Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cieknąca chłodnica


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pablito1985

pablito1985
  • 28 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 marca 2009 - 09:25

Witam mam pytanko. Cieknie mi w mojej omesi chłodnica. Przymierzam sie do wymiany i tu mam pytanie. Zamiennik czy używany oryginał? Co bedzie lepsze? I gdzie mozna kupic?

#2 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 marca 2009 - 09:55

Kupiłem niedawno zamiennik. Pakowany przez POLCAR. Póki co sprawuje się dobrze. Jedyna różnica w stosunku do starej chłodnicy, to dwa "grzbiety" na górnych krawędziach chłodnicy, zamiast jednego pośrodku. Kilka delikatnych uderzeń młotka rozwiązało problem dopasowania górnego mocowania wiatraka.
Kupiłem w moim mieście. Płaciłem 330 zł. Ale obecnie cena może już być zupełnie inna.

Pozdrawiam.

#3 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2009 - 10:36

Witam.
Lepiej używany oryginał niż nowy zamiennik. Szczerze Ci radzę. poszukaj na Allegro. Pozdrawiam.

#4 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 marca 2009 - 11:49

Witam.
Lepiej używany oryginał niż nowy zamiennik. Szczerze Ci radzę. poszukaj na Allegro. Pozdrawiam.


A czy kolega może umotywować swoją wypowiedź?

#5 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 19 marca 2009 - 13:29

Osobiście mam nową chłodnice tak jak kolega CZESIEK i sprawuje się ok. Ale jeżeli ktoś nie ma środków lub chce przyoszczędzić może kupić orginał używke. Jak masz wporządku układ chłodzenia to nie ma różnicy czy nowy zamiennik czy używany orginał. Pozdro.:cool:

#6 OFFLINE   pablito1985

pablito1985
  • 28 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 marca 2009 - 14:43

a gdzie kupic? ijakamozebyc cena orientacyjna? moze moze ktos zalatwic taniej?

#7 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 marca 2009 - 14:46

Zacznij od kolegi KCZECH na PW.

#8 OFFLINE   pablito1985

pablito1985
  • 28 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 marca 2009 - 14:58

Ok. Wielkie dzieki :D

#9 OFFLINE   kazioo

kazioo
  • 39 postów
  • Dołączył: 16-01-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 19 marca 2009 - 15:09

w tym wypadku lepszy zamiennik nowy niz oryginał ja co prawda kupowałem rok temu ale nie chłodnice wody a klimy
i bez zarzutu a w nowej chłodnicy zawsze masz gwarancje a co do uzywki to nigdy niewiesz w jakim stanie jet w środku

#10 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 19 marca 2009 - 15:11

IC w Wawie - 11-Listopada

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2009 - 18:31

Jeśli chodzi o chłodnicę to polecałbym markowy zamiennik. Np. http://moto.allegro...._behr_nowa.html
Ja do espero kupiłem kiedyś tani chiński zamiennik i rdzeń jest cieńszy, zrobiony z cienkich rurek. Oryginalna była zrobiona z rurek w kształcie płaskownika, wykonana znacznie solidniej.
Wydajność tej nowej jest wyraźnie mniejsza niż oryginału - już obecnie wentylator chłodnicy w korkach się musi kręcić.

#12 OFFLINE   pablito1985

pablito1985
  • 28 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 marca 2009 - 19:07

Mam pytanko czy jak kupie chlodnice DELPHI (nowa), podobno dawane przez Opla na pierwszy montaz to bedzie dobry zakup? Cena 400 zl...

