Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie ciśnienie na cylindarach jest poprawne?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mundek76

mundek76
  • 6 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 15 marca 2009 - 18:27

witam. Jakie ciśnienie na cylindarach jest poprawne dla Opel Omega B 2,5 TDS 98. a co jeżeli jest poniżej 20 bar? Z tego co się orientuje to ciśnienie waha się w przedziale od 18 do 27.Jakie jest najlepsze dla tego typu silnika, dzięki.

#2 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 marca 2009 - 20:30

Ciśnienie oleju na biegu jałowym rozgrzanego silnika nie może spaść poniżej 0,2 MPa. Różnica ciśnień pomiędzy poszczególnymi cylindrami może wynosić maksymalnie 0,1 MPa. Jeżeli jeden lub kilka cylindrów wykazują w stosunku do siebie różnicę ciśnień większą niż 0,1 MPa, świadczy to o uszkodzeniu zaworów, zużyciu pierścieni ewentualnie gładzi cylindrów.

#3 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 16 marca 2009 - 19:34

w omegach 2.5TD nominał jak chyba dobrze pamietam to jest 23 bary.

#4 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 marca 2009 - 00:24

Wg instrukcji 22 bary

#5 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 20 marca 2009 - 13:17

Dokładnie to powinna mieć 22.50

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2009 - 10:46

Wg instrukcji 22 bary

to jest stopień sprężania a nie ciśnienie, a ciśnienie powinno być około 3 MPa, ja w starej Vectrze miałem 29,5 barów czyli 2,95 MPa.

#7 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2009 - 11:34

mundek76 - sprawa wygląda tak że przy różnicy 18-27bar pomiędzy cylindrami silnik jest poważnie uszkodzony, producent dopuszcza 1,0bar różnicy pomiędzy cylindrami w praktyce przy 2bar'ach nikt by jeszcze nie rozbierał auta...
gdyby wszystkie cylindry były poniżej 20bar w zimie raczej byś nie zapalił, dobry diesel powinien mieć ponad 25bar...

#8 OFFLINE   slawek_corpse

slawek_corpse
  • 38 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: łask

Napisany 22 marca 2009 - 13:51

..Hallo..u mnie jest tak-Oma 2.5 TD' w automacie rok.1996-przebieg-370 tys.km silnik zalany Mobilem-połsyntetykiem-10W 40 nie bierze ani grama oleju i sytuacja wyglada taak-Kompression in Bar- 1 wszy cyl-31 ,2 gi-31 ,trzeci cyl- 28 ,czwarty-prawie 32 ,piąty-30 ,szósty-28-ale auto przez calą swoją karierę bylo eksploatowane w Holandii,sam je sprowadzilem i ponaprawialem w PL.leję w nią tylko diesel v-power i sytuacja wygląda koncertowo..jak na razie...
sławek_corpse

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 13:58

to jest stopień sprężania a nie ciśnienie, a ciśnienie powinno być około 3 MPa, ja w starej Vectrze miałem 29,5 barów czyli 2,95 MPa.


Jak dobrze rozumiem, stopień sprężania okresla sie w barach, a cisnienie w MPa?
Dobrze zrozumialem? :D

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 15:35

stopień sprężania okresla sie w barach, a cisnienie w MPa

Nie stopień sprężania jest parametrem konstrukcyjnym i jest to wartość bez jednostkowa i ta wartość nie zmienia się przez całe życie silnika zawsze jest taka sama, jednym słowem jest to różnica objętości cylindra kiedy tłok znajduje się w DMP a GMP i jeśli na przykład stopień sprężania to 22 to liczba ta oznacza że przestrzeń która jest nad tłokiem kiedy ten jest w GMP jest 22 razy mniejsza od przestrzeni kiedy tłok jest DMP, natomiast ciśnienie sprężania wyraża się w BARach, MPa lub atm czyli atmosferach i jest to tak 1 MPa = 10 atm = około 10 BAR, i ciśnienie zmienia się podczas życia silnika, w miarę jego zużycia maleje. Mam nadzieje że wytłumaczyłem to dość jasno, jeśli nie to postaram się to lepiej opisać.