

Wymiana pompy ABS
#1
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 10:31
Mam pytanko mianowicie ,czy wymieniał już ktoś samemu pompe ABS w V-ce.
Chodzi o to ile trzeba wymontować żeby to zrobić, czy bez wyciągania silnika sie obejdzie?
czy wogółe samemu pójdzie to zrobić?
#2
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 15:53
#3
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2006 - 22:00
a dlaczego twierdzisz że musisz wymienić pompę ABS , może tylko wystarczy wymienić przekaźniki. Jak faktycznie tylko przekaźniki to jest prosta sprawa , już to robiłem, jak coś to daj znać.
a z którego roku masz ome?
podobno w B jest to niemożliwe chociaż nie do końca chce mi się wierzyć.
#4
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 12:56
a dlaczego twierdzisz że musisz wymienić pompę ABS , może tylko wystarczy wymienić przekaźniki. Jak faktycznie tylko przekaźniki to jest prosta sprawa , już to robiłem, jak coś to daj znać.
a z którego roku masz ome?
podobno w B jest to niemożliwe chociaż nie do końca chce mi się wierzyć.
Moja klucha jest z 1997 roku , co masz na myśli mówiąc nie możliwe
#5
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 13:01
a dlaczego twierdzisz że musisz wymienić pompę ABS , może tylko wystarczy wymienić przekaźniki. Jak faktycznie tylko przekaźniki to jest prosta sprawa , już to robiłem, jak coś to daj znać.
a z którego roku masz ome?
podobno w B jest to niemożliwe chociaż nie do końca chce mi się wierzyć.
Moja klucha jest z 1997 roku , co masz na myśli mówiąc nie możliwe
Bo już gdzieś czytałem i w jakimś sklepie też mówili że przekażniki są w całości z płytką .
Jeżeli twierdzisz że robiłeś już to ,napisz coś więcej tzn jkie przekaźniki zamontowałeś, jak je złapać żeby je wytargać itp.
Napisz jakie to zaraz po robocie jadę kupić i wymieniam.
#6
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 13:19
#7
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 13:28
Przekaźniki są dwa i są zamontowane na stałe na płytce która jest demontowalna i zamontowana jest na pompie ABS. Nosi to fachowo nazwę agregat ABS , niestety większość ludzi sprzedaje razem z pompą ja zapłaciłem dwa razy po 150 pln , dwa bo jedno się nadawało do śmieci . Bardzo często są powypalane styki plusowe i agregat nie działa, ale o tym dowiadujesz się dopiero po fakcie kupna , także kupuj z pewnych źródeł. W serwisie koszt ponoć 3000 pln , nie sprawdzałem tego. Montaż i wymontowanie to pestka, trzeba tylko robić w odpowiedniej kolejności, zdjęć nie robiłem bo byłem sam , a pozatym nie ma możliwości bo to robi się na czucie , większości nie widać.
-a gdzie taką płytke z przekażnikami kupić bo tak jak mówisz wszyscy do tej pory gdzie pytałem sprzedają tylko z pompą?
-wymontowanie na czuja ok. czy ta płytka jest w jakieś gn. wciskana czy jak?
- czy przy tym trzeba coś jeszcze wymontować żeby się dostać do tej płytki?
#8
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 14:13
Cały agregat jest przykręcony na 5 śruby trox chyba 20 do pompy ABS ( ważne musi być koniecznie ABS + TC jeżeli masz kontrolę trakcji) i połączony przy pompie wtyczką do pompy i wtyczką do wiązki.
Na pierwszym zdjęciu jest pompa z agregatem( czarna skrzyneczka) z agregatu odchodzą wtyczki jedna na wierzchu od wiązki druga pod obudową do pompy, Jak się przyjrzysz to na obudowie agregatu jest napis ABS i TC to jast foto z allegro dlatego takie kiepskie.
Na drugim zdjęciu pokazane jest gdzie jest pompa na zielono musisz się przyjrzeć bo jest pod przewodem od klimatyzacji. Na czerwono i niebiesko są zaznaczone elementy które należy zdemontować, czujnik otwarcia maski i zbiornik płynu do wspomagania tylko odkręcić i odsunąć. Wtedy jest w miarę dobry dostęp.Jak nadal nie bardzo wiesz co i jak , to myślę że jak będziesz miał całą pompę to itak musisz z niej wymontować agregat ,załapiesz co i jak, a potem to samo na aucie i montaż. Proste prawda. Wcale nie jest takie skomplikowane , ja zgubiłem dwa troxy bo jest fajny dostęp , wypiłem prawie 0.5 wchiskacza , wk......em sie średnio co 5 minut, a poza tym to tylko V6 tam wszędzie jest fajny dostęp , no ale wrażenia z jazdy . Z drugiej strony gdybym miał odpowiednie przyżądy i miejsce to by było napewno przyjemnością dłubanie przy V6. Jak coś to na Skape Fox.666 dzwoń to wytłumaczę co i jak. Pozdrawiam.


