Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silikon zamiast uszczelek


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 25 stycznia 2009 - 17:19

witam, jakiś czas temu zmieniałem świece w moim oplu 2,5 td. w warsztacie musieli zdjąc kolektor żeby dojść do świec ale nie mieli uszczelek i zamiast nich dali w to miejsce jakiś silikon. cały czas jeżdziłem i bylo ok do dzisiaj. samochód w trakcie jazdy zaczął hamować silnikiem i zgasł, trochę pokręciłem i odpalił ale przejechałem jakieś 500 m i znów to samo. czy przyczyną może być nieszczelność kolektora czy może poszła pompka paliwowa a może jeszcze coś innego?

#2 OFFLINE   zyzio11

zyzio11
  • 174 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Słupsk

Napisany 28 stycznia 2009 - 00:29

z tego co się zdążyłem zorientować silikon jest stosowany dość powszechnie jako erzac uszczelki, stosowane są 2 rodzaje - czerwony i czarny (czarny podobno lepszy) wytrzymują 300 st. C, pytanie tylko czy dobrze odtłuścili powierznie na którą nakładali i... czy nie skąpili z nakładaniem i czy zostawili na pewien czas bez uruchamiania coby silikon dobrze "związał" ja sam spotkałem się z tym że mechaniory samochód wypychali bo był świeżo po silikonie i gość tłumaczył że w takim przypadku pośpiech jest dobry - ale do łapania pcheł :) a jak uruchomią teraz to może zostać wypłukany czy jego właściwości uszczelniające pogorszą się.

Tak więc przypomnij sobie czy było odczekanie przed uruchomieniem - o ile masz nieszczelność oczywiście

ALE MOGĘ SIĘ MYLIĆ :)

a co do objawów

zaczął hamować silnikiem i zgasł, trochę pokręciłem i odpalił ale przejechałem jakieś 500 m i znów to samo

to rzeczywiście może być pompa - miałem dokładnie to samo miesiąc temu - skończyło się na wymianie pompy i filtra paliwa - filtr bagatela 17,- ale pompa to bolało :) 304,- :(

#3 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 stycznia 2009 - 03:00

witam, jakiś czas temu zmieniałem świece w moim oplu 2,5 td. w warsztacie musieli zdjąc kolektor żeby dojść do świec ale nie mieli uszczelek i zamiast nich dali w to miejsce jakiś silikon. cały czas jeżdziłem i bylo ok do dzisiaj. samochód w trakcie jazdy zaczął hamować silnikiem i zgasł, trochę pokręciłem i odpalił ale przejechałem jakieś 500 m i znów to samo. czy przyczyną może być nieszczelność kolektora czy może poszła pompka paliwowa a może jeszcze coś innego?


jezeli dali silikon i zastosowali go prawidłowo to niepowinno być problemów ,
wiekrzość nowych silnikow Renault jest fabrycznie składane na silikon TZW biały ,zastępuje on uszczelki,jeżeli na tego typu silikon złożyli , i zrobili to dobrze to musi trzymac.
Gdyby silikon puścił by ,to poprostu brał by lewe powietrze , i słyszał byś to od początku , bo mogli też za lekko kolektor dokręcić , w co nie wieże

Sprawdż blędy , i pompe.....

#4 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 01 lutego 2009 - 09:45

wymienilem uszczelki i jest wszystko ok, ale to nie one byly przyczyną. na szczęście nie dałem samochodu do warsztatu i sam się za to zabrałem, oszczędziłem kasy i wstydu, przyczyną było ( i teraz śmiech ) brak paliwa. Coś się stało ze wskaznikiem poziomu paliwa, jakoś się zawiesił.