Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 v6 BRC, gaśnie podczas hamowania, jakie wolne obroty?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 28 lutego 2009 - 11:28

Witam.
Jako że jestem nowy na forum to pierw się przywitam.

Nabyłem omegę 2,5 v6 z gazem lpg brc - sekwencja ( nie mam żadnych papierów od gazu niestety )

Jakie obroty powinna miec ta omega na wolnych ? - mam około 500 obr/min zarówno na gazie i benzynie. Czy nie sa one za małe?

Drugi i bardzo denerwujący problem to gaśnięcie na wolnych obrotach tylko podczas hamowania. Dzieje się to tylko na gazie. Na benzynie jest ok.

#2 OFFLINE   Odi87

Odi87
  • 13 postów
  • Dołączył: 15-02-2009

Napisany 28 lutego 2009 - 15:19

sa takie jak powinny być. 500 jest bardzo ok :) w rzeczywistości pewnie jest koło 600 ale obrotomierz przekłamuje :)

Jak włączysz klime to powinno ci się podnieść o ok.100

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2009 - 19:23

obroty ok - to gasniecie jest prawdopodobnie spowodowane awaria parownika. Nie znam dobrze budowy parownika brc, ale podczas hamowania membrana nie jest utrzymywana w swoim polozeniu przez np slaba lub peknieta sprezyne i dochodzi do braku gazu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2009 - 23:19

A takie banalne pytanie: parownik to jak siedzi pod maską?

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2009 - 15:12

Martini - na przyszlosc to bardziej czytelnie zadaj pytanie bo ja rozumiem ale obawiam sie ze kolega nie
Odi87 - chodzi o to czy masz parownik zamontowany wzdluz lini auta czy w poprzek. Najlepiej zrob fotki

P.S. Znam kilka sekwencji (nie brc) w kotrych parownik jest zamontowany w poprzek i nic sie nie dzieje . ale przy II gen taki montaz bedzie wlasnie objawial sie gasnieciem przy hamowaniu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 03 marca 2009 - 16:26

Mam to samo gaśnie ale tylko czasami najprawdopodobniej jest za uboga mieszanka. Sekwencja założona we wrześniu 2008. W poprzednim autku tez tak miałem wystarczyło wyregulować kompa i wymienić filtry gazu.

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2009 - 16:46

za bogata w danym momencie. Jesli bedzie za uboga to motor bedzie pracowal. Co wiecej jesli bedzie mocno uboga to bede nawet wyzsze obroty niz nominalne
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 marca 2009 - 08:29

Podkręciłem obroty wolnych - na przepustnicy i ją wyczyściłem na 750 obr./min i problem znikł na gazie. Filtr wymieniłem o od gazu. Wymieniłem rozrząd i świece zapłonowe.
500 obr / min - nie za mało? Lub spytam inaczej - jakie powinno byc spalanie na kompie - wolnych obrotów bez klimy i z klimą ?

Moze ktoś ma dobrego gazownika co podłączy mi gaz do kompa BRC z Bydgoszczy - złącze mam na 3 piny.
Podłączyłem kompa pod silnik i błędów nie ma na szczęście.
Gazu pali średnio 13-14l/100km.

#9 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 19 marca 2009 - 09:48

gazu ci pali dobrze na jałowym u mnie jest 0.8l

#10 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 marca 2009 - 09:50

0,8 ? aż tak mało? U mnie jest 1,9 - 2,1 a u kumpla w 2,0 8v jest - 1,3 -1,4. Nie chce mi się wierzyć w 0,8 coś ? Może 1,8 ?

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2009 - 10:12

gazu ci pali dobrze na jałowym u mnie jest 0.8l


troche za malo co swiadczy ze mozesz miec za bogata mieszanke na gazie.
spalanie na wolnych na rozgrzanym do 92 stopni silniku powinno byc 1.0-1.2




 


#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2009 - 11:06

gazu ci pali dobrze na jałowym u mnie jest 0.8l

ja też myślę że za mało moja trzyma między 1,1 a 1,3 chociaż ze wskazaniami kompa w trakcie pracy na gazie to różnie bywa widziałem u innych i wyższe wskazania i niższe przy tych samych obrotach więc chyba chodzi o regulacje składu mieszanki im bogatsza tym mniejsze spalanie pokazuje i odwrotnie

#13 OFFLINE   lestekk

lestekk
  • 182 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 marca 2009 - 11:40

hmm, mi pokazuje na jałowym 1.6 - 1.7 bez włączonej klimy, pali mi na trasie 11,5 a w mieście 17:shock: niestety tez mi gaśnie ale tylko jak silnik jeszcze nie dogrzany zarówno na gazie jak i na benzynie, jak jadę na około 3tys obr. i wcisnę sprzęgło... wczoraj tak zrobił na rondzie i trochę się zestresowałem... właśnie idę czyścić przepustnice i posprawdzać szczelność dolotów:(
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rekach.

#14 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 marca 2009 - 12:33

Spalanie na gazie - wyświetlane jest dla benzyny jak spalanie w czasie jazdy też podobnie wyświetla się dla benzyny mimo iż jedziemy na gazie.

