Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pasek klinowy - luźny i piszczy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2009 - 18:04

Witam szanownych forumowiczów.

Mam mały problem, a mianowicie piszczący pasek wieloklinowy. Wydaje mi się że jest on trochę za słabo napięty ale to tylko moje subiektywne odczucie.
Mogę bez większego problemu dogiąć pasek 5 cm. Czyżby to była walnięta rolka napinająca ?
Czy montując nowy pasek, jeśli okazuje się, że jest on za luźny, wykonuje się napinanie np. za pomocą alternatora?

Pasek był wymieniany ok. 4 tys. km temu i jest w b.dobrym stanie.

Proszę o wskazówki.

#2 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2009 - 18:10

napiecie paska reguluje tylko rolka, sprawdz czy pasek jest wlasciwie zalozony. albo pasek jest za dlugi. zaloz klucz 15 na napinacz i nacisnij zgodnie z ruchem wskazowek zegara,
jesli chodzi luzno tp znaczy ,ze napinacz padniety

#3 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2009 - 18:33

Właśnie w ten sposób sprawdzałem. Kręcąc w prawo pasek się luzuje. Napinacz nie chodzi luźno, aczkolwiek wydaje mi się, że zbyt lekko można go obrócić. Sęk w tym, że nie mam punktu odniesienia i nie wiem czy tak ma być.
Naciskając na pasek od góry ugina się on dość znacznie na ok. 5 cm przy czym obraca się też napinacz.

Pasek za długi raczej nie jest (chyba, że się rozciągnął), bo przez 3 m-ce pracował bez problemów.

#4 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 20 stycznia 2009 - 19:21

Jeżeli masz taki sam napinacz jak w Omie2.5td tzn.taki mały teleskop to niestety on powoduje takie naprężenie że trzeba siły żeby go dużym śrubokrętem ścisnąć.Jeżeli masz taki sam teleskop to sprawdź jak działa.
U mnie jak się zaciął to sam pasek spadł.

#5 OFFLINE   michal 79

michal 79
  • 55 postów
  • Dołączył: 03-07-2008
  • Skąd: bogatynia

Napisany 20 stycznia 2009 - 19:48

witam ja przy okazji sie wlacze bo mam tez maly problem tylko nie wiem czy to tez od paska klinowego mianowicie zaczelo mi cos szumiec pod maska od pewnego czasu i podejrzewam ze to pasek juz krzyczy podpowiedzial mi to tesciu ze juz stary i szumi ale ja mam odczucie ze to jakies lozysko sie zaciera .moze ktos zna odp na moje pytanie ?pozdrawiam

#6 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2009 - 19:53

Jeżeli masz taki sam napinacz jak w Omie2.5td tzn.taki mały teleskop...

U mnie napinacz jest inny.

#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 20 stycznia 2009 - 20:04

Jeśli pod naciskiem palca ugina się napinacz to znaczy ze już czas na niego

#8 OFFLINE   kamil ozga

kamil ozga
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-12-2008

Napisany 20 stycznia 2009 - 21:57

miałem ten sam problem napinacz byl padniety 30pln z anglika za nowy krzykneli mi w sklepie 220

#9 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2009 - 22:17

W takim razie zmieniam napinacz. Dzięki za porady.