Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega 2.2benzyna 2000r - cztery błędy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 19 lutego 2009 - 16:47

Witam
Dzisiaj podczas jazdy (a konkretnie mocnego przyspieszenia) zapaliła mi się żółta kontrolka z silniczkiem (nie serwisowa z kluczem).
Zczytałem błędy. Pojawiło się: 1130, 0567, 0170 i 0130.
1130 nigdzie nie znalazłem.
0567 - usterka w układzie tempomatu; nieprawidłowy sygnał ponowienia RESUME
0170 - nieprawidłowy skład mieszanki; mieszanka za uboga lub za bogata
0130 - regulacja poza zakresem; nieprawidlowy sygnal sondy
Omega 2.2 benzyna z 2000r. Model silnika Z22XE.
Samochód chodzi normalnie, żadnych problemów. Tylko ta kontrolka...
Poradźcie co to może być?

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2009 - 20:07

0567 - usterka w układzie tempomatu; nieprawidłowy sygnał ponowienia RESUME

Pewnie nie masz tempomatu i wyskakuje, jeśli masz, to pewnie manetka do wymiany.

0170 - nieprawidłowy skład mieszanki; mieszanka za uboga lub za bogata
0130 - regulacja poza zakresem; nieprawidlowy sygnal sondy

Obydwa są ze sobą ściśle powiązane, najprawdopodobniej sonda do wymiany, pomierz jej napięcie.

#3 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 19 lutego 2009 - 20:56

nie wiem czy wyjasnienie tych bledow ktore znalazlem jest ok wiec jakby mogl ktos na to rzucic okiem to bylbym bardzo wdzieczny..

poza tym mam jeszcze jedno pytanie - w omie b ktora mialem poprzednio byla tylko jedna kontrolka check (taki silnik z piorunkiem, zolta). Tutaj (B FL) sa dwie - jedna to silnik (bez piorunka) a druga to samochodzik z kluczem. non stop swieci sie ta z silnikiem a przy sprawdzaniu bledow miga ta z samochodzikiem i kluczem. To norma?

poza tym troche mnie dziwi ze tak nagle przy jednym wyprzedzaniu popsuly sie dwie nie zwiazane ze soba rzeczy. Poza tym tempomatu jeszcze nawet nie uzywalem no ale to ta sama manetka co od kierunkow wiec moze i masz racje.....sam nie wiem.. moze te kody sa jednak zle wytlumaczone?

czekam na dalsze porady :)

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2009 - 08:46

Jeszcze rocznik auta podaj



 


#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2009 - 08:48

Roozga, czas iść do okulisty ;)
W temacie masz jak byk "2000r".

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2009 - 08:56

Kurde chyba można nie zauważyć - nie drażnij misia :)

P0130 - błąd sygnału sondy lambda (za wysoki odczyt, za niski odczyt, brak odczytu) - mówimy o sondzie nr jeden czyli przed katem - zobacz jak się ma wtyczka, jak wpięcie do kompa i jeśli wtyczka i wpięcie do kompa ok to wymień sondę
P0170 - skład mieszanki za ubogi za bogaty - jak napisał Wicek - wszystko związane z brakiem sygnału z sondy
P1130 - to znaczy ze sonda nie jest aktywna i silnik w trybie awaryjnym - połączone z powyższym - najważniejsze jest dotrzeć dlaczego pojawił się P0130 - reszta to powiązanie

Pytanie czy błędy są w trybie present - jeśli tak to lipa - jak nie to ylko wykasować i zakonserwować wtyczkę wystarczy - dowiesz się na kompie

P0567 - usterka przycisku tempomatu - najprawdopodobniej nacisnąłeś tempomat i pedał hamulca w jednej chwili co spowodowało krótkie zwarcie obwodu (wada elektronicznych przepustnic :D) - do wykasowania



 


#7 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 20 lutego 2009 - 10:09

Pytanie czy błędy są w trybie present - jeśli tak to lipa - jak nie to ylko wykasować i zakonserwować wtyczkę wystarczy - dowiesz się na kompie


Żeby wykasować błędy trzeba na kompa czy wystarczy odłączyć na jakiś czas akumulator? Bo nie wiem czy u siebie w mieścince znajde kogoś z kompem...:)

A tak w ogóle - długo można z tym pojeździc? czy lepiej wcale?

Ide wjechać na kanał i sprawdzić wtyczki :) dzieki za pomoc!

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2009 - 10:17

A tak w ogóle - długo można z tym pojeździc? czy lepiej wcale?


Ja tam zawsze reaguje natychmiast na każdy błąd

Żeby wykasować błędy trzeba na kompa czy wystarczy odłączyć na jakiś czas akumulator? Bo nie wiem czy u siebie w mieścince znajde kogoś z kompem...


No niestety szukaj tech2 albo OS - chyba że ktoś ma jakiegoś uniwersala co te błędy skasuje



 


#9 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 20 lutego 2009 - 12:08

Ja tam zawsze reaguje natychmiast na każdy błąd


Ja też natychmiast reaguje na błędy ale jeśli nie znalazłbym nikogo z komputerem u mnie to w przyszłym tygodniu bede już w Warszawie wiec zastanawiałem sie czy te 200km które do tego czasu nakręcę mu nie zaszkodzi.

