Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana uszczelek kolektora wydechowego 2.5v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   999

999
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: kielce

Napisany 16 lutego 2009 - 12:03

witam wszystkich klubowiczów zabieram sie do wymiany uszczelek kolektora wydechowego prawy kolektor już odkrecilem i jest urwana szpilka w głowicy czy musze wyjmowac caly silnik czy glowice prosze o rade

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2009 - 17:47

taniej cały silnik wyciągnąć niż głowicę zdemontować a przy okazji drugą stronę zrobisz poprawnie

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   999

999
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: kielce

Napisany 18 lutego 2009 - 13:00

wielkie dzieki własnie tak zrobilem przy okazji okazalo sie ze obie poduszki są oberwane

#4 OFFLINE   999

999
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: kielce

Napisany 12 marca 2009 - 10:24

Mam taka małą rade dla wszystkich wymieniajacych uszczelki kolektora wydechowego w v6 uszczelki tylko orginalne ,planowanie kolektorów,,nowe uszczelki miedzy kolektor a rure do katalizatora ,nowe szpilki chyba ze nie wszystkie sie pourywaly,nowe nakretki miedziane,i dokrecamy kolektory od srodka na zewnątrz i powinno grac .Do tego jak juz mamy silnik wyjety warto sprawdzic pokrywy zaworow czy nie ciekną i drożnosc odmy czy nie jest zapchana

#5 OFFLINE   Pakulek

Pakulek
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-05-2009
  • Skąd: Barlinek

Napisany 07 czerwca 2009 - 11:01

Powiedzcie ile u was biorą za wymianę uszczelek pod kolektorem wydechowym?

Wstawiłem auto do nowego mechanika i już mu 5h zeszło i auta nie widać. Czuje że skasuje mnie jak za zboże :(

#6 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2009 - 19:46

Powiedzcie ile u was biorą za wymianę uszczelek pod kolektorem wydechowym?

900 pln w ASO :D jak tylko same uszczelki ewentualnie + nowy kolektor

#7 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 czerwca 2009 - 15:15

Jaka cena oryginalnej uszczelki?
Kolektor nowy czy używka? (też poproszę o ceny)

Od pewnego czasu zaczęło mi głośniej chodzić autko.
Wydaje mi się że to kolektor pęknięty albo uszczelka pod nim.

Objawy:
Na zimnym silniku chodzi jak WRC - werczy głośno, czym silnik cieplejszy to ciszej, ale nie jest jeszcze tak cicho jak było kiedyś.

Z tego co widzę i tu przeczytałem chyba nie obejdzie się bez wyjmowania silnika?

Nie w ASO ile kosztuje taka przyjemność? (nie licząc części)

Pozdrawiam, Michał

#8 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2009 - 16:04

Kolektor nowy czy używka? (też poproszę o ceny)


http://www.allegro.p..._5_3_0_3_0.html
http://www.allegro.p...2_5_v6_2_5.html

Z tego co widzę i tu przeczytałem chyba nie obejdzie się bez wyjmowania silnika?

prawą stronę na upartego można zrobić jak nie popękają szpilki przy odkręcaniu ale ciężko

Nie w ASO ile kosztuje taka przyjemność? (nie licząc części)

tych silników się boja jak ognia dzisiaj nawet gadałem z mechanikiem i też liczył koło tysiąca jak mu powiedziałem że samo wyjęcie i włożenie tego silnika u"Polaczka"500pln to stwierdził że on za tyle go nie wyjmie

#9 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2013 - 19:32

Apropo demontazu lub wymiany uszczelki pod kolektorem od strony pasazera,jakies specjalne wskazowki jak to zrobic zeby wlasnie nie urwac szpilki,i wogole zeby nie zdenerwowac sie za bardzo:D??

#10 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 kwietnia 2014 - 21:03

Apropo demontazu lub wymiany uszczelki pod kolektorem od strony pasazera,jakies specjalne wskazowki jak to zrobic zeby wlasnie nie urwac szpilki,i wogole zeby nie zdenerwowac sie za bardzo:D??


Ponawiam stare pytanie kolegi. I przy okazji - dużo roboty, żeby wymienić uszczelki między kolektorami a rurami wydechowymi? Da radę z kanału bez podnoszenia silnika?

