

Tryb awaryjny skrzyni na zimnym silniku
#1
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 20:50
Jak już napisałem w temacie mój problem z automatem polega na tym że od czasu do czasu potrafi się włączyć tryb awaryjny i ciekawostka jest to że jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni to gaszę samochód na chwilkę i odpalam zpowrotem i jest wszystko ok., ale dopuki się nie rozgrzeje to mogę sobie go gasić i odpalać ile razy chcę i nic to nie daje, pewnie jest to bardziej związane z temperaturą skrzyni, ale prawidłowość jest taka że musi mieć przynajmniej 90 stopni.Byłem u mechanika i błędów żadnych nie było- kazał czekać aż problem się rozwinie, z tym że wtedy to już naprawa może kosztować 4x więcej. Jeszcze jedną żeczą,którą zauważyłem jest to że kiedyś mogłem odpalić samochód na "P" i "L" a teraz tylko na "P". Jeśli ktoś miał podobny przypadek, albo wie o co w tym wsystkim chodzi to proszę o pomoc. Z góry dzięki.
#2
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 00:25
Witam wszystkich.
Jak już napisałem w temacie mój problem z automatem polega na tym że od czasu do czasu potrafi się włączyć tryb awaryjny i ciekawostka jest to że jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni to gaszę samochód na chwilkę i odpalam zpowrotem i jest wszystko ok., ale dopuki się nie rozgrzeje to mogę sobie go gasić i odpalać ile razy chcę i nic to nie daje, pewnie jest to bardziej związane z temperaturą skrzyni, ale prawidłowość jest taka że musi mieć przynajmniej 90 stopni.Byłem u mechanika i błędów żadnych nie było- kazał czekać aż problem się rozwinie, z tym że wtedy to już naprawa może kosztować 4x więcej. Jeszcze jedną żeczą,którą zauważyłem jest to że kiedyś mogłem odpalić samochód na "P" i "L" a teraz tylko na "P". Jeśli ktoś miał podobny przypadek, albo wie o co w tym wsystkim chodzi to proszę o pomoc. Z góry dzięki.
jesli blad wystapil to sie zapisal i musi byc - chyba ze mechens na silniku sprawdzal bledy a nie na skrzyni lub masz padniety komputer lub zlacza zasilajace do niego i sie resetuje
#3
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 09:47
#4
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 15:52
W modelu THM 4L30-E firmy GM kilkakrotnie spotkałem się z następującym przypadkiem: Po dłuższej jeździe samochodem na czwartym biegu przy prędkości 80km/h i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu-redukcja na trzeci bieg, skrzynia od czasu do czasu przechodziła w tryb awaryjny. Testy elektroniczne nie wykazywały żadnego uszkodzenia. Wszystkie elementy skrzyni biegów były w najlepszym porządku. Przyczyną złej pracy skrzyni mimo prawidłowych testów elektronicznych okazał się elektrozawór kontroli spięcia sprzęgła konwertora.
Pomiar wartości rezystancji elektrozaworu w temperaturze pokojowej wykazywał wartość zgodną z dokumentacją. Po rozgrzaniu oleju skrzyni do temperatury około 80 stopni Celsjusza rezystancja elektrozaworu zaledwie o 2% przekraczała dopuszczalną swoją wartość w tej temperaturze. To jednak wystarczyło, by komputer sterujący pracą skrzyni odczytał zbyt wysoką wartość rezystancji jako przerwę w układzie tego elektrozaworu i przeszedł w awaryjny tryb pracy. W takich przypadkach może się zdarzyć, że szybkość zadziałania układu porównującego parametry elektrozaworów jest na tyle większa od czasu zadziałania układu pamięci EEPROM zapisującej kody błędów, że skanowanie pamięci na obecność kodów błędu nie wykaże żadnych uszkodzeń, ponieważ nie zostały one zapisane w pamięci EEPROM. Uszkodzenie to wystąpiło kilkakrotnie w samochodach Opel Omega B 1996 i 1997 r.
Zawor znajduje sie w malej skrzyni. Do wymiany po odkreceniu jednej srubki (plus miski oczywyscie). Sprawdz czy opis odpowiada Twojej przypadlosci, ale pamietaj, ze to wcale nie musi byc powod, nawet jesli objawy sa podobne. Dlatego jesli mozesz to podmien zawor na uzywany i sprawdz.
Powodzenia
EDIT: Przepraszam, ale przeczytalem miedzy wierszami i zasugerowalem sie ze problem tylko wystepuje przy 90 stopniach. Czy tylko przy 90 mozesz skasowac blad, a ponizej nadal jest wyswietlany? W takim przypadku bym sprawdzil kody bledow w innym zakladzie (lub u kogos z forum)
#5
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2009 - 14:10
EDIT: Przepraszam, ale przeczytalem miedzy wierszami i zasugerowalem sie ze problem tylko wystepuje przy 90 stopniach. Czy tylko przy 90 mozesz skasowac blad, a ponizej nadal jest wyswietlany? W takim przypadku bym sprawdzil kody bledow w innym zakladzie (lub u kogos z forum)
Dokładnie tak, jak już się włączy tryb awaryjny to efekt mojego gaszenia i ponownego odpalania jast dopiero wtedy jak silnik ma min. 90 stopni. Całe szczęście że dzieje się to coraz żadziej, ale jednak. A tak na marginesie to pierwszy raz takiego psikusa mi wywinął na trzy dni przed moim weselem- wtedy kiedy było najwięcej jeżdżenia, a że wtedy jeszcze nie wiedziałem że powyżej 90 st. się naprawi to samochód przestał w garażu- o zgrozo!

