

chłodnica zimna
#1
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 15:50
#2
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 16:19
#3
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 16:31
Jeżeli dolna rura jest zimna a góra
gorąca, to typowy objaw źle otwierającego się termostatu
soryy ale nie opowiadaj glupot.
to akurat typowy objaw zapchanej chlodnicy. jesli gorna rura robi sie ciepla to termostat juz puscil wode na duzy obieg
#4
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 17:06
#5
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 21:44
#6
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 18:55
Edit: dodam jeszcze ze silnik 2.0 16v manual bez klimy.
aa i jescze jedno, otwierałem korek odpaliłem auto i czekałem, ale temp dochodzi do konca i nic sie nie dzieje, tylko wywala plyn zbiorniczkiem
#7
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 19:43
pany, u mnie jest takie cos. pekła mi chlodnica, wymieniłem na nowa i teraz nie moge dojsc do ladu z tym. temp dochodzi do max, wentylator sie nie wlącza(zwarłem styki i chodzi tylko na drugim biegu), czyli wychodzi na to ze padł czujnik tak.? dół chłodnicy jest zimny, gora gorąca, dolny wąż zimny, od parownika (mam lpg) weze tez zimne. mechanik odrazu obstawił uszczelke pod głowica, albo pompe wody. pomozcie mi jakos, bo chce sprawdzic wszystkie mozliwe rzeczy zanim wstawie auto na warsztat.
Edit: dodam jeszcze ze silnik 2.0 16v manual bez klimy.
aa i jescze jedno, otwierałem korek odpaliłem auto i czekałem, ale temp dochodzi do konca i nic sie nie dzieje, tylko wywala plyn zbiorniczkiem
To że płyn wywala to normalne ale w pierwszej kolejności wymień korek zbiorniczka to koszt kilkunastu zeta , następnie czujnik załączania wentylatora , najlepiej wymień na nowy , potem pompa wody do sprawdzenia , może już się skończyła lub termostat jest przyciety, UPG to ostatni ruch jaki należy wykonać ale wczaśniej należy sprawdzić obecność co2 w zbiorniczku wyrównawczym, zrobisz to badanie w warsztacie samochodowym który taki test wykonuje.

#8
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:05
To że płyn wywala to normalne ale w pierwszej kolejności wymień korek zbiorniczka to koszt kilkunastu zeta , następnie czujnik załączania wentylatora , najlepiej wymień na nowy , potem pompa wody do sprawdzenia , może już się skończyła lub termostat jest przyciety, UPG to ostatni ruch jaki należy wykonać ale wczaśniej należy sprawdzić obecność co2 w zbiorniczku wyrównawczym, zrobisz to badanie w warsztacie samochodowym który taki test wykonuje.
jak jest zakrecony to robi sie cisnienie i ten waz ktory idzie od termostatu do chlodnicy robi sie twardy, jak otworze zbiorniczek to wylatuje plyn. tylko ze po tym ze pekła chlodnica nagle poszedł czujnik wentylatora, lub korek czy pompa wody lub nawet upg.? moim zdaniem mało prawdopodobne, chyba ze jestem takim "szczesciarzem", albo poprostu zbieg okolicznosci... jedni mowia ze zapowietrzony, inni ze termostat (obieg jest bo przelewa) a mechanik odrazu ze uszczelka poszła i komu tu wierzyc

nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale chlodnica jest nowka, a w oleju nie zaobserwowałem plynu, a w płynie oleju.
#9
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:32
jak jest zakrecony to robi sie cisnienie i ten waz ktory idzie od termostatu do chlodnicy robi sie twardy, jak otworze zbiorniczek to wylatuje plyn. tylko ze po tym ze pekła chlodnica nagle poszedł czujnik wentylatora, lub korek czy pompa wody lub nawet upg.? moim zdaniem mało prawdopodobne, chyba ze jestem takim "szczesciarzem", albo poprostu zbieg okolicznosci... jedni mowia ze zapowietrzony, inni ze termostat (obieg jest bo przelewa) a mechanik odrazu ze uszczelka poszła i komu tu wierzyc
a nie chce wymieniac wszystkiego metoda prob i błędow.
nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale chlodnica jest nowka, a w oleju nie zaobserwowałem plynu, a w płynie oleju.
Jest to przecież układ nadciśnieniowy więc to normalne że będzie tam ciśnienie po zakręceniu korka , bo tak ma być tylko że w korku są zaworki które mają zadanie wypuścić nadmiar ciśnienia oraz wyrównać podciśnienie podczas grzania i stygnięcia płynu. Chłodnicę mogło rozwalić dlatego że zaworek w korku przestał działać bądz jego przepustowość jest zbyt mała w stosunku do pompowanych gazów z walniętej upg.

