Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szlifowanie tarcz hamulcowych


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 31 stycznia 2009 - 11:08

Czy można szlifowac tarcze hamulcowe czy tylko nalezy je przetaczac jak już ?? Dałem auto do mechanika który ma tez stacje diagnostyczną w celu wymiany klocków i sprawdzenia paru pierdół Wymienił mi z przodu klocki i przeszlifował tarcze ale nie wiem czy tak mozna robic ???

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2009 - 11:15

mozna przy wymianie klocków - jak najbardziej

Oczyszcza to tarcze z syfu.

#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2009 - 15:10

Wymienił mi z przodu klocki i przeszlifował tarcze ale nie wiem czy tak mozna robic ???

Tylko, czy piszac szlifowanie chodzi o przeczyszczenie tarcz czy przetoczenie ? Czyszczenie ok, ale toczenie nie jest za dobre, ale jesli nie skasowal cie dodatkowo za toczenie to raczej tego nie robil.

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2009 - 15:30

Wyraźnie napisane jest, ze szlifował, a nie toczył.

Przy czym przetoczenie tarcz przy wymianie klocków też jest jak najbardziej OK.
Toczenie tarcz, kiedy już są krzywe i biją zwykle nie wiele daje (tzn daje, ale na krótko).
Szlifowanie i toczenie (zwlaszcza na samochodzie) jest bardzo dobrym zwyczajem podczas wymiany klocków.

ps. toczenie w rozumieniu zdjęcia jak najmniejszej warstwy, tyle, zeby zebrać nierówności tarczy powstałych podczas użytkowania kloców typu progi, rowki, wżery.

#5 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 31 stycznia 2009 - 19:39

Wymaiana przednich klockow i szlifowanie przednich tarcz wyniosla mnie łącznie 275 zł w warsztacie samochodowym To dużo czy mało ??

#6 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 31 stycznia 2009 - 19:56

Dużo

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2009 - 19:58

Wymaiana przednich klockow i szlifowanie przednich tarcz wyniosla mnie łącznie 275 zł w warsztacie samochodowym To dużo czy mało ??

Dużo... za tyle, czy tam za 300 zł wymieniłem klocki i tarcze na nowe.

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lutego 2009 - 14:03

300 zl to: bardzo dobre klocki , kpl . nowych tarcz i robcizna mechanika..........wiec skubnal Cie jak nic
jesli chodzi o przetaczanie to w autach od polozwy lat 90 wypuszczane sa uklady hamulcowe w ktorych tarcze maja bardzo mala roznice miedzy grubiscia tarcz max a min. Przetoczenie ktore spowoduje zejscie ponizej minimlanej grubosci bedzie sie objawialo tym ze tarcza podczas ostergo dlugiego hamowania bedzie sie krzywila i bedzie bila a w ekstremalnych warunkach nastapi pekniecie
P.S. W mojej omedze juz chwile temu mialem objaw ze hamowalem dosc ostro z jakies 160 km/h do zera i pod koniec hamowania uslyszalem mocne buczenie /huczenie i telepanie kiera. Po ruszeniu samochodem jeszcze przez chwile czulem jak drzy mi kiera tak jakbym mial wybita opone albo krzywa felge jak juz ostygle hamulce bylo juz ok. Oczywiscie w ten sam dzien zmiana tarcz i klockow. klocki i tarcze ktore byly to GM (klocki milay jeszcze pol grubosci a tarcze mialy w najcienszym miejscu (u samej gory) o 2mm mniej grubosci niz grubosc minimalna - WYGLADALY JAK ZYLETKI)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2009 - 14:36

klocki i tarcze ktore byly to GM (klocki milay jeszcze pol grubosci a tarcze mialy w najcienszym miejscu (u samej gory) o 2mm mniej grubosci niz grubosc minimalna - WYGLADALY JAK ZYLETKI)

Kurde ludziom to sie powodzi, dobry sprzęt wymieniają :hmm:

Ja to se musiałem jakieś podziurawione kupować :p

#10 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 01 lutego 2009 - 17:28

Nie należy szlifować tarcz !! tylko powierzchnie hamująca przetoczyć a czyścić możesz do woli :). mam takiego kumpla co chciał żebym mu przeszlifował i tyle miał że wleciał w kszaki i poobijał auto.
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#11 OFFLINE   Podróżnik

