Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tryb awaryjny skrzyni na zimnym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 stycznia 2009 - 20:50

Witam wszystkich.

Jak już napisałem w temacie mój problem z automatem polega na tym że od czasu do czasu potrafi się włączyć tryb awaryjny i ciekawostka jest to że jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni to gaszę samochód na chwilkę i odpalam zpowrotem i jest wszystko ok., ale dopuki się nie rozgrzeje to mogę sobie go gasić i odpalać ile razy chcę i nic to nie daje, pewnie jest to bardziej związane z temperaturą skrzyni, ale prawidłowość jest taka że musi mieć przynajmniej 90 stopni.Byłem u mechanika i błędów żadnych nie było- kazał czekać aż problem się rozwinie, z tym że wtedy to już naprawa może kosztować 4x więcej. Jeszcze jedną żeczą,którą zauważyłem jest to że kiedyś mogłem odpalić samochód na "P" i "L" a teraz tylko na "P". Jeśli ktoś miał podobny przypadek, albo wie o co w tym wsystkim chodzi to proszę o pomoc. Z góry dzięki.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 stycznia 2009 - 00:25

Witam wszystkich.

Jak już napisałem w temacie mój problem z automatem polega na tym że od czasu do czasu potrafi się włączyć tryb awaryjny i ciekawostka jest to że jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni to gaszę samochód na chwilkę i odpalam zpowrotem i jest wszystko ok., ale dopuki się nie rozgrzeje to mogę sobie go gasić i odpalać ile razy chcę i nic to nie daje, pewnie jest to bardziej związane z temperaturą skrzyni, ale prawidłowość jest taka że musi mieć przynajmniej 90 stopni.Byłem u mechanika i błędów żadnych nie było- kazał czekać aż problem się rozwinie, z tym że wtedy to już naprawa może kosztować 4x więcej. Jeszcze jedną żeczą,którą zauważyłem jest to że kiedyś mogłem odpalić samochód na "P" i "L" a teraz tylko na "P". Jeśli ktoś miał podobny przypadek, albo wie o co w tym wsystkim chodzi to proszę o pomoc. Z góry dzięki.


jesli blad wystapil to sie zapisal i musi byc - chyba ze mechens na silniku sprawdzal bledy a nie na skrzyni lub masz padniety komputer lub zlacza zasilajace do niego i sie resetuje




 


#3 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 stycznia 2009 - 09:47

Na silniku to raczej błędów nie sprzwdzał, bo to jest człowiek, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi, więc nie sądze żeby zrobił taką gafe, a poza tym już kiedyś robił mi skrzynie i byłem zadowolony. Być moż że jest tak jak piszesz że to komp, albo zasilanie.

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2009 - 15:52

Nie bede sie napinal z pisaniem, jesli jest juz napisana podara. Zacytuje ja tylko:
W modelu THM 4L30-E firmy GM kilkakrotnie spotkałem się z następującym przypadkiem: Po dłuższej jeździe samochodem na czwartym biegu przy prędkości 80km/h i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu-redukcja na trzeci bieg, skrzynia od czasu do czasu przechodziła w tryb awaryjny. Testy elektroniczne nie wykazywały żadnego uszkodzenia. Wszystkie elementy skrzyni biegów były w najlepszym porządku. Przyczyną złej pracy skrzyni mimo prawidłowych testów elektronicznych okazał się elektrozawór kontroli spięcia sprzęgła konwertora.
Pomiar wartości rezystancji elektrozaworu w temperaturze pokojowej wykazywał wartość zgodną z dokumentacją. Po rozgrzaniu oleju skrzyni do temperatury około 80 stopni Celsjusza rezystancja elektrozaworu zaledwie o 2% przekraczała dopuszczalną swoją wartość w tej temperaturze. To jednak wystarczyło, by komputer sterujący pracą skrzyni odczytał zbyt wysoką wartość rezystancji jako przerwę w układzie tego elektrozaworu i przeszedł w awaryjny tryb pracy. W takich przypadkach może się zdarzyć, że szybkość zadziałania układu porównującego parametry elektrozaworów jest na tyle większa od czasu zadziałania układu pamięci EEPROM zapisującej kody błędów, że skanowanie pamięci na obecność kodów błędu nie wykaże żadnych uszkodzeń, ponieważ nie zostały one zapisane w pamięci EEPROM. Uszkodzenie to wystąpiło kilkakrotnie w samochodach Opel Omega B 1996 i 1997 r.


