Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

skrzynia automat jak zimne auto to ciezko przelancza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   oma

oma
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 25 stycznia 2009 - 11:12

witam mam pytanie co to jest ze jak jest zimny silnik to skrzynia automat przerzuca bardzo ciężko biegi tak dopiero od 3500 tys obrotów a jak lekko sie rozgrzeje to nawet nie czuć ze przerzuca biegi tylko mnie to nie pokoi ze jak zimny jest to ciężko przerzuca co to może być proszę o pomoc!!!!!!!!!!!

#2 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 stycznia 2009 - 11:16

U mnie jest tak samo nie wiem czy dlatego, że olej jest gęsty, czy tak ma być, żeby olej się w miarę szybko zagrzał

#3 OFFLINE   oma

oma
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 25 stycznia 2009 - 11:18

hmm nie mam pojęcia ale to mnie troszkę niepokoi bo z automatem niema żartów

#4 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2009 - 13:55

Jak jest nierozgrzany samochod skrzynia pozniej przerzuca biegi, ma to cos wspolnego z dogrzaniem katalizatorow.

#5 OFFLINE   oisel

oisel
  • 53 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: lubuskie

Napisany 25 stycznia 2009 - 14:43

umnie jest podobnie i z tego co czytalem co chyba norma w automatach na forum radza zeby zalaczyc ta gwiazdke z prawej strony czyli tryb zimowy wtedy skrzynia szybciej przezuci bieg i nie trzeba bedzie go tak pilowac a po kilkuset metrow znowu wylaczyc ten tryb umnie sie sprawdza.

#6 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2009 - 15:09

może przerzucać później biegi jak jest zimna ale powinna to robić płynnie bez szarpnięć stuków i ty podobne

w automatach na forum radza zeby zalaczyc ta gwiazdke z prawej strony czyli tryb zimowy wtedy skrzynia szybciej przezuci bieg i nie trzeba bedzie go tak pilowac a po kilkuset metrow znowu wylaczyc ten tryb umnie sie sprawdza.


włączając gwiazdkę skrzynia startuje z 3 biegu więc nie bardzo ma co zmieniać a wyłączy sie po przekroczeniu 60km/h i raczej stosowana przy bardzo oblodzonej drodze a nie do codziennego rannego ruszania z pod bloku

#7 OFFLINE   oma

oma
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 25 stycznia 2009 - 17:57

przerzucac przerzuci plynnie tylko tak jak juz pisalem jak jest zimna to tak dopiero przy 3500 tys obrotow a jak sie lekko rozgrzeje to niema problemow z przerzucaniem

#8 OFFLINE   oisel

oisel
  • 53 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: lubuskie

Napisany 25 stycznia 2009 - 18:10

I tu wlasnie dochodzimy do setna sprawy !!! kazdy musi sobie sam zdecydowac co uwaza za lepsze.
Ruszac bez tej sniezynki i pilowac go do wysokich obrotow albo jechac przez dluzszy czas na 1szym biegu zanim sie przelaczy...
Czy wcisnac ta sniezynke i jechac z normalnymi obrotami zanim sie troszke nie nagrzeje.
Ja wole tą drugą opcje
skoro ktos to tak wymyslil ze auto moze ruszac z ta sniezynką nawet jak to jest 3-ci bieg to widocznie moze:D

#9 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 stycznia 2009 - 18:20

przy 3.500 obr/min silnik dopiero zaczyna budzić się do życia i nie powinniśmy dramatyzować. Oczywiście na emeryta powinien przełączać przy 500 obr/min bo spali o 100 ml za dużo włącz sport i zmieni przy 6000 obr/min

#10 OFFLINE   oisel

oisel
  • 53 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: lubuskie

Napisany 25 stycznia 2009 - 18:24

zgadzam sie ze te silniki nie sa dla emerytow i nie ma co sie bac duzych obrotow:D
Ale mowimy tu a zimnym silniku dopiero co odpalonym ja tam sie na tym nieznam ale jakos nie pasuje mi zeby tak odrazu w piz... mu wstawiac.