Ale znalazłem u siebie kogoś z komputerem :)
Po uprzednim posiedzeniu w kanale i posprawdzaniu wszelkiego okablowania od sond podjechałem do gościa na komputer.
Błędy już nieaktywne, sondy obydwie żyją, wszystko gra :D
Gość powiedział że błędy prawdopodobnie przez gaz, że bardzo często ma takie przypadki jak są dwie sondy. U mnie dostała mocno buta i mogło sie jej coś nie spodobać, no a check raz zaświecony świeci sie już do oporu póki przez kompa sie błędów nie wyrzuci.. (w starszej Omedze którą miałem lubił się zapalić 'na chwile' jak mocno padało albo duży śnieg ale gasła sama..tu już tak dobrze nie ma)
Tak czy inaczej w ciągu tygodnia, dwóch mam zamiar powymieniać filterki od gazu. Gość polecał mi też ponowną regulację lpg ale nie wiem czy to ma sens bo samochód chodzi ładnie i spalanie też na dobrym poziomie a jak gazownicy coś pokręcą to może być różnie ;)
Wniosek jest taki: jeden CHECK awarii nie czyni ;)

dzieki koledzy za pomoc, teraz moge mieć spokojny weekend;)

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2009 - 13:17

Poproś go by zrobił Ci adaptacje sterownika po diagnostyce i usunięciu błędów

jeden CHECK awarii nie czyni


Spróbuj go zignorować cwaniaku ;), a później się nie wypłacisz



 


#11 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 20 lutego 2009 - 13:32

"adaptacje sterownika"?..z czym to sie je?

do kontrolki check zawsze miałem pewien respekt ale jednocześnie nauczyłem się że czasem może wynikać zupełnie z niczego, nieistotnego szczegółu..no ale czasem faktycznie diabeł tkwi w szczegółach..wiec jednak różnie to jest ;) (ale zamotałem:D)

#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2009 - 13:41

jak podłączy pod kompa to już powinien wiedzieć - to jest jak reset wszystkich błędów i błędnych wskazań - tak jakbyś windowsa od nowa zainstalował



 


#13 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 23 lutego 2009 - 16:48

Nie mogło być zbyt pięknie....
wczoraj znowu pojawił się błysk check i już został..

tym razem błędy:
0170 - nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
0304 - zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów

Pierwszy wiem, że bezpośrednio związany z sondą lambda (która wg wskazań komputera działa). Ale drugi??

PS: po ilu prawidłowych uruchomieniach silnika błąd się usuwa? a może to też nie działa w tym modelu podobnie jak odłączenie aku?..

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2009 - 17:12

0304 - zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów

Możliwe, że jest związany z pierwszym błędem, możliwe, że świeca lub przewód.

#15 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 24 lutego 2009 - 17:10

A co z tym kasowaniem błędu po iluśtam uruchomieniach silnika?? jest cos takiego? czy podobnie jak z odłączeniem akumulatora - przy tym silniku nie działa..?

W weekend na spokojnie bede mógł sprawdzić świece i przewody tak jak wicek mówi i kolektor dolotowy jak to na priv napisał mi inny użytkownik forum.

W weekend wybiore sie chyba też do znajomego gazownika żeby przejrzał mi instalacje.. może tam jest pies pogrzebany?

#16 OFFLINE   Figaro

Figaro
  • 26 postów
  • Dołączył: 27-09-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 24 lutego 2009 - 20:28

Działa po dwudziestu poprawnych odpaleniach
Omega C 2,2 16V + LPG
rok produkcji: 2002
przebieg: 135.000 km

#17 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 25 lutego 2009 - 09:46

W weekend na spokojnie bede mógł sprawdzić świece i przewody tak jak wicek mówi i kolektor dolotowy jak to na priv napisał mi inny użytkownik forum.


W tym silniku nie ma przewodów łączących świece z cewką. Jest cewka zespolona wchodząca bezpośrednio na świece.

#18 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 25 lutego 2009 - 14:37

W tym silniku nie ma przewodów łączących świece z cewką. Jest cewka zespolona wchodząca bezpośrednio na świece.


Eh od kupna nawet jeszcze nie miałem czasu na spokojnie pod machą pogrzebać..przynajmniej jedna rzecz do sprawdzania mniej ;) dzieki

#19 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 28 lutego 2009 - 23:26

Gazownicy dziś nie znaleźli dla mnie czasu..ja dla nich też nie bardzo..
Kontrolka wczoraj zgasła sama. Błędy 0170, 0304 i teraz również 1130 są wywalane przez komputer ale skoro lampka zgasła to chyba są nieaktywne, prawda?
Jutro na kanale skontroluje jeszcze raz dokładnie sonde i jej połączenia.. bo może to przypadek, ale check zapalił się i za 1 i za 2 razem wtedy, gdy na drodze była konkretna chlapa..wiec może jakieś spięcie malutkie? W poprzedniej omedze też miałem tak, że przy dużej ilości wody na drodze (deszcz,śnieg) check mrugnął. Tyle tylko, że tam gasł sam a tu świeci się uparcie.
Jeśli to nie ma sensu to powiedzcie ;)