Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pęknięty kolektor wydechowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 09 marca 2009 - 14:07

Mam pytanie czy jest możłiwe sklejenie bądź uszczelnienie w jakiś sposób pęknięcia w kolektorze wydechowym np silikonem odpornym na temp do 1200 stopni?

#2 OFFLINE   baanan83

baanan83
  • 253 postów
  • Dołączył: 03-06-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 09 marca 2009 - 14:31

Raczej kolego nie skleisz tego tylko wymiana.....

#3 OFFLINE   kizior11

kizior11
  • 126 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Raszówka

Napisany 09 marca 2009 - 16:14

Albo spawasz ale to na krótko, choć zależy jak pospawane lub kupienie używki nie pękniętej + planowanie a najlepszą opcją jest kupienie nowego kolektora !!! Masz wiele tematów na forum poczytaj i sam zdecyduj.

#4 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 10 marca 2009 - 11:08

w sierpniu robiłem kapitalny remont silnika, wymieniłem też na nówke kolektor wydechowy i po pół roku znów pęknięty!!! czy omegi tak już mają w naturze? trochę drogi interes żeby co pół roku nowy kupywać, a może jest jakaś przycyna, że te kolektory pękają ? czy to tylko wadliwość materiału?

#5 OFFLINE   kizior11

kizior11
  • 126 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Raszówka

Napisany 10 marca 2009 - 16:19

Gdzieś widziałem potrójna uszczelkę do kolektora na allegro która ponoć przeciwdziała pęknięciu ,może kolega kczech wie coś na ten temat .Ja nie pytałem się w sklepie czy takie są .

#6 OFFLINE   pawel18702

pawel18702

    Citroen C5 to jest to!!!

  • 550 postów
  • Dołączył: 01-05-2008
  • Skąd: PL-SE-N-FIN-DK
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 20:35

Panowie ja pół roku temu kupiłem nowy kolektor wydechowy i szukałem takiego z uszczelką dwu warstwową która niby ma przeciw działać pęknieńciom kolektora.Narazie jest dobrze.Mechanik też mi ją doradzał!!!!Pożyjemy zobaczymy.

#7 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 21:34

ja bralem kiedys oryginalna uszcelke gm to wlasnie byla 3 warstwowa.

#8 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 marca 2009 - 21:55

Też wyczytalem że potrójna jest dobra.

#9 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 11 marca 2009 - 11:29

Przy wymianie kolektora kupiłem równiez orginał 3 warstwową w serwisie opla i..... nic nie dało po pół roku kolektor znów pęknięty!!! masakra co sie z tym dzieje?

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2009 - 13:35

Za mocne i zle skrecanie? Jak pamietam po 25Nm i skrecanie jak glowice (od srodka i kreznie dookola)
Tak poza tym to wada kolektorow w 2.0 i sprawa byla walkowana setki razy. Nigdy tego nie poprawiono i do konca produkcji kolektory pekaly (nawet w 2.2).
Kolektor jest zle zaprojektowany i jesli nie byl dobrze odprezony przy schladzaniu to peknie tak czy inaczej.
Co do spawania to najbardziej pomaga naspawanie blaszki na pekniecie.
Ja kupowalem kiedys klej Inferno. Troche pomoglo, ale tez bez rewelacji. Mozesz jednak sprobowac.

#11 OFFLINE   kazioo

kazioo
  • 39 postów
  • Dołączył: 16-01-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 11 marca 2009 - 17:57

ja kolektor spawałem sam elektrodami do zeliwa z allegro
narazie działa :)

#12 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 12 marca 2009 - 01:51

problemem nie sa kolektory jako takie.w przypadku x20xev wada jest zle rozmieszczenie kanalow wodnych w glowicy,co skutkuje szybszym schladzaniem jednej czesci kolektora,ktory niestety nie wytrzymuje naprezen i peka.

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2009 - 14:13

problemem nie sa kolektory jako takie.w przypadku x20xev wada jest zle rozmieszczenie kanalow wodnych w glowicy,co skutkuje szybszym schladzaniem jednej czesci kolektora,ktory niestety nie wytrzymuje naprezen i peka.

Ma to wplyw, ale nie az taki. Dlaczego np w Daewoo nie pekaja? To te same silniki. Tam sa osobne rurki = wyzszy koszt produkcji. Uprzedzam pytania - bez rzezbienia nie podejdzie do Omegi.
To o czym piszesz powoduje pekanie szpilek.

#14 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 20 marca 2009 - 03:22

hmm ale tez zeliwne?czy stalowe?

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2009 - 12:24

Z tego co wiem to tez odlew
http://www.allegro.p...za_2_0_16v.html

#16 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 21 marca 2009 - 22:40

ok nie sprzeczam sie.taka mialem wiedze wiec sie podzielilem,a tu prosze,zawsze jakies nowe wiesci.

#17 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2009 - 22:58

Co do kanałów to masz rację, że są źle zaprojektowane i mają swój udział (może gdyby ich nie było to kolektory rzadziej by pękały). To jest zmodyfikowana jednostka i niestety nie było innego miejsca na kanały, więc jedna strona chłodzi sie dużo mocniej od drugiej.
Sama konstrukcja kolektora jest jednak bardziej chybiona i stąd najwięcej problemów.

#18 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 10 grudnia 2014 - 16:16

Witam jaki dźwięk daje pęknięty kolektor w v6? bo w mojej omie odezwała się dusza diesla klekocze wyraźnie z jednej strony od kierowcy. Odwiedziłem wszystkich mechaników i nikt nie wie co daje taki klekot