Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   martin11

martin11
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: krosno

Napisany 10 marca 2009 - 21:30

witam ma problem cieknie mi ropa z pompy wtryskujacej czy wie ktos gdzie mozna dostac jakies uszczelki albo ile moze kosztowac naprawa takiego wycieku???

#2 OFFLINE   bodzio77

bodzio77
  • 22 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Skąd: Siedlce
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2009 - 22:46

wyciek ropy masz raczej z nastawnika pompy -są tam dwie uszczeli - koszt z wymianą to jakieś 100 zł ( wymieniałem u siebie w tym roku )

#3 OFFLINE   martin11

martin11
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: krosno

Napisany 10 marca 2009 - 23:19

a gdzie to mozna kupic i czy do wymiany trzeba wyjmowac pompe???

#4 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 marca 2009 - 12:24

Podjedź do jakiegoś mechanika i zrobi ci to w jeden dzień... Zrobisz to sam pod domem to późnniej mogą się dziać różne dziwne bajki jak coś przestawisz. Już czy zapłacisz te 50zł więcej to chyba nie ma większego znaczenia - raczej ważne jest to żeby było dobrze ;)

 


#5 OFFLINE   martin11

martin11
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: krosno

Napisany 11 marca 2009 - 18:47

a czy to wymiany tych uszczelek trzeba wyjmowac pompe??

#6 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 11 marca 2009 - 21:15

jak juz robic uszczelnienie pompy to calosc
bo zrobisz to i za chwile bedzie w innym miejscu lecialo. ja w boschu zaplacilem 500+80zl uszczelki i uszczelniacz na walek pompy.

#7 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 09 kwietnia 2009 - 17:59

panowie ja swoja dałem do uszczelnienia zapłaciłem 170zł i odebrałem taczkę nie samochód, na drugi dzień pojechałem z reklamacja koleś przestawił nastawnik na doczekaniu ale jeszcze jest mułowaty na 3 i 4 biegu. pytanko czy coś zj***ł czy co?

#8 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2009 - 22:07

No jeżeli wcześniej dobrze szedł tylko ciekło to napewno coś zwalił.

Niewykluczone że albo takiej "dobrej" jakości było to uszczelnienie, albo ustawić nie umie....

 


#9 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 09 kwietnia 2009 - 22:19

auto miał podłączone pod kompa, a na monitorze była skala od 2 do 10 najpierw ustawił na 6 ale reklamowałem i ustawił na 3/4 niby tak jak był. ale sprawdzę jeszcze filtr paliwa może on jet do niczego bo już ma rok.

#10 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2009 - 23:40

bo już ma rok



ILE??!!

Człowieku a wiesz co to jest dbanie o auto?? :p

U mnie max 5 miesięcy i komplet filtrów wraz z olejem idzie do wymiany.

A właśnie - olej kiedyś wymieniałeś??

Nie można zaniedbywać takich rzeczy bo to opel sprzed kilku-kilkunastu lat który da ci równo popalić zarówno po kieszeni jak i po nerwach jak nie będziesz dbał o pierdółki.

Rok czasu filtr to stanowczo dużo za dużo nawet jakby auto jeździło okazjonalnie 50km tygodniowo :D

 


#11 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 09 kwietnia 2009 - 23:45