#11 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 kwietnia 2014 - 08:00

Ponawiam stare pytanie kolegi. I przy okazji - dużo roboty, żeby wymienić uszczelki między kolektorami a rurami wydechowymi? Da radę z kanału bez podnoszenia silnika?


To sie robi glownie spod maski a nie z kanalu. Dostep jest trudny ogolnie rzeczbiorac ale strona pasazera jest duzo latwiejsza anizeli od strony kierowcy. Musisz sie wyposazyc w wszelkiego rodzaju przedluzki tj. krotkie dlugie zagiete etc. Jak ktos ma lpg pod zbiorniczkiem wyrownawczym tzn. reduktor to trzeba bedzie sie go pozbyc. Najtrudniejsza sruba to ta od strony sciany grodziowej ale mi wszedzie udalo sie wetknac mala i srednia grzechotke. Jak ktos wczesniej uzyl pasty miedzianej to wiekszego problemu nie powinienes miec z odkreceniem srub.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#12 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 27 kwietnia 2014 - 08:12

To sie robi glownie spod maski a nie z kanalu

:hmmm:
ja robiłem z kanału silnik podwieszony , łapy od silnika odkręciłem i prawie dostęp ok;)

#13 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2014 - 08:42

:hmmm:
ja robiłem z kanału silnik podwieszony , łapy od silnika odkręciłem i prawie dostęp ok;)


I obie strony poszły bez problemu? I jak dużo trzeba było podciągnąć silnik?

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 kwietnia 2014 - 08:43

:hmmm:
ja robiłem z kanału silnik podwieszony , łapy od silnika odkręciłem i prawie dostęp ok;)


Tylko jest jedno ale. Poduchy jak juz sa stare ale spelniaja swoja role, to podwadzanie brechs nic nie da i poduszka pojdzie w niepamiec.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#15 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2014 - 08:43

To sie robi glownie spod maski a nie z kanalu. Dostep jest trudny ogolnie rzeczbiorac ale strona pasazera jest duzo latwiejsza anizeli od strony kierowcy. Musisz sie wyposazyc w wszelkiego rodzaju przedluzki tj. krotkie dlugie zagiete etc. Jak ktos ma lpg pod zbiorniczkiem wyrownawczym tzn. reduktor to trzeba bedzie sie go pozbyc. Najtrudniejsza sruba to ta od strony sciany grodziowej ale mi wszedzie udalo sie wetknac mala i srednia grzechotke. Jak ktos wczesniej uzyl pasty miedzianej to wiekszego problemu nie powinienes miec z odkreceniem srub.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


To piszesz zapewne o uszczelkach kolektorów. A uszczelki rur wydechowych wyjdą z kanału bez żadnych cudów?

#16 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2014 - 09:09

koledzy się rozpędzili.Nie chodzi o uszczelki miedzy głowica a kolektorem tylko o pierścienie między rurą a kolektorem.
Oczywiście,że odkręcasz z kanału.Długa przedłużka bedzie tylko potrzebna.

#17 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2014 - 09:12

koledzy się rozpędzili.Nie chodzi o uszczelki miedzy głowica a kolektorem tylko o pierścienie między rurą a kolektorem.
Oczywiście,że odkręcasz z kanału.Długa przedłużka bedzie tylko potrzebna.


Ok, dzięki. To chcę wymienić w pierwszej kolejności, ale uszczelki pod kolektorami również, bo z jednej strony strasznie "pierdzi" właśnie w tym miejscu.

#18 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 27 kwietnia 2014 - 09:17

Poduchy jak juz sa stare ale spelniaja swoja role, to podwadzanie brechs nic nie da i poduszka pojdzie w niepamiec.

ja odkręciłem poduchę i łapę do niej więc co miało się stać bo nie rozumiem :hmmm:
bo auto złożone i wszystko git majonez;)
i bez breszek :D

#19 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2014 - 09:19

ja odkręciłem poduchę i łapę do niej więc co miało się stać bo nie rozumiem :hmmm:
bo auto złożone i wszystko git majonez;)


Wysoko trzeba unieść silnik, żeby był dostęp?

#20 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 27 kwietnia 2014 - 09:26

no kawałek bo odkręcisz bez podnoszenia ale nie wysuniesz go na bok bo jest podłużnica wiec musisz podnosić do góry i patrzeć czy jeszcze ,aż wyjdzie najlepiej jest takim podnośnikiem jak mam w załączniku niżej ;)