Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zdziera opone od sierodka po zbieżności pomocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arbuz229

arbuz229
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Głogów

Napisany 26 stycznia 2009 - 23:41

Witam koledzy mam problem gdyż wcześniej moje letnie oponki 225/45/r17 zostaly zjedzone od sierodka teraz założyłem głównie na przodzie i prawym tyle teraz jak założyłem zimowki pojechałem odrazu na zbieżność i dalej zdziera od sierodka opone tzn najbardziej przednie tylne narazie raczej bez zmian. Przednia lewa najbardziej dostje tym razem po ***** , zbieżnosc ustawiana na takiej plycie najazdowej na stacji diagnostycznej na trzepaczkach amory maja po 80 i 73% gościu mowil że nie ma luzów w zawieszeniu a autko ściąga mi delikatnie na prawo dodam ze wymieniłem drążki kierownicze a pod koniec lata nowe stabilizatory a główny drązek stabilizacyjny (ten długi) okolo 7msc temu co to może bypomocy koledzy ;/

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2009 - 23:48

Jezeli opony sa ciete po wewnetrznej stronie /w strone osi podluznej samochodu/ to auto jest tzw rozbiezne. Zle ustawiona zbieznosc. Pojedz do mecha ktory ustawi ci zbieznosc na "tradycyjne" lampy. Jezeli to nie pomoze to nie chce zgadywac ale auto moglo miec cos powaznego w swojej przeszlosci. Miejmy nadzieje ze tylko zbieznosc jest zle ustawiona. Pozdrawiam

#3 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2009 - 13:33

Jezeli opony sa ciete po wewnetrznej stronie /w strone osi podluznej samochodu/ to auto jest tzw rozbiezne. Zle ustawiona zbieznosc. Pojedz do mecha ktory ustawi ci zbieznosc na "tradycyjne" lampy. Jezeli to nie pomoze to nie chce zgadywac ale auto moglo miec cos powaznego w swojej przeszlosci. Miejmy nadzieje ze tylko zbieznosc jest zle ustawiona. Pozdrawiam


dopisze cos do kolegi bo ma racje jedz na lampy i ustaw jeszcze raz a jak to nie pomoze to zmierz odleglosci pomiedzy przenim kolem a tylnym po bu stronach jakby wyszla jakas roznica to jest jeszcze reg na wachaczu ale nieduzo!!!!!!:hmm:

.



 


#4 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 27 stycznia 2009 - 17:42

a masz zglebione autko?

#5 OFFLINE   arbuz229

arbuz229
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Głogów

Napisany 28 stycznia 2009 - 22:08

Własnei nie autko nie jest zglebione jest na standardach a nei mialo raczej żadnego dzwona bo kupiłem je od brata który jeździl nim 5 lat i widziałem praktycznie to autko co dzień kiedyś przd sprzedażom zobaczyłem ze jego opony były od sierodka łyse przód i lewa tylnia nie przejełem sie zalożyłem 17 a opony w 2 tygodnie od sierodka były doslownie łyse hmmm ostatnio mechanior powiedzial ze prawe gumy są całe ale lekko naderwane a lewe całe ale juz takie zmorszałe tak jak wyekspoatowane hmm juz sam nie wiem co z tym zrobić :( tył zbieżność mieli by mi regulować to musiał bym kupować te długie drażki czy nie dzieje sie tak jak z kierowniczymi ze sie nie dają ruszyć a nei były na 100% przez minimum 6 lat ruszane z tego co pamietam to problem sie znacznie nasilil gdy brat wyminił ten stabilizator (ten długi ) no i byla wymieniana pompa wspomagania bo tamta ciekla ogólnie z prawej strony dochodza takie dziwne stuki nie głośne ale jednak a najbardziej przy skręconych kolach i to czym mocniej tym głośniej

#6 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 28 stycznia 2009 - 22:16

pompa raczej nie ma nic do tego
a moze ten stabilizator jest ukrzywiony

a wracajac do zbierznosci tak juz jest ze musisz wymienic te elementy co maja luz
bo inwczej nic nie da zbierznosc bo nie da sie ustawic
mi tez wali opony ale mam mocno zglebiona i od srodka bierze
ale u ciebie to auto jest chyba rozbierzne i dla tego tnie ci od srodka
moze nawet tak byc ze jedna strona auta jest rozbierzna i tnie opony a druga mozebyc ok ,moj ojciec tak miał w matizie po wymianie wachacza pozdrawiam,w razie pytan wal jak w dym:)

#7 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 28 stycznia 2009 - 22:25

witam!!!
miałem takim sam problem... darła mi oponę lewą od środka...
kolego, sprawdź tuleję w wahaczu... niby na ustawianiu zbieżności było oki, a w trasie darła. wymieniłem tuleje metalowo-gumową w wahaczu i wszystko się ułożyło...
sprawdź w jakim stanie są tuleje... a zwłaszcza lewa... koszt mniejszy niż kilka kompletów opon na sezon... i kilka, może 2 godz. roboty...
to jest moja sugestia z doświadczenia...
pozdrawiam i szerokiej!!!!

