Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik cisnienia klimy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dd 10

dd 10
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Międzylesie

Napisany 19 marca 2009 - 19:01

czy czujnik ciśnienia klimy ma coś wspolnego od wentylatora chlodnicy i jakiś drugi przy komputerze od paru dni chodzi mi cały czas wentylator i coś przy komputerze odłączyłem czujnik od klimy i przestał chodzić ale pewnie coś się stalo tylko niewiadomo co .:confused:

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2009 - 19:26

a klimę masz włączoną? bo jeśli tak to normalną rzeczą jest, że wentylatory pracują

#3 OFFLINE   dd 10

dd 10
  • 28 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Międzylesie

Napisany 19 marca 2009 - 20:27

klima jest wyłączona i przestała działać niewiem czy to jest przyczyną .

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2009 - 23:08

Nie wiem jak jest w Omedze, ale w większości aut gdy temperatura silnika bardzo wzrośnie komputer włącza wentylatory i odłącza klimę. Tak się dzieje również wtedy, gdy komputer stwierdzi usterkę czujnika temperatury - na wszelki wypadek podejmuje działania zapobiegawcze - to jedna z możliwych przyczyn
na początek sprawdź wszelkie połączenia elektryczne, nic innego do głowy mi nie przychodzi, dopiero poznaję omegę

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2009 - 12:54

jak odlaczyles czujnik cisnienia od klimy to klima nie powinna chodzic wogole :D bo nie wie czy uklad ma odpowiednie cisnienie wiec sie nie zalacza profilaktycznie.
a co do chodzacego wiatraka na chlodnicy to:
1. na chlodnicy klimy chodzi zawsze jak klima jest wlaczona
2. na chlodnicy wody jezeli klima jest wlaczona to tez powinien chodzic, jezeli dziala nonstop bez odpalonej klimy niezaleznie od temp silnika to zwarcie na wtyczce na wylaczniku w chlodnicy lub sam wylacznik w chlodnicy uszkodzony i nie rozlacza kiedy trzeba
pozdro

#6 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2009 - 16:19

dokładnie sa 2 czujniki cisnienia - w obwodzie wysokiego i niskiego cisnienia -- połaczone szeregowo - jesli jaikolwiek jest "rozwarty" to sprezarka nie działa

#7 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 10 kwietnia 2009 - 06:42

Witam!
Mam ten sam problem co co kolega dd 10.
Poradziłeś sobie moze z tymi wentylatorami, u mnnie dzieje sie to samo chodzą dwa wentylatory od kilimy i wody odrazu jak włącze zpłon. (klima cały czas wyłączona)
Wczoraj szukałem co to może byc ale nic nie znalazłem.
Jeszcze jedno jak są chłodniejsze dni to działają normalnie tz. włanczają sie na pierwszy bieg przy temp. 95C stopni.
silnik to 2.2 DTH

Może ty masz jakieś rozwiązanie problemu.

#8 OFFLINE   bedzio81

bedzio81
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Solec Kujawski

Napisany 10 kwietnia 2009 - 06:52

Tez to moze byc spowodowane brakem freonu. Jak jest chłodniej to bedzie działac ok a jak bedzie cieplej to juz klima bedzie swirowac.

#9 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 10 kwietnia 2009 - 14:15

Klime ma ma nabitą do pełna (jakiś miesiąc temu cały serwis z odgrzybieniem). I myślałem też o tym tylko w drugą strone, że jak sie robi cieplej na zewnątrz to sie robi za duże ciśnienie i mimo wyłączonej klimy załanczają się wentylatory.
Z chęcią czekam jeszcze na jakieś wskazówki bo po świętach mam zamiar coś z tym robić.

#10 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 23 maja 2009 - 18:03

Witam! Dla zainteresowanych problem rozwiązany, przyczyną załanczania wentylatorów był czujnik ciśnienia czynnika klimatyzacji. Koszt z wymianą w serwisie od kilimatyzacji samochodowych 100zl. (sam czujnik kosztował podobno 80zł.)
Pozdrawiam

#11 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2009 - 02:15

Czujnik nazywa się presostat i tak kosztuje (80-150 zł w zależności od auta)

#12 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 czerwca 2009 - 22:48

od paru dni chodzi mi cały czas wentylator i coś przy komputerze odłączyłem czujnik od klimy i przestał chodzić ale pewnie coś się stalo tylko niewiadomo co .:confused:


Podłącze się bo też mam pytanie. Najpierw moja odpowiedź, troszkę OT ale może komuś pomoże kiedyś ;) Od ok 1,5 miesiąca mi też po przekręceniu stacyjki chodził wentylator. Najpierw wymieniłem termostat, który okazał się uszkodzony (cały czas był otwarty) i problem nie zniknął. Potem, najpierw odłączyłem wtyczkę od czujnika temp. na chłodnicy (ten na samej górze) i było bez zmian a później wtyczkę od tego czujnika na samym dole. I faktycznie wentylator przestał chodzić. Dzisiaj wymieniłem go i jest tak jak należy. Czujnik kosztował 28zl i 45 minut mojej pracy i to bez spuszczania płynu z chłodnicy :D

Ale chyba mam problem bo wydawało mi się, że sprężarka klimy nie załącza się :( a nie miałem czasu już na sprawdzanie czy leci zimno z kratek.
Czy ten czujnik ma wpływ na pracę sprężarki? Czynnik raczej nie skończył się bo w niedzielę klima pracowała jak należy.

#13 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2009 - 01:06

Jeśli ten czujnik jest na chłodnicy wody to nie ma żadnego związku z klimą.
Sprężarka może się nie załączać z wielu innych powodów np. spalona cewka.

