

2.0 DTI szarpie na zimnym silniku.
#1
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 14:12
Szukałem dość długo, ale nie znalazłem tematu, który mógłby mi pomóc.
Jestem posiadaczem omegi 2.0 DTI z 2000 roku i mam problemik:
Przy temperaturach poniżej 0 stopni mam problem z szarpaniem silnika, to znaczy na wolnych obrotach wszystko jest OK, a po zwiększeniu obrotów ponad 1800 - 2500 obrotów zaczyna znacznie szarpać silnikiem. Po rozgrzaniu silnika do około 60 stopni problem ustępuje. Auto zapala jak należy, spalanie też w normie, komputer nie wskazuje błędów, po podłączeniu do kompa u mechanika także wszystko było OK.
Czy miał ktoś podobne doznania? Czego należy się spodziewać, co należy zrobić?
Na chwilę obecną nie jest to zbyt uciążliwe, ale jestem przekonany, że nie długo może zaowocować czymś bardziej dokuczliwym.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
kanark
#2
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 14:25
#3
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 10:03
Dzięki peterpanp za info, ale czy inni użytkownicy 2.0DTI mogą potwierdzić co napisł kolega peterpanp?
Jestem przekonany, że takie szarpanie (dość mocno odczuwalne na całym aucie) nie jest zafundowane przez producenta tych silników.
Proszę o jakieś informacje - co mogęjeszcze sprawdzić, na czym skupić uwagę...
Pozdrawiam
kanark
#4
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 11:06
Witam wszystkich.
Szukałem dość długo, ale nie znalazłem tematu, który mógłby mi pomóc.
Jestem posiadaczem omegi 2.0 DTI z 2000 roku i mam problemik:
Przy temperaturach poniżej 0 stopni mam problem z szarpaniem silnika, to znaczy na wolnych obrotach wszystko jest OK, a po zwiększeniu obrotów ponad 1800 - 2500 obrotów zaczyna znacznie szarpać silnikiem. Po rozgrzaniu silnika do około 60 stopni problem ustępuje. Auto zapala jak należy, spalanie też w normie, komputer nie wskazuje błędów, po podłączeniu do kompa u mechanika także wszystko było OK.
Czy miał ktoś podobne doznania? Czego należy się spodziewać, co należy zrobić?
Na chwilę obecną nie jest to zbyt uciążliwe, ale jestem przekonany, że nie długo może zaowocować czymś bardziej dokuczliwym.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
kanark
Ja tak nie mam.
#5
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 11:28
Czekałem, czekałem, ..... i problem z szarpaniem sięnasilił

Od jakiegoś tygodnia mam większe problemy z szarpaniem ... dodatkowo podczas kiedy silnik szarpie\skacze to z wydechu wydziela się biało-siwy dym. dodatkowo od dwóch sni zaświeca mi się check.
Więcej informacji:
Szarpanie i siwy dym pojawiają się tylko na zimnym silniku, jak tylko rozgrzeje się do 50-60 stopni to objawy ustępują. Opisana sytuacja (szarpanie i siwy dym) występuje tylko w przedziale obrotów 1600-2200, tak jakby po załączeniu turbiny było OK.
Co do checka to sprawdzałem na kompie jest to błąd nr P0400 - czyli problem z EGR - kiedy się załącza to samochód słabnie - czyli wchodzi w tryb awaryjny... kiedy dodam gazu i chwilę odczekam (z nogą na gazie) to kontrolka gaśnie i autko nabiera pierwotnej mocy.
Sprawdziłem i wymieniłem przewody od podciśnienia (tam gdzie udało mi się dotrzeć), wyczyszczony został u mechanika EGR.... i ciągle to samo....
Proszę o wszelkie wskazówki!
Omcia jeszcze jeździ, ale pewnie już nie długo przestsanie.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
kanark
#6
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 11:40

Pierwszą rzeczą, którą trzeba sprawdzić jest podciśnienie w kilku miejscach: na vacupompie, na elektrozaworach (przy egr, turbo i klapkach zawirowań). Powinnobyć nie mniejsze niż 0,6bara (to jest już graniczne) - idealnie jest 0,9 bara na vacupompie i 0,8bara na elektrozaworach. Jak będzie spadać, to gdzieś jest nieszczelność w układzie podciśnienia (kolanka gumowe, trójniki plastikowe, gumowe łączniki, zawór egr).
Sprawdź szczelność samego zaworu egr - ja miałem nieszczelną membranę w jego wnętrzu i dopiero po wymianie całego zaworu problem zniknął. Sprawdza się go podłączając podciśnienie do króćca w jego korpusie (tam gdzie podłączony jest węzyk podciśnienia), np. pompę ssącą lub gruszkę, zasysa powietrze i jak nie spada - ok, jak spada - do wymiany.
Co do szarpania silnikiem - spróbuj zaslepić przewód podciśnienia idący do egr (odłącz go i szczelnie zatkaj) i sprawdź, czy dalej występuje szarpanie silnikiem.
Szkoda, że nie jesteś z okolic Warszawy, bo sprawę byśmy załatwili szybko (P0400 - problem jest banalny ale upierdliwy do zdiagnozowania

#7
OFFLINE
Napisany 31 marca 2009 - 11:11
ArturL
Dzięki za rady.
Wczoraj sprawdziłem jeszcze raz układ podciśnienia (wizualnie), ale niestety nie mam dostępu do narzędzia pomiarowego podciśnienia (chyba vacummometr). będę musiał do jakiegoś "fachowca" podjechać.
Po zaślepieniu wężyka wchodzącego do EGR - to samo - szarpie i siwy dym:(
PS. Dodaam tylko że po ostatniej wizycie u "fachowca", po odczytaniu błędów i zaobserwowaniu objawów poinformował mnie że to najprawdopodobniej pompa wtryskowa i koszt naprawy to około 1500zł

Pozdrawiam
Odezwę się zaraz po sprawdzeniu podciśnienia.
kanark
#8
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2009 - 12:08
EGR przepuszcza.....

Także chyba zostaje mi kupić nowy EGR - macie jakieś namiary na coś taniego i solidnego - na allegro widzę różne ceny (od 250 do 500zł).
pozdrawiam
kanark
#9
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 15:35
#10
OFFLINE
Napisany 23 września 2011 - 11:53

Po zapięciu do kompa następujące błędy: P1631, P1651, P1630.
Totalna smierć pompy wtryskowej.
Auto stoi i czeka na złom. Pozdrawiam.:szpital:
#11
OFFLINE
Napisany 23 września 2011 - 17:28