Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

olej w komorach świec w v-ce


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2009 - 17:17

Pomocy. Przepraszam że zakładam ten temat, ale nie mam czasu czytać postów jutro rano miałem jechać do Ustronia, a dzisiaj po południu auto zaczęło szarpać i zauważyłem olej na świecach. Szarpanie jest myślę wynikiem znajdującego się na świecach oleju, ale skąd olej, czy dam radę zrobić z tą usterką 350 km, a może to jakaś pierdółka i dam radę to dzisiaj naprawić. Oprócz tego rozerwany kawałek przewodu(już wymieniony), łączy 2 rurki, chyba jakieś podciśnienie(patrząc od przodu auta po lewej stronie pod wężem od wody.Tego oleju niema za dużo, ale świece łapią przebicie. Z góry wielkie dzięki. Pilne!!!
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2009 - 17:25

Po pierwsze co drugie V6 w omedze, ma cieknące uszczelki pod pokrywami zawrowoymi i mają gniazda świec pełne oleju
Po drugie olej nie przewodzi prądu wiec w żaden sposob nie wpływa na działanie/nie działanie świec i przebicie na kablach. Paradoksalnie raczej poprawiają izolacje :D
Naprawienie tego wiąrze sie w 90% przypadków z wymianą pokryw zaworowych, które są krzywe - niestety są drogie...
Wymiana samej uszczelki nie pomaga, a kupno nieorginalne uszczelki pogarsza problem
Istnieje teoria, ze przecięcie pokryw wzdłuż gniaz świec i uszczelnienie silikonem pomaga. Sęk w tym, ze jeszcze nie widzialem takiej magii na wlasne oczy wiec .. nie moge powiedzieć, czy to faktycznie skuteczna metoda (jest o tym na dorum).

Póki co ... olej ten olej bo nic nie zrobisz, a nie ma to wpływu na działanie ukladu zapłonowego.

#3 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2009 - 17:33

Po pierwsze co drugie V6 w omedze, ma cieknące uszczelki pod pokrywami zawrowoymi i mają gniazda świec pełne oleju
Po drugie olej nie przewodzi prądu wiec w żaden sposob nie wpływa na działanie/nie działanie świec i przebicie na kablach. Paradoksalnie raczej poprawiają izolacje :D
Naprawienie tego wiąrze sie w 90% przypadków z wymianą pokryw zaworowych, które są krzywe - niestety są drogie...
Wymiana samej uszczelki nie pomaga, a kupno nieorginalne uszczelki pogarsza problem
Istnieje teoria, ze przecięcie pokryw wzdłuż gniaz świec i uszczelnienie silikonem pomaga. Sęk w tym, ze jeszcze nie widzialem takiej magii na wlasne oczy wiec .. nie moge powiedzieć, czy to faktycznie skuteczna metoda (jest o tym na dorum).

Póki co ... olej ten olej bo nic nie zrobisz, a nie ma to wpływu na działanie ukladu zapłonowego.

Ale silnik szarpie tak jakby przerywała jedna ze świec, a olej to ja dopiero później zauważyłem. Chodzi mi o to, czy to wytrzeć i jechać, czy sobie lepiej odpuścić
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2009 - 17:40

Ale silnik szarpie tak jakby przerywała jedna ze świec, a olej to ja dopiero później zauważyłem. Chodzi mi o to, czy to wytrzeć i jechać, czy sobie lepiej odpuścić


A ja mówie, ze jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Jeździlem z olejem w gniazdach przez 50 tys km.

Nie powiem Ci czy jechac, póki nie znajdziesz powodu szarpania, bo moze sie okazać, ze nie dojedziesz. Moge Ci powiedziec, ze problemem nie jest olej w gniazdach i powinienes szukać go gdzieś indziej.

Moge Ci zdradzić tajemnice, też kosztowną.
W V6 Omegi ... dość często padają cewki zapłonowe... i dość cięzkko to sprawdzić ... i dość cięzko sie do niej dostac ... i dość ciężko ja wyjąc.

#5 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2009 - 17:44

A ja mówie, ze jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Jeździlem z olejem w gniazdach przez 50 tys km.

Nie powiem Ci czy jechac, póki nie znajdziesz powodu szarpania, bo moze sie okazać, ze nie dojedziesz. Moge Ci powiedziec, ze problemem nie jest olej w gniazdach i powinienes szukać go gdzieś indziej.

Moge Ci zdradzić tajemnice, też kosztowną.
W V6 Omegi ... dość często padają cewki zapłonowe... i dość cięzkko to sprawdzić ... i dość cięzko sie do niej dostac ... i dość ciężko ja wyjąc.

I to są takie objawy , że może rano być dobrze, a po południu lipa?
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2009 - 17:52

I to są takie objawy , że może rano być dobrze, a po południu lipa?


Powiem tak - mozliwości mogą być setki.
Najwyraźniej na problem ma wpływ nagrzewanie sie silnika...