#14 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 17 czerwca 2009 - 18:40

Witam TomEK WRO!
To ze powymianie termostatu wentylatory ci niechodziły to zbieg okoliczności, pewnie była niższa temperatura na zewnątrz dlatego sie nie włanczały wentylatory.

Czujniki cisnienia klimatyzacji są na wężu idącym do spręrzaki są dwa wysokiego i niskiego ciścienia. Wentylatory się włanczają bo coś się dzieje z czujnikiem wysokiego ciscienia i sterownik włancza zapobiegawczo wentylatory zeby ciścnienie nie rozsadziło układu klimatyzacji.
Posprawdzaj najpierw styki i wtyczki do tych czujników mogą być zasniedziałe styki.
Najprawdopodobnie masz padnięty czujnik ten drugi na wężu pacząc od sprężarki.

#15 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 czerwca 2009 - 16:49

Witam TomEK WRO!
To ze powymianie termostatu wentylatory ci niechodziły to zbieg okoliczności, pewnie była niższa temperatura na zewnątrz dlatego sie nie włanczały wentylatory.

Czujniki cisnienia klimatyzacji są na wężu idącym do spręrzaki są dwa wysokiego i niskiego ciścienia. Wentylatory się włanczają bo coś się dzieje z czujnikiem wysokiego ciscienia i sterownik włancza zapobiegawczo wentylatory zeby ciścnienie nie rozsadziło układu klimatyzacji.
Posprawdzaj najpierw styki i wtyczki do tych czujników mogą być zasniedziałe styki.
Najprawdopodobnie masz padnięty czujnik ten drugi na wężu pacząc od sprężarki.


misiek1126: po wymianie termostatu wentylator w dalszym ciągu uruchamiał się po przełączeniu zapłonu. Źle zrozumiałeś :p

Byłem w serwisie klimy bo jednak nie działa mi sprężarka :mad: Sprawdzili ciśnienie czynnika i cewkę na krótko i wszystko jest jak należy. Napięcie nie dochodzi chyba do sprężarki. Przy wymianie wcześniej wspomnianego czujnika temp. musiałem odkręcić obudowę z wentylatorem. A, że nie dało się wypiąć wiązki z przewodami idącymi do tych czujników całość przesunąłem w lewo. I wydaje mi się, że naruszyłem, naciągnąłem itp te przewody do czujników. Jak byłem w serwisie to ten czujnik z dwoma przewodami miał w środku skrzywione piny. Facet je wyprostował ale dalej jest bez zmian. Jak sprawdzić czy przewody od czujnika nie nadłamały się lub czy sprawny jest ten czujnik? Na podłączenie do lapka muszę trochę poczekać a na spinaczu nie mam żadnych błędów. Ale to chyba nie wykrywa tego typu usterek.
Aha ile ew. będzie kosztować taki czujnik? Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale napisałem ;)

#16 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 19 czerwca 2009 - 22:12

U mnie w 2.2 dti ten czujnik kosztował 100zł. z wymianą, drugi na weżu patrząc od spreżarki.
A sprawdzałeś przekaźniki w tej skrzynce koło akumulatora.
Patrząc od przodu auta od sprężarki jest w piątym gnieździe (musisz liczyć też puse pola bo niewiem jakiesz masz wyposarzenie, u mnie są wszystkie zajęte)

4 i 6 jest wentylator chłodnicy (któryś jest tylko od drugiego biegu wentylatorów ale jeszcze tego nie rozkminiłem)

7 wentylator klimatyzacji

może coś ci to pomoże

pozdrawiam

#17 OFFLINE   Zonzi

Zonzi
  • 22 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Wawa

Napisany 17 sierpnia 2011 - 11:01

Czy ktos moze opisac piny w tym 4 pinowym czujniku cisnienia ? Mam na wtyczce sporo korozji /zasniedzenia i objawy pokazuja ze mam gdzies zwarcie (wentylatory chodza non stop).

Dzieki

#18 OFFLINE   Steru

Steru
  • 35 postów
  • Dołączył: 14-12-2010

Napisany 04 marca 2012 - 19:28

dołacze sie do pytanie czy moze ktos opisac jakie sygnały pojawiaja sie na czujniku 4 pinowym podczas pracy sprezarki jak i sygnały jakie pojawiaja sie jak kompresor nabije do zamiezonego cisnienia i rozłaczy kompresor
wdzieczny bym był równiez o podobny opis drugiego czujnika w układzie klimatyzacji

#19 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 marca 2012 - 19:40

między 1 i 2 powinno być przejście, chyba że: czynnika nie ma (za niskie ciśnienie) lub ukrop i problemy z chłodzeniem skraplacza (za wysokie ciśnienie)
między 3 a 4 nie ma przejścia, chyba że ciśnienie mocno wzrośnie.

Sprężarka w omedze pracuje cały czas, nie ma cyklicznego załączania/wyłączania jak np. w starszych fordach.

#20 OFFLINE   mexon

mexon
  • 0 postów
  • Dołączył: 01-03-2011
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 marca 2012 - 18:38

dołacze sie do pytanie czy moze ktos opisac jakie sygnały pojawiaja sie na czujniku 4 pinowym podczas pracy sprezarki jak i sygnały jakie pojawiaja sie jak kompresor nabije do zamiezonego cisnienia i rozłaczy kompresor
wdzieczny bym był równiez o podobny opis drugiego czujnika w układzie klimatyzacji

jak dobrze pamiętam, w vektrze miałem podobny problem, jak Wy - załączał mi się wentylator od klimy zaraz po odpaleniu auta - przyczyną był uszkodzony presostat (ten czujnik z 6 pinami), odpowiedzialny za pomiar ciśnienia w układzie klimatyzacji. Ten czujnik z 4 pinami podobno jest odpowiedzialny za pomiar temperatury w układzie, ale nie jestem pewien - vectry nie mam już ponad 3 lata...