Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat - jaki olej ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 07 marca 2009 - 21:41

Witam wszystkich jako nowy na forum.Mam pytanko co do automatu .W programie Fota znalazłem DEXTRON 2 jako olej króry można wlewać do naszych omek.A u was cały czas mowa o 3. Dlaczego? Dodam że moja Omka to 2,0 automat 94r.

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2009 - 22:45

TIS podaje DIII, ale do aut nowszych (98 wzwyz). Jestem skłonny stwierdzić, ze w 94r lany byl jednak jeszcze DII. Ja niestety odinstalowalem TISa i trudno mi spekulowac, wiec jesli ktos nie poda potwierdzonych informacji to osobiscie zasiegnal bym je w salonie Opla. Oni doradza czy byl lany DII czy juz DII.

Od razu sprostuje teze, ze lanie DIII jest dobre do kazdej skrzyni. Oba oleje maja troche inne wlasciwosci. Zasada jest taka sama jak w przypadku silnika - wlewamy to co bylo.

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 marca 2009 - 00:41

Jeżeli masz skrzynię czterobiegową to tylko Dexton III, a do trzybiegowej Dextron II.

#4 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 08 marca 2009 - 20:42

Reasumując jeżeli wleję do skrzyni Dextron 3 to będzie ok.

#5 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 09 marca 2009 - 22:38

z tego co mi w oplu powiedzieli to lany byl fabrycznie dexron II
II podajze tak jak mkaminski napisal od 98

#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 09:41

Ostatnio odbylem dosc dluga rozmowe w salonie Vauxhalla odnosnie oleju do skrzyni. Wg ich specyfikacji lano jedynie DII, jednak jako, ze znam tych ludzi, sprawdzili Omege z 99 roku I potwierdzono, ze tam byl DIII. Isuzu do tych skrzyn uzywalo DII, BMW juz tylko DIII.
Nie chce sie madrowac jesli chodzi o skrzynie z 94 roku. Tak naprawde to GM wycofal sie nawet ze wspierania DIII I co powiecie o tym, ze zostal on zastapiony Dexron ( r) VI ? Tak, to jest najnowsza specyfikacja oleju do skrzyn, ktora zastapila wszystkie poprzednie.

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2009 - 09:46

Jeżeli masz skrzynię czterobiegową to tylko Dexton III, a do trzybiegowej Dextron II.


że tak zapytam "Hę?!?!"

W omegach są skrzynie IV biegowe, a w nowszych V biegowe.
Nie ma skrzyn II biegowych (no chyba, ze w starych amerykańcach, golfach MK I itd.

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 09:52

Chodzi o 3 biegowe. Nie slyszalem jednak zeby w Omegach (pewnie chodzi o serie A) byly montowane III biegowe skrzynie (moge sie mylic, po prostu nigdy sie tym nie intersowalem). Skrzynia 4L30E jest tak naprawde zbudowana na bazie 3 biegowej I po wyciagnieciu srodkowego modulu bedzie dzialala jak 3 biegowa, ale nie slyszalem, zeby w Europie te modele byly montowane.

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 marca 2009 - 15:10

Chodzi o 3 biegowe. Nie slyszalem jednak zeby w Omegach (pewnie chodzi o serie A) byly montowane III biegowe skrzynie (moge sie mylic, po prostu nigdy sie tym nie intersowalem). Skrzynia 4L30E jest tak naprawde zbudowana na bazie 3 biegowej I po wyciagnieciu srodkowego modulu bedzie dzialala jak 3 biegowa, ale nie slyszalem, zeby w Europie te modele byly montowane.


Witam. Właśnie chodzi o serie A. Jeszcze w 90' montowali trzybiegowe asb.
Moja poprzednia Omega to "A" 93', z asb. 4 biegową i zawsze lałem do skrzyni dextron III Mobil ATF przez 11 lat eksploatacji. Z tego co wiem szczęśliwiec, który ją odemnie kupił jeszcze jeździ.

#10 OFFLINE   grześ6x6

grześ6x6
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-12-2008
  • Skąd: Ostrzeszów

Napisany 10 marca 2009 - 21:30

że tak zapytam "Hę?!?!"

W omegach są skrzynie IV biegowe, a w nowszych V biegowe.
Nie ma skrzyn II biegowych (no chyba, ze w starych amerykańcach, golfach MK I itd.


Cita piszesz że w nowszych omach są pięcio biegowe skrzynie, zatem moja oma 2,6 V6 2002 r. Może mieć V biegową skrzynie ale nigdzi się nie doczytałem że benzyna ma V biegową skrzynie 2,5 DTI owszem ma. Sprawdzalem jaką skrzynie mam na stronce automat i mam chyba 4L30E.
Kłopot mój w tym, jaki filter do mojej omy do skrzyni, serwisie w kaliszu goście mówili że droga sprawa ok. 750 zł w ostrowie 250 zł na allegro znalazłem za 70 zł na stronce części do automatu taki sam filter podobna cena, o co chodzi ?
Musze wymienić olej i kurka nie wiem gdzie oczywiście mogę w kaliszu ale bez sensu jest wydawać tyle kasy. Skoro ten sam filter może kosztować 750 zł lub 70 zł. Oczywiście mogę wydać tyle kasy jeśli jest to uzasadnione i naprawdę mam inny filter.
Zatem też proszę o pomoc informacyjną jaki filter, i gdzie mogę wymienić olej w pobliżu ostrowa wlkp ?

