Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problemy z odpalaniem na ciepłym silniku.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mundek76

mundek76
  • 6 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 04 marca 2009 - 11:14

Witam.Mam taki problem- (2,5 TD 98r) na zimnym silniku odpala dobrze natomiast po rozgrzaniu przy ponownej próbie zapłonu muszę nią kręcić jakieś 5-10 sekund zanim zaskoczy. Świece żarowe były zmieniane, też bez zmian. wstawiłem na wstawienie wtrysków i ciśnienia co jeśli się nie zmieni??A może być to pompa bo już sam nie wiem?? Dziękki

#2 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2009 - 13:34

Mundek, użyj szukajki. Jest cały duuuuży wątek o tym (http://forum.omegakl...isplay.php?f=63).

#3 OFFLINE   fitek

fitek
  • 29 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 04 marca 2009 - 18:30

wymień akumulator. U mnie pomoglo. pali od kopa, tylko jak dochodzi do rezerwy to trzeba dlużej pokrecic :-)

#4 OFFLINE   Tadeoo23

Tadeoo23
  • 78 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gryfino

Napisany 05 marca 2009 - 08:32

a moim zdaniem to bedzie zła dawka paliwa :D Ale na to jest kilka czynników. Może tylko byc to do wyregulowania, może nastawnik do regeneracji. A powiedz kolego czy z lańcuchami problemu nie masz? jak masz powyciągane to dawki dobrze się nie ustawi i silnik bedzie miał falujące obroty.

#5 OFFLINE   Tomekpl

Tomekpl
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 07 marca 2009 - 12:26

A ja bym zaczal od sprawdzenia pompy, palenie z kopa na zimnym silniku i dluzsze krecenie na cieplym swiadczy o padajacej sekcji pompy wtryskowej.Biorac pod uwage rozszerzalnosc cieplna nagrzana pompa nie trzyma cisnienia i dlatego trzeba krecic dluzsza chwile az sobie stworzy by odpalic,natomiast na zimnym tego nie mowinno byc w takim stopniu.wiec pali lepiej.Niestety w naszych autkach jest to kosztowna sprawa i kosztuje 2200 za regeneracje, a nie polecam kupna uzywanej bo nie wiadomo co sie trafi, i mozna kupic taka sama i umoczyc 800-1000 zl.

#6 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 marca 2009 - 15:00

Witam.Mam taki problem- (2,5 TD 98r) na zimnym silniku odpala dobrze natomiast po rozgrzaniu przy ponownej próbie zapłonu muszę nią kręcić jakieś 5-10 sekund zanim zaskoczy. Świece żarowe były zmieniane, też bez zmian. wstawiłem na wstawienie wtrysków i ciśnienia co jeśli się nie zmieni??A może być to pompa bo już sam nie wiem?? Dziękki


Regeneraja pompy wtryskowej pomoże tu na pewno. To że nie pali na ciepłym silniku to norma i załorzę się, że niedawno kupiłeś to auto i gość je sprzedał z tego właśnie powodu. Koszt regeneracji Pompy Wtryskowej to koszt rzędu 1500 zł.

Poszukaj w dziale DIESEL jest tam tego tyle, że można by napisać parę tomów ksiażki "2.5 TD o co chodzi i dlaczego nie chodzi??"

#7 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 07 marca 2009 - 23:06

Witam ja tez mam taki problem z odpalaniem na cieplym silniku i tak juz 2 lata 50000 km sobie krece zamontowalem na czujniku temperatury oszukiwacz ktory podaje informacje do komputera ze silnik jest zimny przy odpalaniu pomoglo choc czasami lipa wiem ze to pompa sie konczy wystarczy polac zimna woda pompe i pali odrazu zastanawia mnie tylko dlaczego na pych pali odrazu na cieplym silniku choc pompa zdycha

#8 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 07 marca 2009 - 23:41

Witam ja tez mam taki problem z odpalaniem na cieplym silniku i tak juz 2 lata 50000 km sobie krece zamontowalem na czujniku temperatury oszukiwacz ktory podaje informacje do komputera ze silnik jest zimny przy odpalaniu pomoglo choc czasami lipa wiem ze to pompa sie konczy wystarczy polac zimna woda pompe i pali odrazu zastanawia mnie tylko dlaczego na pych pali odrazu na cieplym silniku choc pompa zdycha


Na pych silnik dostaje szybszych obrotow niz na rozruszniku co zwieksza sprezanie i szybciej zapala.Tak na chlopski rozum!