Zawor znajduje sie w malej skrzyni. Do wymiany po odkreceniu jednej srubki (plus miski oczywyscie). Sprawdz czy opis odpowiada Twojej przypadlosci, ale pamietaj, ze to wcale nie musi byc powod, nawet jesli objawy sa podobne. Dlatego jesli mozesz to podmien zawor na uzywany i sprawdz.
Powodzenia


EDIT: Przepraszam, ale przeczytalem miedzy wierszami i zasugerowalem sie ze problem tylko wystepuje przy 90 stopniach. Czy tylko przy 90 mozesz skasowac blad, a ponizej nadal jest wyswietlany? W takim przypadku bym sprawdzil kody bledow w innym zakladzie (lub u kogos z forum)

#5 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 stycznia 2009 - 14:10

EDIT: Przepraszam, ale przeczytalem miedzy wierszami i zasugerowalem sie ze problem tylko wystepuje przy 90 stopniach. Czy tylko przy 90 mozesz skasowac blad, a ponizej nadal jest wyswietlany? W takim przypadku bym sprawdzil kody bledow w innym zakladzie (lub u kogos z forum)


Dokładnie tak, jak już się włączy tryb awaryjny to efekt mojego gaszenia i ponownego odpalania jast dopiero wtedy jak silnik ma min. 90 stopni. Całe szczęście że dzieje się to coraz żadziej, ale jednak. A tak na marginesie to pierwszy raz takiego psikusa mi wywinął na trzy dni przed moim weselem- wtedy kiedy było najwięcej jeżdżenia, a że wtedy jeszcze nie wiedziałem że powyżej 90 st. się naprawi to samochód przestał w garażu- o zgrozo!!!

No i lipa, było coraz lepiej aż do wczoraj, tera to już za każdym razem jak ostygnie to włącza się tryb awaryjny i przy 90 stopniach gaszenie i ponowne odpalanie, na domiar złego jeszcze bendix mi zaczął kuleć i jak jest ciepły to problem z odpaleniem

#6 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 lutego 2009 - 19:50

Wyczytałem w nacie na jakiejś mądrej stronie że jest coś takiego jak czujnik temperatury oleju w skrzyni biegów i jakoś mi to pasuje do mojej przypadłości. Co o tym myślicie?, i gdzie ewntualnie to ustrojstwo się znajduje???

EDIT: Pewnie zaraz dostane reprymendę za posta pod postem- tak wyjszlo.

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2009 - 16:08

Na kablu wiazki wewnatrz skrzyni. To tylko maly opornik. Wartosci do sprawdzenia przez wiekszosc interface,

#8 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 marca 2009 - 12:35

Byłem wczoraj na diagnostyce i mecher nie mógł się połączyć ze skrzynią, z silnika błędy zczytywał bez bólu a ze skrzynią nie dał rady się połączyć. Czy to znaczy że mam padnięty komp?

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2009 - 13:35

Byłem wczoraj na diagnostyce i mecher nie mógł się połączyć ze skrzynią, z silnika błędy zczytywał bez bólu a ze skrzynią nie dał rady się połączyć. Czy to znaczy że mam padnięty komp?



albo mechanik lipnego kompa, bede od 13.03 w warszawie to odezwij sie do mnie 604985453 sprawdzimy




 


#10 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 marca 2009 - 14:21

albo mechanik lipnego kompa, bede od 13.03 w warszawie to odezwij sie do mnie 604985453 sprawdzimy


Nie omieszkam skorzystać- za same dobre chęci masz u mnie duże :piwo:. Mechanior zapewniał że nie ma w tej chwili nic lepszego na rynku, ale jakoś mnie nie przekonał.

#11 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 marca 2009 - 21:15

Beat jak możesz to napisz co oznacza ten kod 44 ASB

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 marca 2009 - 00:57

Beat jak możesz to napisz co oznacza ten kod 44 ASB


nie moge znalesc oznaczen bladow 2 cyfrowych :mad:




 


#13 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 marca 2009 - 20:49

No i dowiedziałem się że jest to :
-uszkodzony elektrozawór hamulca bębnowego bądź słabe połączenie.

Tylko teraz poproszę o jakieś instrukcje- gdzie to jest,co to jest i co z tym robić?

