - 12:45
Lotus kosztował 135 tys (magnym gran sport 120 tys marek) marek a marka poszła po 1,99 za jedno euro jakieś 67 euro. Nie wspominając, iż w tamtych czasach nie było euro.
Nie wiem skąd twe wyliczenia.
Inna sprawa, iż magnum było dziełem tunerskim a lotus seryjny, stąd taka duża cena za magnum. Cena nie jest wyznacznikiem.
Ja nic nie wyliczałem - czytałem tylko historię modelu i pisze tam wyraźnie:
Ein voll ausgestatteter Magnum M4000 kostete 1993 daher um DM 120.000,--.
An der Spitze der Omega-Hierarchie stand der in limitierter Auflage von 1990 bis 1993 angebotene Lotus Omega, der seinerzeit für etwa DM 112.000,-- über das Opel-Händlernetz vertrieben wurde.
Sam silnik - GranSport:
M4.0-24V GranSport 290 PS, 0-100 km/h -6,0 sec.,Preis - DM 19.800,--
Tak więc jeżeli odejmę od 120 tys - 112 tys= 8 tys DM - to w przeliczeniu różnica ok. 4 tys Euro.
Poza tym pewien mój znajomy z pracy (Niemiec) w 1992 roku zakupił Lotusa i po wszystkich "targach" i upustach zapłacił dokładnie 110 Tys DM.
Na marginesie dodam - że auto to w lipcu 1994 zostało skradzione z parkingu strzeżonego pod Hotelem w Słubicach.Znalezione po 6 dniach - dość mocno rozszabrowane w okolicach Poznania.
#16
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2010 - 16:25
#17
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2010 - 16:33
#18
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2010 - 19:52
Wolałbym się pobawić w listwy i zderzaki od polifta i z rdzą powalczyć, świeży lakier - ale to mega nie opłacalne...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#19
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2010 - 10:41