#11 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2009 - 18:28

Ruszac bez tej sniezynki i pilowac go do wysokich obrotow albo jechac przez dluzszy czas na 1szym biegu zanim sie przelaczy...


czegoś tu nie rozumiem :zaklopotanie: piłowanie to do 5,5 tys?????? czy mowa o 3

jak juz pisalem jak jest zimna to tak dopiero przy 3500 tys obrotow

nie bójcie się kręcić silników bo wam zawory do środka powpadają:mrgreen:

jak się zagrzeje to przy umiejętnym wciskaniu gazu (bez S) nie zmieni biegu jak 4,5-5 tys więc po co szukać sobie problemów
jeszcze raz pisze może puszczać i przy 4-rech byle to było płynne i ciche zmienianie biegu :)

#12 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 stycznia 2009 - 18:33

odrazu w piz... mu wstawiac.


Dlatego kręci do wyższych obrotów, a potem ogień na tłoki i do przodu. I chyba nikt mi tu nie powie, że kupił V6 po to żeby być zawali drogą, tylko po to żeby oglądać innych we wstecznym lusterku ;-)

#13 OFFLINE   oma

oma
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 25 stycznia 2009 - 20:06

no ja tez nie jestem za tym zeby na zimnym silniku odrazu w piz..... wstawiac dzieki za pomoc

#14 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lutego 2009 - 20:30

Panowie,a nie lepiej by było odpalic bestie i poczekac choc by z 5 minut by motor i olej w skrzyni nabrały własciwej temperatury....Normalne jest ,ze olej jest gesty i dlatego skrzynia pracuje tak jak opisujecie....u mnie jest to samo....i chyba u każdego kto ma automat.wiec sugeruje by odpalic Fure i niech nabierze troszke temperatury ...a potem w droge ..i pedał w podłoge...

#15 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lutego 2009 - 20:42

wiec sugeruje by odpalic Fure i niech nabierze troszke temperatury ...a potem w droge ..i pedał w podłoge...

sa dwie szkoły co do tego
jedni twierdzą że lepiej grzać silnik na postoju
a drudzy aby odpalić i jechać bo sie mniej zużywa ja osobiście jestem za tym drugim a że później przełącza jak zimna to mi to lotto grunt że nie szarpie i ciągnie do przodu :)

#16 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lutego 2009 - 10:30

sa dwie szkoły co do tego
jedni twierdzą że lepiej grzać silnik na postoju
a drudzy aby odpalić i jechać bo sie mniej zużywa ja osobiście jestem za tym drugim a że później przełącza jak zimna to mi to lotto grunt że nie szarpie i ciągnie do przodu :)


W instrukcji do samochodu pisze zeby grzac w trakcie jazdy.

#17 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 lutego 2009 - 18:46

Panowie,a nie lepiej by było odpalic bestie i poczekac choc by z 5 minut by motor i olej w skrzyni nabrały własciwej temperatury....Normalne jest ,ze olej jest gesty i dlatego skrzynia pracuje tak jak opisujecie....u mnie jest to samo....i chyba u każdego kto ma automat.wiec sugeruje by odpalic Fure i niech nabierze troszke temperatury ...a potem w droge ..i pedał w podłoge...


Grzanie na postoju nic Ci nie pomoże , przynajmniej w pozycji"P", nawet jak silnik się rozgrzeje to i tak pierwsze zmiany biegów będą na wyższych obrotach. Ja po prostu odpuszczam gaz przy 3000 i zmienia bieg- a to nie jest katowanie silnika.

#18 OFFLINE   kuba_m84

kuba_m84
  • 15 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 05 lutego 2009 - 17:07

Witam.

U mnie nic nie daje czy "grzeje" na postoju czy od razu ruszam i tak przełączy sie od 3,5tys obrotów. Najlepiej chyba ruszać od razu no chyba że w waszym automacie coś jest nie halo ze skrzynią że szarpie :D

Pozdrawiam Kuba 2.5 V6

#19 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lutego 2009 - 11:59

U mnie tez biegi przerzuca pozniej no ale nie az przy 3,5 tys.

#20 OFFLINE   v0oYeK

v0oYeK
  • 20 postów
  • Dołączył: 16-02-2009

Napisany 19 lutego 2009 - 10:35

U mnie występuje podobny problem ale tylko z pierwszego biegu nie chce zejść. Czy auto chodzi 5 min przed ruszeniem czy nie to zawsze na jednyce skrzynia trzyma, nie ważne że przeciągne obroty na max czy przytrzymam na 3tys. chwile tak przejedzie i dopiero przełącza na wyższy bieg. Natomiast jak przejade już 1km czy nawet 500m to przy starcie na skrzyżowaniu nie ma problemu ze zmianą biegów, skrzynia pracuje płynnie wtedy. Najgorszy jest pierwszy start. Co może ją boleć ?