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2009 - 22:45

W dużej misce, zawór jest od tyłu skrzyni. Są 3 zawory, dwa koło siebie i jeden na końcu - to ten na końcu.
Nie ułam tylko zawleczki od wtyczki. Jak rozłączysz kable to wciskasz lekko zawór i pociągasz zawleczkę (mały sworzeń). Zawór wyjęty.
Przy okazji ustaw naciąg taśmy. Porada tutaj http://forum.omegakl...ead.php?t=16157 masz też zdjęcia.

#15 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 maja 2009 - 19:10

W dużej misce, zawór jest od tyłu skrzyni. Są 3 zawory, dwa koło siebie i jeden na końcu - to ten na końcu.
Nie ułam tylko zawleczki od wtyczki. Jak rozłączysz kable to wciskasz lekko zawór i pociągasz zawleczkę (mały sworzeń). Zawór wyjęty.
Przy okazji ustaw naciąg taśmy. Porada tutaj http://forum.omegakl...ead.php?t=16157 masz też zdjęcia.


Jako że chcę się w końcu wziąć za tę skrzynie to mam jeszcze jedno pytanko - czy zawór, który mnie interesuje to ten sam, którego wymiana jest opisana w poradzie jak sprawdzić naciąg taśmy?, bo nie bardzo wiem co kupić.
Dodam tylko że nie mam objawów takich jak przy złym ustawieniu naciągu taśmy.

#16 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 10 maja 2009 - 14:32

Jako że chcę się w końcu wziąć za tę skrzynie to mam jeszcze jedno pytanko - czy zawór, który mnie interesuje to ten sam, którego wymiana jest opisana w poradzie jak sprawdzić naciąg taśmy?, bo nie bardzo wiem co kupić.
Dodam tylko że nie mam objawów takich jak przy złym ustawieniu naciągu taśmy.


Jejku kolego !
Kolega kaminski dał Ci wystarczające wskazówki tj. wymieniasz zawór zamykający taśmę, (tak jak to na zdjęciu Ci się prezentuje) a przy OKAZJI regulujesz naciąg owej taśmy, nie chcesz nie reguluj i wymień sam zawór zobaczymy co będzie :). Przeczytaj powoli i uważnie wskazówki kolegów a na pewno zrozumiesz :D
Pozdrawiam i miłego grzebania :)

#17 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 maja 2009 - 19:08

Wskazówki faktycznie są jasne, tylko nie byłem pewny czy to o ten zawór chodzi. Dzięki wielkie.

#18 OFFLINE   Gajosrw

Gajosrw

    Niebieski grat i gwoździe

  • 100 postów
  • Dołączył: 16-01-2013
  • Skąd: Warszawa - Grochów

Napisany 13 grudnia 2013 - 12:28

Panowie... Odgrzewam :) Mam taki sam problem... Rok temu w zimę było tak jak kolega opisuje, jak się zrobiło ciepło to przestało mi dokuczać, skrzynia działała idealnie od kwietnia do dzisiaj, jak złoto, dopiero dziś problem powrócił :( Co prawda po 10-15minutach, jak zgaszę i odpalę to skrzynia działa normalnie, ale jest to bardzo uciążliwe.

Nie szukam wróżki, lecz informacji jak sczytać błędy? Sam to zrobię, czy muszę do kogoś jechać? Ile to kosztuje? Może ktoś z Was w Warszawie byłby mi w stanie pomóc? Pozdrav!

#19 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 grudnia 2013 - 12:52

Panowie... Odgrzewam :) Mam taki sam problem... Rok temu w zimę było tak jak kolega opisuje, jak się zrobiło ciepło to przestało mi dokuczać, skrzynia działała idealnie od kwietnia do dzisiaj, jak złoto, dopiero dziś problem powrócił :( Co prawda po 10-15minutach, jak zgaszę i odpalę to skrzynia działa normalnie, ale jest to bardzo uciążliwe.

Nie szukam wróżki, lecz informacji jak sczytać błędy? Sam to zrobię, czy muszę do kogoś jechać? Ile to kosztuje? Może ktoś z Was w Warszawie byłby mi w stanie pomóc? Pozdrav!


zagadaj na mazowieckim OT kto ma kabelek i Ci spojrzy do skrzyni :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#20 OFFLINE   Gajosrw

Gajosrw

    Niebieski grat i gwoździe

  • 100 postów
  • Dołączył: 16-01-2013
  • Skąd: Warszawa - Grochów

Napisany 13 grudnia 2013 - 14:21

Jest to jakiś pomysł, dziękuję :)