Podróżnik
  • 28 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Puławy

Napisany 01 lutego 2009 - 19:06

Tarcz wentylowanych nie wolno przetaczać, jak wcześniej wspomniano drubości pomiędzy MAX a MIN jest bardzo niewielka w granicach 0.2-0.3 mm. Zaoszczędzimy 50 czy 100 zł.ale możemy więcej stracić przy silnym hamowaniu kiedy okaże się że brakuje nam hamulców, a też istnieje możliwość rozsypania się takich tarcz. Po wymianie klocków heble będą OK, ale później po wytarciu okładzin skuteczność gwałtownie spada - sam to przerabiałem, bo tarcza nie posiada odpowiedniej grubości. Obecnie stosuje " jedna tarcza na dwie wymiany klocków".http://forum.omegakl...es/icon_mad.gif

#12 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 01 lutego 2009 - 19:19

granicach 0.2-0.3

Wartość od min do max to 3mm.Dopuszczalne do stoczenia jest 1,5mm ale musi jeszcze zostac 1,5 mm z tego 3 milimetrowego zapasu.Ja osobiście nie widze nic złego przy przetaczaniu tarcz w celu usunięcia nierówności (oczywiście z zachowaniem bezpiecznej grubości).Czy się to opłaca czy nie to inna sprawa,ja mam za free więc z tego korzystam przy zmianie klocków

#13 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2009 - 21:28

Wartość od min do max to 3mm.Dopuszczalne do stoczenia jest 1,5mm ale musi jeszcze zostac 1,5 mm z tego 3 milimetrowego zapasu.Ja osobiście nie widze nic złego przy przetaczaniu tarcz w celu usunięcia nierówności (oczywiście z zachowaniem bezpiecznej grubości).Czy się to opłaca czy nie to inna sprawa,ja mam za free więc z tego korzystam przy zmianie klocków


dokładnie tak jak piszesz...

Reszta w tym wątku to sianie paniki

#14 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 02 lutego 2009 - 15:40

W związku z moim tematem Dowiedziałem się dokładnie za co zapłaciłem 275 zł Dla wielu forumowiczów to było za dużo i sądzono ze mnie oszukano Ja też tak zacząłem myśleć A więc tak : Klocki przednie 195 zł (w aucie mam czujniki zużycia klocków), Szlifowanie tarcz na rantach przód 30 zł i robocizna 50 zł Proszę pisać czy to dobra cena ??

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2009 - 17:05

teraz cena jest do przyjecia (tylko za 195 to klocki z gornej polki)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   daroo25

daroo25
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-01-2009

Napisany 04 lutego 2009 - 23:30

hmm ja za tarcze na tył klocki tył przód kompletny ręczny szczęki linki sprężynki i jeszcze wymianę łączników stabilizatorów z robotą zapłaciłem 550zł:)

#17 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 lutego 2009 - 16:54

hmm ja za tarcze na tył klocki tył przód kompletny ręczny szczęki linki sprężynki i jeszcze wymianę łączników stabilizatorów z robotą zapłaciłem 550zł

Bo cena zależy od tego co masz zamontowane np.klocki na tył kupisz za 15 złotych ale i za 90zł

#18 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 07 lutego 2009 - 11:37

Nie należy szlifować tarcz !! tylko powierzchnie hamująca przetoczyć .

Chyba na odwrót kolego choć praktyka pokazuje że "wszyscy" raczej toczą niż szlifują - bo jest o wiele łatwiej. Toczenie to obróbka "zgrubna" a szlifowanie "wykańczająca" więc tak naprawdę tarcze powinno się szlifować i to najlepiej na szlifierce z stołem elektromagnetycznym. Do tego trzeba jeszcze wiedzieć do której powierzchni się nawiązać, ale nie o tym tu piszemy.
Poza tym każda nowa (szanująca się) tarcza hamulcowa na powierzchni roboczej nosi ślady właśnie szlifowania.

mam takiego kumpla co chciał żebym mu przeszlifował i tyle miał że wleciał w kszaki i poobijał auto.

W krzaki mógł wlecieć z wielu powodów, a przeszlifowane tarcze w tym przypadku stawiał bym w kolejce daleko daleko za nadmierną prędkością.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2009 - 15:48

sasik - odnosnie szlifowania 100% racji.
kiedys sprzedawalem handlarzowi tarcze do audi firmy no name i wlasnie nie mialy sladow szlifowania - gładkie jak lusterko Po zalozeniu hamulec twardy a auto jedzie dalej!!! Trzeba bylo uzyc powera w nodze na max zeby na suchym asfalcie przy 40 km/h uruchomic abs. Z drugiej strony sprzedawalem kiedys tarcze SBS kolesiowi z BMW i chcial mi je odeslac bo stwierdzil ze to jakies po regeneracji bo maja slady szlifowania i na bank ktos je przetaczal...... ale jego meches wyprowadzil go z bledu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]