#9
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 14:27
kupić można na allegro myślę że koleś o niku mariuszborówka ma duże możliwości ma szrot w Parczewie tylko z Omegami, ja jak kupowałem to jeszcze o nim nie wiedziałem, ale teraz jak coś potrzebuję to walę do niego.
Cały agregat jest przykręcony na 5 śruby trox chyba 20 do pompy ABS ( ważne musi być koniecznie ABS + TC jeżeli masz kontrolę trakcji) i połączony przy pompie wtyczką do pompy i wtyczką do wiązki.
Na pierwszym zdjęciu jest pompa z agregatem( czarna skrzyneczka) z agregatu odchodzą wtyczki jedna na wierzchu od wiązki druga pod obudową do pompy, Jak się przyjrzysz to na obudowie agregatu jest napis ABS i TC to jast foto z allegro dlatego takie kiepskie.
Na drugim zdjęciu pokazane jest gdzie jest pompa na zielono musisz się przyjrzeć bo jest pod przewodem od klimatyzacji. Na czerwono i niebiesko są zaznaczone elementy które należy zdemontować, czujnik otwarcia maski i zbiornik płynu do wspomagania tylko odkręcić i odsunąć. Wtedy jest w miarę dobry dostęp.Jak nadal nie bardzo wiesz co i jak , to myślę że jak będziesz miał całą pompę to itak musisz z niej wymontować agregat ,załapiesz co i jak, a potem to samo na aucie i montaż. Proste prawda. Wcale nie jest takie skomplikowane , ja zgubiłem dwa troxy bo jest fajny dostęp , wypiłem prawie 0.5 wchiskacza , wk......em sie średnio co 5 minut, a poza tym to tylko V6 tam wszędzie jest fajny dostęp , no ale wrażenia z jazdy . Z drugiej strony gdybym miał odpowiednie przyżądy i miejsce to by było napewno przyjemnością dłubanie przy V6. Jak coś to na Skape Fox.666 dzwoń to wytłumaczę co i jak. Pozdrawiam.
dzięki ,u borówy już kilka rzeczy kupowałem i właśnie u niego całą pompe za 150 moge kupić, a dlatego tak drążyłem temat bo nigdzie nie oferuja samych agregatów tylko całe pompy wiadomy że elektronika najczęściej pada.
co do usytłowania pompy to już mam oblukane nawet udało mi sie zdjąć ta czarną pokrywe bez demontażu czegokolwiek tylko nie za bardzo wiedziałem jak odkręcić ten agrekat
czy po demontażu przew. hamul. konieczne odpowietrzenie ?
na Skype na wieczorem jeżeli już.
tak w V6 jest dostęp wszędzie na 6 :mrgreen:

nic tylko skrzynke :piwo: na znieczulenie
#10
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 14:46
#11
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2006 - 14:52
Jeżeli demontujesz przewody hamulcowe to musisz potem odpowietrzyć układ. Ale przy wymianie samego agregatu nie demontujesz przewodów, także nie ma potrzeby odpowietrzania. Jakbym nie odbierał skape to wal do skutku
oki. dzieki narazie :czesc:
#12
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2006 - 18:35
tak sobie czytam kwestię ABS i TC w waszych postach i mam kilka pytań.
Mam omege mv6 1995 rok i nie działa mi abs i trakcja. Oczywiście kontrolki walą po oczach. Diagnosta nie mógł się połączyc ze sterownikami ABS i TC.
Czy może być to wina zjaranycg przekazników badź pompy?
Jeżeli tak to się nie będę p... i wymienię ją wg wskazówek Foxa.
Jeżelli macie inny pomysł to z przyjemnością wysłucham.
pozdro
Pinio
#13
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2006 - 22:24
sie ma
tak sobie czytam kwestię ABS i TC w waszych postach i mam kilka pytań.
Mam omege mv6 1995 rok i nie działa mi abs i trakcja. Oczywiście kontrolki walą po oczach. Diagnosta nie mógł się połączyc ze sterownikami ABS i TC.
Czy może być to wina zjaranycg przekazników badź pompy?
Jeżeli tak to się nie będę p... i wymienię ją wg wskazówek Foxa.
Jeżelli macie inny pomysł to z przyjemnością wysłucham.
pozdro
Pinio
Właśnie czekam na pompe jak wymienie elektronike to Ci powiem jaki efekt.
A wymieniam samą elektronike bo w 99% pada właśnie elekrtonika ,a pompa jest dobra.
