Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zapach spalin w aucie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 14 marca 2009 - 20:11

Panowie dziwny problem. Jak jadę w miarę spokojnie to jest wszystko oki. Jak wdepnę gaz w podłogę to zaczyna czuć spaliny. Co o tym myślicie? Kolektor pęknięty??
Turbo Intercooler:D

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2009 - 20:13

Prędziej sprzęgło, tarcza się pali i czuć dym.

#3 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 14 marca 2009 - 20:16

Prędziej sprzęgło, tarcza się pali i czuć dym.


Czyli jeżeli dobrze rozumiem zaczyna się ślizgać i z stąd ten zapach? Jak można w "domowych warunkach" sprawdzić sprzęgło??
Turbo Intercooler:D

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2009 - 20:18

Wciskasz gaz, obroty idą w górę, spadają i znów idą, ale już bez spadania, to znaczy, że sprzęgło się ślizga.

#5 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 14 marca 2009 - 20:20

Wciskasz gaz, obroty idą w górę, spadają i znów idą, ale już bez spadania, to znaczy, że sprzęgło się ślizga.


A jak nie mam obrotomierza?? :confused:

Gratuluje okrągłej liczby postów:) 1000:)
Turbo Intercooler:D

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2009 - 20:22

Na słuch też to wyczujesz, wyłącz radio i na 2, bądź 3 sprawdź, bo na 1 tego nie wyczujesz, najlepiej na 3ce.
Dzięki :)

#7 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 14 marca 2009 - 20:23

pierwszy bieg, gaz i chamulec jednocześnie. Ale sprzęgło ma charakterystyczny zapach, napewno nie śmierdzi spalinami. To coś między palonymi włosami a starymi jajami :D . Można jeszcze rozpędzić się do 5 biegu i raptownie pedał w podłogę, jak obroty pójdą raptownie do góry a prędkość nie to sprzęgło padło. Ja obstawiam nieszczelność wydechu i nie koniecznie kolektora. Może być uszczelka na portkach lub plecionka (jeśli w A jest).

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2009 - 20:25

Można jeszcze rozpędzić się do 5 biegu i raptownie pedał w podłogę, jak obroty pójdą raptownie do góry a prędkość nie to sprzęgło padło.

Niekoniecznie, u mnie tak nie ma, na 2 i 3 się ślizga, a na 4 i 5 jest normalnie.

#9 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 14 marca 2009 - 20:26

Hmmm...spróbuje jutro bo dziś już późno jest i zdam kolegom relacje:) Dziękuje za podpowiedzi:) Jestem wam winny :piwo2:
Turbo Intercooler:D

#10 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 14 marca 2009 - 20:31

No ja sporo się bujam po twoich okolicach to cię zgłuszę na to piwo :D . A tak na poważnie to zobacz czy ci gdzieś olej nie kapie na wydech. Jak mi leciał spod klawiatury to śmierdziało okropnie.

#11 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2009 - 20:35

A tak na poważnie to zobacz czy ci gdzieś olej nie kapie na wydech. Jak mi leciał spod klawiatury to śmierdziało okropnie.

Smierdziałoby cały czas, a nie tylko przy depnięciu...

#12 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 14 marca 2009 - 20:36

No ja sporo się bujam po twoich okolicach to cię zgłuszę na to piwo :D . A tak na poważnie to zobacz czy ci gdzieś olej nie kapie na wydech. Jak mi leciał spod klawiatury to śmierdziało okropnie.


A to z skąd kolega jest?:) Może kiedyś się zobaczymy na "browara":D Zobaczę przy najbliższej okazji czy nie kapię gdzieś. Ale to raczej nie jest zapach ze sprzęgła. To jest dosłownie zapach spalonej ropy która z wydechu wylatuje. Właśnie przypomniało mi się coś mechanik na przeglądzie powiedział że mam wydech przegnity. Czy to może być przyczyną??
Turbo Intercooler:D

#13 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 14 marca 2009 - 20:44

Właśnie przypomniało mi się coś mechanik na przeglądzie powiedział że ma m wydech przegnity. Czy to może być przyczyną??

Oczywiście że może.
Jestem z lublina ale zapuszczam się w tamte rejony zawodowo. Browara nie wykluczam, tylko jak będę miał kierowcę ;) .

#14 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 15 marca 2009 - 10:05

No koledzy sprawdziłem to sprzęgło i moje spostrzeżenia są takie:

Temperatura silnika ok: 70 stopni:

Przy ruszaniu: Gaz w podłogę, strzał ze sprzęgła, pisk opon i od razu zaczyna jechać bez żadnych przestojów.

Jazda ze stałą prędkością: Około 70km/h na 3, gaz w podłogę i od razu prędkościomierz idzie w górę.

Czyli chyba sprzęgło jest dobre tak mi się przynajmniej wydaje.
Turbo Intercooler:D

#15 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 15 marca 2009 - 10:15

Sprzęgło jest ok, musisz mieć gdzieś nieszczelność na wydechu. Rano jak będzie zimno podnieś maskę i obserwuj skąd para zasuwa.

#16 OFFLINE   rykacz

rykacz

    fan

  • 84 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 marca 2009 - 11:14

Miałem podobnie w poprzedniej Omie A, jechałeś spokojnie to nic nie było czuć, a jak tylko wkręcałeś auto na obroty to z auta robiła się komora gazowa. Przyczyną był nieszczelny układ wydechowy, przed katem rura była nieszczelna i jak tylko szło więcej spalin to waliło prosto do auta. Wizyta u tłumikowca pomogła.