Myślę , że te 17 l gazu w mieście co nic dziwnego. Sam staram sie jeździć po mieście powoli. Trzeba możliwie szybko włączyć 4 i 5 bieg i potem jechać równo.

Średnie spalanie wg. kompa mam 10l - cykl mieszany co w praktyce daje mi 13l gazu ( bo gazu pali 15-30% wiecej niż benzyny).

Inni jakie mają obroty wolne w 2,5 i 3.0 ?

co do gaśnięcia - Lestekk - może masz czujnik temp. cieczy chłodzącej walnięty i przekłamuje sterownik silnika - jakieś błędy się pojawiły? Może to silnik krokowy brudny skoro gaśnie na benzynie też?

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2009 - 12:53

ilość spalanego paliwa jest obliczana na podstawie ilości powietrza przepływającego przez przepływomierz (stosunek paliwo-powietrze) ale z odczytu można w przybliżeniu określić spalanie gazu , przy zmianie na gaz zmienia się zapotrzebowanie na powietrze porównujemy ze spalaniem rzeczywistym gazu i wiemy jak duże jest przekłamanie

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2009 - 13:09

ilość spalanego paliwa jest obliczana na podstawie ilości powietrza przepływającego przez przepływomierz (stosunek paliwo-powietrze)


z czasu otwarcia wtryskiwacza, temperatury plynu, temp powietrza i jeszcze kilku innych czujnikow




 


#17 OFFLINE   lestekk

lestekk
  • 182 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 marca 2009 - 13:21

Myślę , że te 17 l gazu w mieście co nic dziwnego. Sam staram sie jeździć po mieście powoli. Trzeba możliwie szybko włączyć 4 i 5 bieg i potem jechać równo.



wiem ze to norma tylko trochę mnie to podłamuje:D generalnie mam za ciężką nogę... piątka to rzadko:D

co do gaśnięcia - Lestekk - może masz czujnik temp. cieczy chłodzącej walnięty i przekłamuje sterownik silnika - jakieś błędy się pojawiły? Może to silnik krokowy brudny skoro gaśnie na benzynie też?



wyczyściłem przepustnice, był na niej osad normalnie o grubości 2mm - taki jak w kominie... wiecie od czego to może być? Błędów nie ma. A przepustnice to mi koleś powiedział na diagnostyce jak pod kompa podłączył ze muszę przeczyścić bo coś tam...
no i miał racje:D

korkowca już chciałem czyścić ale patrze? ! a on normalnie wysunięty z 4mm z kolektora wiec go wcisnąłem i zabezpieczyłem żeby się nie wysuwał obejmą plastikową i teraz sprawdzę co i jak, a jak dalej będzie coś nie teges to wtedy go wyczyszczę, ale narazie specjalnie tego nie robiłem żeby jak problem zniknie wiedzieć na przyszłość co było przyczyną.


Aha i jeszcze jedno, powiedzcie proszę jak odpiąć linkę gazu od przepustnicy, bo odpiąłem zawleczkę i próbowałem podważyć ale za żadne skarby nie chce zejść, ktoś wie jak to rozczepić?

pozdro
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rekach.

#18 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 marca 2009 - 15:39

Brudna przepustnica to norma. Co około 60tyś km regularnie czyszczę je w fabii (pracuje w serwisie). Raczej więc osadami nie ma co się przejmować tylko je zmyć. Mi po przeczyszczeniu przepustnicy wzrosły same obroty wolne i musiałem je skręcać. Często w fabiach 1,4 16v po czyszczeniu trzeba kilka razy wgrywać w sterownik nastawy początkowe bo obroty szaleją.Zajmuje to czasem 3 godziny nawet.W oplu nie wiem jak z tym jest.

Co do krokowca to czyści się go bardzo delikatnie i trzpienia nie rusza się pod żadnym pozorem - tzn. nie wciska się go , tylko się go czyści rozpuszczalnikiem i szmatką. Czyścimy też gniazdo gdzie jest ten trzpień od krokowego silnika.

Sam jestem ciekaw jak będzie po wsunięciu tego krokowca na swoje miejsce. Daj znać czy to była ta przyczyna gaśnięcia?

Jeszcze jedno - zaraz po odpaleniu silnika na zimno słychać dosyć głośno jak by świst przez koło 30-50 sekund. Podobno to pompa napowietrzania spalin. Czy u Ciebie lestekk też tak jest?

#19 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2009 - 16:10

może mu piksele na pierwszej liczbie zanikły :D ja mam 2,0 16v i na jałowym 1,1 - 1,3 obroty też troszeczkę ponad 500. Co do gaśnięcia przy hamowaniu może powiem banał ale spróbuj przysłonić troszkę dolot powietrza.. nie zasłonić całkowicie tylko przysłonić by powietrze nie wpadało bezpośrednio i zobacz czy pomoże ;)

#20 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 19 marca 2009 - 16:32

troche za malo co swiadczy ze mozesz miec za bogata mieszanke na gazie.
spalanie na wolnych na rozgrzanym do 92 stopni silniku powinno byc 1.0-1.2


a całkiem możliwe w przyszłym tygodniu jade na regulacje po poprzednik chyba nic nie robil a gaz jest montowany wrzesien 2008