

Zawór zwrotny spryskiwaczy
#1
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 10:08
moze ktos ma jakies foto?
mam problem, poniewaz musze troche potrzymac wajche spryskiwania, zanim plyn doleci do dysz i na szybe, na swiatla plyn wali od razu po dotknieciu wajchy, czyli tam jest ok.
jesli z oryginalnym zaworkiem sobie nie poradze, to wsadze jakis uniwersalny za 5zl, ale wolalbym sprobowac zregenerowac oryginalny...
#2
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 10:43
pytanie - gdzie dokladnie w omedze b fl w wersji ze zbiornikiem spryskow 6.3 (czyli ze spryskami swiatel) jest zaworek zwrotny ukladu spryskiwaczy szyby czolowej?
moze ktos ma jakies foto?
mam problem, poniewaz musze troche potrzymac wajche spryskiwania, zanim plyn doleci do dysz i na szybe, na swiatla plyn wali od razu po dotknieciu wajchy, czyli tam jest ok.
jesli z oryginalnym zaworkiem sobie nie poradze, to wsadze jakis uniwersalny za 5zl, ale wolalbym sprobowac zregenerowac oryginalny...
zwrotny jest w bfl chyba tylko na pompki swiatel. na spryski nie widzialem. Ja mam wsadzony na przodi na tyl fiatowski oryginal
#3
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 10:46
hm, to by wszystko wyjasnialo... w ktorym miejscu wlozyles? istotne jest, aby byl jak najblizej dysz? chyba najlepiej pod podszybie bedzie go wrzucic...zwrotny jest w bfl chyna tylko na pompki swiatel. na spryski nie widzialem. Ja mam wsadzony na przodi na tyl fiatowski oryginal
#4
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 10:47
hm, to by wszystko wyjasnialo... w ktorym miejscu wlozyles? istotne jest, aby byl jak najblizej dysz? chyba najlepiej pod podszybie bedzie go wrzucic...
ja mam na laczeniu maska/buda ale ty mozesz wsadzic w podszybie przed pierwszy spryskiwacz
#5
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 11:20
oki, dzienxja mam na laczeniu maska/buda ale ty mozesz wsadzic w podszybie przed pierwszy spryskiwacz

#6
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 03:15
A ja zakupiłem od Vectry B orginałke nr.(GM 2875024 / OPEL 14 50 650) w aso za 12zł. bo też mnie to czekanie na płyn nudziło

(a zaworku z fiata akurat pod ręką nie miałem choć też są dobre).
Pasuje jak ulał (ten od vectry i jest pewność że przeszczepu omega nie odrzuci:mrgreen:) wystarczy wypiąć łącznik (i przewodzik z jednej zapinki) i na jego miejsce włożyć zaworek, wszystko fabryka dla nas przygotowała! Potrzebna zapalniczka do podgrzania bo przewody deczko stwardniałe. Poziom trudności żaden.
Jak się maskę otwiera to w samym prawym rogu bliżej szyby przewód idzie.
Akurat przewodzik od sprysków szyby czołowej pękł na zgięciu - bo płyn zamarzł - za "rzadki" zrobiłem a mróz zcisnął większy.
Miałem dzięki temu dodatkową dyszę akurat na dolną część wycieraczki kierowcy - normalnie lepiej niż fabrycznie.
Po naprawie dół wycieraczki rozmazuje a z tą bonusową "dyszą" było czyściutko! chyba zrobię dziurkę żeby znów sikało na dolną część wycieraczki ale wcześniej pomanipuluję spryskiem.
Fotki żadnej niestety nie mam bo na szybko musiałem robić, ale może jeszcze zapodam.
Polecam wszystkim to rozwiązanie z zaworkiem zwrotnym:ok:
dziwne że w standardzie nie dawali, przecież to auto dla prezesa:D
#7
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 23:08
#8
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 23:11
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 00:25
a w omedze b jest taki zaworek zwrotny?
No właśnie koledzy piszą żeby założyć samemu

Co do zaworka zwrotnego to sobie założę, bo też IMO za długo się czeka na "psiknięcie" i wycieraczki lecą po suchym
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#11
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 12:50
No właśnie koledzy piszą żeby założyć samemu
bo normalnie nie ma. Pomysł jaki rzucił robertus wydaje się ok, ale co wtedy z podgrzewaniem spryskiwaczy?
Co do zaworka zwrotnego to sobie założę, bo też IMO za długo się czeka na "psiknięcie" i wycieraczki lecą po suchym
Oryginalnie w Calibrze dysze są ogrzewane przez silnik. Jak przeniosłem spryskiwacze na wycieraczkę to nigdy nie miałem z nimi problemów. Nie zamarzły czy coś takiego. Zaworek miałem zamiast złączki między maską a podszybiem.
#12
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2010 - 11:57
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 20:23
http://www.allegro.p...eugeot_405.html
a tu zaworek zwrotny z rozgałęźnikiem
http://www.allegro.p...ik_zaworek.html