Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wężyki do kolektora ssącego 2,5V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 01 grudnia 2006 - 09:11

Witam!

Czy ktoś mi podpowie do czego prowadzą/gdzie jest podłączony ich drugi koniec - chodzi o rurki podłączone do kolektora ssącego/obudowy przy podszybiu równolegle do osi samochodu.Są dwa grubsze po bokach i dwa cieńsze pomiędzy nimi ?

Silnik 2.5 V6

pozdrawiam


jarcco

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 grudnia 2006 - 23:09

Witam!

Czy ktoś mi podpowie do czego prowadzą/gdzie jest podłączony ich drugi koniec - chodzi o rurki podłączone do kolektora ssącego/obudowy przy podszybiu równolegle do osi samochodu.Są dwa grubsze po bokach i dwa cieńsze pomiędzy nimi ?

Silnik 2.5 V6

pozdrawiam


jak stoisz przodem do samochodu to wchodza po lewej stronie za silnikiem (po stronie zbiorniczka wyrownawczego) cos jak na rysunku a 1 wchodzi w trojnik Dodany obrazek




 


#3 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 01 grudnia 2006 - 23:36

No tak......ale co to za urządzenie do którego się wpinają?
jarcco

#4 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 grudnia 2006 - 09:44

odma , ktora powinna byc drozna
jesli jest zapchana tworzy sie cisnienie w komorze walu korboweg , efektem tego jest cieknacy silnik w okolicach przeroznych uszczelnien , np walu etc .
aaa jak odma jest zapchana to bardzo czesto silnik klekocze , i wtedy ludzie wymieniaja popychacze etc , a auto dalej klekocze :D
temat przerabialem wrrr i przy okazji naklnolem mechanikowi w ASO ktory mi powiedzial ze mam mu glupot nie opowiadac bo te silniki odmy nie maja /bez komentarza/

odkrecajac korek wlewu oleju jest charakterystyczny syk , no chyba ze sa inne nieszczelnosci i wtedy dyku nie ma

sciagajac ktrorys z tych grubych wezykow powinno lekko leciec powietrze , aha bardzo czesto jest zawalony rowno ten gruby trojnik
uffff i to chyba prawie wszystko co pamietam :)

#5 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 02 grudnia 2006 - 17:53

odma , ktora powinna byc drozna


Rozumiem...i dziękuję.
Jeszcze proszę może ktoś mi wyjaśni do czego prowadzą te dwa małe wężyki pomiędzy grubymi.

zauważyłem że nie z wszystkich końcówek przy kolektorze jest "ssanie"
-lewa (mowa o małym wężyku) jest jakby ślepa, tj próbowałem zasysać i nic, jakby zaślepiona wewnątrz....
:?:
jarcco

#6 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 grudnia 2006 - 07:54

patrzac od przodu , lewa /ta po stronie pasazera/ tez chyba na odme idzie
bardzo czesto jest zapchan , w odmie to wlot do niej jest na igłe :)
aha zanim sie doierzesz do czyszczenia odmy to sprawdz droznosc wezy
zeby odme odkrecic troche sie trzeba nagimnastykowac sruba jest zaslonieta obudowa kolektora wydechowego i chyba samym kolektorem tez , z prawej strone/patrzac od przodu silnika , wiec po stronie kierowcy/ dostep do srub jest dobry pod warunkiem ze kolektor ssacy sie sciagnie

#7 OFFLINE   hucha

hucha

    Hucha

  • 32 postów
  • Dołączył: 12-03-2008
  • Skąd: Horyniec Zdrój/Warszawa

Napisany 15 listopada 2008 - 13:44

Mam pytanie, czy ktoś z Was zakładał filtr na te wężyki, mam na myśli te oznaczonr nr 12 i 13. I jeszcze jedno pytanie ten oznaczony nr 14 - kurna do czego on jest. Widziałem filtry tzn. cat oil tank lub zbiornioczki odmy, i chcę to założyć lecz mam dylemat na który wąż :?:

#8 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 listopada 2008 - 18:25

to bedzie chya ten zo idzie z drugiej koncowki od lewe/na kolektorze obrazek powyzej / , a wchodzi do odmy z z prawej strony troche ponizej tej koncowki o mniejszej srednicy, ktora widac na zdjeciu

#9 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 16 listopada 2008 - 15:35

wiem gdzie idzie 12 i 13 ale 14 idzie kablem takim jak podcisnienie gdzies do błotnika o strony pasazera do czego to jest tam podpiete? czy poprostu mam cos pomieszane ,dodam ze jak kupiłem auto to tak było i nie wyglada zeby było cos kombinowane

