Witam. Mam problem a nie moge znalezc odpowiedzi na necie. Mam omege Mv6 99 rok 3.0. Dymi mi z tłumika jakby brał wode ale nie zauwazylem zeby jej ubywalo. Oleju tez nie ubywa ale dym jest napewno z wody. Po rozgrzaniu silnika smierdzi siarka i przerywa jeden cylinder. Na kompie pokazalo tylko blad czujnika polozenia walu ale juz go wymienilem. Jaka moze byc przyczyna? Uszczelka?


Zapach siarki z tłumika
Rozpoczęte przez
grzes7777
, 27 lut 2009, 02:22
8 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 02:22
#2
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 15:29
Zauważ: Mamy zimę, Omega ma pojemny układ wydechowy, zanim wywali parę, która się w nim znajduje, to minie trochę czasu. Jeśli nie ubywa płynu, to nie ma się co martwić. Zapach siarki może być przyczyną nieodpowiedniej dawki paliwa (rozregulowany gaz), a przerywanie na jednym garnku, to może być przewód WN, lub świeca.
#3
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 16:43
katalizator lub katalizatory do sprawdzenia czy drożne i pewnie do wymiany a jak ich nie masz to pewnie omka zamienia się powoli w smoka już nie tylko żłopiącego paliwo ale ziejącego siarką ....ino patrzeć kiedy ognie puści :-)
#4
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 18:29
Tzn ja jestem w angli i chwilowo jest +10 stopni i nawet po godzinnej trasie mam to samo a nawet mocniej. gazu nie ma. a katalizatory to nie wiem czy zapchane czy nie ;/. ale są napewno zamontowane
. A czy jest cos jeszcze czym ewentualnie moge sie martwic? albo zlikwidowac(usterke)? i co jest odpowiedzialne za sklad i dawke mieszanki? sondy lambda gdyby byly uszkodzone to pokazalo by na kompie?

#5
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 11:40
99% daewoo ma spaliny o smrodzie siarki - taki urok katalizatora
. Jak długo masz ten samochód? Ile czasu jeździsz, jakie trasy jednorazowe robisz? Myślę, że to smrody z katalizatora, bo jakby brał płyn chłodzący (masz płyn czy wodę?), to by spaliny miały słodkawy zapach. I pytanie kluczowe - jak jakość paliwa? Zalej jakiegoś bardzo dobrego, zrób ze 100km jednorazowo (wygrzej wydech
) i sprawdź.
PS
JAk jest duza wilgotność i niska temperatura powietrza, to para z tłumika leci zawsze - zobacz, jak w innych samochodach.


PS
JAk jest duza wilgotność i niska temperatura powietrza, to para z tłumika leci zawsze - zobacz, jak w innych samochodach.
#6
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 11:50
Heh. W sumie trasy nie sa za dlugie ale czasami robie 100 km i po tych 100 km zapach sie nasila. w czasie np jak na swiatlacvh stoje to z innych pojazdow nic sie nie dymi a z mojego widze we wstecznym lusterku (ale moze to dlatego ze 3 litry i wiecej spalin)? Paliwo leje ostatnio najlepsze jakie tu znalazlem (97) ale probowalem juz innych. mam wode z koncentratem niebieskim wlanym. wiem z lepszy bylby plyn ale i tak planuje maly remont to sie wymieni. Dzis sprawdzalem stan wody i tak jakby bylo mniej (moze mi sie juz wkreca nie wiem;/)
#7
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 11:55
grzes777 kontroluj stan plynu chlodniczego, jak zacznie ubywac to dopiero zacznij sie martwic. Teraz sobie odpusc.
Pozdro.
Pozdro.
#8
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 11:59
Odkąd mam Omegę,a to już ze 4 lata ,to zawsze para leciała z wydechu.Nawet bardziej niż koledze w Astrze z gazem.Płynu nigdy nie ubywało.Teraz sobie odpusc.
#9
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 17:10
Heh wymienilem dzis przewody i świece (niestety tanie nie byly) i przestal przerywac. Na to liczylem po tym zabiegu. Ale co lepsze przestal dymic i smierdziec. widac bylo chyba zle spalanie mieszanki stad efekt uboczny ;/