Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór zwrotny spryskiwaczy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2009 - 10:08

pytanie - gdzie dokladnie w omedze b fl w wersji ze zbiornikiem spryskow 6.3 (czyli ze spryskami swiatel) jest zaworek zwrotny ukladu spryskiwaczy szyby czolowej?

moze ktos ma jakies foto?

mam problem, poniewaz musze troche potrzymac wajche spryskiwania, zanim plyn doleci do dysz i na szybe, na swiatla plyn wali od razu po dotknieciu wajchy, czyli tam jest ok.

jesli z oryginalnym zaworkiem sobie nie poradze, to wsadze jakis uniwersalny za 5zl, ale wolalbym sprobowac zregenerowac oryginalny...


 


#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2009 - 10:43

pytanie - gdzie dokladnie w omedze b fl w wersji ze zbiornikiem spryskow 6.3 (czyli ze spryskami swiatel) jest zaworek zwrotny ukladu spryskiwaczy szyby czolowej?

moze ktos ma jakies foto?

mam problem, poniewaz musze troche potrzymac wajche spryskiwania, zanim plyn doleci do dysz i na szybe, na swiatla plyn wali od razu po dotknieciu wajchy, czyli tam jest ok.

jesli z oryginalnym zaworkiem sobie nie poradze, to wsadze jakis uniwersalny za 5zl, ale wolalbym sprobowac zregenerowac oryginalny...


zwrotny jest w bfl chyba tylko na pompki swiatel. na spryski nie widzialem. Ja mam wsadzony na przodi na tyl fiatowski oryginal




 


#3 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2009 - 10:46

zwrotny jest w bfl chyna tylko na pompki swiatel. na spryski nie widzialem. Ja mam wsadzony na przodi na tyl fiatowski oryginal

hm, to by wszystko wyjasnialo... w ktorym miejscu wlozyles? istotne jest, aby byl jak najblizej dysz? chyba najlepiej pod podszybie bedzie go wrzucic...


 


#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2009 - 10:47

hm, to by wszystko wyjasnialo... w ktorym miejscu wlozyles? istotne jest, aby byl jak najblizej dysz? chyba najlepiej pod podszybie bedzie go wrzucic...


ja mam na laczeniu maska/buda ale ty mozesz wsadzic w podszybie przed pierwszy spryskiwacz




 


#5 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2009 - 11:20

ja mam na laczeniu maska/buda ale ty mozesz wsadzic w podszybie przed pierwszy spryskiwacz

oki, dzienx :)


 


#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 stycznia 2010 - 03:15

:grill:
A ja zakupiłem od Vectry B orginałke nr.(GM 2875024 / OPEL 14 50 650) w aso za 12zł. bo też mnie to czekanie na płyn nudziło:D
(a zaworku z fiata akurat pod ręką nie miałem choć też są dobre).
Pasuje jak ulał (ten od vectry i jest pewność że przeszczepu omega nie odrzuci:mrgreen:) wystarczy wypiąć łącznik (i przewodzik z jednej zapinki) i na jego miejsce włożyć zaworek, wszystko fabryka dla nas przygotowała! Potrzebna zapalniczka do podgrzania bo przewody deczko stwardniałe. Poziom trudności żaden.
Jak się maskę otwiera to w samym prawym rogu bliżej szyby przewód idzie.

Akurat przewodzik od sprysków szyby czołowej pękł na zgięciu - bo płyn zamarzł - za "rzadki" zrobiłem a mróz zcisnął większy.
Miałem dzięki temu dodatkową dyszę akurat na dolną część wycieraczki kierowcy - normalnie lepiej niż fabrycznie.
Po naprawie dół wycieraczki rozmazuje a z tą bonusową "dyszą" było czyściutko! chyba zrobię dziurkę żeby znów sikało na dolną część wycieraczki ale wcześniej pomanipuluję spryskiem.
Fotki żadnej niestety nie mam bo na szybko musiałem robić, ale może jeszcze zapodam.
Polecam wszystkim to rozwiązanie z zaworkiem zwrotnym:ok:
dziwne że w standardzie nie dawali, przecież to auto dla prezesa:D

#7 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2010 - 23:08

Ja na tył dałem zaworek zwrotny akwarystyczny chyba 3 zł kosztował, a przód nie zauważyłem jakiegoś długiego czasu oczekiwania.

#8 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 20 stycznia 2010 - 23:11

Jak już usprawniamy to proponuję zamontować na wycieraczkę listwę spryskiwacz od Peugota 405. Miałem tak w Calibrze. Do tego wspomniany zaworek zwrotny. działało rewelacyjnie. Płyn był od razu na szybie przy wycieraczce. Nie było ruchu na sucho no i maska oraz dach zostawały suche po użyciu spryskiwaczy.

#9 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 21 stycznia 2010 - 00:14

a w omedze b jest taki zaworek zwrotny?

#10 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2010 - 00:25

a w omedze b jest taki zaworek zwrotny?


No właśnie koledzy piszą żeby założyć samemu ;) bo normalnie nie ma. Pomysł jaki rzucił robertus wydaje się ok, ale co wtedy z podgrzewaniem spryskiwaczy?
Co do zaworka zwrotnego to sobie założę, bo też IMO za długo się czeka na "psiknięcie" i wycieraczki lecą po suchym
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#11 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 21 stycznia 2010 - 12:50

No właśnie koledzy piszą żeby założyć samemu ;) bo normalnie nie ma. Pomysł jaki rzucił robertus wydaje się ok, ale co wtedy z podgrzewaniem spryskiwaczy?
Co do zaworka zwrotnego to sobie założę, bo też IMO za długo się czeka na "psiknięcie" i wycieraczki lecą po suchym


Oryginalnie w Calibrze dysze są ogrzewane przez silnik. Jak przeniosłem spryskiwacze na wycieraczkę to nigdy nie miałem z nimi problemów. Nie zamarzły czy coś takiego. Zaworek miałem zamiast złączki między maską a podszybiem.

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2010 - 11:57

ja mam jeden spryskiwacz zwykły i raz mi tylko zamarzły oba - gdy miałem letni płyn

#13 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2010 - 15:54

dajcie chłopy jakieś foto, dla potomnych

#14 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 29 stycznia 2010 - 20:23

tu masz ramię wycieraczki z listwą spryskiwaczy.
http://www.allegro.p...eugeot_405.html
a tu zaworek zwrotny z rozgałęźnikiem
http://www.allegro.p...ik_zaworek.html