#10 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 listopada 2008 - 08:23

on idzie w tamta strone , ale nie do blotnika :)
popatrz na zdjecie zaznaczylem kolkiem miejsce gdzie wedlug mojej wiedzy powinien byc cienki krocicec na ten wezyk Dodany obrazek

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2008 - 09:10

biszek, na odmie podpiecia sa tylko u gory grube i cienkie. ten drugi cenki przewod idzie do EVAP (odpowietrzanie zbiornika) i zawor jest w okolicach odmy a z zaworu idzie w blotnik




 


#12 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 listopada 2008 - 07:04

wydaje mi sie ze mowimy o tym co na zdjeciu ?
tak szczerze mowiac to ja tam nie wiem czy to na odmie , czy obok :oops:
wiem tylko ze w tej okolicy , ale pozwolilem sobie dolaczyc znaleziona fotke, mam nadzieje ze autor sie nie obrazi :smile:




tylko nie kojarze zeby stamtąd szedl jakis wezyk do nadkola Dodany obrazek

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2008 - 10:22

wydaje mi sie ze mowimy o tym co na zdjeciu ?
tak szczerze mowiac to ja tam nie wiem czy to na odmie , czy obok :oops:
wiem tylko ze w tej okolicy , ale pozwolilem sobie dolaczyc znaleziona fotke, mam nadzieje ze autor sie nie obrazi :smile:




tylko nie kojarze zeby stamtąd szedl jakis wezyk do nadkola



bo to to jest odma akurat, ten drugi idzie do evap




 


#14 OFFLINE   hucha

hucha

    Hucha

  • 32 postów
  • Dołączył: 12-03-2008
  • Skąd: Horyniec Zdrój/Warszawa

Napisany 18 listopada 2008 - 13:03

Dzięki za infrormację :wink: Natomiast chaciałem wrócić do drugiej części posta odnośnie filtrów na odmę. Bardzo często jak Sami wiecie potrafi się zapchać i wali olejem :bad:

#15 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 listopada 2008 - 07:15

no coz , napisze ci tak :)
jak ome kupilem to odma byla jakby ja ktos zakitowal ,cala
udroznilem, weze przepchalem
pozniej jakas plukanka do silnika , wymiana oleju , po 3 miesiacach znowu to samo
a teraz poprostu zmieniam olej co roku i nic sie nie zapycha
chyba szkoda kasy na to
, ale to moje subiektywne zdanie :smile:

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 listopada 2008 - 17:13

no coz , napisze ci tak :)
jak ome kupilem to odma byla jakby ja ktos zakitowal ,cala
udroznilem, weze przepchalem
pozniej jakas plukanka do silnika , wymiana oleju , po 3 miesiacach znowu to samo
a teraz poprostu zmieniam olej co roku i nic sie nie zapycha
chyba szkoda kasy na to
, ale to moje subiektywne zdanie :smile:



u mnie tez sa drozne i nic sie nie zapycha




 


#17 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2009 - 14:02

Panowie a mogę prosić o wstawienie jeszcze raz fotek o których piszecie, bo albo mi się one nie wyświetlają albo już ich nie ma w waszych postach. Będę rozbierał silnik i chciałem to od razu zrobić jak będą głowice na wierzchu.

#18 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 stycznia 2013 - 16:45

u mnie tez sa drozne i nic sie nie zapycha


A powiedz mi czy można dobrze udrożnić odmę nie odkręcając jej od bloku? Wężyki już kilka razy czyściłem i plastik na dolocie też.
I jeszcze jedno moje pytanie? Niedawno miałem co prawda inna ale odmę w rękach i z tego co się doczytałem gdzieś tutaj zapewne i w sieci że jest tam taka plastikowa klapka która mi w rękach odpadła przy próbie czyszczenia. Dopiero później się dowiedziałem że to plastikowa klapka.
Czym może skutkować brak tej klapki przy odmie, a czym np jak jest tylko jest zablokowana w pozycji otwarta lub zamknięta?
Szukałem odmy na allegro ale na tych aukcjach na których zdjęcie pokazywało wnętrze klapki nie było.

#19 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 stycznia 2013 - 20:50

Poszukaj dobrze bo na forum jest gdzieś zdjęcie.

#20 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 stycznia 2013 - 21:00

Poszukaj dobrze bo na forum jest gdzieś zdjęcie.



Ja wiem jak wygląda wnętrze:) tylko na allegro jest chyba 90% bez tych klapek.
Zastanawiają mnie też skutki braku tej klapki i zablokowania jej w pozycji zamkniętej