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2009 - 19:49

delphi mialo swoje epizody w zyciu Opla. Do astry I ( po 97 robionej w Polsce) robili uklad hamulcowy, do astry II cewki zespolone, do zafiry i astry II uklady termiczne i klimatyzacji, wiec gdzies tam wkladali swoje palce na pierwszy montaz ale nie mozna mowic o nich jako dostawca chlodnic do opla na pierwszy montaz............
Co od samych chlodnic - sa ok
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   pablito1985

pablito1985
  • 28 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 marca 2009 - 21:22

jeszce jedno pytanko. Jak zmienic chlodnice? Czy trzeba rozlaczac klimatyzacje? Czy trzeba rozbierac pas przedni? Mozna prosic krok po kroku jak to zrobic?

#15 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 marca 2009 - 21:30

Klimy nie trzeba ruszać,zdejmij te czarne osłony z góry,odkręć wentylator ,węże,odłącz czujniki ,odkręć chłodnice i do góry z nią, jest Twoja..

#16 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 marca 2009 - 21:05

Wentylator odkręcisz jak już wyjmiesz chłodnicę - zdecydowanie łatwiej ;)

A tak po kolei wygląda to mniejwięcej tak:

1. Spuszczasz płyn chłodniczy - w chłodnicy, po stronie kierowcy na dole masz zaworek - odkręcasz go i leci grzecznie do podstawionego naczynia.
2. Zdejmujesz plastikowe "nakładki" przykrywające chłodnice (małe na takie pstyczki, a duża jest zakręcona na 2 śruby torxa).
3. Odpinasz wtyczkę od wiatraka i 2 wtyczki z chłodnicy od czujników
odłączasz 2 grube węże od chłodnicy i jeden cienki.
4. Lekko ściskasz szczypcami płaskimi takie cienkie blaszki po obu końcach chłodnicy (dzięki nim, chłodnica nie wypadnie) i wyjmujesz je.
5. wyjmujesz chłodnicę - uwaga na resztki płynu chłodniczego, może sie rozlać
6. Odkręcasz wiatrak
7. Przekładasz czujniki ze starej chłodnicy do nowej
8. przykręcasz wiatrak - i tu uwaga! góra starej i góra nowej chłodnicy może się różnić - wtedy używasz młotka i wszystko bedzie pasować ;)
9. z powrotem podpinasz węże i wtyczki od czujników
10. wlewasz z naszynia płyn chłodniczy, uzupełniasz braki
11. Skręcasz wszystko z powrotem.

i cieszysz się że sam zrobiłeś. Na spokojnie bez problemów zajmuje to ok 60-90 minut.

Bardziej szczegółowo opisac już chyba nie można.

Pozdrawiam.

#17 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 22 marca 2009 - 22:10

Bardziej szczegółowo opisac już chyba nie można.

No właśnie:D Ja tylko dodam,że jak będziesz spuszczał płyn to nie zapomnij korka ze zbiorniczka wyrównawczego odkręcić;)

#18 OFFLINE   pablito1985

pablito1985
  • 28 postów
  • Dołączył: 26-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 marca 2009 - 16:04

Dziekuje wszystkim za pomoc... Bardzo mi pomogliscie... warto kupic opla dla samego takiego forum :)

Mam jeszcze pytanko... Czy moge ta nowa chlodnice zalac oryginalnym plynem GM rozowym? Bedzie to dobry plyn??? Nic nie narozrabia?

#19 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 marca 2009 - 17:25

. Czy moge ta nowa chlodnice zalac oryginalnym plynem GM rozowym? Bedzie to dobry plyn??? Nic nie narozrabia?

Z tego co pamiętam różowy był do nawszych omeg po liftingu,ale czy narozrabia tego nie wiem...Ja mam zalany niebieskim petrgo i jest git.

#20 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2009 - 17:37

odnośnie różowego.. podobno dynagel zmienił już i oferuje w sprzedaży tylko 'nowy' różowy, który wg. zapewnień producenta/sprzedawcy miesza się bez problemu z niebieskim i nie powoduje żadnych złych rzeczy..

odnośnie tematu, o którym tutaj mowa.. ja do moje kupiłem nowy zamiennik i nie mam z nią żadnych, ale to żadnych problemów :D