Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swiecaca kontrolka i syczenie w silniku - pomozcie..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 23 listopada 2006 - 12:02

Zaswiecila sie kontrolka z piorunem. Zrobilem test spinaczem - brak sygnalu z sondy lamba. nie mam kasy na razie zeby kupic wiec jezdze. po odpaleniu silnika check gasnie ale na przyklad po 15 minutach sie zapala. i wtedy przy mocnym nacisnieciu gazu slysze jakby syczenie z silnika.. jakby zasysal lewe powietrze, ale to dziwne bo gdy sie nie pali kontrolka to nie ma tego dzwieku. czytalem ze zapalenie kontrolku wlacza tryb awaryjny silnika. czy to ma z tym zwiazek? co moze byc przyczyna? :( z gory dziekuje wszystkim za rade


Kocham moje auto... :D

#2 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 listopada 2006 - 12:06

Mi sie wydaje ze system przechodszi w tryb awaryjny i niepozwal ci przekroczyc jakis obrotow! Sonda to calkiem spory wydatek bo w naszych motorkach sady sa 5V i z treba kupic orginał.

#3 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 23 listopada 2006 - 12:09

ale ja normalnie moge dojsc do 6 tysiecy. jest troche slabsza moc z tego co mi sie wydaje ale osiagne obroty bez problemu. a co do sondy to ja mam czterokolorowe kabeli i widzialem na allegro po 250 zlotych. taka moze byc?
http://www.allegro.p...tra_ecotec.html
Kocham moje auto... :D

#4 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 listopada 2006 - 12:31

Tak to jest ta ale ja ci znalazlem taka sama tansza! http://www.allegro.p...a_opel_16v.html

#5 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 23 listopada 2006 - 12:36

o doskonale. bardzo ci dziekuje. czy uwazacie ze zmiana sondy spwoduje zanik tego syczenia? czy moze to jest spowodowane jeszcze jakas usterka ktora nie wychodzi w sprawdzaniu spinaczem?
Kocham moje auto... :D

#6 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 23 listopada 2006 - 12:49

Kup może za grosze uzywana sondę - oby byla sprawna. Ja swoja sprzedalem za 60 zł, calkiem sprawna, gosc na pewno jeszcze na niej dlugo pojeździ jak nie ma LPG. Co do syczenia: sprawdz czy nie masz czasami peknietego kolektora wydechowego (pod ta oslona z prawej strony), jesli spaliny uciekaja gdzies bokiem to sonda dostaje zafalszowany sklad spalin i moze tez wykazywac blad. Ale jesli ewidentnie masz ze "brak sygnalu" to raczej sonda padnieta... zapytaj na allegro goscia i nicku "teiler" - kupilem u niego nowiutka oryginalna zapakowana z hologramem za 179 zł.

#7 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 23 listopada 2006 - 12:53

dziekuje za rade z tym kolektorem. sprawdze tylko moglbys mi powiedziec jak go znajde dokladnie. bo jestem straszie zielony i jeszcze nie znam tak omesi. dzieki za wyrozumialosc.
Kocham moje auto... :D

#8 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2006 - 13:38

powiedziec jak go znajde dokladnie.


Stojąc przodem do silnika, to po prawej stronie, troche ponizej dekla na głowicy. Jest zakryty metalową pokrywą. Generalnie, to tych silnikach dolot jest z lewej a wydech z prawej strony. Nic trudnego :)

#9 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 23 listopada 2006 - 13:39

oki zaraz tam lece sprawdzic :D dziekuje
Kocham moje auto... :D

#10 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 23 listopada 2006 - 13:46

z kolektorem wszystko ok.dziekuje bardzo za sugestie :)
w sumie wiec dalej nie wiem co to tak syczy.. zaznaczam ze tylko w czasie jazdy jak sie zapali kontrolka.
Kocham moje auto... :D

#11 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2006 - 13:22

Zaswiecila sie kontrolka z piorunem. Zrobilem test spinaczem - brak sygnalu z sondy lamba. nie mam kasy na razie zeby kupic wiec jezdze. po odpaleniu silnika check gasnie ale na przyklad po 15 minutach sie zapala. i wtedy przy mocnym nacisnieciu gazu slysze jakby syczenie z silnika.. jakby zasysal lewe powietrze, ale to dziwne bo gdy sie nie pali kontrolka to nie ma tego dzwieku. czytalem ze zapalenie kontrolku wlacza tryb awaryjny silnika. czy to ma z tym zwiazek? co moze byc przyczyna? :( z gory dziekuje wszystkim za rade

u mnie bylo tez syczenie i check silnika wraz z nim,okazalo sie ze byl przetarty plastikowy przewod podcisnienia z kolektora ssacego do serwa hamulcow i ot cala przyczyna :bigok:
gaz jest do kuchenek a olej roślinny do smażenia

#12 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 26 listopada 2006 - 13:24

dzieki :D hmm...ale gdzie to jest??
Kocham moje auto... :D

#13 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2006 - 15:19

on prowadzi od serwa hamulcow do kolektora ssacego.taki czarny plastikovy wezyk ok10mm srednicy...u mnie byl przetarty we wrednym miejscu,pod kolektorem :twisted:
gaz jest do kuchenek a olej roślinny do smażenia

#14 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 26 listopada 2006 - 15:28

powiem ci tak :D ja jestem tak zielony ze jak mowisz mi serwo hamulcow i pod kolektorem to ja nie mam pojecia jak to wyglada i gdzie to znalezc :( mam omezke 1.5 miesiaca i dopiero sie ucze dlatego przepraszam za tak kretynskie pytania i prosby o wyjasnienie. i dziekuje za cierpliwosc.
Kocham moje auto... :D

#15 OFFLINE   ergovision

ergovision
  • 22 postów
  • Dołączył: 26-11-2006
  • Skąd: Gdansk

Napisany 26 listopada 2006 - 16:18

zwróć uwage na miejsce w którym przewód odpowietrzajcy pokrywe rozrządu wchodzi do tego grubego kanału łaczacego filtr powietrza z przepustnicą...(takie kolanko) prawie na 100% tam syczy. Mi pomogła nitka u butapren :)

Powodzenia

#16 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 26 listopada 2006 - 16:53

oki dziekuje :D:D jutro z rana sie za to wezme :D
Kocham moje auto... :D

#17 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 26 listopada 2006 - 16:58

nie wytrzymalem i poszedlem do garazu :D ale niestety to nie to :D wiec czekam az ktorys z szanownych kolegow mi odpisze gdzie ten kolektor i serwo :D:D pozdrawiam :D
Kocham moje auto... :D

#18 OFFLINE   ergovision

ergovision
  • 22 postów
  • Dołączył: 26-11-2006
  • Skąd: Gdansk

Napisany 26 listopada 2006 - 23:33

kurcze mozliwe ze Cie zmyliłem... syczy na tym wlasnie kolanku ale w mijscu w któym jest osadzone w tym grubym kanale. Tam jest swoisty zawias i to kolanko moze sie obracać. Po paru latach drgań w pozycji w której jest non stop (wynikajacej z podłaczenia przewdou od pokrywy rozrządu) poajwia sie luz. Zdemontuj cały ten gruby kanał i dokladnie obejzyj, wytrzyj do sucha i pooglądaj. To musi być gdzieś tam :)

Powodzenia!

#19 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 26 listopada 2006 - 23:35

oki :D dziekuje bardzo za rade. wskocze z rana w garaz i zobacze co w trawie piszczy :D milej nocki :D
Kocham moje auto... :D