

Jakie ciśnienie na cylindarach jest poprawne?
Rozpoczęte przez
mundek76
, 15 mar 2009, 18:27
9 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 15 marca 2009 - 18:27
witam. Jakie ciśnienie na cylindarach jest poprawne dla Opel Omega B 2,5 TDS 98. a co jeżeli jest poniżej 20 bar? Z tego co się orientuje to ciśnienie waha się w przedziale od 18 do 27.Jakie jest najlepsze dla tego typu silnika, dzięki.
#2
OFFLINE
Napisany 15 marca 2009 - 20:30
Ciśnienie oleju na biegu jałowym rozgrzanego silnika nie może spaść poniżej 0,2 MPa. Różnica ciśnień pomiędzy poszczególnymi cylindrami może wynosić maksymalnie 0,1 MPa. Jeżeli jeden lub kilka cylindrów wykazują w stosunku do siebie różnicę ciśnień większą niż 0,1 MPa, świadczy to o uszkodzeniu zaworów, zużyciu pierścieni ewentualnie gładzi cylindrów.
#3
OFFLINE
Napisany 16 marca 2009 - 19:34
w omegach 2.5TD nominał jak chyba dobrze pamietam to jest 23 bary.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 10:46
to jest stopień sprężania a nie ciśnienie, a ciśnienie powinno być około 3 MPa, ja w starej Vectrze miałem 29,5 barów czyli 2,95 MPa.Wg instrukcji 22 bary
#7
OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 11:34
mundek76 - sprawa wygląda tak że przy różnicy 18-27bar pomiędzy cylindrami silnik jest poważnie uszkodzony, producent dopuszcza 1,0bar różnicy pomiędzy cylindrami w praktyce przy 2bar'ach nikt by jeszcze nie rozbierał auta...
gdyby wszystkie cylindry były poniżej 20bar w zimie raczej byś nie zapalił, dobry diesel powinien mieć ponad 25bar...
gdyby wszystkie cylindry były poniżej 20bar w zimie raczej byś nie zapalił, dobry diesel powinien mieć ponad 25bar...
#8
OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 13:51
..Hallo..u mnie jest tak-Oma 2.5 TD' w automacie rok.1996-przebieg-370 tys.km silnik zalany Mobilem-połsyntetykiem-10W 40 nie bierze ani grama oleju i sytuacja wyglada taak-Kompression in Bar- 1 wszy cyl-31 ,2 gi-31 ,trzeci cyl- 28 ,czwarty-prawie 32 ,piąty-30 ,szósty-28-ale auto przez calą swoją karierę bylo eksploatowane w Holandii,sam je sprowadzilem i ponaprawialem w PL.leję w nią tylko diesel v-power i sytuacja wygląda koncertowo..jak na razie...
sławek_corpse
#9
OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 13:58
to jest stopień sprężania a nie ciśnienie, a ciśnienie powinno być około 3 MPa, ja w starej Vectrze miałem 29,5 barów czyli 2,95 MPa.
Jak dobrze rozumiem, stopień sprężania okresla sie w barach, a cisnienie w MPa?
Dobrze zrozumialem?

#10
OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 15:35
Nie stopień sprężania jest parametrem konstrukcyjnym i jest to wartość bez jednostkowa i ta wartość nie zmienia się przez całe życie silnika zawsze jest taka sama, jednym słowem jest to różnica objętości cylindra kiedy tłok znajduje się w DMP a GMP i jeśli na przykład stopień sprężania to 22 to liczba ta oznacza że przestrzeń która jest nad tłokiem kiedy ten jest w GMP jest 22 razy mniejsza od przestrzeni kiedy tłok jest DMP, natomiast ciśnienie sprężania wyraża się w BARach, MPa lub atm czyli atmosferach i jest to tak 1 MPa = 10 atm = około 10 BAR, i ciśnienie zmienia się podczas życia silnika, w miarę jego zużycia maleje. Mam nadzieje że wytłumaczyłem to dość jasno, jeśli nie to postaram się to lepiej opisać.stopień sprężania okresla sie w barach, a cisnienie w MPa