#8 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 28 stycznia 2009 - 22:28

witam!!!
miałem takim sam problem... darła mi oponę lewą od środka...
kolego, sprawdź tuleję w wahaczu... niby na ustawianiu zbieżności było oki, a w trasie darła. wymieniłem tuleje metalowo-gumową w wahaczu i wszystko się ułożyło...
sprawdź w jakim stanie są tuleje... a zwłaszcza lewa... koszt mniejszy niż kilka kompletów opon na sezon... i kilka, może 2 godz. roboty...
to jest moja sugestia z doświadczenia...
pozdrawiam i szerokiej!!!!


to jest mysl tak moze byc tuleja moze byc albo zle wbita albo jest naderwna i podczas jazdy koło ucieka do tyłu i drze opne dobrze Mówisz;)

#9 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 28 stycznia 2009 - 22:36

nie zawadzi sprawdzić kolego...

to jest mysl tak moze byc tuleja moze byc albo zle wbita albo jest naderwna i podczas jazdy koło ucieka do tyłu i drze opne dobrze Mówisz


dokładnie tak!:)

nie zawadzi sprawdzić kolego bo mi to problem rozwiązało:) a oponę na śmieci wyrzuciłem...
koło uciekało do tyłu i darło, a jak hamujesz na dobrej nawierzchni z przyczepnością, to nie ciągnie Cię w lewo bardziej?? u mnie była w złym stanie to nawet do takich cudów dochodziło... już po prostu nie trzymała sztywno wahacza tylko całe koło do tyłu cofało...
pozdrawiam

#10 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 28 stycznia 2009 - 22:38

oj... chyba pomyliłem odbiorcę tego postu:) sorki, przepraszać i poprawić... to było do arbuz229

#11 OFFLINE   arbuz229

arbuz229
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Głogów

Napisany 29 stycznia 2009 - 21:49

no to koledzy możecie mieć rację bo ten mechanior wlaśnie mówil ze prawa jest naderwana a lewa jest wyeksplatowana i zbieznosc ustawił mi niby wszystko ok a okazuje sie ze ściąga a autko naprawde nie miało dzwona bo jak brat użytkował nie działy się takie cudy do momentu wymiany stabilizatora na nowy zastanawia mnei jeszcze co to może być jak na maxa w prawo skręce to zaczyna cale auto drgać tzn nawet jak stoję a obroty praktycznie nie spadają wcale w lewo zaś tak nie ma podczas jazdy przy max skręconych kołach w prawo to samo się dzieje dodam że zazeło się to dziać po tym jak puklem zimom w krawężnik i wykrzywiłem wachacz który wymieniłem i podczas hamowania przy wciśnietym średnio pedale (nie za mocno nie za słabo) kierownica zaczyna drgać jeszcze myślę czy to nie tarcza? bo jak nei hamuję jest ok pozatym że ściąga przez zbieżność a bardziej przez te tuleje co mówicie dzięki koledzy za subestie naprawde wielkie dzięki a co o tym sadzicie co napsiałem?

#12 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 01 lutego 2009 - 14:41

Panie zasada jest taka... Zanim jedziesz na zbieżność jedziesz na warsztat mają ci wszystko wyszarpać wymacac w roznych plaszczyznach. Cokolwiek zauwazone wymieniasz, wiesz tu często są pytania typu ,,co mi może stukać?,, albo ,, gdzie mam luzy,, wpływ na ciecie gum ma całe zawieszenie, wiec na oko malo kto ci wywróży prawidlowo. poduszki amorów i ich lozyska, koncoiwki, wspornik, sworznie tuleje. Piasta nie lapie duzego luzu podczas zuzycia. Tuleje to znwou ciezko wybadać. Ale powiem wam ze wszystkie podrobki tujekek sa badziewne. Nie wiem jak lemforder. Ale dlatego napisalem na początku o wymianie czegokolwiek co ma luz żebyś 4 razy nie musial ustawiac zbieznosc jak cos dostanie luzu za 5 tys km

#13 OFFLINE   OX66

OX66
  • 3 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 01 lutego 2009 - 18:45

Witam, ustaw jeszcze raz geometrię przedniej i tylnej osi.Wydaję mi się że ktoś spaprał robotę

#14 OFFLINE   arbuz229

arbuz229
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 lutego 2009 - 20:33

dzięki koledzy za błyskawiczną reakcję a co do zbiezności dziwnie ustawiana była na takie plycie ślizgającej się a powiedział ze tyłu nie da się ustawic w ich stacji oraz kątów ale zrobie tak jak koledzy podpowiadaja wymienie wszystkei gumy na wachaczach tylko nie wiem jak z tyłem przód wymieniałem kieydś prawy ten akurat co zerwało jak dostał ale własnie apropo tyu co z drążkami jak sa pozapiekane tylko wymiana czy one sie tka nie zapiekająjak kierownicze?? i nawet jeśli z tyłu zbieznośc była ok przy dobrych gumach i założe dobre czyli nowe to tyłu nie muszę ruszać?? pozdrawiam koledzy