Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podpiecie STAG 300-6 pod Sondy Lambda??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 20 stycznia 2009 - 01:10

witam serdecznie. Pytanie jak w temacie...Czy takowa instalacja musi byc wpieta w sondy lambda?? czy moze stag bierze informacje z kompa auta?? dzieki z gory...

#2 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2009 - 09:08

Z tego co ja się orientuje nie trzeba podłączać kompa od gazu pod sondy lambda. I tak wszystkim steruje komputer samochodu. On na podstawie odczytów z sondy lambda koryguje czasy wtrysków benzyny a na tej podstawie komputer od gazu koryguje czasy wtrysków gazu. A jak podłączysz to w sumie też nic się nie stanie. Pytanie tylko czy jak nie będzie podłączona sonda lambda to czy komputer od gazu nie będzie wywalał błędu że mu tego brak...

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2009 - 18:33

damian dobrze to wytlumaczyl
jesli chodzi o silnik 3,0 V6 to akurat jest to typowa sonda (-y) lambdy 1V i stag300 spokojnie sobie z nimi radzi ale nie musza byc podlaczone. Podlaczamy tylko wtedy jesli chce sie miec idealnie ustawione tak zeby spelnialo emisje spalin to jesli dysze sa odpowiedni odbrane , tak ustawic cisnienie na parowniku zeby na wolnych obrotach sondy lataly 0-1V a to w przypadku nie podlaczonych sond moze byc trudne ale da sie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 lipca 2009 - 10:11

W moim silniku (3,2) sondy mają po cztery przewody. Ktoś podpowie, do którego przewodu się wpiąć (stag 300)

#5 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 02 sierpnia 2009 - 10:42

W moim silniku (3,2) sondy mają po cztery przewody. Ktoś podpowie, do którego przewodu się wpiąć (stag 300)


Dobrze by bylo podać, jakie to kolory. Zawsze wpinamy się w czarny, lub niebieski w zależności od typu sondy.

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2009 - 21:42

czarny sondy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 sierpnia 2009 - 23:31

dzięki za pomoc!

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2009 - 22:37

Odgrzebie temat.

Zastanawiam sie nad podpieciem sond do staga w mojej V-alce.

Troche czytalem, ale niedokonca jest to dlamnie jasne.

Z tego co wiem to w stagu jest kabel fioletowy i fioletowo-szary chyba. Wiec jak to podpiac jak sa 2 sondy ? i gdzie wpiac ?

Czy ta opcja jest dobra
-fioletowy do jednej sondy do zarnego kabla
-fioletowo-szary do drugiej sondy do czarnego kabla ?? i kolejnosc dowolna ??

Z tego co czytalem to stag przy kalibracji niebierze pod uwage sondy a chce podpiac, zeby widziec czy mam bogata mieszanke przy bucie.

Juz od dluzszego czasu mam w planach zalozyc magijety, beda na cisnieniu ok 1.25 i zaczne z dysza od 2.4 proby a sonda by sie przydala, bo niemam opelscanera, zeby miec ten podglad.

#9 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 listopada 2009 - 22:41

I tak nie będziesz miał wiarygodnego wyniku na tym kompie od gazu. Co do podłączenia sondy to jeden kabelek do jednej a drugi do drugiej. Jak chcesz mogę Ci zeskanować schemat samego Staga niestety. Pamiętaj że musisz wybrać odpowiedni typ sondy w programie żeby ona nie uległa uszkodzeniu.

#10 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2009 - 22:57

I tak nie będziesz miał wiarygodnego wyniku na tym kompie od gazu


Oscyloskop pokazuje to ladnie, wiec powinno byc wszystko ladnie i widocznie, no chyba, ze ten oscyloskop jest do kitu i o tym niewiem :)

Co do podłączenia sondy to jeden kabelek do jednej a drugi do drugiej. Jak chcesz mogę Ci zeskanować schemat samego Staga niestety

Schemat mam, ale tam sa oznaczenia "sonda przed katem, sonda za katem" i tego wlasnie nierozumie.

Pamiętaj że musisz wybrać odpowiedni typ sondy w programie żeby ona nie uległa uszkodzeniu.

Patrzylem w program staga, ale bez polaczenia ze sterownikiem niedziala zakladka wyboru sond, ale cos czytalem, ze mam sondy 0-1v

Dales mi do myslenia :: bo czy po wlaczeniu zaplonu idzie juz prad na sondy ?? bo to jedyny sposob na ustawienie ich w programie staga a niechcialbym ich spalic na dziendobry.