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 22:47

Cita piszesz że w nowszych omach są pięcio biegowe skrzynie, zatem moja oma 2,6 V6 2002 r. Może mieć V biegową skrzynie ale nigdzi się nie doczytałem że benzyna ma V biegową skrzynie 2,5 DTI owszem ma. Sprawdzalem jaką skrzynie mam na stronce automat i mam chyba 4L30E.
Kłopot mój w tym, jaki filter do mojej omy do skrzyni, serwisie w kaliszu goście mówili że droga sprawa ok. 750 zł w ostrowie 250 zł na allegro znalazłem za 70 zł na stronce części do automatu taki sam filter podobna cena, o co chodzi ?
Musze wymienić olej i kurka nie wiem gdzie oczywiście mogę w kaliszu ale bez sensu jest wydawać tyle kasy. Skoro ten sam filter może kosztować 750 zł lub 70 zł. Oczywiście mogę wydać tyle kasy jeśli jest to uzasadnione i naprawdę mam inny filter.
Zatem też proszę o pomoc informacyjną jaki filter, i gdzie mogę wymienić olej w pobliżu ostrowa wlkp ?

Ale Cita nie napisał w jakim silniku, więc to już Twoja interpretacja. Czytajcie ze zrozumieniem.
Tak masz 4L30E po modyfikacjach. Filtr jest ten sam co w każdej skrzyni 4L30E. Olej Dexron III, zapytaj się o cenę w serwisie, bo może być podobna jak w sklepie.
Co do filtra to ten oryginalny jest oczywiście lepszy, ale nie aż 10 krotnie lepszy. Tak naprawdę to ten filtr mało co zbiera i osobiście polecam dodatkowy filtr zewnętrzny, montowany na przewodach do chłodzenia skrzyni. Są specjalne filtry na przewód z magnesem w środku, które można co kilka lat wymienić odciążając skrzynie i filtr w środku.

#12 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2009 - 22:52

Na fakturze u mnie za filtr do 3.2 prawie 300zl , nie wiem czego ceny sa tak rozne.

A przy okazji jakie oznacznie ma skrzynia w 3.2?

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 23:37

Wszystkie silniki benzynowe i diesle TD mają tą samą skrzynie 4L30E.
Starsze 2.0, 2.5, 3.0 i 2.5TD są opisane jako 4L30E (GS8.20).
Do silników 2.2, 2.6 i 3.2 zmodyfikowano sterowanie ale dalej to 4L30E (GS8.21).
Filtr do wszystkich (oprócz 2.5 DTI) jest IDENTYCZNY!

#14 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2009 - 11:52

a ja sie tutaj zachacze z pytaniem
czy automat u mnie w dieslu jest taki jak np w benzynowych bo z tego co moj przedmowca podal tak wnioskuje, czy moze mnie ktos oswiecic
chce kupic skrzynke do swojej kluski i na pobliskim szrocie maja kilka do benzynek czy to jest jeden pieron???

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2009 - 12:35

Opel podzielil skrzynie na AR25 I AR35. Druga jest lekko wzmocniona (wiecej tarczek) I takiej powinienes szukac (od TD lub od 3.0) Jak pamietam diesle mialy tez inny konwerter.

#16 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2009 - 15:21

konwerter znaczy sie co? bo nie kumam

#17 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2009 - 15:45

Takie sprzeglo automatu. Wielka gruszka montowana w obudowie. Wpisz konwerter w Allegro to zobaczysz jak to wyglada.

#18 OFFLINE   PanTadeusz

PanTadeusz
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: Włocławek

Napisany 12 marca 2009 - 22:15

Cita piszesz że w nowszych omach są pięcio biegowe skrzynie, zatem moja oma 2,6 V6 2002 r. Może mieć V biegową skrzynie ale nigdzi się nie doczytałem że benzyna ma V biegową skrzynie 2,5 DTI owszem ma. Sprawdzalem jaką skrzynie mam na stronce automat i mam chyba 4L30E.
Kłopot mój w tym, jaki filter do mojej omy do skrzyni, serwisie w kaliszu goście mówili że droga sprawa ok. 750 zł w ostrowie 250 zł na allegro znalazłem za 70 zł na stronce części do automatu taki sam filter podobna cena, o co chodzi ?
Musze wymienić olej i kurka nie wiem gdzie oczywiście mogę w kaliszu ale bez sensu jest wydawać tyle kasy. Skoro ten sam filter może kosztować 750 zł lub 70 zł. Oczywiście mogę wydać tyle kasy jeśli jest to uzasadnione i naprawdę mam inny filter.
Zatem też proszę o pomoc informacyjną jaki filter, i gdzie mogę wymienić olej w pobliżu ostrowa wlkp ?

Dzisiaj dłubałem z mechanikiem przy skrzyni- czyszczony selekcjoner i podpytywałem- o filtry. Powiedział,ze jak zaniose stary do sklepu to sie dopiero okaze ile kosztuje i jaki ma numer katalogowy. ładne jaja.
Prowadzę Agencję Celną.

#19 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2009 - 22:58

Wszystkie Omegi benzynowe i wszystkie diesle TD mają taki sam filtr http://www.midparts...._Omega-918.html taki
Nie ma innych numerów innych wersji, tylko diesle 2.5 DTI mają inny filtr

#20 OFFLINE   gabi300

gabi300
  • 51 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Janikowo

Napisany 21 marca 2009 - 16:44

Olej wymieniony wszystko ok.Dzięki za pomoc>