Natomiast samej elektroniki nie kupisz w tej cenie czyli 150zeta ,a jeżeli nawet to też za 150zeta.
O nowej nie masz co marzyć cena kosmos.
#14
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2006 - 18:18
Wymieniłeś już? Działa gites czy problem tkwi gdzie indziej?Właśnie czekam na pompe jak wymienie elektronike to Ci powiem jaki efekt.
A wymieniam samą elektronike bo w 99% pada właśnie elekrtonika ,a pompa jest dobra.
Natomiast samej elektroniki nie kupisz w tej cenie czyli 150zeta ,a jeżeli nawet to też za 150zeta.
O nowej nie masz co marzyć cena kosmos.
Mi się właśnie wczoraj zapliły :-( qrw.
Opowiem od początku. Prędzej lubiły się zaplić (kontrolki) i zgasnąć. Potem był luz. A od kilku dni po odpaleniu auta, kontrolki normalnie gasły, po czym po przejechaniu ok. 3m zapalały sie na ułamek sekundy, coś zabuczało, lekko przygasało oświetlenie i kontrolki już się nie paliły. Czy ktoś zaobserwował coś podobnego, lub wie co tu nie bangla?? A teraz już nie gasną.
#15
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2006 - 18:24
#16
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2006 - 21:35
po wizycie u techa wyszło że mam uszkodzoną elektronikę , a konkretnie uszkodzony czujnik bezpieczeństwa ABS. Czyli pompa do wymiany bo robić się nie opłaca.
Będę kupował nową (juz sie dowiadywałem 150 zeta).
Kupie jak wcześniej wskazano - pompa + litry wspomagające.
...zabiore się do roboty . O sucesie - bo na to się nastawiam - opiszę.
pinio
#17
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2006 - 22:38
Wymieniłeś już? Działa gites czy problem tkwi gdzie indziej?Właśnie czekam na pompe jak wymienie elektronike to Ci powiem jaki efekt.
A wymieniam samą elektronike bo w 99% pada właśnie elekrtonika ,a pompa jest dobra.
Natomiast samej elektroniki nie kupisz w tej cenie czyli 150zeta ,a jeżeli nawet to też za 150zeta.
O nowej nie masz co marzyć cena kosmos.
Mi się właśnie wczoraj zapliły :-( qrw.
Opowiem od początku. Prędzej lubiły się zaplić (kontrolki) i zgasnąć. Potem był luz. A od kilku dni po odpaleniu auta, kontrolki normalnie gasły, po czym po przejechaniu ok. 3m zapalały sie na ułamek sekundy, coś zabuczało, lekko przygasało oświetlenie i kontrolki już się nie paliły. Czy ktoś zaobserwował coś podobnego, lub wie co tu nie bangla?? A teraz już nie gasną.
jeszcze nie :sad:
kurde ciągle cos przed tymi świętami i nie mam czasu ,ale mam zamiar to zrobić w sobote ,pompa już dojechała .
objawy mam dokładnie takie same ,nawet powiedziałbym identyczne, chociaż o dziwo w zeszłym tygodniu raz udało się że "france nie zapaliły" ,ale to tylko ten jeden raz.
Także w sobote wymiana z tym że wymieniam tylko samą elektronike, jak wymontuje starą to ją rozbiore i zrobię fotki bo chyba znalazłem w czym tkwi błąd, ale nie będę uprzedzał faktów.
#18
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2006 - 22:46
ja mam to samo ale jakos nie moge odpiac wtyczki od pompy, nie chce na sile bo cos jeszcze urwe, ale zamierzam wyjac elektronike i rozebrac to bo jak dla mnie to tam pewnie jest sporo zimnych lutow, czy da sie to rozebrac?
z jednej strony masz blaszke, odginasz ją i pociągasz wtyczke jedną strona do góry.
jak wyjmiesz tą wtyczkę i odkręcisz pokrywke to jeszcze będziesz miał dwie wtyczki ( te dopiero mocno siedzą) zreszta wszystko ładnie opisał Fox666
ps.troche siły trza użyć napewno nic nie urwiesz
#19
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2006 - 18:16
Nowa za 150pln??joł
po wizycie u techa wyszło że mam uszkodzoną elektronikę , a konkretnie uszkodzony czujnik bezpieczeństwa ABS. Czyli pompa do wymiany bo robić się nie opłaca.
Będę kupował nową (juz sie dowiadywałem 150 zeta).
Kupie jak wcześniej wskazano - pompa + litry wspomagające.
...zabiore się do roboty . O sucesie - bo na to się nastawiam - opiszę.
pinio

#20
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2006 - 22:55
nową , ale używaną.
Spokojnie nowa to pewnie lekką dlonia 2000 pln
Nowa w sensie używana :mrgreen:
pinio