

2,5 v6 BRC, gaśnie podczas hamowania, jakie wolne obroty?
#1
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 11:28
Jako że jestem nowy na forum to pierw się przywitam.
Nabyłem omegę 2,5 v6 z gazem lpg brc - sekwencja ( nie mam żadnych papierów od gazu niestety )
Jakie obroty powinna miec ta omega na wolnych ? - mam około 500 obr/min zarówno na gazie i benzynie. Czy nie sa one za małe?
Drugi i bardzo denerwujący problem to gaśnięcie na wolnych obrotach tylko podczas hamowania. Dzieje się to tylko na gazie. Na benzynie jest ok.
#2
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 15:19


Jak włączysz klime to powinno ci się podnieść o ok.100
#3
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 19:23
[B]
#4
OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 23:19
#5
OFFLINE
Napisany 03 marca 2009 - 15:12
Odi87 - chodzi o to czy masz parownik zamontowany wzdluz lini auta czy w poprzek. Najlepiej zrob fotki
P.S. Znam kilka sekwencji (nie brc) w kotrych parownik jest zamontowany w poprzek i nic sie nie dzieje . ale przy II gen taki montaz bedzie wlasnie objawial sie gasnieciem przy hamowaniu
[B]
#6
OFFLINE
Napisany 03 marca 2009 - 16:26
#7
OFFLINE
Napisany 03 marca 2009 - 16:46
[B]
#8
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 08:29
500 obr / min - nie za mało? Lub spytam inaczej - jakie powinno byc spalanie na kompie - wolnych obrotów bez klimy i z klimą ?
Moze ktoś ma dobrego gazownika co podłączy mi gaz do kompa BRC z Bydgoszczy - złącze mam na 3 piny.
Podłączyłem kompa pod silnik i błędów nie ma na szczęście.
Gazu pali średnio 13-14l/100km.
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 09:50
#11
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 10:12
gazu ci pali dobrze na jałowym u mnie jest 0.8l
troche za malo co swiadczy ze mozesz miec za bogata mieszanke na gazie.
spalanie na wolnych na rozgrzanym do 92 stopni silniku powinno byc 1.0-1.2
#12
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 11:06
ja też myślę że za mało moja trzyma między 1,1 a 1,3 chociaż ze wskazaniami kompa w trakcie pracy na gazie to różnie bywa widziałem u innych i wyższe wskazania i niższe przy tych samych obrotach więc chyba chodzi o regulacje składu mieszanki im bogatsza tym mniejsze spalanie pokazuje i odwrotniegazu ci pali dobrze na jałowym u mnie jest 0.8l
#13
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 11:40
#14
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 12:33
Myślę , że te 17 l gazu w mieście co nic dziwnego. Sam staram sie jeździć po mieście powoli. Trzeba możliwie szybko włączyć 4 i 5 bieg i potem jechać równo.
Średnie spalanie wg. kompa mam 10l - cykl mieszany co w praktyce daje mi 13l gazu ( bo gazu pali 15-30% wiecej niż benzyny).
Inni jakie mają obroty wolne w 2,5 i 3.0 ?
co do gaśnięcia - Lestekk - może masz czujnik temp. cieczy chłodzącej walnięty i przekłamuje sterownik silnika - jakieś błędy się pojawiły? Może to silnik krokowy brudny skoro gaśnie na benzynie też?
#15
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 12:53
#16
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 13:09
ilość spalanego paliwa jest obliczana na podstawie ilości powietrza przepływającego przez przepływomierz (stosunek paliwo-powietrze)
z czasu otwarcia wtryskiwacza, temperatury plynu, temp powietrza i jeszcze kilku innych czujnikow
#17
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 13:21
Myślę , że te 17 l gazu w mieście co nic dziwnego. Sam staram sie jeździć po mieście powoli. Trzeba możliwie szybko włączyć 4 i 5 bieg i potem jechać równo.
wiem ze to norma tylko trochę mnie to podłamuje:D generalnie mam za ciężką nogę... piątka to rzadko:D
co do gaśnięcia - Lestekk - może masz czujnik temp. cieczy chłodzącej walnięty i przekłamuje sterownik silnika - jakieś błędy się pojawiły? Może to silnik krokowy brudny skoro gaśnie na benzynie też?
wyczyściłem przepustnice, był na niej osad normalnie o grubości 2mm - taki jak w kominie... wiecie od czego to może być? Błędów nie ma. A przepustnice to mi koleś powiedział na diagnostyce jak pod kompa podłączył ze muszę przeczyścić bo coś tam...
no i miał racje:D
korkowca już chciałem czyścić ale patrze? ! a on normalnie wysunięty z 4mm z kolektora wiec go wcisnąłem i zabezpieczyłem żeby się nie wysuwał obejmą plastikową i teraz sprawdzę co i jak, a jak dalej będzie coś nie teges to wtedy go wyczyszczę, ale narazie specjalnie tego nie robiłem żeby jak problem zniknie wiedzieć na przyszłość co było przyczyną.
Aha i jeszcze jedno, powiedzcie proszę jak odpiąć linkę gazu od przepustnicy, bo odpiąłem zawleczkę i próbowałem podważyć ale za żadne skarby nie chce zejść, ktoś wie jak to rozczepić?
pozdro
#18
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 15:39
Co do krokowca to czyści się go bardzo delikatnie i trzpienia nie rusza się pod żadnym pozorem - tzn. nie wciska się go , tylko się go czyści rozpuszczalnikiem i szmatką. Czyścimy też gniazdo gdzie jest ten trzpień od krokowego silnika.
Sam jestem ciekaw jak będzie po wsunięciu tego krokowca na swoje miejsce. Daj znać czy to była ta przyczyna gaśnięcia?
Jeszcze jedno - zaraz po odpaleniu silnika na zimno słychać dosyć głośno jak by świst przez koło 30-50 sekund. Podobno to pompa napowietrzania spalin. Czy u Ciebie lestekk też tak jest?
#19
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 16:10


#20
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 16:32
troche za malo co swiadczy ze mozesz miec za bogata mieszanke na gazie.
spalanie na wolnych na rozgrzanym do 92 stopni silniku powinno byc 1.0-1.2
a całkiem możliwe w przyszłym tygodniu jade na regulacje po poprzednik chyba nic nie robil a gaz jest montowany wrzesien 2008