#10
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:54
Jest to przecież układ nadciśnieniowy więc to normalne że będzie tam ciśnienie po zakręceniu korka , bo tak ma być tylko że w korku są zaworki które mają zadanie wypuścić nadmiar ciśnienia oraz wyrównać podciśnienie podczas grzania i stygnięcia płynu. Chłodnicę mogło rozwalić dlatego że zaworek w korku przestał działać bądz jego przepustowość jest zbyt mała w stosunku do pompowanych gazów z walniętej upg.
w poniedzialek jade po czujnik wentylatora i kupie ten korek i zobacze co sie bedzie działo:) czytełem w jednym temacie ze walniety termostat moze byc przyczyna nie załączania wentylatora, to prawda.?
Ona chyba chce zemna zostac bo w niedziele mial przyjechac koles ja oglądac i kupic a ta mi tu takiego psikusa walneła :jump: nie dopuszczam wogole mysli ze to moze byc upg bo miala isc na handel...
#11
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 21:08
w poniedzialek jade po czujnik wentylatora i kupie ten korek i zobacze co sie bedzie działo:) czytełem w jednym temacie ze walniety termostat moze byc przyczyna nie załączania wentylatora, to prawda.?
Ona chyba chce zemna zostac bo w niedziele mial przyjechac koles ja oglądac i kupic a ta mi tu takiego psikusa walneła :jump: nie dopuszczam wogole mysli ze to moze byc upg bo miala isc na handel...
Jeżeli będzie wywalanie płynu przez nowy korek to test na co2 wykluczy upg w 99%

chłodnica powinna być nagrzana równomiernie przy prawidłowym obiegu.

#12
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 21:28
Jeżeli będzie wywalanie płynu przez nowy korek to test na co2 wykluczy upg w 99%
chłodnica powinna być nagrzana równomiernie przy prawidłowym obiegu.
dzieki kolego za odpowiedz, w pon jade po graty wymienie i mam nadzieje ze bedzie banglac a jesli nie to ten test na co2. jesli sie okaze sie upg to oma ostaje zemna jeszczze troche:D
#13
OFFLINE
Napisany 17 października 2013 - 19:56
#14
OFFLINE
Napisany 17 października 2013 - 21:04
wymień czujnik wentylatora zalej płynem układ, włącz ogrzewanie w środku na max temp. dwie strony, odpal auto i dolewaj płyn, i w trakcie tych czynności ma być na benzynie nie na gazie, czekaj na odkręconym korku aż węże zrobią się ciepłe i zacznie grzać w środku. moim zdaniem jeżeli wszystko z autem jest wpożądku to nie bedzie wywalać płynu z zbiorniczka na odkręconym korku do włączenia się pierwszego biegu wentylatora. jeżeli wyrzuca płyn temperatura rośnie to znaczy że masz uszczelkę pod głowicą walniętą. przyjmując oczywiście że pompę masz sprawną
zapomniałeś dodać że po zalaniu płynem może się na początku odpowietrzać i puszczać 'bąki'
#15
OFFLINE
Napisany 18 października 2013 - 07:07
pozatym czy nie lepiej jechać do dobrego mechanika który zrobi ci fachowo a nie kąbinować samemu nie mając pojęcia i narażać się na większe szkody?
pisałeś już że przy odpowietrzaniu temperatura szła na max i wypychało płyn z zbiorniczka, nawet gdyby wcześniej uszczelka pod głowicą była ok tylko czujnik nie załączał 1 biegu to tą akcją z max temp prawdopodobnie tylko dobiłeś silnik. życzę powodzenia
#16
OFFLINE
Napisany 26 października 2013 - 21:17

Sytuacja wygląda następująco chłodnice mam ciepłą tylko w malej części przy wlocie, reszta zimna. Jeżeli wywalę termostat chłodnica jest nagrzana równomiernie. I tu pytanie zapchana chłodnica czy może jednak termostat?
Dodam ze wymieniłem już termostat (wkład), pompę wody oraz korek. Układ odpowietrzony zgodnie ze wskazówkami z forum.
#17
OFFLINE
Napisany 26 października 2013 - 21:24
Podłącze się pod temat
Sytuacja wygląda następująco chłodnice mam ciepłą tylko w malej części przy wlocie, reszta zimna. Jeżeli wywalę termostat chłodnica jest nagrzana rĂłwnomiernie. I tu pytanie zapchana chłodnica czy może jednak termostat?
Dodam ze wymieniłem już termostat (wkład), pompę wody oraz korek. Układ odpowietrzony zgodnie ze wskazĂłwkami z forum.
Zapchana chlodnica, uzyj octu albo sody kaustycznej. Na poczatek proponuje mniej drastyczna metode niz soda, ocet.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2