#9 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 08 marca 2009 - 10:43

witaj rowniez mialem ten problem.Jest to wina z tego co sie orientuje jakiejs glowiczki w pompie ktora jest stosunkowo droga.Przy cieplym silniku komputer pomija proces grzania swiec zarowych wiec zrob osobny przelacznik grzania swiec.Wtedy grzejesz recznie swiece na cieplym silniku jakies 6 sekund i auto odpala momentalnie.Sposob przezemnie wyprobowany i co wiecej zdajacy egzamin.Polecam to rozwiazanie pozdrawiam>

#10 OFFLINE   dzidek1

dzidek1
  • 3 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: Góra śląska

Napisany 15 marca 2009 - 09:25

witam ,allegro 89 zydla i chodzi 45 tyś, palenie na dotyk zagrzewa świece na ciepłym i podnosi ciśnienie pompy na 10 s,koleś podłonczył przełoncznik i rencznie grzeje świece też zdaje egzamin.
dzidek1

#11 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 marca 2009 - 12:39

Takie ustrojstwa tylko odwlekają naprawę pompy, ale ja teź miałem takie "cudeńko" z Allegro i pomagało. Działa to na tej zasadzie, że podaje błędne info do kompa i auto myśli, że jest zimnie i grzeje świece i zwiększa na pare sekund dawkę paliwa. Wszystko jest ok, ale na ciepłym silniku grzanie świec spowoduje ich szybsze przepalenie i wtedy bedzie to ok 50 zł x 6 szt. plus wymiana

#12 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 marca 2009 - 17:56

Można też odłączyć zieloną wtyczkę między 4 a 5 garnkiem i efekt będzie taki sam

#13 OFFLINE   mundek76

mundek76
  • 6 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 15 marca 2009 - 18:19

dzieki wszystkim za odp i za pomoc. Zobaczę też to cudeńko.pozdrawiam

#14 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2009 - 07:31

jeszce jedno mozna troszke przyśpieszyć zapłon i bedzie troszke lepiej palił na ciepłym:cool:

#15 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 20 marca 2009 - 13:13

Problem nie tkwi w tym że świece się nie grzeją na ciepłym. Sam mam omesie 300tyś km i pali zawsze na dotyk. Niedawno uszczelniałem pompę i mechanik powiedział mi parę ciekawostek na temat tego samochodu (sam takim jeździ). Mianowicie problem z odpaleniem na ciepłym może być przyczyną siadania pompy ale jest też inna przyczyna, silniki te które mają blisko 500tyś mają już naciągnięte łańcuchy co przyczynia się do delikatnego przestawienia zapłonu dlatego ciężko odpala. Wiem że zaraz ktoś powie ze ma 180 albo 210 tyś ale realia są takie że bardzo ciężko znaleźć taki samochód z niskim przebiegiem tym bardziej jeśli jest sprowadzony. A ja coś wiem na ten temat. Dlatego jeśli ktoś pisze że ma 200 tyś i już ma jakieś tam problemy i że to z tym przebiegiem jest normalne to jest w błędzie.