No i lipa, było coraz lepiej aż do wczoraj, tera to już za każdym razem jak ostygnie to włącza się tryb awaryjny i przy 90 stopniach gaszenie i ponowne odpalanie, na domiar złego jeszcze bendix mi zaczął kuleć i jak jest ciepły to problem z odpaleniem
#6
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2009 - 19:50
EDIT: Pewnie zaraz dostane reprymendę za posta pod postem- tak wyjszlo.
#7
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2009 - 16:08
#8
OFFLINE
Napisany 05 marca 2009 - 12:35
#9
OFFLINE
Napisany 05 marca 2009 - 13:35
Byłem wczoraj na diagnostyce i mecher nie mógł się połączyć ze skrzynią, z silnika błędy zczytywał bez bólu a ze skrzynią nie dał rady się połączyć. Czy to znaczy że mam padnięty komp?
albo mechanik lipnego kompa, bede od 13.03 w warszawie to odezwij sie do mnie 604985453 sprawdzimy
#10
OFFLINE
Napisany 05 marca 2009 - 14:21
albo mechanik lipnego kompa, bede od 13.03 w warszawie to odezwij sie do mnie 604985453 sprawdzimy
Nie omieszkam skorzystać- za same dobre chęci masz u mnie duże :piwo:. Mechanior zapewniał że nie ma w tej chwili nic lepszego na rynku, ale jakoś mnie nie przekonał.
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 00:57
Beat jak możesz to napisz co oznacza ten kod 44 ASB
nie moge znalesc oznaczen bladow 2 cyfrowych

#13
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 20:49
-uszkodzony elektrozawór hamulca bębnowego bądź słabe połączenie.
Tylko teraz poproszę o jakieś instrukcje- gdzie to jest,co to jest i co z tym robić?
#14
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 22:45
Nie ułam tylko zawleczki od wtyczki. Jak rozłączysz kable to wciskasz lekko zawór i pociągasz zawleczkę (mały sworzeń). Zawór wyjęty.
Przy okazji ustaw naciąg taśmy. Porada tutaj http://forum.omegakl...ead.php?t=16157 masz też zdjęcia.
#15
OFFLINE
Napisany 08 maja 2009 - 19:10
W dużej misce, zawór jest od tyłu skrzyni. Są 3 zawory, dwa koło siebie i jeden na końcu - to ten na końcu.
Nie ułam tylko zawleczki od wtyczki. Jak rozłączysz kable to wciskasz lekko zawór i pociągasz zawleczkę (mały sworzeń). Zawór wyjęty.
Przy okazji ustaw naciąg taśmy. Porada tutaj http://forum.omegakl...ead.php?t=16157 masz też zdjęcia.
Jako że chcę się w końcu wziąć za tę skrzynie to mam jeszcze jedno pytanko - czy zawór, który mnie interesuje to ten sam, którego wymiana jest opisana w poradzie jak sprawdzić naciąg taśmy?, bo nie bardzo wiem co kupić.
Dodam tylko że nie mam objawów takich jak przy złym ustawieniu naciągu taśmy.
#16
OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 14:32
Jako że chcę się w końcu wziąć za tę skrzynie to mam jeszcze jedno pytanko - czy zawór, który mnie interesuje to ten sam, którego wymiana jest opisana w poradzie jak sprawdzić naciąg taśmy?, bo nie bardzo wiem co kupić.
Dodam tylko że nie mam objawów takich jak przy złym ustawieniu naciągu taśmy.
Jejku kolego !
Kolega kaminski dał Ci wystarczające wskazówki tj. wymieniasz zawór zamykający taśmę, (tak jak to na zdjęciu Ci się prezentuje) a przy OKAZJI regulujesz naciąg owej taśmy, nie chcesz nie reguluj i wymień sam zawór zobaczymy co będzie


Pozdrawiam i miłego grzebania

#17
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 19:08
#18
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 12:28


Nie szukam wróżki, lecz informacji jak sczytać błędy? Sam to zrobię, czy muszę do kogoś jechać? Ile to kosztuje? Może ktoś z Was w Warszawie byłby mi w stanie pomóc? Pozdrav!
#19
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 12:52
Panowie... Odgrzewam
Mam taki sam problem... Rok temu w zimę było tak jak kolega opisuje, jak się zrobiło ciepło to przestało mi dokuczać, skrzynia działała idealnie od kwietnia do dzisiaj, jak złoto, dopiero dziś problem powrócił
Co prawda po 10-15minutach, jak zgaszę i odpalę to skrzynia działa normalnie, ale jest to bardzo uciążliwe.
Nie szukam wróżki, lecz informacji jak sczytać błędy? Sam to zrobię, czy muszę do kogoś jechać? Ile to kosztuje? Może ktoś z Was w Warszawie byłby mi w stanie pomóc? Pozdrav!
zagadaj na mazowieckim OT kto ma kabelek i Ci spojrzy do skrzyni

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365