Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obieg zamknięty i otwarty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2009 - 17:13

Witam wszystkich.

Mój problem polega na tym, że prawdopodobnie przestało działać mi przełączanie pomiędzy trybem otwartym i zamkniętym. Czytałem o tym sporo na forum, ale chce się upewnić, żebym nie musiał rozbierać połowy deski rozdzielczej bez potrzeby.

Tutaj mam fotki:

Dodany obrazek


Dodany obrazek

i moje pytanie: Czy jeżeli nacisnę przełącznik od obiegu otwartego/zamkniętego, klapka przedstawiona na zdjęciu powinna się otworzyć? Klapka znajduje się pod obudową filtra przeciwpyłkowego.

W tym temacie (http://forum.omegakl...?t=14205&page=2) znalazłem coś takiego

na 99% masz ulamany pierdzielnik ktory zamyka klapke obiegu. dosc czesta usterka omeg. musisz wyjac schowek, dobrac sie do silownika cisnieniowego obiegu i zastapic plastikowa pierdzielnik na srubke i zabezpieczyc nakretka.


Czy to o te klapkę chodzi? :hmm:
Dodam, że po wciśnięciu przycisku coś tam słychać, ale powietrze raczej leci tak samo.

Proszę o odpowiedz i pozdrawiam :czesc:

#2 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2009 - 17:18

:eek:ja nie wiem czy to o te klapke chodzi ale chcialem cie zapytac jak zes to zrobil ze masz taki fajny dostep tam do samego dolu bo ja musze wyczyscic muł ktory sie yam nazbierał:eek:

.



 


#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2009 - 17:56

Witam wszystkich.

Mój problem polega na tym, że prawdopodobnie przestało działać mi przełączanie pomiędzy trybem otwartym i zamkniętym. Czytałem o tym sporo na forum, ale chce się upewnić, żebym nie musiał rozbierać połowy deski rozdzielczej bez potrzeby.

Tutaj mam fotki:

Dodany obrazek


Dodany obrazek

i moje pytanie: Czy jeżeli nacisnę przełącznik od obiegu otwartego/zamkniętego, klapka przedstawiona na zdjęciu powinna się otworzyć? Klapka znajduje się pod obudową filtra przeciwpyłkowego.

W tym temacie (http://forum.omegakl...?t=14205&page=2) znalazłem coś takiego


Czy to o te klapkę chodzi? :hmm:
Dodam, że po wciśnięciu przycisku coś tam słychać, ale powietrze raczej leci tak samo.

Proszę o odpowiedz i pozdrawiam :czesc:


tak to ta klapka i jesli podcisnienia masz szczelne to ulamal sie trzpien prowadzacy.




 


#4 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2009 - 18:06

Proszę bardzo:


1. Otwierasz maskę :D
2. Wyciągasz kratkę przy podszybiu, trzeba uważać, żeby czegoś nie złamać (pod uszczelka szyby są 3 spinki)
3. Jak już wyjmiesz tą kratkę to w górnych rogach obudowy znajdziesz 2 plastikowe nakrętki chyba 10. Odkręcasz je (ja użyłem wkrętaka i nasadki z takim przegubem ruchomym, bo kluczem to się tam raczej nie podejdzie) i później trzeba ostrożnie pociągnąć całą tą obudowę od góry, żeby dolny zaczep wyskoczył.
4. Ja nie odczepiałem przewodów które do niej dochodzą, tylko obróciłem tą obudowę w prawo o 90 stopni i wyszła jak dziecko... No może nie jak dziecko, ale dość łatwo :D

Przy okazji zgubiłem niestety ta nasadkę z przegubem, bo wpadły mi do otworu w ramie/podłużnicy i nie mam pomysłu jak je teraz odzyskać :twisted:



tak to ta klapka i jesli podcisnienia masz szczelne to ulamal sie trzpien prowadzacy.


A wiesz może jak sprawdzić te podciśnienia? :zaklopotanie:

#5 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2009 - 13:10

Przy okazji zgubiłem niestety ta nasadkę z przegubem, bo wpadły mi do otworu w ramie/podłużnicy i nie mam pomysłu jak je teraz odzyskać

podziekowal za porade sprobuj magnesem;)

.



 


#6 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 października 2014 - 11:45

Witam. Wczoraj przy wymianie filtra przeciwpyłowego dostrzegłem problem z klapką. Mianowice była zamknięta mimo wyłączonego wewnętrznego obiegu. Czyściłem podszybie i właśnie przy okazji kompresorem dmuchnąłem w tą klapkę i ona złożyła się. Powinna sie tak łatwo otwierać? Bo mi się zdaje, że nie... :/ Dodam, że nie czułem różnicy między o.w. a otwartym po przełączeniu. Ze skrajnych nawiewów przy drzwiach praktycznie nie leciało powietrze. :/ Co o tym sądzicie? W załączniku fotki :)
Pozdrawiam.