#16 OFFLINE   wilk krzysztof

wilk krzysztof
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-03-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 20 marca 2009 - 16:48

wina pompy paliwa
niedawno to przerabiałem
koszt ok 2 000 zł

#17 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 25 marca 2009 - 19:38

witam.przerabiałem temat wymiany głowiczki pompy wtryskowej,grzania świec i tym samym większej dawki rozruchowej,ale to wiele nie pomogło.moim patentem jest w chwili kręcenia rozrusznikiem wysterowania nastawnika na max.wychył,pokaże dymek czasem,ale pali od szczała.elektryk wymyśli jak to podpiąć.u mnie to działa:zabawki:

#18 OFFLINE   slawek_corpse

slawek_corpse
  • 38 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: łask

Napisany 30 kwietnia 2009 - 23:15

..pomimo,ze mam pompę wtryskową po regeneracji,to mam ten sam problem z odpalaniem na ciepłym silniku,u mnie cofa się paliwo w przewodzie paliwowym od filtra paliwa w kierunku zbiornika paliwa-mechanik mi powiedział,ze mam nieszczelną elektryczną pompkę paliwa która siedzi w zbiorniku paliwa..a w ub.roku kupilem i wymienilem tą pompkę na drugą,inną oryginalną lecz uzywkę-i to nie był chyba najlepszy pomysł..
sławek_corpse

#19 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 02 maja 2009 - 12:36

..pomimo,ze mam pompę wtryskową po regeneracji,to mam ten sam problem z odpalaniem na ciepłym silniku,u mnie cofa się paliwo w przewodzie paliwowym od filtra paliwa w kierunku zbiornika paliwa-mechanik mi powiedział,ze mam nieszczelną elektryczną pompkę paliwa która siedzi w zbiorniku paliwa..a w ub.roku kupilem i wymienilem tą pompkę na drugą,inną oryginalną lecz uzywkę-i to nie był chyba najlepszy pomysł..


Bzdura z tym paliwem. Całe na pewno się nie cofnie w przewodzie na pewno coś zostanie a po za tym filtr paliwa jest cały czas napełniony i nie ma możliwości żeby z niego paliwo cofnęło się do baku.

Pompę regenerowałeś (zapewne głowiczkę) a nikt ci nie sprawdził pewnie czujnika temperatury paliwa który znajduje się w górnej części popy (trzeba rozebrać nastawnik żeby się do niego dostać).Jak on będzie walnięty to na ciepłym silniku będzie spory problem z odpaleniem bo dostaje minimalną dawkę paliwa.

#20 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 03 maja 2009 - 09:39

Witam

W swojej Omedze tak jak i spora większośc użytkowników, równiez mam ( miałem) problem z odpaleniem na ciepło. Co prawda, aby zapalic ciepły silnik, musiałem go kręcic do max 3-4 sekundy. Zakupiłem na Alledrogo cudowne urzadzenie, które mialo wspomagac odpalenie autka, ale wtedy zaczęły się cuda na kiju. Omega odpalała od strzała, ale po dwukrotnym podgrzaniu świec żarowych ( ciepły silnik) , po jednokrotnym grzaniu nie odpalał od kopa. Idąc za tropem, trafiłem na ciekawostkę....... otóż po przekręceniu zapłonu, kiedy gasły kontrolki które gasnąc powinny, każdy wtedy zapala samochód, ze skutkiem różnym.

Przypadkiem zauważyłem rzecz szczególną:

Kiedy gaśnie kontrolka świec żarowych, chwilkę potem gasną inne kontrolki, po ok. 5-8kolejnych sekundach słychac delikatne kliknięcie przekaznika pompy paliwa......wtedy MOJE autko odpala bez żadnego pierdnięcia. Nawet po wywaleniu cudownego urządzenia, autko zaczęło odpalac od strzała. Nie grzeje tylko świec. Bo i po co na ciepłym silniku. Nie wiem czy to przypadek marginalny, czy też prawdziwe problemy z odpaleniem na ciepło dopiero mnie czekają. Bardzo bym prosił o sprawdzenie tej tezy na soich autkach, w końcu to nic nie kosztuje......

P.S To jest mój pierwszy post, więc proszę o odrobinę wyrozumiałości

PZDR
Marcin