Kolego martin11, jezeli nie lubisz majsterkowac to niestety czeka wizyta u mechanika. Skoro zlokalizowales wyciek na pompie to raczej jest to pewne info i musisz wymienic uszczelki. Najlepiej wymienic juz je wszystkie. W zakupie polecam ASO BMW (ewentualnie firmy zajmujące się tylko pompami diesla)-szybko i ceny przystepne. A wiem co mowie bo sklepy Opla sa po prostu do du..py!!!! Na srubki pokrywy zaworow (10szt.) musialbym czekac blisko 2 tyg (po 2.5zł/szt.) gdzie w ASO BMW czekałem 24 godz (18.30zł za 10szt.).A jako "cudaczna wiadomość" powiem, ze niechcacy ukrecilem głowke srubie filtru paliwa. Wsrod asortymentu Opla była dostepna tylko przez ASO w ktorym kosztowała około 100zł. Na szrocie miałbym za 50zł. Dorwałem samą śrubę z odpowiednio usytuowanymi otworami w profilu poprzecznym i podłużnym w własnie wspomnianym serwisie pomp diesla w kwocie 3.5zł, a tą wąską rurke idącą na dół filtra dolutowałem (koszt 4-ech piwek:P). Polecam rowniez forum BMW bo tam jest jednak wiecej info na temat tsd-ów. U nas na forum niestety "sciga sie" za zle nazewnictwo "tds" zamiast "td", a to jest jedno i to samo z małymi roznicami!!

PS. Aha, zwroc jednak mimo wszystko uwage skad ten wyciek dokladnie jest. Ja rowniez mialem podona sytuacje, a się okazało ze wyciek jest z ostatniego wtryskiwacza, mimo ze zapocenia wystepowaly bezposrednio pod pompa! Niestety ostatni wtryskiwacz nie byl dokrecony dobrze (do tego celu jednak trzeba zdjac polke od wycieraczek). Takze działaj, szukaj, kupuj i kombinuj, bo mozna miec coś szybko i tanio bez uszczerbku na jakosci produktu.

PS2. Mysle ze to Ci powinno pomoc:

LINK



#12 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 10 kwietnia 2009 - 16:38

U mnie ciekło z nastawnika
Kosztowało mnie to 240zł uszczelki + wymiana + diagnoza pompy :) mechanik pocieszył mnie że jeszcze długo długo pohula.
Nie jest to droga naprawa a naprawdę warto ją zrobić.

#13 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 10 kwietnia 2009 - 16:54

ILE??!!

Człowieku a wiesz co to jest dbanie o auto?? :p

U mnie max 5 miesięcy i komplet filtrów wraz z olejem idzie do wymiany.

A właśnie - olej kiedyś wymieniałeś??

Nie można zaniedbywać takich rzeczy bo to opel sprzed kilku-kilkunastu lat który da ci równo popalić zarówno po kieszeni jak i po nerwach jak nie będziesz dbał o pierdółki.

Rok czasu filtr to stanowczo dużo za dużo nawet jakby auto jeździło okazjonalnie 50km tygodniowo :D


masz rację że trzeba dbać o najmniejsze rzeczy!co do filtra rzeczywiście trochę za długo.
olej wymieniałem tak samo jak filtr paliwa dokładnie rok temu w kwietniu i teraz miałem zamiar wymienić na nowy.
po za tym co do oleju każdy ma swoje właściwości termin zużycia i tp. ale to wszystko też zależy od użytkownika auta i jego sposobu użytkowania samochodu.
jeżeli ktoś jeździ dużo i agresywnie to musi częściej zmieniać olej jeżeli ktoś jeździ mniej to rzadziej zmienia. oczywiście możesz się zemną nie zgadzać!:)

#14 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 10 kwietnia 2009 - 18:25

Nie wiem jak wy ale ja np olej oraz filtr wymieniam w swojej omsi co 7.5 tyś
Czasami wcześniej
Co do filtra paliwa nie wiem co ile kilometrów powinno się wymieniać
Może jakaś rada??:)

#15 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 kwietnia 2009 - 21:56

Ja olej i filtry wymieniam co 10 000km a filtr paliwa dodatkowo co 5000 km - zauważyłem różnicę jak wymieniałem co 10000km potrafił się przydławić czy coś - to paliwo nie zawsze jest idealnej jakości :) poza tym to nie są wielkie koszta - 2x w roku po 200 - 250 zł filtry z olejem i coś około dodatkowo jeszcze 2x ~40zł filtr paliwa - uznaję to za koszt eksploatacji a parę razy już się przejechałem na oszczędzaniu na omedze :D lepiej raz zapłacić więcej a nie płacić mnie tylko że kilka razy :)