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 listopada 2009 - 01:07

I tak nie będziesz miał wiarygodnego wyniku na tym kompie od gazu. [...]


mógłbyś to uzasadnić?

lendio - podłączaj śmiało, na 99% niczego nie popsujesz. To, że nie możesz w programie wybrać typu sondy wynika prawdopodobnie z tego, że Twój sterownik nie obsługuje tej opcji. I w sumie dobrze, bo standardowe ustawienie jest dla Ciebie odpowiednie.
Proponuję podłączyć się do obwodu sond w wiązkę bezpośrednio przed komputerem - po co się męczyć i brudzić włażąc pod samochód?
Na sondy nie idzie żaden prąd (oprócz podgrzewania - białe przewody) więc nie spalisz ich ani staga.

#12 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2009 - 08:07

Oscyloskop pokazuje to ladnie, wiec powinno byc wszystko ladnie i widocznie, no chyba, ze ten oscyloskop jest do kitu i o tym niewiem


no ale, zeby oscyloskopem zobaczyc prace sond .. nie musisz mieć ich podpiętych pod kompa LPG.

#13 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 listopada 2009 - 08:27

Wystarczy ściągnąć i przeczytać instrukcje do STAG wiele ona wyjaśnia. Jak będę miał chwilę czasu to podłącze kompa u siebie i powiem Ci jakie są opcję do wyboru.

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 listopada 2009 - 09:08

no ale, zeby oscyloskopem zobaczyc prace sond .. nie musisz mieć ich podpiętych pod kompa LPG.


chodziło pewnie o to, że w programie diagnostycznym staga jest opcja "oscyloskop" i na ekranie można obserwować wykresy pracy sond, ciśnień, temperatur itp.

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2009 - 10:31

Wystarczy ściągnąć i przeczytać instrukcje do STAG wiele ona wyjaśnia. Jak będę miał chwilę czasu to podłącze kompa u siebie i powiem Ci jakie są opcję do wyboru.

Ja instrukcje czytalem wiele razy. Wiem jak ustawic lpg na mapki i po czasie wtrysku itp, ale to wszystko mi niepokaze, czy np przy 4500tys obr mam bogato ( pomimo, ze mapki i czasy moga byc identyczne) dlatego najlepiej podpiac np. opelscaner i zobaczyc jak pracuja sondy w czasie jazdy.

A poniewaz niemam oplescanera to tansza opcja to popdpiecie sond pod staga.

chodziło pewnie o to, że w programie diagnostycznym staga jest opcja "oscyloskop" i na ekranie można obserwować wykresy pracy sond, ciśnień, temperatur itp.

Tak dokladnie chce miec podglad na prace sond na oscyloskopie w programie staga.

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2009 - 11:30

Lendio - poniewaz nikt konkretnie nie podpowiedzial Ci to ja pomoge:
W Twojej Omedze sa dwie sondy przed katem , napieciowe , 0-1V proste
Podpinasz fioletowy kabel do jednej sondy a filoetowo szary do drugiej
Wpinasz sie rownolegle do czarnego przewodu sondy. proponuje wpiac sie w przewod sondy przy wydechu a nie przy wiazce ecu (zeby tu sie wpiac bedziesz musial troche rozciac izolacje ktora usztywnia wiazke kabli - kiedys z tego rozciecia moga byc problemy)
Spokojnie mozesz lutowac (wielu twierdzi ze nie mozna.) ale pamietaj ze cyna nie zbyt latwo trzyma sie przewodu sondy wiec uzyj kwasu do lutowania
Manualnie robisz tak: sciagasz na kablu czarnym sondy do 5 mm izolacji. Przewod instalki laczysz na skretke z tym miejscem nastepnie kropla kwasu i cyna. Na to izolacja i po klopocie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#17 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2009 - 11:58

Wpinasz sie rownolegle do czarnego przewodu sondy. proponuje wpiac sie w przewod sondy przy wydechu a nie przy wiazce ecu (zeby tu sie wpiac bedziesz musial troche rozciac izolacje ktora usztywnia wiazke kabli - kiedys z tego rozciecia moga byc problemy)

Ok dzeki.
Czyli chodzi ci o rozciecie izolacji i wlutowanie przewodu od staga przy samej sondzie (przy samym wydechu) jak dobrze rozumie, czy moze to byc gdzies w dowolnym miejscu na kablu od sondy, byle nie za wtyczka ?

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 listopada 2009 - 12:13

a ja nadal twierdzę, że lepiej i zdrowiej dla instalacji auta jest wpięcie się tuż przed komputerem w trójkątnej skrzynce. Połączenie nie będzie narażone na wilgoć i sól ani na naprężenia mechaniczne, zaś sama robota będzie łatwa i przyjemna.

#19 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2009 - 20:47

POdlaczylem dzis te sondy.

Zgodnie z rada kczecha scialem lekko izolacje na czarnym kablu w sondach i wzduznie przylutowalem kable od staga.

Kupilem kabel dwurzylowy (poszlo jakies 2,5-3m) jako przedluzke bo od staga byly przyciete przy samej wiazce.

#20 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 grudnia 2009 - 21:40

podpisuję się pod cortinem