Ale szklana kula mi sie zepsuła i nie naprawie Ci auta telepatycznie.

Jedyne co Ci powiedzialem, to to, ze sam olej w gniazdach swiec NIE STANOWI PROBLEMU. Nic wiecej.

#7 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2009 - 18:43

Gdyby się okazało, że to jest świeca, to mogę na jeden dzień włożyć inną, czy będzie to jakieś poważne wykroczenie. Dodam jeszcze, że autko jak przyspieszam, łapie na gar, który przerywa. Spróbuję przejrzeć i oczyścić świece
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2009 - 18:57

Gdyby się okazało, że to jest świeca, to mogę na jeden dzień włożyć inną, czy będzie to jakieś poważne wykroczenie. Dodam jeszcze, że autko jak przyspieszam, łapie na gar, który przerywa. Spróbuję przejrzeć i oczyścić świece


Nie do konca rozumiem pytanie.
Pytasz mnie, czy mozesz wymienić swiece?
TAK, mozesz wymienić świece. Jak chcesz na jeden dzien, dwa dni, tydzien, albo najbliższe 15 tys km do następnej wymiany...

ps. moim zdaniem od wymiany świec i kabli powinieneś zacząć. Przy czym znów - w silniku V6 Opla wymiana kabli i świec na coś tańszego co niby pasuje mija sie z celem. Jesli nie wydasz siana na oryginalne, porządne kable .. nigdy nie bedziesz wiedział czy będą działac lub jak długo będą działać. Niestety tutaj znów zamienniki są po prostu wyrzuconym w błoto (czy jak kto woli olej) pieniądzem.

#9 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2009 - 19:02

Mnie chodzi o wymianę jednej bądź dwóch gdyby się okazało,że są niedobre. Dzisiaj nie kupię nic kontretnego
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2009 - 19:09

Mnie chodzi o wymianę jednej bądź dwóch gdyby się okazało,że są niedobre. Dzisiaj nie kupię nic kontretnego


A skąd bedziesz wiedział którą?

ps. mozesz.

#11 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2009 - 19:15

A skąd bedziesz wiedział którą?

ps. mozesz.

Wydaje mi się że będzie widać po odkręceniu, która świeca nie bardzo przepala, albo nie ma iskry. Ja jutro prawie że muszę jechać a nie mam czym
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#12 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2009 - 19:24

dzięki"cita", biorę się do roboty

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2009 - 21:10

A ja mówie, ze jedno z drugim nie ma nic wspólnego.


niestety ma. olej niszczy gume na przewodach do tego stopnia ze potrafi sie rozpasc, iskra jest slabsza. zamias na swiece czesc mocy traci na olej i silnik bedzie szarpal. w ostatnim angliku - z ktorego silnik jest na czesci swiece byly po brzegi na 2 glowicach w oleju - zle palil, gasl, po wyczyszczeniu - spokoj z tym ze pokrywy krzywe ze szok.




 


#14 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2009 - 21:15

No i po strachu. wymieniłem 3 badziewiarskie świece, kupione w tesco i autko ożyło. Przy okazji, po niedzieli chciałbym zmienić na coś dobrego(mowa o kablach i świecach), jaką firmę byście polecali i ile mnie to szarpnie
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#15 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • 94 postów
  • Dołączył: 22-12-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 10 stycznia 2009 - 22:24

Świece, przewody: Beru, NGK, GM, ew. jeszcze czasami przewody Bosch-a

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2009 - 09:40

NGK

Ja mam u siebie i jest tak :up:

#17 OFFLINE   yogus

yogus
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Stargard Szczec.

Napisany 20 kwietnia 2009 - 12:54

ja zmieniliem swiece ze starych ngk na nowe ngk i zaczal szarpac jak na benzynie tak i na gazie przyspieszenie minimalne zostawilem go na warsztacie zeby mi jeszcze przewody wymienili kupilem ODS240\XA234\ kable zaplonowe firmy krono czy jakos tak dalem za nie 110 zeta wiec moze jakies lepsiejsze i mam nadzieje ze pomoze

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2009 - 14:35

zeby mi jeszcze przewody wymienili kupilem ODS240\XA234\ kable zaplonowe firmy krono czy jakos tak dalem za nie 110 zeta wiec moze jakies lepsiejsze i mam nadzieje ze pomoze


z tymi tanimi to jest tak ze dlugo sie nimi nie pocieszysz - trzeba bylo bosch albo ngk kupic




 


#19 OFFLINE   yogus

yogus
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Stargard Szczec.

Napisany 20 kwietnia 2009 - 19:15

czy ja wiem czy takie tanie ? patrzylem na allegro to NGK sa za ok 119 zeta to cenowo roznicy za wielkiej nie ma okaze sie jak dlugo pociagna jak padna to dam znac ;) oby nie za szybko

#20 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2009 - 19:28

NGK sa za ok 119

do V6??
dawaj linka kupuje 10 kompletów