Postanowiłem sprawdzić w autopsjii :mrgreen:
Oto moje obserwacje:
- Oma lepiej zbiera sie z "dołu"
- Czulsza na operowanie gazem, szybciej reaguje na dodawanie gazu
- Po wyjezdzeniu 3 butli (60l) gazu stwierdziłem spadek spalania o ok 1 - 1,5l /100km (a założone opony zimowe z "terenowym" bieżnikiem (kto był ostatnio na spocie w Radomiu ten wie) )
- Bardziej basowe brzmienie z wydechu :mrgreen: (to taki bonusik bardziej niz cos uzytecznego)
Filtr Pipercros'a, zapłaciłem 120zł. Jeśli się weźmie pod uwage że za filtrona płaciłem 45zeta (i na dodatek był ch**owo spasowany) a tego moge wymyć oszczędność wydaje się być oczywista.
Obserwuję teraz czy nie pokażą się jakieś skutki uboczne, ale mam nadzieje że nie :twisted:


Wkładka sportowa, czy warto...
Rozpoczęte przez
BzQ
, 25 lis 2006, 00:24
8 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 25 listopad 2006 - 12:25
- Po wyjezdzeniu 3 butli (60l) gazu stwierdziłem spadek spalania o ok 1 - 1,5l /100km
czyli nie ma tu logiki za kija pana, bo taki filt ma dawać więcej powietrza więc komp zapodaje więcej gazu i spalnie wzrasta, chyba że jeździsz na powietrze :roll:
konto usunięte
#3
OFFLINE
Napisany 25 listopad 2006 - 15:05
Przy gazie 2 gen. z tego co wiem :mrgreen: sprawa wygląda w ten sposób, że wlot powietrza masz odwrócony, a samo powetrze jest bardziej zasysane niż wpada samo. W związku z tym silnik się mniej męczy i łatwiej zbiera. Przy normalnej jezdzie, bez ekscesów spalanie spada. Oczywiście jeśli ktoś bedzie cisnął ile wlezie nie ma można na to liczyć.
Filtry sprawdzone jeszcze na Seicento i Espero, efekt podobny :mrgreen:
Filtry sprawdzone jeszcze na Seicento i Espero, efekt podobny :mrgreen:
#4
OFFLINE
Napisany 25 listopad 2006 - 15:34
Pali mniej lepiej jedzie i nie trzeba wymieniac - wystarczy wyprac
Usunieta trabka i zwezka na dolocie zreszta pisalem w innym temacie.
Pali okolo 0,5L Pb mniej i ma 3Nm wiecej i 7KM wiecej.
Ok wkladka papierowa byla w strasznym stanie wiec wynik na niej byl 209KM i 274Nm.
Hamowanie mialo miejsce tydzien moze dwa po zakupie auta.
Usunieta trabka i zwezka na dolocie zreszta pisalem w innym temacie.
Pali okolo 0,5L Pb mniej i ma 3Nm wiecej i 7KM wiecej.
Ok wkladka papierowa byla w strasznym stanie wiec wynik na niej byl 209KM i 274Nm.
Hamowanie mialo miejsce tydzien moze dwa po zakupie auta.
#5
OFFLINE
Napisany 26 listopad 2006 - 08:58
BzQ jakoś w to spalanie to nie uwierze tak samo jak nie uwierze w spalanie po mieście o którym mi mówiłeś na gg... poprostu swego czasu miałęm auto na gaz i storzek i wiem jak to wyglądało :roll:

konto usunięte
#6
OFFLINE
Napisany 27 listopad 2006 - 10:01
Nic nie pisalem o stożku :mrgreen: Mowilem o wkladce sportowej, ktora bez zadnych przerobek wpakowalem do obudowy filtra :mrgreen: A jesli chodzi o spalanie to mozesz przyjechac na wiosne jak juz opony zmienie z powrotem na sliki to zobaczysz :twisted: (fakt faktem ze tylko raz mi sie udalo to osiagnac, bo zal tym samochodem tak jezdzic :mrgreen: )
#7
OFFLINE
Napisany 27 listopad 2006 - 19:26
Ja mam wkładke K&N i jakoś różnicy po zmianie żadnej nie odczułem.
Pali tyle samo, mocy nie przybyło i jakoś dźwięk też się nie zmienił (a miałem kiedys w Almerze stożek z dolotem i wiem jak to pięknie brzmi!).
Także nie wiem o so chodzi z tymi odczuciami, bo ja nie mam zadnych.
Pali tyle samo, mocy nie przybyło i jakoś dźwięk też się nie zmienił (a miałem kiedys w Almerze stożek z dolotem i wiem jak to pięknie brzmi!).
Także nie wiem o so chodzi z tymi odczuciami, bo ja nie mam zadnych.
#8
OFFLINE
Napisany 27 listopad 2006 - 21:24
Dostałem wczesniej K&N'a do sprawdzenia i tez nie czułem różnicy. Na Pipercorss'ie jest inaczej dlatego wziąłem tego drugiego mimo że K&N jest tańszy.
#9
OFFLINE
Napisany 28 listopad 2006 - 07:26
O tym spalaniu po mieście i tak nie uwierze bo ome mam nie pierwszy rok... o wkładce pogadamy na gg albo na wiosne jak sobie coś z dolotem wykombinuje :razz: teraz koniec spamu bo sie giskard zapłacze że spamujemy bez niego :razz:
ps. a masz trąbke czy wyjołeś
:

ps. a masz trąbke czy wyjołeś

konto usunięte