

Wymiana filtra paliwa silnik 2.2 dti
#1
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 12:53
#2
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 13:09

#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 14:26

#5
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 01:56
Odkręcić dekiel , wymienić wkład , wymienić uszczelki, w razie potrzeby dolać ropy do pełna , zakręcić dekielek z czuciem
! bo może pęknąć lub się będzie zapowietrzać
Mi mechanik powiedzial, zeby nie ryzykowac przykrecania dekielka bez klucza dynamometrycznego. Latwo uszkodzidz uszczelke.
Wprawdzie jezdzę Vectrą ale silnik mam ten sam.
#6
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 11:33
...odpowietrzyć układ paliwowyja tak zrobilem w 2.0 dth i zapalil mi sie check i nie chce odpalic
i co teraz??

#7
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 12:47
...odpowietrzyć układ paliwowy
czyli rozumiem artur ze kontrolka sie pali bo ma duzo powietrza w ukladzie i po odpowietrzeniu powinno to zgasnąć ?? ,jak mu samostartem daje w rure to chodzi ale nie wchodzi na obroty cos czuje ze to awaria sterownika

#8
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 13:25
#9
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 13:44
Zczytaj kompem nr błędu - jeśli pali się check i zapisz dokładnie jego nr wraz z ewentualnymi innymi literkami i nawiasami, a nie tylko to, co powie mechanik. Będzie wiadomo, czy to sterownik. Odpięcie aku nic nie da.Check pali się cały czas, czy tylko jak dopalisz na samostarcie?
jestem umowiony na kompa w poniedzialek ,na samostarcie chodzi a kontrolka nie gasnie ,i samochod nie reaguje na pedal gazu
#10
OFFLINE
Napisany 01 marca 2009 - 15:53
#11
OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 18:27
Zczytaj kompem nr błędu - jeśli pali się check i zapisz dokładnie jego nr wraz z ewentualnymi innymi literkami i nawiasami, a nie tylko to, co powie mechanik. Będzie wiadomo, czy to sterownik. Odpięcie aku nic nie da.Check pali się cały czas, czy tylko jak dopalisz na samostarcie?
Artur są dwa bledy 1650 1651 nie ma polaczenia miedzy kompem a pompa jakis CAN ?? facet od kompa mi powiedzial ze mam sprawdzic przewody miedzy pompa a komputerem te wiazki czy to moze byc ze sie przetarl jakis przewod troche tam wyginalem ??
1650 Lampka kontrolna układu
1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN
#12
OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 20:56
Ogólnie chodzi o to, że nie ma komunikacji ECU ze sterownikiem pompy wtryskowej. Generalnie są dwie przyczyny:Artur są dwa bledy 1650 1651 nie ma polaczenia miedzy kompem a pompa jakis CAN ?? facet od kompa mi powiedzial ze mam sprawdzic przewody miedzy pompa a komputerem te wiazki czy to moze byc ze sie przetarl jakis przewod troche tam wyginalem ??
1650 Lampka kontrolna układu
1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN
1. Źle wciśnięta wtyczka w pompie wtryskowej lub przetarty któryś z kabelków idących do pompy wtryskowej - bardzo optymistyczna wersja i bezkosztowa lub niskokosztowa naprawa (dociśnij/przeczyść wtyczkę w pompie na WYŁĄCZONYM zapłonie, generalnie - jeżeli robisz coś z tą wtyczką, to wyłącz zapłon, gdy skończysz i podłączysz ją dopiero włacz zapłon)
2. Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej - tu tylko jego naprawa i koszt od 600zł za samą naprawę sterownika do 3000zł za naprawę całej pompy (elektronika pada najczęściej od niedomagań mechanicznych). Zadzwoń do człowieka imieniem Kris 669-212-293 (jest z Twoich okolic) i powiedz, o co chodzi i że jesteś od Artura z forum Automotoserwis.
Najpierw powalcz z tą wtyczką.
PS.
Mam nadzieje, że to nie ta druga przyczyna, bo to byłby niezbyt dobry prezeznt urodzinowy. Mimo tego, wszystkiego najlepszego

#13
OFFLINE
Napisany 03 marca 2009 - 09:04
koledzy pytanko sterownik był naprawiony wsadzilem sam ,czy blad powinien sie sam skasowac i czy saamochod odpali ,czy najpierw skasowac blad musze ??
#14
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 23:34
teraz słyszę ze kręci ale nie odpala... nawet nie zakaszle. przez sek tylko z przewodu wtryskowego kapnęło ropą i na tym sie skonczyło....
co moze byc przyczyną? bezpieczniki sprawdzone... autko w garazu i nie mam nawet jak zczytac błędów...
mozna to zrobic jakims uniwersalnym kompem u mechanika czy musi być orginalny TECH? najblizszy mam 60kmod siebie ;(
Ktoś ma jakiś pomysł?
#15
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 14:50
PS
Rafja, jeśli odpowietrzałeś gruszką bez włączonego zapłonu, to możesz krecić rozrusznikiem do jutra

#16
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 16:06
#17
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 17:44
#18
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 18:49
dzieki, pozdrawiam
Dzieki ArturL
Zrobiłem jak mowiłes i odpaliłem, z tych emocji przy składaniu nie pomyślałem o odpowietrzeniu przewodów paliwowych /metalowych/... jakbym tak jeszcze pokrecił to pewnie bym zajezdzil pompe...
Wielkie dzieki!
Pozdrawiam
#19
OFFLINE
Napisany 21 października 2012 - 09:36
#20
OFFLINE
Napisany 21 października 2012 - 19:11